Gå til innhold

Det var ikke meningen hun skulle finne det ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hmm. Jeg har alltid hatt mest kompiser. Og de få som har vært interessert har heg skjønt er det. Selv om det kun har vært på et vennskapelig plan.  Idet de har begynt å blande seg min min business osv. Har jeg kuttet de ut, for  min del og for deres eget beste.  Så lenge jeg ikke har romantiske følser.

Derimot har jeg fått romatiske følser for en kompis, da har jeg spurt.  Det har vel skjedd en gang. Og vi fant raskt ut sammen, at vi var ikke kjærester men kun venner. Så vi gikk tilbake som venner etter en mnd. 

Jeg fikk romantiske følser for en til. Men han var ikke det samme tilbake. Så da bare fortsatte vi å være venner etter en liten pause i vennskapet.  

To stk har ytret det til meg,  hvor vi prøvde å være venner etterpå, men det gikk så hardt innpå dem, så jeg kuttet kontakten.  Fordi jeg så de ikke hadde det bra med det. 

Så la henne få litt rom. Også kan du ta kontakt om et par uker å be henne på kafe eller lignende 

Anonymkode: d6548...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 14.12):

Jeg har vært forelsket i en venninne i over 5 år. Det har ikke gjort meg noe, å være hennes venn. Har vært mer enn nok for meg. Jeg har vært glad for at jeg har kunnet være der for henne når hun slet med kjæresten. Som jeg legitimt ser på som en bra fyr for henne, hun trengte bare litt råd når det var ting som ble kommunisert feil mellom dem.

Hun var på besøk til meg fredadg, og uten å gå så mye inn på det slo hun plutselig 2 og 2 sammen. Det var ikke et situasjon hvor jeg prøvde meg på henne, el noe lignende. Prøvde først å benekte det, når hun stilte oppfølgings spørsmål ble det vanskeligere. Jeg kunne bare beklage, si at det ikke var meningen at hun noen gang skulle vite det. Vi hadde en lang prat, jeg spurte om vi bare kunne late som at dette ikke hadde skjedd. Lovet jeg kom til å fortsette å være den jeg har vært, med ingen intensjoner om å noen gang prøve meg eller sabotere forholdet hennes. Det betydde mer for meg at hun var lykkelig i forholdet sitt selv om det ikke var med meg. Å ha vært så nære venner var nok, og jeg sa ikke noe fordi jeg var redd for at hun kom til å bli sint og miste henne.

Sa hun var ikke sint for at jeg hadde følelser. Men hun likte ikke følelsen av at jeg har gått rundt å holdt dette skjult for henne når hun har vært ærlig med meg om alt. Fortalt meg ting som ingen andre vet om fordi vi har vært igjennom de samme tingene. Hun viste at jeg aldri hadde prøvd å sabotere, at jeg var den som reddet forholdet hennes ved flere anledninger i starten når hun følte at hun kanskje burde gjort det slutt. Hun følte seg også skyldig at hun kanskje hadde holdt meg tilbake siden jeg ikke har prøvd å få meg kjæreste. At jeg dypt inne, tenkte at en dag hvis det tok slutt kanskje hun kom til å se meg i annet lys fordi jeg var den som hadde kommet til å være der for henne. Hun trengte tid å fordøye og mente det var best at vi ikke hadde kontakt en stund. 

Jeg har vært helt rådvill disse dagene, vi har vært i kontakt med hverandre nesten hver dag siden vi møttes. Det gjør vondt, jeg klarer ikke å konsentere meg om noe annet særlig lenge. Heldigvis har jeg ferie vet ikke hvordan jeg ville vært om jeg jobbet akkurat nå. Vil bare vi skal gå tilbake slik det var før Fredag. Vet ikke hva jeg skal gjøre, tør ikke å ta kontakt og prøve å fikse i fare for å ødelegge mer.

Anonymkode: 575e7...335

Er det ikke vondt for DEG å være forelsket i en dame som du ikke kan få da? Kansje hun gjør dette for din del? Så kan du komme deg videre og bli forelsket i noen som er ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som tolket helt feil, at TS er en kvinne forelsket i venninna si? 

Jeg er kvinne og var forelsket i bestevenninna mi. Ble mye forviklinger. Deler gjerne fra min situasjon hvis det har noen relevans for deg TS. 

Anonymkode: 60bed...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (På 1.7.2024 den 14.25):

Dette vennskapet hadde jeg avsluttet.

