Gå til innhold

Er mannen fortsatt tiltrekkende/sexy i dine lyke? Og om ikke, hvordan påvirker det deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei hei…

Sikkert et rart spørsmål dette, men jeg hører aldri noe form for komplimenter, eller ord/handlinger som tilsier at min kone synes jeg er fin/kjekk/ pen/sexy/tiltrekkende, ja dere skjønner. Samtidig har vi havnet i tørken der hun ike vil ha intimitet, sex eller romantiske påfunn. Vi har rett og slett blitt AS Logistikk…Jeg forteller henne ofte at jeg synes hun er vakker, sexy, flott osv. Jeg forteller henne hvor godt hun holder seg ift andre på samme alder, og jeg pssser på å fortelle henne at hun er attraktiv for meg som kjæreste. Altså….Hun er ikke bare mor til mine barn, men hun er tiltrekkende for meg som kjæreste og seksuell partner. For å gjøre det enkelt kan vi si at jeg holder meg godt og ser bra ut for alderen. 

Hva er det som kan gjøre at hun ikke på noen måte gir meg tilbakemeldinger som dette? Går alle damer lei sin mann etter mange år sammen uansett hvordan han holder seg? Er hun lei meg? Burde jef ta det som et hint? Vi er liksom bare venner selv om jeg vil mer. Hun sier bare at livet og dagene går og at det er slik det blir? Er det slik? Skal man bare gi opp hverandre som kjærester, og bare istedet bo under samme tak?

Jeg forstår at mange har det slik som meg, men jeg bare lurer på om kona da sier noe slikt som: Du er flott, men jeg bare orker ikke sex eller intimitet selv…., eller er budskapet: Jeg er lei deg og klarer ikke å se deg slik lenger eller tenne på deg?

Jeg spør vel egentlig om damene går lei fordi de mister seg selv og sin egen lyst på intimitet og sex i 40/50 årene, eller om de egentlig alltid har lyst, men bare ikke på mannen de har sett her dag i 15 år ?

Kort sagt: Burde jeg gi opp og forlate henne?

Hun vet hvor jeg står ift henne. Hun vet jeg elsker henne, men jeg kan ikke leve med en «venn». Jeg savner det vi hadde før, men hvor hun ikke viser noe savn, eller interesse for å jobbe med det. Det virker som at hun er «satt» og lar dagene, ukene og årene få uten noe form for endring, spenning eller opptur..

Takk for hjelp!

Anonymkode: b051c...57c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ikke levd et sexløst forhold. Og når partner ikke er villig til å gjøre noe for å endre det så er jo løpet kjørt.

Ville sagt det til henne. At for deg blir det uutholdelig å leve et sexløst samliv. Og om hun ikke er interessert i å få hjelp og prøve å jobbe for det så er det kanskje på tide og sette kroken på døren🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 2ffbc...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er han. Synd vi er skilt,og han har ny kvinne.

Anonymkode: 130ec...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det stikk motsatt. K47 og M52 og gift i 25 år.

Jeg synes han fortsatt er sexy, gir han komplimenter og hinter om nærhet og sex. Han har null interesse og ignorer mine forsøk, så nå er det over to år siden sist....

Det har aldri vært et tema å gå fra hverandre, selv om vi lever som kun venner. Ungene har flyttet ut, så jeg hadde håp om at  vi skulle få en ny opptur, slik som vi hadde for ti år siden. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å vekke hans interesse, og begynner å bli lei av å forsøke.

Anonymkode: caeae...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du synes du ser bra ut, så er det ikke sikkert du tenner henne, eller at hun er enig. Jeg var sammen med en som synes han selv var veldig pen. Han kunne stå lenge og nyte seg selv i speilet. Joda. Jeg synes han var pen. Men det er fryktelig avtennende med selvdiggere som mener de har krav på komplimenter og at kvinnen knapt kan holde fingrene av han fordi han er så deilig.

Nå satte jeg dette VELDIG på spissen. Men om jeg tenner på menn, så er ikke dette basert på utseende, bortsett fra at de ikke må være kraftig overvektig og stygg. Kjemi og flørting hjelper. Og at vi jobber sammen som et team ang hus og barn, for er man sliten så er det negativt for lysten.

Og det er kjekt med andre komplimenter enn hvordan man ser ut sammenlignet med andre. Er det en konkurranse? Rykker man nedover når man bikker 50 og ikke kan konkurrere med 35-åringene?

