Gå til innhold

Er det trygt å tatovere seg i Tyrkia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på ferie til Tyrkia på noen dager, og kunne tenke meg å ta en tatovering når jeg er der. Er det dumt å ta sjansen på dette i et ukjent land?

Anonymkode: 4b2e7...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er dumt. Det er ikke samme krav til hygiene, eller til hva som er i produkter som blir brukt. Gjør det heller hjemme i Norge👍🏼

Anonymkode: 04b10...531

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal på ferie til Tyrkia på noen dager, og kunne tenke meg å ta en tatovering når jeg er der. Er det dumt å ta sjansen på dette i et ukjent land?

Anonymkode: 4b2e7...898

Ja det er dumt. Ikke bare pga. utfordringer i forhold til renhet, men også fordi sterk sol og tatoveringer, spesielt helt ferske er en dårlig match.
Tatoveringer er også en ganske permanent greie, så det er vel best å finne noen du stoler på, ikke en som tjener penger på turister som aldri kommer tilbake..
Mange tatoveringer krever også flere sittinger, avhengig av størrelse, hvordan huden din reagerer og ikke minst hvor smertefullt det er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bekymret meg for å få MRSA ved tatovering i utlandet, hadde ikke giddet å risikere det. 

Anonymkode: eea94...0ec

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si det er dumt er en stor underdrivelse

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en bruker skrev tidligere. Mrsa er et problem utenfor Norden. Så jeg ville unngått alt av sykehus/investeringer etc i utlandet. 

Selvfølgelig må du på sykehus så må du på sykehus

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye annet som kan smittes også om de ikke er seriøse med hygienen. Ren dumskap å tatovere seg der

Anonymkode: 6f229...cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke vært så bekymret for hygienbiten HVIS jeg hadde gjort noe slikt. Men så hadde jeg heller ikke tatovert meg i ei sjappe i et typisk turistområde av hvem som helst. Hadde nok brukt greit mye tid på å finne ut på forhånd HVEM jeg ville sluppet til. Og de aktuelle folka er gjerne booket lang tid i forveien og befinner seg ikke på turiststeder.

Men generelt er badeferie med varme, sol og vann et upraktisk helsike når en har en fersk tatovering. Ikke kan du bade, ikke skal du ha sol på det store åpne såret ditt ( om ikke annet blir tatoveringen stygg), det krever en høy grad av renslighet og sårbehandling ikke bare hos tatovøren men også fra deg i lang tid etterpå – noe som kan være kinkig å få til tilfredsstillende i enkelte land der det samtidig er godt og varmt.

Det er dessverre et "nei" fra meg... 😕

Hilsen en som har rundt 55 timer i diverse stoler og benker, for det meste i utlandet.

 

Anonymkode: 110a6...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gå fint å tatovere seg i Tyrkia om du finner en profesjonell med gode standarder og et godt rykte.

Litt research burde man gjøre uansett hvor man tatoverer seg i stedet for å blindt anta noe som helst.

Det er ikke nødvendigvis dumt å tatovere seg i Tyrkia, nei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor folk velger å spare penger på et permanent merke man skal ha på kroppen. I tillegg utsetter de seg for høy smitterisiko.

Ta den i Norge, og finn en tatovør som er god på den typen tatovering du vil ha. En skikkelig tatovering koster, men du skal ha den resten av livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Macro said:

Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor folk velger å spare penger på et permanent merke man skal ha på kroppen. I tillegg utsetter de seg for høy smitterisiko.

Ta den i Norge, og finn en tatovør som er god på den typen tatovering du vil ha. En skikkelig tatovering koster, men du skal ha den resten av livet.

Uenig her.

Betalte 15x mindre for en tatovering i utlandet hos en med like høye standarder som i Norge. Han ville vært en av de beste artistene i Norge om han hadde vært nordmann.

Seriøse tatoveringsartisters omdømme og levebrød kan ta stor skade om det kommer ut at klientene dems blir syke. Derfor tar de tiltakene som skal til for at dette ikke skal skje..

