Gå til innhold

Er mannen fortsatt tiltrekkende/sexy i dine lyke? Og om ikke, hvordan påvirker det deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i 13 år og syns fortsatt han er sexy. Selv om han har lagt på seg 20 kg pluss. Vi har sex flere ganger i uken. Vi er ca 40 år.

Anonymkode: 22a8e...5ca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mEditari skrev (15 minutter siden):

Jeg har tilgode å se noen forskning som støtter din personlige overbevisning, Google is your friend. 

Da kan du lese inne på diskusjonsforumet her: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe kvinner vs mann- tema. Vi er svært ulike personer. 

Ja jeg synes fremdeles min mann er både sexy og tiltrekkende, og jeg tenner fremdeles på ham. Det hjelper ikke for deres situasjon antar jeg. 

Mye av årsaken til at jeg synes min mann er kjæresten min på alle måter er vel at vi har det godt sammen, og prioriterer oss som par, samt samarbeider godt. Begge deler er vesentlig for at jeg har tenning på ham. Ta bort det ene, så blir det nok så som så med forholdet vårt også. Min tenning på ham er nok avhengig av at jeg oppfatter ham både som god far og partner i det praktiske og daglige, og at vi fremdeles har flørt, prat og moro sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har det stikk motsatt. K47 og M52 og gift i 25 år.

Jeg synes han fortsatt er sexy, gir han komplimenter og hinter om nærhet og sex. Han har null interesse og ignorer mine forsøk, så nå er det over to år siden sist....

Det har aldri vært et tema å gå fra hverandre, selv om vi lever som kun venner. Ungene har flyttet ut, så jeg hadde håp om at  vi skulle få en ny opptur, slik som vi hadde for ti år siden. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å vekke hans interesse, og begynner å bli lei av å forsøke.

Anonymkode: caeae...0d4

Hvorfor kan dere ikke gå fra hverandre? 🤔 Et sånn liv som du skisserer hadde jeg aldri orket 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, når dere en sjelden gang har sex, får hun orgasme da? Eller er det bare litt "oppvarming" og "forspill" (som mange kaller den delen av sex som gir de fleste kvinner orgasme) og så samleie? 

Jeg hadde så lite utbytte av sex med eksmannen min at det drepte all lyst. I starten av forholdet var han opptatt av min nytelse, de siste årene handlet det kun om ham. Det var sikkert litt min feil også, som ikke var tydelig nok på hva jeg ønsket, men når jeg vet at han egentlig ikke gidder å bruke tid med hendene for eksempel, kan jeg bare glemme alt om å komme. Hodet må være med. 

Bare en tanke, siden mange par har sex som gir ham orgasme og ikke henne. Min sexlyst har kommet tilbake for fullt etter skilsmissen og ny partner med fokus på meg og min nytelse. Apropos et tidligere innlegg i denne tråden: Jeg er 48 og tar ikke hormoner, og sexlysten er som da jeg var i 20-årene (den fysiske reaksjonen i kroppen også), så det er absolutt mulig:)

Anonymkode: b73de...2eb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleseren skrev (18 timer siden):

Da kan du lese inne på diskusjonsforumet her: 

To innlegg på KG kvalifiserer neppe som fornuftige kilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, situasjonen deres er slik det blir for mange.

Noen av oss blir bare lei. Tenner ikke lenger av samme sex med samme partner. Klarer ikke gjenskape lidenskapen og kjenner heller ikke behovet. Ser ikke på det som god nok grunn for å bryte opp alt, så «dagene går» som kona di sier.

Man kan sitte der, og mene at den andre skal gjøre ditt eller datt, eller man kan ta ansvar for eget liv dersom det ikke er godt nok. 

Anonymkode: 0815f...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det kan godt være at hun fremdeles synes du er flott. Men at for mye logistikk og hverdag dreper sexlysten hennes. Det samme kan masing gjøre… For mange kvinner er sex et overskuddsprosjekt. 

