Gå til innhold

Er mannen fortsatt tiltrekkende/sexy i dine lyke? Og om ikke, hvordan påvirker det deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fordi hun viser med dagens oppførsel hva hun egentlig føler om ham. Hun tar ham for gitt, og setter derfor ikke pris på ham.

Og dette kan ikke "forhandles" til endring, det er ikke slik følelser fungerer.

Noen ganger må rett og slett frykt for å miste til, for å lære å faktisk verdsette det man har. Og selvsagt slutte å ta det for gitt.

Anonymkode: 63ce7...d79

Frykt er noe annet enn fokus. Er nok så generelt at fokus øker sannsynligheten for suksess, og TS elsker sin kone, og ønsker at dem skal bli kjærester igjen. Da er det en bommert å gå rundt å tenke på samlivsbrudd istedenfor å handle konsekvent for å få til det som faktisk e målet. 

PS. Tror du ikke helt skjønner hvordan fenomenet verdibias fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 14.20):

Hei hei hei…

Sikkert et rart spørsmål dette, men jeg hører aldri noe form for komplimenter, eller ord/handlinger som tilsier at min kone synes jeg er fin/kjekk/ pen/sexy/tiltrekkende, ja dere skjønner. Samtidig har vi havnet i tørken der hun ike vil ha intimitet, sex eller romantiske påfunn. Vi har rett og slett blitt AS Logistikk…Jeg forteller henne ofte at jeg synes hun er vakker, sexy, flott osv. Jeg forteller henne hvor godt hun holder seg ift andre på samme alder, og jeg pssser på å fortelle henne at hun er attraktiv for meg som kjæreste. Altså….Hun er ikke bare mor til mine barn, men hun er tiltrekkende for meg som kjæreste og seksuell partner. For å gjøre det enkelt kan vi si at jeg holder meg godt og ser bra ut for alderen. 

Hva er det som kan gjøre at hun ikke på noen måte gir meg tilbakemeldinger som dette? Går alle damer lei sin mann etter mange år sammen uansett hvordan han holder seg? Er hun lei meg? Burde jef ta det som et hint? Vi er liksom bare venner selv om jeg vil mer. Hun sier bare at livet og dagene går og at det er slik det blir? Er det slik? Skal man bare gi opp hverandre som kjærester, og bare istedet bo under samme tak?

Jeg forstår at mange har det slik som meg, men jeg bare lurer på om kona da sier noe slikt som: Du er flott, men jeg bare orker ikke sex eller intimitet selv…., eller er budskapet: Jeg er lei deg og klarer ikke å se deg slik lenger eller tenne på deg?

Jeg spør vel egentlig om damene går lei fordi de mister seg selv og sin egen lyst på intimitet og sex i 40/50 årene, eller om de egentlig alltid har lyst, men bare ikke på mannen de har sett her dag i 15 år ?

Kort sagt: Burde jeg gi opp og forlate henne?

Hun vet hvor jeg står ift henne. Hun vet jeg elsker henne, men jeg kan ikke leve med en «venn». Jeg savner det vi hadde før, men hvor hun ikke viser noe savn, eller interesse for å jobbe med det. Det virker som at hun er «satt» og lar dagene, ukene og årene få uten noe form for endring, spenning eller opptur..

Takk for hjelp!

Anonymkode: b051c...57c

Hjelper du til hjemme? Ber hun deg om hjelp til det samme jævla greiene hele tiden og du aldri tar tak? Vil hun at du tar deg mer av barna? Rydder du på eget initiativ? Må hun følge deg opp som barn nummer 4 hele tiden? 

Her ligger svaret.

Anonymkode: b6b41...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hun selv planlegge romantiske kvelder med deg? Fikser du barnevakt og avlastning? Fikser du date night? Sitter du på mobilen på kveldene? 

Her har du også flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (6 timer siden):

Frykt er noe annet enn fokus. Er nok så generelt at fokus øker sannsynligheten for suksess, og TS elsker sin kone, og ønsker at dem skal bli kjærester igjen. Da er det en bommert å gå rundt å tenke på samlivsbrudd istedenfor å handle konsekvent for å få til det som faktisk e målet. 

PS. Tror du ikke helt skjønner hvordan fenomenet verdibias fungerer. 

Frykt er en vekker.

Du nevner ingenting hun MÅ ta stilling til. Og da blir det veldig tydelig at du ikke har praktisk erfaring fra denne typen problemstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Frykt er en vekker.

Du nevner ingenting hun MÅ ta stilling til. Og da blir det veldig tydelig at du ikke har praktisk erfaring fra denne typen problemstillinger.

Vedder en million på at hun har kommunisert hva som ikke funker hver eneste dag. Men menn lukker ørene og synger "LALALALALLA"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...