Gå til innhold

Mat på barseltreff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Om noen dager får jeg 3 stykker fra barselgruppen min på besøk, tenkte og lage lunsj til de. Hva bruker dere å lage?

Anonymkode: cc821...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eltefrie rundstykker og pålegg, litt frukt og grønt. 
Hold det enkelt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Om noen dager får jeg 3 stykker fra barselgruppen min på besøk, tenkte og lage lunsj til de. Hva bruker dere å lage?

Anonymkode: cc821...487

Så koselig 🌸 hvor gamle er barna? Lag noe godt som er lettvindt? Skal dere sitte på hverandre eller hage, inne? Er det middag eller lunsj?

Anonymkode: 4e5aa...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta jordbær og fløte og? 🌸

Anonymkode: 4e5aa...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastasalat og rundstykker :tunge1: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker alt går fint. Rundstykker med pålegg, en salat, vaffel, matmuffins osv

Anonymkode: 23beb...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt får fint, bare hold det enkelt ☺️ 

Anonymkode: 14228...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pai er en vinner. For eksempel med tomat, spinat, skinke og ost. Det er super enkelt å lage, lettvint å spise (selv ved amming) og det smaker godt! Om du vil gjøre noe litt ekstra kan du lage en salat til 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med rundstykker med forskjellig pålegg. F.eks røkelaks og egg, ost og skinke, roastbiff med agurk etc. 

Anonymkode: 9b531...aee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: i barselgruppa vår tok alle med litt mat hver når vi møttes til lunsj hjemme hos hverandre. Det senket terskelen for å være vert. Verten stilte typisk med kaffe, frukt, smør og syltetøy, så hadde vi andre med oss ost, skinke, brød/rundstykker og annet pålegg. Skjønner at det ikke er det dere har avtalt nå, men kan være verdt å gjøre det slik senere, i alle fall om dere skal møtes ofte.

Anonymkode: ba3a9...246

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg servert rundstykker (fra frysen, for all del ikke bakt), eggerøre og litt pålegg. Erfaringsvis spises det omtrent kun eggerøre så ikke kjøp inn alskens pålegg.

En annen gang har jeg servert salat og focaccia, eller suppe og hvitløksbrød. Har også servert kun fruktfat og litt nøtter og sjokolade. 

Anonymkode: 4e564...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundstykker (kjøpt) med pålegg som eggerøre, salami (siliana, de litt små anbefales om du ikke har prøvd), ost, syltetøy og litt grønt.

Kyllingsalat med rundstykker/pasta ved siden av.

Pai eller pizza om du vil servere noe varmt.

Suppe ville jeg unngått, klønete å spise om man må ha baby på fanget 😅

Litt frukt/bær og noen makroner/kjeks/mørk sjokolade til kaffen.

 

 

Anonymkode: 84ef2...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for pizzahorn! Lett å lage på forhånd og så varme litt opp, og noe man kan spise med en hånd 

Anonymkode: c04ca...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes og rundtstykker med pålegg og eggerøre høres godt ut 😊 eller en pai. Finnes ferdig paideig om du ikke rekker lage selv. Jeg bruker denne paioppskriften: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/leek-mushroom-gruyere-quiche

 

jeg har brukt edamer ost eller annen lignende ost. 

Anonymkode: 5e21e...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan ta jordbær og fløte og? 🌸

Anonymkode: 4e5aa...1a2

Til lunsj? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med det du vil spise selv, er avtalen her. Så slipper en å stå og lage mat for alle som kanskje ingen spiser. 
Hadde aldri laget voldsomt med oppdekningen for barseltreff. 

Anonymkode: dab8b...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tips: i barselgruppa vår tok alle med litt mat hver når vi møttes til lunsj hjemme hos hverandre. Det senket terskelen for å være vert. Verten stilte typisk med kaffe, frukt, smør og syltetøy, så hadde vi andre med oss ost, skinke, brød/rundstykker og annet pålegg. Skjønner at det ikke er det dere har avtalt nå, men kan være verdt å gjøre det slik senere, i alle fall om dere skal møtes ofte.

Anonymkode: ba3a9...246

Om man gjør det sånn må man fordele hvem som tar med hva ellers ender man gjerne med 20 pakker skinke og 40 pakker ost (satt på spissen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pai/Quiche og en god salat. Det kan også spises med en hand, og er heller ikke varmmat om noen er opptatt med bleier eller amming. 

Jeg liker å lage til, og har inntrykk av at de fleste føler på det samme. Spleiselag og slik synes bare kaotisk. 

Anonymkode: 2cb72...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (1 time siden):

Om man gjør det sånn må man fordele hvem som tar med hva ellers ender man gjerne med 20 pakker skinke og 40 pakker ost (satt på spissen).

Selvfølgelig! Alle sier fra på forhånd hva de tar med, og tar med så det blir nok til alle, også blir det en bra lunsj til sammen.

Anonymkode: ba3a9...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastasalat som regel, med eltefrie rundstykker som har kaldhevet over natten.

Anonymkode: 415eb...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...