Gå til innhold

Litt help med rekkefølge på hudpleie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har forvillet meg inn i hudpleie-verdenen 😅 Og nå blir jeg usikker på rekkefølgen. 

Etter rens på morgenen har jeg brukt en toner(glycolic acid), og så et vitamin c serum. Så fuktighetskrem og solkrem. 

På kvelden har jeg et retinal serum, så niacinamide, og fuktighetskrem. 

Nå har jeg kjøpt et essense som jeg ikke er sikker på hvor skal inn? Har også fått en boks toner pads i gave. Toner pads kan jeg kanskje ha i kveldsrutinen, helt først?

Hjelp:)

Anonymkode: 37462...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Toner etter rens, før serum👍🏼

Anonymkode: f3a8c...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glycolic acid bør brukes på kveld, men ikke sammen med retinal, men annenhver kveld f.eks. 

Anonymkode: 45b84...1ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Toner etter rens, før serum👍🏼

Anonymkode: f3a8c...413

👍 tommelfinger regel er vel mer jo tynnere konsistens, jo tidligere inn i rutinen skal det:P

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glycolic acid bør brukes på kveld, men ikke sammen med retinal, men annenhver kveld f.eks. 

Anonymkode: 45b84...1ea

Bra jeg ikke har rukket å ta i bruk den enda:P Har fortsatt igjen av azealic acid og den skal visst kunne brukes på morningen.

De toner padsene jeg har er anua heartleaf 77% og mixsoon bean essense forøvrig.

@Roci vil du dele din endeløse visdom med meg? ❤️:D

Anonymkode: 08b6e...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes dette var litt voldsomt å bruke samtidig i rutinen. Og hadde rulert mer. Glycolic acid hadde jeg brukt noen kvelder i uken men ikke samtidig som retinol.

Retinol er best å bruke i sandwich form. Det vil si niacinamide først. Pass på at det ikke er mer enn 5% niacinamide da mer enn det ikke gir bedre effekt for huden men kan føre til irritasjon. Gjerne en hudkrem. Jeg bruker en tynn oversikt fuktmaske. Den rice masken til Cosrx. Også når dette har trukket litt inn tar du retinol. Gir det noen minutter også en fuktighetskrem.

Toner skal mellom rens før serum. Viss det er aktive stoffer i disse nye produktene du har kjøpt så må du sjekke om de kræsjer med de aktive stoffene du allerede har i rutinen. I så fall bruker du de på kvelder du tar pause fra retinol.

Anonymkode: fa2bb...7a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg synes dette var litt voldsomt å bruke samtidig i rutinen. Og hadde rulert mer. Glycolic acid hadde jeg brukt noen kvelder i uken men ikke samtidig som retinol.

Retinol er best å bruke i sandwich form. Det vil si niacinamide først. Pass på at det ikke er mer enn 5% niacinamide da mer enn det ikke gir bedre effekt for huden men kan føre til irritasjon. Gjerne en hudkrem. Jeg bruker en tynn oversikt fuktmaske. Den rice masken til Cosrx. Også når dette har trukket litt inn tar du retinol. Gir det noen minutter også en fuktighetskrem.

Toner skal mellom rens før serum. Viss det er aktive stoffer i disse nye produktene du har kjøpt så må du sjekke om de kræsjer med de aktive stoffene du allerede har i rutinen. I så fall bruker du de på kvelder du tar pause fra retinol.

Anonymkode: fa2bb...7a4

Ah, ja! Jeg må presisere jeg ikke kan bruke retinol hver dag. Da tror jeg fjeset mitt hadde falt av :fnise: Glycolic acid er første gang jeg bruker; jeg har brukt azelaic acid før. Jeg får inntrykk av at glycolic er sterkere enn azelaic?

Niacinamide jeg har er 4% og har ingen reaksjon på den:)

Tusen takk for innspill! Nå har jeg linet opp produktene i riktig rekkefølge på badet så jeg ikke glemmer hva som skal først og sist😄

Anonymkode: 08b6e...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...