Gå til innhold

Skittent hos småbarnsforeldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker en nabo som sa " det er bare inne i egga det ikke er hundehår"😁

Anonymkode: 4f391...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos hos er det som oftest både rotete og skittent. Vi har to barn og en katt. 

Anonymkode: 06d78...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (På 2.7.2024 den 1.57):

ikke de ekstreme samlerne heller tror du ? 😅😉🫣 (de blir jo gjerne kasta ut fra huset, mister kontakt med familien osv 🥺🥺

DET blir jo noe annet da…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at skitt og bakterier booster immunforsvaret og blant annet beskytter mot allergier? Mener å ha lest et sted at de som vokser opp på gård eller på landet generelt har mindre allergier fordi de utsettes for en mye mer variert bakteriekultur. Så et helt sterilt hjem tror jeg ikke er sunt rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det alltid litt rotete... møkkete...ja innimellom på gulvet og kanskje litt på kjøkkenbenken.

Vi er 4 barn, 2 voksne hund og katt som hele tiden holder på med noe. Nedre etasje er ca 60 kvm..dette fordelt på stue, kjøkken, gang,bad og bod.

Vi lever i 1 etasje...det er der vi spiser frokost... lunsj.. middag...ser på tv...leker.. spiller. Går ut i hagen fra stua..hunden har leker og bein over alt .. jentungen..perler..farger ..leker etc...

Vi prøver å holde de så ryddig som mulig..mrm innimellom føler man bare for å gi opp...jeg kan gjøre hele 1 etasje strøken på en dag..men neste dag er det rot igjen.

Oh siden vi har så liten plass...ser det fort urøddi ut..

Min mor er fra den generasjon der alt måtte se ryddig ut hele tiden...når mamma lagde mat...så det egentlig ikke ut som hun lagde mat...så fort vi hadde spist var det p rydde kjøkkenet etc.

Når mamma var sliten( hun ofte var) tok hun seg et varmt bad....etter hun var ferdig å bade .. begynte hun å skrubbe og vaske badekaret.

Så når hun kommer hit er det aldri godt nok....

Vi rydder og prøver å holde ting i sjakk...men innimellom må vi bare innse at dette huset med 2 voksne,2 barn hund og katt aldri vil se 100 prosent ryddig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 20.49):

Tro meg, det er en betydelig mindre jobb å holde huset rent med to barn alene, enn en mann oppå det hele. Det i grunn ganske ubegripelig, ikke var han utpreget skitten av seg heller, men å rydde og vaske etter en  voksen mann.. det er en lek å holde et plettfritt hjem som alenemor i forhold til før 😆🧼

Anonymkode: 91d67...ef8

Samme erfaring her. Min eks var heller ikke veldig grisete og rotete i den forstand, men samtidig ryddet og vasket han aldri etter seg og hadde ganske mange ting som opptok unødvendig plass eller som ble liggende "midlertidig" på benker og bord osv. Så det var faktisk myyye jobb å rydde og vaske etter han på tross av at han ikke griset ned taket og veggene liksom. 

Anonymkode: 4fb0e...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De er da ikke drittsekker. De er lekende og utforskende. Blir nok en gjeng med høy kompetanse en dag skal du se. Dette kaoset kommer til å ta de langt. Der du ser drittsekker ser jeg smarte og fantasi fulle barn. Vet du hva forskning sier? At de med mest rotete skrivepult, er de smarteste folka. Der du ser rot, ser eieren av skrivebordet et system

Anonymkode: 921f8...6d5

Å stå opp om natta for å trashe kjøkkenet med griseri man vet man ikke har lov å drive med og så overlate til deg å rydde opp, er ikke å være smart eller fantasifull, det er å være en respektløs drittsekk. Sånne mennesker er det ingen som har lyst å ansette, jobbe sammen med eller ha som leder, langt mindre leve med.

Å rote på sin egen skrivepult er da noe helt annet, særlig om man med rot mener organisert kaos. 

Anonymkode: 4792a...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid litt rot, vmen vasker gulv hver 14 dag. Vasker opp hver dag og rydder.

Anonymkode: 3fbbe...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2024 at 5:24 PM, Meg som mamma said:

Bedre med litt støv i krokene, enn et rent helvette!

Drit i husarbeid, livet og ikke minst småbarnstiden er så kort, at den bør ikke vaskes bort, men heller nytes sammen som familie.

Veldig bra sagt!  Du må være født på -60 tallet, som meg. Ungene blir altfor fort store og selvstendige, og jeg har aldri angret på at jeg prioriterte å lage mat og ha positivt samvær med barna da de var små. Da de ble litt større hjalp barna til: det gav mestringsfølelse og samhold i flokken,  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør rent ukentlig, og det varer i omtrent en time. Mine barn i småskolen og mellomtrinnet løper inn og ut med sko, skitne sokker osv. klin umulig å holde det rent hele tiden, det har jeg hverken tid eller energi til. Det jeg har igjen etter jobb investerer jeg i barna mine😊

Anonymkode: 57585...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man jobber, har barn som skal tas vare på, og man skal opprettholde relasjoner og et forhold så blir ting prioritert bort! 
 

Det er HELT vanlig at det er skittent hjemme hos folk med små barn. Men det bør jo selvfølgelig ikke være superskittent!

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi støvsuger hyppig men mopping er en sjeldenhet. Uansett hvor mye vi støvsuger så er det skittent etter noen timer når barnet spiser mat og det smuler seg her og der. Holder det ryddig og sørger for å ha rent bad. Mulig man får skitne sokker men ærlig talt jeg bruker den ledige tiden jeg har til å trene, og middagslaging/rydde kjøkken eller vaske klær. Får vi besøk så vasker vi nok litt ekstra. 

Anonymkode: a0071...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er skittent. Til tross for at eg konstant vasker og rydder. Tørrmoppe daglig. Punktvaske daglig. Vaske av dosete fleire gonger om dagen. Vaske dassane meir grundig kvar sundag.  

Det er ikkje rotete. Holder nede nivået av ting. Alt har sin plass. 

Anonymkode: 2769c...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...