Anonymkode: 7fb94...c33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ser veldig bra ut. Han er også opptatt av å ta vare på helsa og med det utseendet. Han lukter godt og er god å ta i og ta på. Jeg er bortskjemt på det området. 

Og så er det mye bra inni. Han er vanligvis morsom, klok, rar på en fin måte, analytisk,  innsiktsfull og god. Men han sliter innimellom med psyken og da kan det være han rømmer på jobb, tar masse ekstravakter og teller penger mens jeg lengter etter ham og felles opplevelser. 

K44

Anonymkode: b0799...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er iallefall fremdeles supersexy og det forteller jeg ham ofte! Han er nesten 50 og vi har vært sammen i 17 år. Han er like flott fremdeles. 

Han gir meg sjelden komplimenter tilbake da, og sexlivet vårt er litt sporadisk og aldri mer enn en gang i uka (rundt 3 ganger i måneden i snitt tror jeg), så litt usikker på hva han synes om meg. I mitt forsvar har jeg født 3 barn, det tar på kroppen. Det slapp han. 

Anonymkode: 8c3ad...340

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner knapt noen kvinne på 45-55 som er gira på sex og ikke går på hormoner. 

 

Endret av Smugleseren
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleseren skrev (1 minutt siden):

Kjenner knapt noen kvinne på 45-55 som er gira på sex og ikke går på hormoner. 

Du ligger med de fleste av oss, med andre ord?

Anonymkode: b0799...7ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleseren skrev (4 minutter siden):

Kjenner knapt noen kvinne på 45-55 som er gira på sex og ikke går på hormoner. 

 

Testosteron er også et hormon, og fremmer sexlyst også hos kvinner. Så da er det vel neppe det de tar...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt hos oss. Mannen er særdeles lite raus med komplimenter og tilnærmelser. Er lei meg for det. 

Anonymkode: 6b20b...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogshuldra skrev (11 minutter siden):

Testosteron er også et hormon, og fremmer sexlyst også hos kvinner. Så da er det vel neppe det de tar...?

Det er testosteron i flere av hormonpillene som er beregnet på kvinner som har tørrlagte eggstokker. 

https://www.felleskatalogen.no/medisin/livial-organon-561034?markering=1  Se bare her. Androgener er fellesbetegnelsen på testosteron ;) 

 

Endret av Smugleseren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei hei hei…

Sikkert et rart spørsmål dette, men jeg hører aldri noe form for komplimenter, eller ord/handlinger som tilsier at min kone synes jeg er fin/kjekk/ pen/sexy/tiltrekkende, ja dere skjønner. Samtidig har vi havnet i tørken der hun ike vil ha intimitet, sex eller romantiske påfunn. Vi har rett og slett blitt AS Logistikk…Jeg forteller henne ofte at jeg synes hun er vakker, sexy, flott osv. Jeg forteller henne hvor godt hun holder seg ift andre på samme alder, og jeg pssser på å fortelle henne at hun er attraktiv for meg som kjæreste. Altså….Hun er ikke bare mor til mine barn, men hun er tiltrekkende for meg som kjæreste og seksuell partner. For å gjøre det enkelt kan vi si at jeg holder meg godt og ser bra ut for alderen. 

Hva er det som kan gjøre at hun ikke på noen måte gir meg tilbakemeldinger som dette? Går alle damer lei sin mann etter mange år sammen uansett hvordan han holder seg? Er hun lei meg? Burde jef ta det som et hint? Vi er liksom bare venner selv om jeg vil mer. Hun sier bare at livet og dagene går og at det er slik det blir? Er det slik? Skal man bare gi opp hverandre som kjærester, og bare istedet bo under samme tak?

Jeg forstår at mange har det slik som meg, men jeg bare lurer på om kona da sier noe slikt som: Du er flott, men jeg bare orker ikke sex eller intimitet selv…., eller er budskapet: Jeg er lei deg og klarer ikke å se deg slik lenger eller tenne på deg?

Jeg spør vel egentlig om damene går lei fordi de mister seg selv og sin egen lyst på intimitet og sex i 40/50 årene, eller om de egentlig alltid har lyst, men bare ikke på mannen de har sett her dag i 15 år ?

Kort sagt: Burde jeg gi opp og forlate henne?

Hun vet hvor jeg står ift henne. Hun vet jeg elsker henne, men jeg kan ikke leve med en «venn». Jeg savner det vi hadde før, men hvor hun ikke viser noe savn, eller interesse for å jobbe med det. Det virker som at hun er «satt» og lar dagene, ukene og årene få uten noe form for endring, spenning eller opptur..

