Gå til innhold

Skittent hos småbarnsforeldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

smilo skrev (13 timer siden):

Hva skjedde med svarte sokker?

Vår svarte sokker er fulle av møkk de og 😂

Anonymkode: 73223...a6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror du de ligger og angrer på at de hadde en diagnose altså? De kan ikke for det, og ser det ikke selv. Og så er det laaaaangt fra ekstreme samlere til litt skitt på gulvet! Bare KG som kan gjøre så ekstreme sammenligninger og ikke aner at det finns mye utenom svart og hvitt. 

Anonymkode: 1f673...282

Hmm, visste ikke at samling er en diagnose, men vet at flere av de har diagnoser eks PTSD eller lignende.. Og ofte traumer av ulik type som trigger samlingen og kaoset. 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (2 timer siden):

Hmm, visste ikke at samling er en diagnose, men vet at flere av de har diagnoser eks PTSD eller lignende.. Og ofte traumer av ulik type som trigger samlingen og kaoset. 

Hoarding da. 

Anonymkode: 1f673...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hoarding da. 

Anonymkode: 1f673...282

 

Sofie Maria skrev (2 timer siden):

Hmm, visste ikke at samling er en diagnose, men vet at flere av de har diagnoser eks PTSD eller lignende.. Og ofte traumer av ulik type som trigger samlingen og kaoset. 

Og atter en gang misser folk poenget.

Anonymkode: 1f673...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med innesko?jeg har alltid med i veska når jeg er på besøk. 

Anonymkode: 1f673...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Var helt elendig renhold hjemme hos oss med småbarn! Så det ikke selv, livet og utviklinga til de små var viktigere. Slik var det hos alle uten vaskehjelp. De er nå 20 og 24, flotte karer. Jeg angrer ikke at jeg prioriterte tiden på unga, enn for å tilfredsstille vaskenerder😇🤠. Og vi var 2 forldre  samme hus. Hva med stakkars aleneforsørgere? Nei, lev livet.

Anonymkode: 298fb...19f

Jeg er alenemamma og er kronisk syk- barnet mitt blir prioritert.  Noe møkkete er det kanskje og rotete er det. Jentungen blir prioritert mer og hun skal få lov til å leve og leke i sitt eget hjem. Livet med barn er en liten brøkdel av hele livet

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noenlunde rent og ryddig. 

Vi har vaskehjelp en gang i uken, hadde vi ikke hatt det så ha nok vært et "bomba horehus". 

Anonymkode: b4cd6...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

For å si det sånn - kommer man med kritthvite sokker vil det være både gråfarge og hundehår på de når du går.

Anonymkode: 57d3e...d03

Insert "Chloe Disney-land-gif"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk orker å leve i boliger der man helst ikke vil ta av seg skoene, og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å få det så skittent. Gulvene blir jo heller ikke mer skitne av å ha barn, med mindre man lar barna gå rundt og grise mens de spiser og drikker, eller barna ikke er husreine så de tisser og bæsjer rundtomkring? 

Og til dere som sier at man prioriterer tid med barna heller enn husarbeid: det tar kanskje et kvarter to ganger i uka å tørrmoppe over gulvene. Noe mer enn det er ikke nødvendig med mindre dere presterer å direkte grise til gulvene. Bad har jeg dog skjønt blir fort ekle om man uhygienske menn eller gutter i hus som står når de tisser. Har heldigvis ikke sånne griser her 🤢

Anonymkode: 4792a...bcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke at folk orker å leve i boliger der man helst ikke vil ta av seg skoene, og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å få det så skittent. Gulvene blir jo heller ikke mer skitne av å ha barn, med mindre man lar barna gå rundt og grise mens de spiser og drikker, eller barna ikke er husreine så de tisser og bæsjer rundtomkring? 

Og til dere som sier at man prioriterer tid med barna heller enn husarbeid: det tar kanskje et kvarter to ganger i uka å tørrmoppe over gulvene. Noe mer enn det er ikke nødvendig med mindre dere presterer å direkte grise til gulvene. Bad har jeg dog skjønt blir fort ekle om man uhygienske menn eller gutter i hus som står når de tisser. Har heldigvis ikke sånne griser her 🤢

Anonymkode: 4792a...bcf

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 702e9...7b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (20 timer siden):

Her ser det stort sett fint ut fordi lille leker på lekematta si i stua og synes det er gøy å se på at jeg støvsuger og vasker. Hun synes det blir kjedelig hvis jeg sitter i sofaen :paff:

Tuller du nå? Sitter du ikke ned og slapper av,  men vasker og støvsuger fordi datteren din synes det blir kjedelig??😳😳 Hjelpes...