Anonymkode: 3fdc5...d65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at hun er sliten og trenger en romantisk ferie/kveld/helg sammen med deg. 

Jeg har ikke lyst på sex i stressende perioder og det har vært mye stress i livet vårt lenge nå. De gangene vi har koblet av og f.eks. spist en skikkelig god middag hjemme med vin og stearinlys, da har jeg fått lyst. 

Men når jeg er gørrsliten og mannen vet at jeg har gjort altfor mye den dagen og prøver seg, da føler jeg meg nedverdiget og blir kvalm. 

Et tips om du vil arrangere romantisk aften, er også at du ikke tar initiativ til sex, la henne gjøre det, slik at hun ikke tenker at du bare ordner romantisk kveld for sexens skyld. Kanskje hun ikke tar initiativ, men da kjører du på med en til romantisk aften. Kanskje kan dere gjøre dette til en ukentlig greie? Massere hverandre osv. 

Anonymkode: 80924...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan hende at hun er sliten og trenger en romantisk ferie/kveld/helg sammen med deg. 

Jeg har ikke lyst på sex i stressende perioder og det har vært mye stress i livet vårt lenge nå. De gangene vi har koblet av og f.eks. spist en skikkelig god middag hjemme med vin og stearinlys, da har jeg fått lyst. 

Men når jeg er gørrsliten og mannen vet at jeg har gjort altfor mye den dagen og prøver seg, da føler jeg meg nedverdiget og blir kvalm. 

Et tips om du vil arrangere romantisk aften, er også at du ikke tar initiativ til sex, la henne gjøre det, slik at hun ikke tenker at du bare ordner romantisk kveld for sexens skyld. Kanskje hun ikke tar initiativ, men da kjører du på med en til romantisk aften. Kanskje kan dere gjøre dette til en ukentlig greie? Massere hverandre osv. 

Ta gjerne fri en fredag. Rydd og vask hele huset og ta på deg noe pent, når hun kommer hjem fra jobb så sier du "hopp i dusjen mens jeg lager middag" med et glimt i øyet. Lag noe fancy som du vet hun liker, tenn stearinlys, blomster på bordet, musikk i bakgrunnen. Trekk stolen for henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleseren skrev (På 1.7.2024 den 23.06):

Det er testosteron i flere av hormonpillene som er beregnet på kvinner som har tørrlagte eggstokker. 

https://www.felleskatalogen.no/medisin/livial-organon-561034?markering=1  Se bare her. Androgener er fellesbetegnelsen på testosteron ;) 

Hei, dette er litt på siden av tråden men tenker du bør lære deg litt om hormoner. Testosteron er en spesifikk hormon. Androgener er fellesbetegnelse på hormoner som har androgen effekt, et av disse hormonene er testosteron. Livial har en metabolit med androgen effekt, hvilket betyr at i nedbrytning av legemidlet som dannes det et mellomtrinn som har androgen effekt. Det er ikke testosteron. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at kvinner over 45 mister sexlysten. Her inne er det alltid noen som protesterer høylytt, men det er et kjent fenomen innen medisin. 

Anonymkode: 65304...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 14.20):

Hei hei hei…

Sikkert et rart spørsmål dette, men jeg hører aldri noe form for komplimenter, eller ord/handlinger som tilsier at min kone synes jeg er fin/kjekk/ pen/sexy/tiltrekkende, ja dere skjønner. Samtidig har vi havnet i tørken der hun ike vil ha intimitet, sex eller romantiske påfunn. Vi har rett og slett blitt AS Logistikk…Jeg forteller henne ofte at jeg synes hun er vakker, sexy, flott osv. Jeg forteller henne hvor godt hun holder seg ift andre på samme alder, og jeg pssser på å fortelle henne at hun er attraktiv for meg som kjæreste. Altså….Hun er ikke bare mor til mine barn, men hun er tiltrekkende for meg som kjæreste og seksuell partner. For å gjøre det enkelt kan vi si at jeg holder meg godt og ser bra ut for alderen. 

