Gå til innhold

Ansvar som stemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 7/2/2024 at 6:34 PM, veronicalake said:

I alle dager! Det er jo barnet hennes!

Bare fordi man skiller lag som foreldre, så betyr det ikke at man er forelder bare halvparten av tiden. Man er fortsatt 100% forelder. Hva skjer med folk?

Vil ikke folk være sammen med sine egne barn lenger? 

Du spør faktisk om "hvorfor skal mor ha sitt eget barn?"  Fordi hun er moren!!

Jeg hadde strukket meg langt for å ha barnet mitt selv den uken, og hadde avlyst eventuelle planer, da barnet mitt alltid kommer først.

Mulig jeg hadde vært skikkelig forbannet på faren, men det skal ikke gå ut over barnet.

Hva om mor har jobbreise den uken? Om far har mulighet til å reise bort kan vel mor også. Hun har jo avtalt at hun ikke har ansvar den uken. Så det er ikke nødvednigvis slik at hun kan slippe alt bare fordi far ikke er hjemme

Anonymkode: 7e93e...52b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Nutz said:

De har delt foreldreansvar. Du er ikke en av foreldrene. Barnet blir hos mor mens far er bortreist.

Ikke om ikke mor er informert. Far kan ikke bare sette det ansvaret på mor i hans uke

Anonymkode: 7e93e...52b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2024 at 8:12 PM, AnonymBruker said:

Alenemor fordi man har stebarnet (skriver stebarn fordi det ikke er et bonusbarn for ts, og andre med enkelte holdninger) når far skal bort på jobb?? Ideelt sett burde dette være en mulighet for dem til å bli ordentlig kjent og trygg på hverandre. 

Anonymkode: e1e28...fe5

Jeg regner meg selv som "alenemor" når mim mann er bortreist i en uke.

Det er utrolig mye mer krevsomt å være alene med et mindre barn enn å være to som deler på det. Når man i tillegg ikke er den som vanligvis har hovedomsorgen og den som setter grenser for hva som er lov så blir det enda vanskeligere. Barnet burde heller ikke settes i en slik situasjon hvor de får mulighet til å teste grenser uten tryggheten man har med sine foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2024 at 5:04 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor skal mor det? Det er fars ansvar i fars uke, ikke sikkert mor har mulighet 

Anonymkode: 7e93e...52b

Det er mors ansvar å sørge for at barnet er i trygge og stabile omgivelser, uansett hvem sin uke det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (16 minutter siden):

Jeg regner meg selv som "alenemor" når mim mann er bortreist i en uke.

Det er utrolig mye mer krevsomt å være alene med et mindre barn enn å være to som deler på det. Når man i tillegg ikke er den som vanligvis har hovedomsorgen og den som setter grenser for hva som er lov så blir det enda vanskeligere. Barnet burde heller ikke settes i en slik situasjon hvor de får mulighet til å teste grenser uten tryggheten man har med sine foreldre. 

Nei du er ikke alenemor !

Anonymkode: 92355...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (16 minutter siden):

Jeg regner meg selv som "alenemor" når mim mann er bortreist i en uke.

Det er utrolig mye mer krevsomt å være alene med et mindre barn enn å være to som deler på det. Når man i tillegg ikke er den som vanligvis har hovedomsorgen og den som setter grenser for hva som er lov så blir det enda vanskeligere. Barnet burde heller ikke settes i en slik situasjon hvor de får mulighet til å teste grenser uten tryggheten man har med sine foreldre. 

Altså, nei, du er absolutt ikke alenemor når mannen din er borte!? Du aner ikke hva det vil si å være alenemor og når du påstår sånt, så vanner du ut det å faktisk være alenemor!

Før jeg ble sammen med mannen, så var jeg alenemor, på ekte, og det kan ikke sammenlignes med å være alene med barnet sitt en uke. Jeg ble alene med mitt barn når hun var 1,5 år og var alene med henne til hun var 8 år. 

Om du syns det er krevsomt å være alene med barnet ditt en liten stund når mannen er borte, bør du gå i deg selv. 

Anonymkode: e1e28...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malvinka skrev (20 minutter siden):

Det er mors ansvar å sørge for at barnet er i trygge og stabile omgivelser, uansett hvem sin uke det er

Nei, far har like mye ansvar som mor! Og i papppa-uker er det fars ansvar å sørge for feks barnevakt om det er behov for det. Han kan selvsagt spørre mor om hun har mulighet til å hjelpe han, men hun har ikke et ansvar for å fikse det. Hva om hun har senvakter den uken, eller skal dra bort, eller hva som helst? Mener du at mor skal droppe alt, jobb, tur, planer, om far behøver det??

