Gå til innhold

Når parner sier at man ikke ser trent ut lenger


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Han sier det fordi han redd for at du skal legge mer på deg. Jeg syns regelen ‘har du ikke noe fint å si, så la være’. Jeg hadde aldri hatt hjerte til å si noe slikt til partner enten det var snakk om 5 eller 50 kg ekstra.

Du er jo i tillegg helt innforbi normalen, heller i nedre kant, så totalt unødvendig av ham. 

Anonymkode: 80d33...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt spørsmål er-hvor trent er samboeren din hvor mye veier han? Du er jo slank!!!

Anonymkode: 17197...8df

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt spørsmål er-hvor trent er samboeren din hvor mye veier han? Du er jo slank!!!

Anonymkode: 17197...8df

Han trener en del, jogger og spiser bare sunt. 

TS

Anonymkode: c093f...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men siden du tok det til deg, hva synes du selv da, har det blitt for mye sjokolade de siste årene? Eller betyr det ikke noe for deg? 

Det er i så fall en oppstramming av kostholdet så er du tilbake der du var.

Anonymkode: 0d9fa...c60

TS er normalvektig. Man blir heller ikke trent av å stramme opp kostholdet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syntes ikke sånne kommentarer er greit i det hele tatt. Unntaket er hvis det dreier seg om sykelig/farlig overvekt som man bør gjøre noe med på grunn av helsa. Ellers ikke. 

Anonymkode: f2f91...f89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor finner folk slike partnere? Høres ut som det er et basseng av drittsekker de fleste damer her på KG har vært innom og hentet seg en mann...

Anonymkode: 47198...817

Handler nok mer om at mange bare poster på kg når mannen driter seg ut. 

Min mann synes forresten også at jeg er blitt feitere de siste årene (han bare sier det på litt hyggelige måte enn ts' mann). Det synes jeg også, og det er lettere å gjøre noe med når vi ikke har barn ennå. Tar med lavkarbo-oppskrifter og treningstøy på ferien. 

Anonymkode: f8451...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor finner folk slike partnere? Høres ut som det er et basseng av drittsekker de fleste damer her på KG har vært innom og hentet seg en mann. Det her er jo bare helt hårreisende og kan ikke tro det er sant engang. 

Anonymkode: 47198...817

Les bare hva flere menn skriver på KG. "Damer over 30 er utgått, dvask og gammel". "Vær slank for å være attraktiv". "Svangerskap og fødsel - ingen unnskyldning for å la seg selv forfalle" osv. Utseendefiksert og egoistisk.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nettopp det, hvor faen er disse mennene? Jeg har ingen slike i min krets, hverken av mannlige kamerater eller venninners menn eller søstrene mine sine kjærester eller menn. Virker som kvinnene på KG virkelig bare har funnet slummen av menn og de mennene som skriver slike ting her hører til i den slummen.  Et større mysterium for meg er hvorfor disse damene VELGER SELV å fortsette å være med disse idiotene og være såret når det bare er å gi faen i dem og gå. 

Anonymkode: 47198...817

Du vet ikke hvordan disse er hjemme med partner, vet du. Ingen trodde at min voldelige eks var helt jævlig hjemme. Utad fremsto han som en kjernekar, omsorgsfull familiefar og ektemann. Det er ikke alltid damene har et valg mellom veldig mange menn. Jeg har aldri hatt dette valget, da det har vært svært få menn interessert i meg i løpet av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

OK som fordi man ikke har valg mellom mange menn så skal man bare ta til takke med dritt??? Det går an å være alene også, man skal ikke være noen sin dørmatte bare fordi man på død og liv må ha en mann å være sammen med. Uansett om dette skjer så alle ser eller ikke, MAN SKAL IKKE FINNE SEG I DET. I Norge er kvinner fri til å ta egne selvstendige valg, og at så mange velger dritt er er skremmende og faktisk et hån til de kvinner som lever i land der de ikke engang kan gå på butkken uten en manns tilsyn

Anonymkode: 47198...817

Har du prøvd å være alene hele livet? Ikke det, nei? Da vet du ikke hva du snakker om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det normalt for deres forhold å si sånne ting? Være ærlig?

Nei. Man er jo ikke ærlig på den måten uten at man spør direkte, og til og med da bør man jo vise normal folkeskikk. 

Anonymkode: a171f...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Samboer fikk opp et bilde av meg for 3 år siden. 

"Se så trent du så ut der. Det gjør du ikke nå lenger"

"Ehm. Nei kanskje ikke, men jeg er jo ikke tjukk lenger"

"Nei men nå blir det mye sjokolade, du så mye mer liten og trent ut før, du er ikke tjukk altså men litt sånn dvask"

Jeg er 162 cm og 52 kg. Fått to barn, for 5 år og 2 år siden.