Takk for hjelp!

Anonymkode: b051c...57c

Nei sånn skal det ikke være. Jeg syns gubben min er like digg etter snart 10 år, med 20 kilo pluss🥵🔥 og det merker han selvfølgelig😅 Vi har våre issues men tiltrekningen bekymrer vi oss aldri for, har forlatt et dødt forhold før og så meg aldri tilbake. 

Anonymkode: e9298...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smugleseren skrev (15 minutter siden):

Kjenner knapt noen kvinne på 45-55 som er gira på sex og ikke går på hormoner. 

 

Den kilden vil jeg gjerne ha. Jeg er 45, aktiv, og har ingen venninner på min alder som ikke er mer gira på sex enn partneren sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannen min er fortsatt flott å se på, selv om jeg siklert ikke sier det så ofte.  Det er jo ikke derfor jeg liker ham. Å skryte av utseende føles bare overfladisk, når det er alle de amdre kvalitetene hans som gjør ham til en fantastisk mann og kjæreste.

Anonymkode: 0c08f...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er lyke? 

Anonymkode: a0a9d...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er rundt 40, vært gift i 12 år. Vi er begge flinke til å gi hverandre komplimenter, synes jeg. Jeg synes fortsatt han er tiltrekkende og sexy, men for meg er det det at vi er glade i hverandre som er det viktigste. Da er det ikke så fryktelig viktig hvordan man ser ut.

Anonymkode: e5221...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mEditari skrev (11 minutter siden):

Den kilden vil jeg gjerne ha. Jeg er 45, aktiv, og har ingen venninner på min alder som ikke er mer gira på sex enn partneren sin. 

Beklager, men jeg navngir ikke venninner, kollega og famile her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleseren skrev (13 minutter siden):

Beklager, men jeg navngir ikke venninner, kollega og famile her.

 

Jeg har tilgode å se noen forskning som støtter din personlige overbevisning, Google is your friend. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner på mannen min ennå etter 10 år. Han har lagt litt på seg, men ellers er han som da vi ble sammen, og jeg syns han er nydelig. Han har aldri vært "modellpen", men ganske ordinær, men jeg elsker han for den han er og det var ikke kropp og utseende jeg falt for. Men hele hans vesen, hans godhet og det at han ikke var som de fleste menn, han er helt spesiell. Til tross for at han ikke er "modellpen" var det mange jenter som var nysgjerrig på han, og han manglet ikke tilbud, det hjalp sikkert at han er kampsportinstruktør, mennene der får mye oppmerksomhet av kvinnene. Nå snakker jeg meg bort..

Uansett, han er fremdeles den mest fantastiske og fineste jeg vet, og jeg får aldri nok av han. Vi er begge flinke til å gi komplimenter til hverandre og forteller hver dag at vi elsker hverandre, sier fine ting, klemmer og kysser "hele dagen" osv, hver dag. Jeg tror det er viktig for å beholde kjærligheten og intimiteten. Vi tar aldri hverandre for gitt, og begge vet at den vi er den viktigste for den andre. 

Mannen vet at jeg elsker han himmelhøyt, at jeg trenger han, at han er min verden og at jeg ikke kan forestille meg å leve uten han. Det beste vi vet, er at jeg "drukner" i armene hans, da går pulsen ned og alt stopper opp et øyeblikk. Når han har en dårlig dag eller noe, så er det eneste som gjør det bedre er å ligge på brystet mitt og han kan "være liten".

Vi tar med andre ord vare på hverandre og på forholdet vårt. Vi passer på at den andre har det bra og vi setter den andre først. Vi vet at alt dette jeg har skrevet er viktig for å bevare forholdet vårt. 

Om en av oss kjenner på usikkerhet, dvs det er mest meg som plutselig kan få noen slike tanker, så snakker vi om det.

Sexlivet går endel opp og ned, og det kan noen ganger gå uker uten sex, men det snakker vi også om og har forståelse for at den andre ikke "orker". I de periodene er vi fremdeles like kosete og intime på alle andre måter.

Jeg vet ikke om dette gir svar på det du lurer på, men jeg er sikker på at dette er løsningen for et godt forhold som varer. Hadde en av oss begynt slik du forteller, så tror jeg ikke at forholdet våres hadde vart. 

Er det mulig for dere å bli mer intime og kjærlige, uten at det må lede/hinte til sex? 

Anonymkode: 1cf56...108

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...