Gå til innhold

Oppsigelsestid under ulønnet permisjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Akkurat nå er jeg i ulønnet permisjon, og skal starte i jobb igjen 1.oktober. Jeg har søkt på ny jobb derimot. Dersom jeg får denne jobben, så sier jeg jo såklart opp gamle jobben. Men lurer på om oppsigelsestiden min på 3mnd gjelder fra jeg er i jobb igjen 1.oktober, eller om den vil gjelde fra øyeblikket jeg sier opp? Altså hvis jeg sier opp i løpet av juli, så må jeg kun jobbe oktober siden august og september fortsatt er en del av min ulønnede permisjon?

Anonymkode: 03ab7...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Hei,

Akkurat nå er jeg i ulønnet permisjon, og skal starte i jobb igjen 1.oktober. Jeg har søkt på ny jobb derimot. Dersom jeg får denne jobben, så sier jeg jo såklart opp gamle jobben. Men lurer på om oppsigelsestiden min på 3mnd gjelder fra jeg er i jobb igjen 1.oktober, eller om den vil gjelde fra øyeblikket jeg sier opp? Altså hvis jeg sier opp i løpet av juli, så må jeg kun jobbe oktober siden august og september fortsatt er en del av min ulønnede permisjon?

Anonymkode: 03ab7...b8c

Dette kan være forskjellig for de forskjellige arbeidsgiverne, men oppsigelsestid skal gå fra den dagen du sier opp (eller, den 30./31. I den måneden du sier opp. De fleste arbeidsgivere opererer med fulle måneder) om du har en atbeidsgiver som er hygglig og ny arbeidsgiver vil ha deg fort vekk så er det også muøig du kan bytte jobb uten å innom den gamle jobben igjen. 

Anonymkode: cb97d...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsigelsestid løper mens du er i permisjon, ja. 

Anonymkode: 2f61b...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier som regel å la folk som er i lengre permisjon få slutte uten å komme tilbake i jobb først. Vi får jo ikke nyttegjort oss den arbeidstakeren særlig om den har vært ute seks måneder og så jobber fire uker dersom den er litt rusten. Vi vet jo også at det er en viss sannsynlighet for at folk bytter jobb etter en permisjon.

Ta en prat med lederen din og hør om de kan la deg gå uten full oppsigelsestid. Det ordner seg ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...