Gå til innhold

Kjørte på scooter uten hjelm til butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Butikken lå ca 800 meter fra meg så jeg tok scooteren i full fart. Etter jeg hadde parkert den på parkeringsplassen ble jeg skjelt ut av en ansatt på butikken fordi jeg kjørte uten hjelm. Altså hva har den ansatte med det å gjøre? Utrolig frekt å snakke sånn til andre mennesker. 

Anonymkode: 2ceef...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ansatte håpet å redde livet ditt. Uvisst av hvilken grunn. 

Anonymkode: c9107...057

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gammel du er. Kan skjønne at folk har lettere for å si slikt hvis det ser ut som en veldig ung person eller en ungdom. Men jeg forstår meg ikke på de som finner på å rope ut slikt til voksne folk. Man bestemmer da vel selv og har ansvar for seg selv da.

Anonymkode: 609e9...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville sikkert ikke risikere å bli traumatisert av å se hodet ditt bli most, utrolig nok.

Anonymkode: 0483f...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si om det er en centimeter  eller 800 meter, hjelm skal alltid brukes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at folk bryr seg.

 

Anonymkode: 9f39e...60e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 19.38):

Vet ikke hvor gammel du er. Kan skjønne at folk har lettere for å si slikt hvis det ser ut som en veldig ung person eller en ungdom. Men jeg forstår meg ikke på de som finner på å rope ut slikt til voksne folk. Man bestemmer da vel selv og har ansvar for seg selv da.

Anonymkode: 609e9...269

Det er tydeligvis et altfor stort ansvar for en del mennesker. Vi lever i en velferdsstat og da mener jeg det faktisk er lov å si ifra når man oppdager slik dumskap. En hjelm koster ikke all verden og det tar ca 2 sekunder å ta den på. Det er finnes ingen gode unnskyldninger for å ikke bruke hjelm. Det er kanskje verdens billigste forsikring, og du kan potensielt spare samfunnet for millioner av kroner som kan brukes på andre mer fornuftige ting enn pleiepenger fordi man ikke gadd å ta på seg hjelmen.

Anonymkode: 2e45a...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 19.38):

Vet ikke hvor gammel du er. Kan skjønne at folk har lettere for å si slikt hvis det ser ut som en veldig ung person eller en ungdom. Men jeg forstår meg ikke på de som finner på å rope ut slikt til voksne folk. Man bestemmer da vel selv og har ansvar for seg selv da.

Anonymkode: 609e9...269

Så lenge man betaler absolutt alle helseutgifter og dekker alle utgifter samfunnet måtte få, ut av egen lomme om det skjer noe noe så...

Anonymkode: 23f6b...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos, elektriske sparkesykler med to på og en hjelm hengende på styrer...neimen altså bare kjør på. Naturlig utvelgelse. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er klart du burde heller fått ros for å sette livet ditt i fare siden du tydeligvis ikke setter pris på det alikevel.. men synd for den som evt treffer deg eller dras inn i en evt ulykke der DU har valgt å ikke følge loven og blablabla.. 

Anonymkode: f6b7c...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...