Gå til innhold

Besteforeldre som drikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingen får passe barna når de har drukket - uavhengig av hvor lite. 

Og ingen får drikke mer enn max 2 glass til mat rundt mine barn. Vi unnlater å feire jul og høytider sammen med samboers søster fordi de drikker mer enn hva jeg syns er greit rundt barn. 

Anonymkode: ab9eb...241

Så da "vinner" du og får feire mer mrd din perfekte familie? 2 glass er innmari strengt for folk som selv ikke har barn. De fleste klarer å drikke noe mer uten å skape seg. Men du har jo fordommer, så er vel derfor.

Anonymkode: bf478...8e5

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenkte vi måtte ta den praten da de er edru, så vi må ta det til uken. Men ser jo at jeg skulle sagt noe der å da. Men var lettere å bare dra derfra slik at det ikke ble noe dårlig stemning siden vi har i et besøk. 

Anonymkode: a7cc3...262

Skjønner det kan være ekkelt å ta det opp der og da. 

Bare si nei til barnepass, og om de spør om hvorfor ikke, så kan du si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna dine er altfor små til å merke om Besteforeldre har drukket, så lenge du og mannen er edrue. 

Hadde aldri latt dem passe om kvelden. Og ikke lenge på dagtid heller.

Og bare å holde seg klunk edru når dere er messen og barna. Tror at barn tåler en del sånt, så lenge dere primæromsorgspersoner er edrue.

Anonymkode: 528f3...57a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, dette har resultert i at svigerforeldre ikke får passe mine barn. Trist for alle egentlig.. 

Anonymkode: 8dcf8...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde dratt da jeg synes der er ubehagelig å være rundt fulle folk når jeg selv er edru. Spesielt om jeg har ansvar for barna i tillegg. 

Anonymkode: 87386...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så da "vinner" du og får feire mer mrd din perfekte familie? 2 glass er innmari strengt for folk som selv ikke har barn. De fleste klarer å drikke noe mer uten å skape seg. Men du har jo fordommer, så er vel derfor.

Anonymkode: bf478...8e5

Nei - for min far er alkoholiker og jeg er oppvokst i et hjem med overstadig inntak av alkohol både i høytider og ellers. 

Så slike holdninger kan du reise lengre ut på landet med. 

Å dømme andres valg ovenfor sine egne barn - når du vet null niks nada om årsaken til valget deres kommer man ingen vei med. 

Jeg har ingen fordommer - men jeg tillater ikke at det drikkes alkohol til annet enn mat rundt mine barn. 

Anonymkode: ab9eb...241

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Så da "vinner" du og får feire mer mrd din perfekte familie? 2 glass er innmari strengt for folk som selv ikke har barn. De fleste klarer å drikke noe mer uten å skape seg. Men du har jo fordommer, så er vel derfor.

Anonymkode: bf478...8e5

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei - for min far er alkoholiker og jeg er oppvokst i et hjem med overstadig inntak av alkohol både i høytider og ellers. 

Så slike holdninger kan du reise lengre ut på landet med. 

Å dømme andres valg ovenfor sine egne barn - når du vet null niks nada om årsaken til valget deres kommer man ingen vei med. 

Jeg har ingen fordommer - men jeg tillater ikke at det drikkes alkohol til annet enn mat rundt mine barn. 

Anonymkode: ab9eb...241

Det vil da si at den med fordommer her er deg.. 

Og jeg feirer jul etc hjemme i mitt eget hus med mine barn. Alle i både min og svigerfamilien er hjertelig velkommen hit - men da er det ikke noe drikking. Så det er opp til dem om de ønsker å feire jul her eller andre steder. Selv min alkoholiserte far klarer å ikke drikke en høytid dersom han ønsker å feire jul med barnebarna sine - noe han har gjort flere år.  Og svigers feirer her annenhvert år. 

 

Anonymkode: ab9eb...241

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...