Anonymkode: d2ac5...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at folk orker å leve i boliger der man helst ikke vil ta av seg skoene, og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å få det så skittent. Gulvene blir jo heller ikke mer skitne av å ha barn, med mindre man lar barna gå rundt og grise mens de spiser og drikker, eller barna ikke er husreine så de tisser og bæsjer rundtomkring? 

Og til dere som sier at man prioriterer tid med barna heller enn husarbeid: det tar kanskje et kvarter to ganger i uka å tørrmoppe over gulvene. Noe mer enn det er ikke nødvendig med mindre dere presterer å direkte grise til gulvene. Bad har jeg dog skjønt blir fort ekle om man uhygienske menn eller gutter i hus som står når de tisser. Har heldigvis ikke sånne griser her 🤢

Anonymkode: 4792a...bcf

Tror ikke du har barn. 

For jo, det blir rotete og det blir skittent. Barna inn og ut i hagen, plutselig skal de hente en ball og løper rundt på gresset barfot og eller på strømpelesten. Sko som blir med inn gangen = svarte kuler fra kunstgresset og sand fra barnehagen og møkk fra ute når det er vått. Søle vann på kjøkkenet = skit. Tørrmopping holder ikke og tar mer enn 15 min i stort hus, særlig når du må rydde først og barna løper bak deg og rydder alt ut på nytt.

Men så får faktisk barna leke her - hadde vert trist om de knapt fikk lov å røre på seg? 

Soverommene her blir ikke så skitne, men gang, kjøkken, spiseplass, stue og bade- og vaskerom? Åh jo da.

Anonymkode: 73b71...290

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tuller du nå? Sitter du ikke ned og slapper av,  men vasker og støvsuger fordi datteren din synes det blir kjedelig??😳😳 Hjelpes...

Anonymkode: d2ac5...041

Ja, hun klarer ikke krabbe ennå så hun ligger på lekematta si og blir rimelig fort lei av det. Da setter jeg meg ned og leker sammen med hun. Når hun blir lei av det så begynner jeg å vaske, da følger hun spent med på det jeg driver med. Hun koser seg og jeg får det rent

Er det et problem, syns du? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøver å ta i noen skippertak hvis vi vet vi får besøk, men er generelt ganske rotete og litt møkkete her og der hos oss. Sånn er småbarnslivet I guess, hvertfall med tvillinger 😅 Robotstøvsugeren tar turen daglig, men kommer ikke inn på badet, så flytter fort inn noen hybelkaniner der inne 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skitnere enn jeg trives med, men ikke ille. 

Her en dag ventet jeg besøk og vasket over alle speil, glassdører og noen vinduer, så blinket jeg og de var fulle av fingremerker igjen…

 

Anonymkode: ca51c...dfc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger TS i småbarn, da? 

Når min eldste var spedbarn så ikke huset ut. Jeg hadde fullstendig mammasjokk og gråt fordi skuffen var tom av rene kluter uten å helt begripe at jeg måtte starte en maskin. 

Så begynte kryp og kravl - og huset har vel aldri vært renere enn den perioden hvor de enten krøp, lekte på gulv eller puttet alt pokker i kjeften. Her snakker vi antibac på utsatte steder på parketten 🙈 Jeg er sikker på at det kunne blitt utført kirurgi på stua her, fordi jeg hadde helt noia for at det skulle skade barnet å krype, utforske eller sleike på møbler. 

Og nå er de litt større rotehoder som hjelper med regelmessig vask så huset er ikke så skittent som når jeg var i mammaperm første gang - men fy søren så rotete det kan bli, spesielt nå som alle er hjemme. Totalt kaos med mindre én voksen går og rydder og maser. Ser eldste kommer seg, så det hjelper vel snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nonstop1 skrev (9 timer siden):

Vi har det såpass skittent at jeg skammer meg litt innimellom når de rette folkene er på besøk. 