Jeg hadde gjort det for min egen del fordi jeg ikke ønsker relasjoner på falskt,skeivt eller feil grunnlag. Hadde også følt at du hadde holdt meg for narr disse årene du hadde latet som om du var en ekte venn, og kun en venn.

Jeg hadde droppa vennskapet for kjæresten min sin del. Han skal slippe å vite at jeg bruker så mye tid med en som er forelska i meg, for ja, jeg hadde fortalt han om dette.

Og siste grunn er at jeg hadde droppa deg for din egen del. Du trenger å komme deg videre med livet og komme deg ut av bobla di. Det er ikke levedyktig det du lever på nå.

Hun er fortsatt en ekte venn

Anonymkode: 8f1af...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kunne fortsette å være venn med en som var forelsket i meg. Det hadde ikke vært rettferdig ovenfor typen min. Jeg ville heller ikke likt om han hengte sammen med noen som var forelsket i han, og som innerst inne håpte det ble slutt mellom oss (til tross for at du påstår at du var den som gjorde at det ikke ble brudd mellom dem). Og det er heller ikke rettferdig ovenfor deg, for skal du klare å komme over venninna di, kan du heller ikke omgås henne på den måten du gjør nå. 
 

Så masse lykke til, ts. Det beste for deg er om vennskapet avsluttes nå.
 

 

Anonymkode: f04cd...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (17 minutter siden):

Er det ikke vondt for DEG å være forelsket i en dame som du ikke kan få da? Kansje hun gjør dette for din del? Så kan du komme deg videre og bli forelsket i noen som er ledig.

Jeg kan helt ærlig si nei for det er ikke forelskelsen som er hovedfokuset mitt når det gjelder henne. Beste måten jeg kan beskrive det på er at jeg kan skille og ignorere de følelsene. For det jeg har fått i retur via vennskapet vårt betyr mer for meg. Det blir litt som når du har en venn som har en kjæreste som er ekstremt attraktiv. Om du viste av henne fra før hadde du kanskje tenkt tanken at du ville ikke hatt noe imot om du fikk tilbringe en natt med henne. Sekundet du får vite at hun går ut med en venn tenker du ikke på henne på den måten selv etter det blir slutt. For meg går det til og med så langt at jeg synes ikke at de blir stygge på noen vis. Jeg klarer bare ikke å føle noen attraksjon for dem. 

Dette er det eneste tilfelle, hvor følelsene mine har fortsattt å være der, men de er langt ifra hoved fokuset, det bare er en del av meg som jeg aksepterte er der. Kanskje fordi at jeg har et greit forhold til kjæresten hennes men vi er ikke venner og kjente ikke hverandre fra før.

Hun sa hun kjente seg skyldig så det kan være måten hun tenker på.

Anonymkode: 575e7...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig i det, gjør det enkelt:

Ikke vær venn med noen av motsatt kjønn.

 

Anonymkode: a4faf...5f1

Eller slutt å kompliser det å ha en venn av motsatt kjønn.

Anonymkode: 9c840...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Single, heterofile menn, slutt å være venner med kvinner! Det er unaturlig og fører bare til trøbbel.

Anonymkode: a313a...ec0

For et snevert liv.

Anonymkode: 9c840...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg kan helt ærlig si nei for det er ikke forelskelsen som er hovedfokuset mitt når det gjelder henne. Beste måten jeg kan beskrive det på er at jeg kan skille og ignorere de følelsene. For det jeg har fått i retur via vennskapet vårt betyr mer for meg. Det blir litt som når du har en venn som har en kjæreste som er ekstremt attraktiv. Om du viste av henne fra før hadde du kanskje tenkt tanken at du ville ikke hatt noe imot om du fikk tilbringe en natt med henne. Sekundet du får vite at hun går ut med en venn tenker du ikke på henne på den måten selv etter det blir slutt. For meg går det til og med så langt at jeg synes ikke at de blir stygge på noen vis. Jeg klarer bare ikke å føle noen attraksjon for dem. 

Dette er det eneste tilfelle, hvor følelsene mine har fortsattt å være der, men de er langt ifra hoved fokuset, det bare er en del av meg som jeg aksepterte er der. Kanskje fordi at jeg har et greit forhold til kjæresten hennes men vi er ikke venner og kjente ikke hverandre fra før.

Hun sa hun kjente seg skyldig så det kan være måten hun tenker på.

Anonymkode: 575e7...335

Men kansje du ikke er forelsket da men bare betatt? eller?

Og, så må du også respektere hva hun ønsker. Det er lov å savne henne så klart, men folk er også frie vesner som bestemmer hva de vil. 

Anonymkode: 34f08...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...