Gå til innhold

Skittent hos småbarnsforeldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vaskehjelp. Uten den hjelpen så hadde det ikke sett ut her hjemme😅

Anonymkode: fbf39...7f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bestandig vasket huset en gang i uka, også får det bli så møkkete det bare vil i mellomtiden. Kom på besøk på torsdag kveld, fredag helt ok, men kommer du på onsdag er det på eget ansvar! Da barna var små kunne vi gjerne en gang i mellom bare la middagen stå til neste dag om nødvendig om barna tremgte oss, eller vi hadde hatt søvnløs natt eller noe. Nå når de er eldre er de ryddigere og kan også hjelpe til, så standarden nå fremfor da de var små er betraktelig bedre 🙂 det er viktig å få vasket for den generelle hygienen, men utover det bor vi her. Jeg orker ikke å bruke livet mitt på å holde det skinnende rent og frustrere over at noe ligger feil. 

Om du som trådstarter kommer hit en onsdag og ikke liker at gulvet er møkkete så tenker jeg at det er ditt problem, ikke mitt 😉

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi tre barn, og det er nok mer skittent i kriker og kroker enn hva vi vil innse. Vi har vaskehjelp en gang i måneden, så akkurat da er det strøkent her. Men det blir fort skittent igjen selvom vi prøver å vedlikeholde det. Med tre barn og begge voksene i hundre prosent jobb, så er ikke det så lett. Vi støvsuger hver dag da, men blir like fort bøssete igjen. Drar alltid over benker og bord etter mat. Men støv, bad og andre ting er ikke alltid like bra. Vi har det veldig ofte ryddig da, fordi vi smårydder hele tiden- bedre enn hva vi gjør nå får vi ikke til. Sikkert noen som synes det er skittent hos oss også, derfor liker jeg ikke uanmeldt besøk. Jeg drar alltid fort over gulvene før gjester kommer og tørker litt støv i hu og hast.  Synd at man skal føle sånn på det, det å ha mange barn og være i full jobb gjør det ikke enkelt å ha huset strøkent til en hver tid. 

Anonymkode: f777e...d35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Var helt elendig renhold hjemme hos oss med småbarn! Så det ikke selv, livet og utviklinga til de små var viktigere. Slik var det hos alle uten vaskehjelp. De er nå 20 og 24, flotte karer. Jeg angrer ikke at jeg prioriterte tiden på unga, enn for å tilfredsstille vaskenerder😇🤠. Og vi var 2 forldre  samme hus. Hva med stakkars aleneforsørgere? Nei, lev livet.

Anonymkode: 298fb...19f

Tro meg, det er en betydelig mindre jobb å holde huset rent med to barn alene, enn en mann oppå det hele. Det i grunn ganske ubegripelig, ikke var han utpreget skitten av seg heller, men å rydde og vaske etter en  voksen mann.. det er en lek å holde et plettfritt hjem som alenemor i forhold til før 😆🧼

Anonymkode: 91d67...ef8

  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at bad ikke er skinnende rent med småbarn. Selv rekker vi sjeldent å feks ta en dusj før rett før besøket kommer. Da er det gjerne spor etter dusj og merker på gulvet. 

Anonymkode: 86a0e...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et hjem er et verksted, ikke en operasjonssal. Trenger ikke være gullende rent.

Anonymkode: b8095...c7b

Nettopp! Trenger ikke være sterilt på et gulv . Her er det ingen barn men aldri helt rent i gangene. Om sommeren går vi inn med sko når vi driver ute og skal bare hente noe/gå på do og da er det ikke rent. Men det er rent NOK.

Anonymkode: 1f673...282

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir av og til kvalm av å se fotbladene til mini, men jeg har serr skrubba gulvet to ganger på to uker… jeg aner ikke hvor han går, men der bør jeg vaske. 

Anonymkode: c7b0e...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt det reint og relativt ryddig hjemme, også da barna var små. Så lenge man har gode rutiner på å rydde og vaske med én gang det er blitt skittent/rotete, blir det ikke så mye jobb.

Anonymkode: 15554...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor små barna må være for at man regnes som småbarnsforeldre?

Har en på noen måneden, og to på 4 og nesten 6. Jeg støvsuger nesten hver dag, vasker badet ukentlig, vasker kjøkkenet hver kveld, rydder en time hver dag. Hver gang jeg støvsuger så tar jeg også støv. Siden før jeg fødte har jeg tatt under og bak sofa en gang i måneden. 

Her har jeg ikke sett møkkete føtter eller sokker av å tråkke over gulvene. Jeg sliter derimot noe med doen da den brukes av 3 gutter, selv om den vaskes ukentlig ser den møkkete ut igjen etter 4 dager. 