Anonymkode: e1e28...fe5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, far har like mye ansvar som mor! Og i papppa-uker er det fars ansvar å sørge for feks barnevakt om det er behov for det. Han kan selvsagt spørre mor om hun har mulighet til å hjelpe han, men hun har ikke et ansvar for å fikse det. Hva om hun har senvakter den uken, eller skal dra bort, eller hva som helst? Mener du at mor skal droppe alt, jobb, tur, planer, om far behøver det??

Anonymkode: e1e28...fe5

Far har ansvar, ikke stemor.

Her er det foreldrene som må prøve opp seg imellom, ikke legge ansvaret over på andre. Mor skal SAMMEN med far finne en løsning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, nei, du er absolutt ikke alenemor når mannen din er borte!? Du aner ikke hva det vil si å være alenemor og når du påstår sånt, så vanner du ut det å faktisk være alenemor!

Før jeg ble sammen med mannen, så var jeg alenemor, på ekte, og det kan ikke sammenlignes med å være alene med barnet sitt en uke. Jeg ble alene med mitt barn når hun var 1,5 år og var alene med henne til hun var 8 år. 

Om du syns det er krevsomt å være alene med barnet ditt en liten stund når mannen er borte, bør du gå i deg selv. 

Anonymkode: e1e28...fe5

Jeg har ingen behov for å gå inn i meg selv i det hele tatt. Å prøve å gi folk skylda for at de synes det er mye å være alene med barna uten hjelp blir for dumt. Føler du deg bedre ved å prøve å rakke ned på andre. Flott forbilde du er for dine barn da. Kanskje du bør gå inn i deg selv her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei du er ikke alenemor !

Anonymkode: 92355...bde

Nei, som regel er jeg ikke det nei heldigvis. Men mine barn er mitt ansvar og jeg ville aldri overlatt dette ansvaret til en stemor uten hjelp fra far uten i det minste snakke med henne først. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (1 minutt siden):

Far har ansvar, ikke stemor.

Her er det foreldrene som må prøve opp seg imellom, ikke legge ansvaret over på andre. Mor skal SAMMEN med far finne en løsning. 

Enig i at stemor ikke har ansvar, ikke i denne familien hvertfall. 

Som jeg skrev så er det snakk om pappa-uke, og da er det FAR som må finne en løsning. Mor har ingenting med det å gjøre, selvsagt kan far spørre om mor kan stille opp, men hva om hun ikke kan? For det er ikke henne som evt må legge om sine planer. 

Jeg syns det derimot er en rar problemstilling, da det hos oss, etter at mannen var etablert i familien, var/er en selvfølge at stefar stiller opp ved behov. Man trenger ikke å spørre en gang, det bare er slik.

Anonymkode: e1e28...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i at stemor ikke har ansvar, ikke i denne familien hvertfall. 

Som jeg skrev så er det snakk om pappa-uke, og da er det FAR som må finne en løsning. Mor har ingenting med det å gjøre, selvsagt kan far spørre om mor kan stille opp, men hva om hun ikke kan? For det er ikke henne som evt må legge om sine planer. 

Jeg syns det derimot er en rar problemstilling, da det hos oss, etter at mannen var etablert i familien, var/er en selvfølge at stefar stiller opp ved behov. Man trenger ikke å spørre en gang, det bare er slik.

Anonymkode: e1e28...fe5

Sånn er det å være foreldre. Man må tilpasse sine planer til barn.

Stemoren/stefaren kan gjerne stille opp, men det er frekt å bare lempe over ansvaret uten en gang å spørre 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (5 minutter siden):

Jeg har ingen behov for å gå inn i meg selv i det hele tatt. Å prøve å gi folk skylda for at de synes det er mye å være alene med barna uten hjelp blir for dumt. Føler du deg bedre ved å prøve å rakke ned på andre. Flott forbilde du er for dine barn da. Kanskje du bør gå inn i deg selv her.

 

Jeg gir absolutt ikke folk "skylden" for at de syns det er slitsomt å ha barn alene, jeg vet alt om hvor slitsomt det er! Det som provoserer er at du kaller deg alenemor bare fordi mannen din er borte noen dager! Med slike uttalelser så er det du som rakker ned på alenemødre!

Utdyp gjerne hva du mener med at jeg er et "flott" forbilde til mine barn? Personlig mener jeg at jeg er et godt forbilde, jeg har vist at man kan klare det meste på egenhånd, at man ikke trenger å være avhengig av andre (en mann).

Malvinka skrev (4 minutter siden):

Nei, som regel er jeg ikke det nei heldigvis. Men mine barn er mitt ansvar og jeg ville aldri overlatt dette ansvaret til en stemor uten hjelp fra far uten i det minste snakke med henne først. 

Hva mener du med dette svaret? Vedkommende påpekte at du ikke er en alenemor, så hvor stemor kom inn i dette bildet skjønte jeg ikke.