Hva er det som kan gjøre at hun ikke på noen måte gir meg tilbakemeldinger som dette? Går alle damer lei sin mann etter mange år sammen uansett hvordan han holder seg? Er hun lei meg? Burde jef ta det som et hint? Vi er liksom bare venner selv om jeg vil mer. Hun sier bare at livet og dagene går og at det er slik det blir? Er det slik? Skal man bare gi opp hverandre som kjærester, og bare istedet bo under samme tak?

Jeg forstår at mange har det slik som meg, men jeg bare lurer på om kona da sier noe slikt som: Du er flott, men jeg bare orker ikke sex eller intimitet selv…., eller er budskapet: Jeg er lei deg og klarer ikke å se deg slik lenger eller tenne på deg?

Jeg spør vel egentlig om damene går lei fordi de mister seg selv og sin egen lyst på intimitet og sex i 40/50 årene, eller om de egentlig alltid har lyst, men bare ikke på mannen de har sett her dag i 15 år ?

Kort sagt: Burde jeg gi opp og forlate henne?

Hun vet hvor jeg står ift henne. Hun vet jeg elsker henne, men jeg kan ikke leve med en «venn». Jeg savner det vi hadde før, men hvor hun ikke viser noe savn, eller interesse for å jobbe med det. Det virker som at hun er «satt» og lar dagene, ukene og årene få uten noe form for endring, spenning eller opptur..

Takk for hjelp!

Anonymkode: b051c...57c

Her er det du må forstå:

En kvinne tenner ikke seksuelt på en mann hun ikke behøver å tenne på seksuelt.

Det som har skjedd i din situasjon er det som har skjer i så altfor mange forhold, nemlig at hun tror han blir værende selv om hun lar ham gå for lut og kaldt vann.

Og hun har jo rett… har hun ikke?

Du skjønner, dette er din skyld. Det er du som har latt henne tro dette. Det er du som har demonstrert  for henne at et sexliv ikke er nødvendig for at dere skal fortsette å være sammen.

Og da slutter hun etterhvert å tenne på deg. I verste fall mister hun også respekten for deg. Fordi du tydeligvis har mistet selvrespekten,

Det du bør gjøre er ganske enkelt å "fase ut" av forholdet. Altså ikke dumpe henne som lyn fra klar himmel, men derimot bruke to måneder på å sakte gå fra henne.

Hvis hun da ikke på noe tidspunkt prøver å holde på deg var forholdet dødt allerede, og kunne ikke reddes.

Anonymkode: 63ce7...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mEditari skrev (På 1.7.2024 den 23.13):

Den kilden vil jeg gjerne ha. Jeg er 45, aktiv, og har ingen venninner på min alder som ikke er mer gira på sex enn partneren sin. 

Da jeg var 45 var jeg også som deg. Nå etter 50 har det dessverre forandret seg...😞

Anonymkode: 935ab...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 14.20):

Hei hei hei…

Sikkert et rart spørsmål dette, men jeg hører aldri noe form for komplimenter, eller ord/handlinger som tilsier at min kone synes jeg er fin/kjekk/ pen/sexy/tiltrekkende, ja dere skjønner. Samtidig har vi havnet i tørken der hun ike vil ha intimitet, sex eller romantiske påfunn. Vi har rett og slett blitt AS Logistikk…Jeg forteller henne ofte at jeg synes hun er vakker, sexy, flott osv. Jeg forteller henne hvor godt hun holder seg ift andre på samme alder, og jeg pssser på å fortelle henne at hun er attraktiv for meg som kjæreste. Altså….Hun er ikke bare mor til mine barn, men hun er tiltrekkende for meg som kjæreste og seksuell partner. For å gjøre det enkelt kan vi si at jeg holder meg godt og ser bra ut for alderen. 