Anonymkode: 8ba74...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det renner over av hybelkaniner på soverommene, selv om vi støvsuger 1-2 ganger i uka, noen ganger 3. Badene vaskes ikke ofte nok, dusjdørene enda sjeldnere. Det er nok å bare prøve å holde det ryddig og så kommer rengjøringen på siden av det. Får vasket ett rom i uka 😆

Anonymkode: 73223...a6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke småbarn lengre, men en på 12 år og en på 8 år. Jeg får helt panikk og blir ekstremt sur av rot, skitt og at ting er uorganisert. Har også to katter. Vasker, støvsuger og rydder hver eneste dag. Huset er 3.etasjer, men jeg er vant til det.

Føler huset er skittent nå. Vi kom hjem fra ferie i dag (jeg og barna). Min samboer har vært hjemme. Dvs han har jobbet. Det er ryddig, men langt fra rent. Jeg ser han har prøvd å støvsuge den midterste etasjen (hvor vi oppholder oss mest), men resten av huset trengs en vask. 

Anonymkode: 17ab9...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her prioriterer vi at kjøkkenet er rent, klesvask og oppvask + rydde vekk noe av lekene på kvelden. Vasker badet engang i ukaResten blir gjort noe vi har tid/overskudd.

Har rett og slett ikke tid i hverdagen til å drive med masse husarbeid med en 3 åring + en 2 mnd gammel baby i hus. Kunne selvfølgelig prioritert å gjøre mer husarbeid når baby sover på dagen, men han skal helst sove med meg + jeg prioriterer å forsøke å sove litt selv da så jeg klarer å ha nok energi resten av dagen.

Idag feks så har dagen gått i ett omtrent fra kl 06 til nå. Fikk en liten pause fra 07-09, hvor den yngste ble ammet/sove ved siden av meg. Den eldste våknet kl 09. Etter det veksling mellom å tilfredsstille begge barna når det gjelder mat, stell, leking med den eldste, få baby til å sove, kos++. Så middag, bading, små rydding. Begge barna sovnet ikke før rundt 22. Det gjenstår fortsatt å vaske opp, koke flasker, og pakking til at vi drar avgårde i morgen.  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint for deg at du har det strøkent og perfekt hjemme hos deg

Anonymkode: 718aa...dfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det forholdsvis rent, men det er ikke en prioritet at det skal være rent og ryddig her til en hver tid. Vi bor ikke i en katalog, men et hjem med leker, klær, barn/hunder som løper inn og ut . 3 barn, 3 hunder, støvsuger daglig. Vasker 1 gang i uka eller ved behov - kjøkkenet tas daglig. Jeg går kun med hvite sokker eller barbent hjemme. 

Kunne jeg vasket oftere i ganger,trapper og bad? Absolutt..  Bryr jeg meg om litt støv? Nei.. tar noen skade av det - nei... 

 

 

 

Anonymkode: 8d843...271

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har vi gårdsbruk, hunder og barn som løper inn og ut med skoene på hele sommerhalvåret, med all den skitten det medfører😅 Roborocken får kjørt seg noen runder om dagen, kjøkkenet er rent og pent for det meste, badet ikke fullt så rent, men soverommene er vi nøye på at det skal være rent, det vil si ingen uteklær eller hunder der😊 

Ellers trøster jeg meg med at det ikke er sunt å ha det for rent😂 Her er det ganske ryddig, passelig rent, og alle er friske, da er det godt nok😂

Anonymkode: 7f831...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det verken gullerent eller skittent… tar husvask en gang i uka og tørker opp skitt og lort som synes i mellomtiden. Men noe rot og bøss er det stort sett om man kikker etter. 

Var renere her med baby som krabbet rundt. Men nå har jeg altfor mye annet jeg heller vil gjøre enn å holde hjemmet skinnende rent. Blir heller ikke imponert av blankpolerte hjem, føles noen ganger som folk ikke lever der. Men sikkert vakkert på Instagram da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å beholde hvite sokker hvite lenge hos oss heller. Vi har barn og hund. Jeg bryr meg ikke om rot eller at det er litt skittent her selv, men er alltid redd for at folk som kommer på besøk skal synes vi har det for skittent. Og jeg liker godt å komme hjem til folk som har det småskittent, og forholder seg helt avslappet til det. 

Anonymkode: 3d796...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriterer bad, kjøkken og rommet til barnet. I stua prioriterer jeg ting som har med mat og matsøl å gjøre, og i gangen prioriterer jeg gulvet fordi sand og søl sprer seg ut i hele leiligheten ellers. Ellers krysser jeg fingrene og håper på det beste. På rommet til meg og mannen kan man ikke se gulvet.

Anonymkode: 4c0cf...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...