Men bare for gøy. Om du og mannen går fra hverandre og han treffer en ny en, som etterhvert blir stemor til dine barn. Da hadde du ikke så mye du skulle sagt når barna var hos far, for da er det hans ansvar og det er han som bestemmer.

Anonymkode: e1e28...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gir absolutt ikke folk "skylden" for at de syns det er slitsomt å ha barn alene, jeg vet alt om hvor slitsomt det er! Det som provoserer er at du kaller deg alenemor bare fordi mannen din er borte noen dager! Med slike uttalelser så er det du som rakker ned på alenemødre!

Utdyp gjerne hva du mener med at jeg er et "flott" forbilde til mine barn? Personlig mener jeg at jeg er et godt forbilde, jeg har vist at man kan klare det meste på egenhånd, at man ikke trenger å være avhengig av andre (en mann).

Hva mener du med dette svaret? Vedkommende påpekte at du ikke er en alenemor, så hvor stemor kom inn i dette bildet skjønte jeg ikke.

Men bare for gøy. Om du og mannen går fra hverandre og han treffer en ny en, som etterhvert blir stemor til dine barn. Da hadde du ikke så mye du skulle sagt når barna var hos far, for da er det hans ansvar og det er han som bestemmer.

Anonymkode: e1e28...fe5

Det er jo dette hele tråden handler om. En stemor som ikke vil ha ansvar i 8 dager alene når far reiser bort. Om du ikle har fått med deg hva du kommenterer en gang og bare kverulerer så ser jeg ikke helt poenget med å svare noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gir absolutt ikke folk "skylden" for at de syns det er slitsomt å ha barn alene, jeg vet alt om hvor slitsomt det er! Det som provoserer er at du kaller deg alenemor bare fordi mannen din er borte noen dager! Med slike uttalelser så er det du som rakker ned på alenemødre!

Utdyp gjerne hva du mener med at jeg er et "flott" forbilde til mine barn? Personlig mener jeg at jeg er et godt forbilde, jeg har vist at man kan klare det meste på egenhånd, at man ikke trenger å være avhengig av andre (en mann).

Hva mener du med dette svaret? Vedkommende påpekte at du ikke er en alenemor, så hvor stemor kom inn i dette bildet skjønte jeg ikke.

Men bare for gøy. Om du og mannen går fra hverandre og han treffer en ny en, som etterhvert blir stemor til dine barn. Da hadde du ikke så mye du skulle sagt når barna var hos far, for da er det hans ansvar og det er han som bestemmer.

Anonymkode: e1e28...fe5

Gratulerer du har vært alenemor på fulltid. Vil du ha medalje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (4 minutter siden):

Det er jo dette hele tråden handler om. En stemor som ikke vil ha ansvar i 8 dager alene når far reiser bort. Om du ikle har fått med deg hva du kommenterer en gang og bare kverulerer så ser jeg ikke helt poenget med å svare noe mer.

Jeg vet hva tråden handler om, men du fikk den til å handle om deg, og det var det jeg svarte på. 

Malvinka skrev (3 minutter siden):

Gratulerer du har vært alenemor på fulltid. Vil du ha medalje?

Hvorfor skriver du dette? Jeg argumenterte på ting du skrev, som at du faktisk klarer å kalle deg selv alenemor fordi mannen din er borte noen dager. Kanskje du vil ha medalje for det?

Anonymkode: e1e28...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malvinka skrev (28 minutter siden):

Nei, som regel er jeg ikke det nei heldigvis. Men mine barn er mitt ansvar og jeg ville aldri overlatt dette ansvaret til en stemor uten hjelp fra far uten i det minste snakke med henne først. 

Du er aldri det sp lenge du har en mann

Anonymkode: 92355...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (10 minutter siden):
Malvinka skrev (31 minutter siden):

Jeg har ingen behov for å gå inn i meg selv i det hele tatt. Å prøve å gi folk skylda for at de synes det er mye å være alene med barna uten hjelp blir for dumt. Føler du deg bedre ved å prøve å rakke ned på andre. Flott forbilde du er for dine barn da. Kanskje du bør gå inn i deg selv her.

 

 

Malvinka skrev (10 minutter siden):

Gratulerer du har vært alenemor på fulltid. Vil du ha medalje?

Kanskje du burde se på egne svar, føler su deg bedre med den nedlatende holdningen ??flott forbilde for egne barn

Anonymkode: 92355...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Kanskje du burde se på egne svar, føler su deg bedre med den nedlatende holdningen ??flott forbilde for egne barn

Anonymkode: 92355...bde

Sa "anonym"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (3 minutter siden):

Sa "anonym"...

👏👏👏 Kjempebra argument. 

Anonymkode: e1e28...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...