Kjente at det ikke ga meg mer selvtillit.

Er det normalt for deres forhold å si sånne ting? Være ærlig?

Anonymkode: c093f...1f8

Nei det der hadde ingen av oss funnet på å si. Det er faktisk bare kropp, hvis hovedfunksjon er å bære rundt på hjernen (hos de fleste) Det klarer kroppen helt fint uten å være stram og spretten.. 

Men siden han ikke har hjerne så tenker jeg her at du glatt kan være borte 4-5 ettermidager i uka framover og gjøre akkurat hva du vil mens han tar det tredje skiftet. Bruk det for det det er verdt :D Når han tråkker i salaten og ikke klarer å stå stille, så fortjener han det. 

Anonymkode: e8b4c...8fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

HVA FAEN ER DET MED DEG??????????????? JEG har vært i forhold og jeg har vært alene noen år, helt innafor. JEG VIL ALDRI FINNE MEG I DRITT ELLER BLI BEHANDLET SOM DRITT UANSETT HVOR MYE ALENE JEG MÅ VÆRE- Du trenger tydeligvis mye terapi når du tenker dette er greit. Herregud vet ikke om jeg skal le eller gråte av deg. 

Anonymkode: 47198...817

Du trenger ikke å hyle, gråte eller skrike. Du har vært i forhold. Mange av oss har svært lite valg, og risikerer å gå barnløse og helt alene gjennom hele livet. Har du ingen erfaring med det, så bør du ikke uttale deg. Det er heller ikke nødvendig å skrike og banne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst , du veier 52 kg å så kan han si sånt , jeg blir helt skremt , du kan umulig være veldig slapp asså , for en ufølsom og overfladisk type , sorry men for en kommentar og komme med .

Anonymkode: 9c3fc...58e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 19.07):

Jeg og samboer kan fint ha slik åpen dialog om vekt, kosthold, trening og form. Men begge liker å holde seg i ok form da, og ingen tar seg nær av det. Tar det som et lite spark bak. Men om dere ikke har denne sjargongen og dette er en enkelt kommentar så synes jeg ikke noe om det. Spesielt ikke da du har født to barn på fem år. 

Anonymkode: de64b...e93

Men når TS er 162 og 52 kilo så indikerer det jo at hun er jo ikke så usunn da. Hun høres jo ikke overvektig ut. 🤷🏻‍♀️ Derimot så høres det ut som hun er innenfor ideal vekten sin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 162 cm og 52 kilo. Vil nå si at du ligger sånn ca der du skal når det kommer til vekten. 🙄 Dessuten så har du født to unger og du har blitt eldre, så det er nå ikke rart at kroppen din har forandret seg. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke levd til neste dag 🤮

Anonymkode: 2f30c...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du skal tenke over det han sier. Kanskje det er et nyttig hint om at du har forsømt noe. Kanskje det er en tillitserklæring, at han - av alle - er den som kan si rett ut til deg at du må ta deg sammen. Legge vekk sjokoladen og begynne å trene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunmedham skrev (16 minutter siden):

Jeg synes du skal tenke over det han sier. Kanskje det er et nyttig hint om at du har forsømt noe. Kanskje det er en tillitserklæring, at han - av alle - er den som kan si rett ut til deg at du må ta deg sammen. Legge vekk sjokoladen og begynne å trene igjen.

Hun veier 52 kilo. HVA skal hun ta seg sammen på? Hvorfor skal hun legge vekk sjokoladen når hun er normalvektig? Hvorfor skal normalvektige mennesker slanke seg, og hvorfor skal alle se topptrent ut i alle aldre?

Anonymkode: e5514...dd4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunmedham skrev (17 minutter siden):

Jeg synes du skal tenke over det han sier. Kanskje det er et nyttig hint om at du har forsømt noe. Kanskje det er en tillitserklæring, at han - av alle - er den som kan si rett ut til deg at du må ta deg sammen. Legge vekk sjokoladen og begynne å trene igjen.

Hun har ifølge BMI-kalkulator en BMI på 19,8. Alt under 18,5 er undervekt. Hun er altså helt i nedre område av normalvekt. HVORFOR skal hun gjøre noe med kroppen? Fordi mannen har sett for mye TikTok med kjemperumper og sixpack?

Anonymkode: e5514...dd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hun veier 52 kilo. HVA skal hun ta seg sammen på?

 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hun har ifølge BMI-kalkulator en BMI på 19,8.

Han har allerede sagt at hun ikke er tjukk. Det handler om at hun ikke er trent. Man kan fint være tynn og utrent. Å sørge for å holde seg fit er en investering i fremtidig helse. Kjernemuskulatur, balanse, kondisjon... Å legge vekk sjokoladen kan leses som å komme seg opp av sofaen og tilbakelegge dørstokkmila.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...