Hva er det som kan gjøre at hun ikke på noen måte gir meg tilbakemeldinger som dette? Går alle damer lei sin mann etter mange år sammen uansett hvordan han holder seg? Er hun lei meg? Burde jef ta det som et hint? Vi er liksom bare venner selv om jeg vil mer. Hun sier bare at livet og dagene går og at det er slik det blir? Er det slik? Skal man bare gi opp hverandre som kjærester, og bare istedet bo under samme tak?

Jeg forstår at mange har det slik som meg, men jeg bare lurer på om kona da sier noe slikt som: Du er flott, men jeg bare orker ikke sex eller intimitet selv…., eller er budskapet: Jeg er lei deg og klarer ikke å se deg slik lenger eller tenne på deg?

Jeg spør vel egentlig om damene går lei fordi de mister seg selv og sin egen lyst på intimitet og sex i 40/50 årene, eller om de egentlig alltid har lyst, men bare ikke på mannen de har sett her dag i 15 år ?

Kort sagt: Burde jeg gi opp og forlate henne?

Hun vet hvor jeg står ift henne. Hun vet jeg elsker henne, men jeg kan ikke leve med en «venn». Jeg savner det vi hadde før, men hvor hun ikke viser noe savn, eller interesse for å jobbe med det. Det virker som at hun er «satt» og lar dagene, ukene og årene få uten noe form for endring, spenning eller opptur..

Takk for hjelp!

Anonymkode: b051c...57c

Du bør ta hintet at dere trenger utvikling og forandring. 

Dårlig samvittighet hos henne er en dårlig utgangspunkt, så det er mitt første råd, ikke gi henne dårlig samvittighet. 

Det å tenke på brudd som løsning er også en hindring å nå det du faktisk ønsker. Så det er neste råd, legg bort de tankene.

Sjekk ut om det er ting i livet hennes som skaper stress, ikke glem det tredje skiftet, kan du bidra til å redusere det. 

Fjern forventningspress om fysisk intimitet. Fokus på å ha det gøy og utvikles sammen som gode venner (sic!). Så la det andre komme gradvis. 

Endre på rutiner og vaner. 

Du skriver at du er fornøyd med ditt eget utseende, men kan du uansett gjøre noenting annorledes som skaper dynamikk å endring. 

Kan du fremstå som klengete/needy? Endre på det i så fall. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er fortsatt ekstremt tiltrekkende for meg, og jeg flørter med ham hver dag ❤️ 

Han behandler meg veldig, veldig bra da🥰

Vi har vært sammen i 18 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Det å tenke på brudd som løsning er også en hindring å nå det du faktisk ønsker. Så det er neste råd, legg bort de tankene.

Dette er oppskriften på å mislykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om du tenker noe særlig over hva hun verdsetter. Du ønsker å bli beundret og at folk skal gi deg komplimenter for overfladiske ting og så tar du en avgjørelse på at da skal hun være kliss lik. Slik at hun blir takknemlig for at du sier at hun ser bedre ut enn andre på samme alder.

Jeg bryr meg ikke om slike komplimenter. I verste fall føles det nedlatende, som om man sier til et barn som har lært seg å knyte skolissene han er flink. Hadde dette vært genuine, spontane komplimenter for din del så hadde du ikke irritert deg sånn over at du ikke får noe tilbake.

Jeg hadde satt mye mer pris på at du sa noe om meg som gikk på meg som person. Noe som ikke hvem som helst hadde lagt merke til. Som hadde fortalt meg at du virkelig forstod hvem jeg var.

Men nå er ikke jeg konen din. Kanskje du heller skal prøve å finne ut hva det er som gir henne noe enn å fiske etter sympati her.

Anonymkode: da8db...861

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er oppskriften på å mislykkes.

Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

Hvorfor? 

Fordi hun viser med dagens oppførsel hva hun egentlig føler om ham. Hun tar ham for gitt, og setter derfor ikke pris på ham.

Og dette kan ikke "forhandles" til endring, det er ikke slik følelser fungerer.

Noen ganger må rett og slett frykt for å miste til, for å lære å faktisk verdsette det man har. Og selvsagt slutte å ta det for gitt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...