Skrekkhistoriene du hører kommer ofte fra spontane turister som stoler blind på folk som prøver å selge dem noe billig. Ofte i fylla. Det er her dumskapen ligger.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det 😊 for ca 7 år siden. Gikk helt fint og aldri hatt noen problemer. Eksen tok på samme sted. Og har ei venninne som tok på ett annet studio enn meg der, det gikk også fint 😊 var i/i nærheten av alanya. 

Anonymkode: 94b37...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du å kombinere dette med badeferie i 30 til 40 pluss grader? I så fall virker dette lite gjennomtenkt. Men selvsagt finnes det gode artister også i Tyrkia med profesjonelle farger av god kvalitet og som er nøye på hygiene.

Anonymkode: 441b9...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (48 minutter siden):

Uenig her.

Betalte 15x mindre for en tatovering i utlandet hos en med like høye standarder som i Norge. Han ville vært en av de beste artistene i Norge om han hadde vært nordmann.

Seriøse tatoveringsartisters omdømme og levebrød kan ta stor skade om det kommer ut at klientene dems blir syke. Derfor tar de tiltakene som skal til for at dette ikke skal skje..

Skrekkhistoriene du hører kommer ofte fra spontane turister som stoler blind på folk som prøver å selge dem noe billig. Ofte i fylla. Det er her dumskapen ligger.

 

Useriøse kan man finne i alle land, men du skal ha en solid porsjon flaks om du løper inn i sjappa til en som er flink, trygg OG har tid på ei lita ferieuke. Uansett land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Macro said:

Useriøse kan man finne i alle land, men du skal ha en solid porsjon flaks om du løper inn i sjappa til en som er flink, trygg OG har tid på ei lita ferieuke. Uansett land.

Research kan man gjøre gjennom internett i forkant.

Velkommen til 2024.

Ellers er det litt komisk at folk antar at Tyrkia er så ekstremt underutviklet bare fordi de har en idiot av en president .

Endret av Bigote
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bigote skrev (3 minutter siden):

Research kan man gjøre gjennom internett i forkant.

Velkommen til 2024.

Ellers er det litt komisk at folk antar at Tyrkia er så ekstremt underutviklet bare fordi de har en idiot av en president .

Ok? Har ikke sagt et ord om verken Tyrkia eller presidenten der. Jeg snakker om tatoveringer.

Research tar tid det også. Velkommen til virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

25 minutter siden, Macro said:

Ok? Har ikke sagt et ord om verken Tyrkia eller presidenten der. Jeg snakker om tatoveringer.

Research tar tid det også. Velkommen til virkeligheten.

Siktet ikke til deg her med det siste.Har lest masse fordommer om Tyrkia her inne😅

Ellers trenger ikke recearch ta så lang tid i forhold til dette.. Det er ikke slik at man trenger å sitte i timesvis for å verifisere at en tatoveringsartist steriliserer utstyret sitt, har gode ferdigheter og fornøyde klienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (3 minutter siden):

 

Siktet ikke til deg her med det siste.Har lest masse fordommer om Tyrkia her inne😅

Ellers trenger ikke recearch ta så lang tid i forhold til dette.. Det er ikke slik at man trenger å sitte i timesvis for å verifisere at en tatoveringsartist steriliserer utstyret sitt, har gode ferdigheter og fornøyde klienter.

Vi har nok ulike behov når det kommer til valg av tatovør. Ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 20.55):

Skal på ferie til Tyrkia på noen dager, og kunne tenke meg å ta en tatovering når jeg er der. Er det dumt å ta sjansen på dette i et ukjent land?

Anonymkode: 4b2e7...898

Absolutt en dum idé. Helt andre krav til hygiene, helt andre krav til blekket som brukes etc. 

Hadde du gjort nøye og god undersøkelser først og funnet en plass - så ja kanskje - men å gå inn på en random sjappe mens man er der ville jeg ikke gjort. 

I tillegg til at man ikke bør sole seg eller bade med ny tatovering - slike veiledninger er også annerledes i utlandet. 

Skulle du først være maks uheldig blir det fort stygt, dyrt og ikke verdt det. 

Anonymkode: 226af...9ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...