I hverdagen prioriterer jeg å vaske over flater på benker, servant og doen på badet, og å rydde og vaske over kjøkkenbenken. I tillegg til at vi kjører oppvaskmaskinen en gang om dagen. Jeg vasker også klær 1-2 ganger hver dag. Greier ikke helt å forstå hvordan det er så mye klesvask?! Men det skal jo også henges til tørk og brettes.

Rommet til størstemann flyter over såpass at jeg faktisk tror vi må sette av en halv dag og rydde og vaske sammen.. Men den halve dagen har vi ikke så ofte, og særlig når det er sommerferie og fint vær prioriterer vi ikke det fremst. Men én dag denne uken håper jeg å få gjort det. Bord er vel stort sett tørket over. Men det er støvete over alt, og du får nok skitne sokker om du besøker, beklager det!

Er oppvokst med en mamma som var hjemmeværende husmor, og hun har alltid hatt det plettfritt, selv når vi var små. Vasket minst ett rom om dagen. Ordentlig. Hun hadde også alltid en hjemmebakt kake på lur, og maten var hjemmelaget til det punktet hvor fisken var fisket av far i sjøen utenfor hjemmet.

Derfor kjenner jeg kanskje litt ekstra på at jeg ikke strekker til som mor i hjemmet. Men jeg jobber 100% og vel så det. Og jeg trenger mye søvn. Bør helst legge meg 10 timer før jeg står opp (skal sies at det er avbrutt søvn, ammer enda minste 3-4 ganger om natten, og plutselig har en unge voksesmerter og en annen vondt i magen, så nattevakt er ett skift i hjemmet akkurat som morgen og ettermiddag/kveld). Så da har man 10 timer på jobb, 10 timer søvnrelatert (legg legging av barna inn i dette da), 1,5time til matlaging og spising. Også står vi igjen med 2,5 timer som kan brukes på resten. Disse kan bli helt fylt opp av aktiviteter til barn, besøk eller lek ute sammen. Eller jeg kan bruke litt av det på å holde hjemmet rent, eller så går jo egentlig fort mye av tiden til amming og byssing.

Skjønner ikke hvordan enkelte av dere får det til. Veldig bra at dere gjør det. Men jeg makter det bare ikke bestandig.

Vi har samme mor, eller hva? Det er mamma jeg vasker mest grundig for mtp besøk og når hun kommer inn så sier hun ingenting om huset før hun kan bemerke et fingermerke på et speil eller en manglende tellekant 😅

Åh, traumer. 

 

Det er litt digg å faen. Så lenge rotet ikke stinker og skitten er mest støv, så overlever vi. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk helt sykt hvor fort det blir skittent 🤯 vasker gulvet mellom en gang i uken og annenhver uke og dagene før gulvet vaskes blir sokkene skitne. Gulvet rundt spisebordet må vaskes etter hver måltid, men så er det likevell alltid en flekk yoghurt eller noe jeg ikke har fått med meg som havner under sokken 🥲 Skittentløyskurven går fra å være tom til å bli full på 1.2.3… 

badet vasker jeg ofte, tar speil, servant og do minst en gang i uken. Synes det er så flaut om det kommer besøk også er det tannkremsprut utover speilet.

Men joda blir gal av alt rot og skitt, men noe må bare aksepteres og, for å få slappet av 2 minutter 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vaskehjelp annenhver uke, men det tar 2-3 dager før det ser ut som der ikke har blitt gjort noe på flere uker.

Anonymkode: 97ca4...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tuller du nå? Sitter du ikke ned og slapper av,  men vasker og støvsuger fordi datteren din synes det blir kjedelig??😳😳 Hjelpes...

Anonymkode: d2ac5...041

Men gjør mye rart for å få små babyer til å slutte å gråte. Tror det er ganske normalt.

Har selv stått og danset med jenta mi på armen midt på natten fordi det var det eneste som fungerte. Hun bare gråt og klaget, helt frem til vi danset, da roet hun seg. Vet om andre som har tatt med en baby ut på kjøreturer til alle døgnets tider fordi det roet ned baby med kolikk. Man får ikke akkurat slappet av når de hyler til... Blir noe annet når de lærer seg og kommunisere med ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...