Gå til innhold

Hvordan få en venninne til å like meg bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt kjent med en utrolig kul dame gjennom felles interesse/hobby som er litt eldre enn meg (5 år). Jeg synes selv vi har veldig god kjemi og praten flyter lett. Hun er også en sånn person som alle liker og bare snakker positivt om, så hun er veldig populær på fester blant alle. Og selvfølgelig veldig pen, slik type som bare tar rommet med storm når hun kommer. 

Vi har hverandre på snap og følger hverandre i sosiale media. Dessverre er hun veldig slik at hun ikke har behov for å være sosial annet enn når det passer henne. Jeg er veldig glad i å snappe og var nødt til å spørre om det var noe galt når jeg nesten aldri fikk svar, annet enn når det var noe konkret å svare på. 

Hun bor i et knallfint hus, har kjempebra jobb, fin bil og masse spennende dyr, og jeg elsker å være sammen med henne og på besøk. Men hun inviterer sjeldent, og har også forklart meg at hun er introvert som person og heller foretrekker mennesker som ikke må ha daglig kontakt for å være venner... Jeg tenker jo det heller handler om meg, og jeg er villig til å tilpasse meg henne for at hun skal ville snakke og henge mer sammen med meg. 

Har noen råd til hva jeg burde gjøre? Burde jeg bare ta helt avstand? Prøvde det i 14 dager en gang, hører ikke et kvekk annet enn en og annen fellessnap hver 3 dag, men møtes vi tilfeldigvis på butikken er hun kjempeglad for å se meg og veldig engasjert. Så jeg blir jo naturligvis glad for å være sammen med henne igjen, og sender masse snap og forslag til å møtes, men får bare laber respons tilbake... 

Rart å føle seg som en ungdom i voksen alder der man vil være bestevenn med den kuleste jenta på skolen... Er alltid glad etter å ha hengt sammen med henne og det er frustrerende at det blir så sjeldent. 

Anonymkode: 8f296...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke tvinge frem noe som helst her. Det får motsatt effekt. Fokuser på deg og ditt liv, og du tiltrekker deg bra folk som en bieffekt. I den konkrete saken kan du jo snappe litt her og der og eventuelt invitere på noe i ny og ne, men ikke vær for desp.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gir ganske klare signaler på at hun vil holde deg på avstand. Respekter det.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar ikke kontakt fordi hun må underholde deg. Du liker henne fordi hun gjør ting og har ting som får deg til å føle deg bra. Men hva er det å hente i forholdet for henne?

Hvis du vil endre på denne dynamikken må du gjøre noe som gjør at hun får samme følelser for deg som du har om henne. Du må rett og slett være like spennende for henne som hun er for deg. Og det gjør du ikke ved å forgude henne. Du gjør det ved å være selvstendig med en spennende, sterk og trygg personlighet

Anonymkode: 1185f...54b

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom god kjemi og sånn så synes jeg det er litt sånn materialistisk intensjon du har? :P Bli venner fordi hun har fint hus og fin bil og fordi hun er pen? 

Jeg tror ikke jeg har en eneste veninne jeg er frustrert over fordi vi treffes sjeldent. Jeg treffer jo vedkommede fordi jeg er glad i dem som person og fordi jeg liker personligheten. Jeg er jo ikke venner med dem fordi de har fint hus og fin bil og fordi de er pene, det betyr jo ikke noe. 

Kan det være at dette merkes? Jeg mener, jeg ble kjent med en dame i voksen alder som jeg etterhvert forstod bare brukte meg for barnepass. Hun var jo ikke interessert i meg som person men det jeg kunne tilby. Jeg kuttet henne ut ganske kjapt når jeg forstod det. :P

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde være voksen nok til å ta signalet 

Anonymkode: b38db...113

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er for intens, ts. Og hun har la sagt fra om det. At det går 14 dager uten snap er helt udramatisk. Pust dypt inn, Finn deg en hobby og slutt å mase.

Anonymkode: 1aba7...5f0

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (3 minutter siden):

Utenom god kjemi og sånn så synes jeg det er litt sånn materialistisk intensjon du har? :P Bli venner fordi hun har fint hus og fin bil og fordi hun er pen? 

Jeg tror ikke jeg har en eneste veninne jeg er frustrert over fordi vi treffes sjeldent. Jeg treffer jo vedkommede fordi jeg er glad i dem som person og fordi jeg liker personligheten. Jeg er jo ikke venner med dem fordi de har fint hus og fin bil og fordi de er pene, det betyr jo ikke noe. 

Kan det være at dette merkes? Jeg mener, jeg ble kjent med en dame i voksen alder som jeg etterhvert forstod bare brukte meg for barnepass. Hun var jo ikke interessert i meg som person men det jeg kunne tilby. Jeg kuttet henne ut ganske kjapt når jeg forstod det. :P

Takk for tips. 

Jeg hadde likt henne like godt om hun ikke hadde alle disse tingene altså, så det er ikke det, men når jeg er på besøk så har hun så fine plasser vi kan sitte og drikke vin eller kaffe sammen, så mye spennende som skjer med alle dyrene hennes, det er så behagelig å bare "være der" sammen med henne - for hun har skapt et paradis liksom... 

Tør absolutt å innrømme at jeg er misunnelig på henne for alt hun har og er, aldri på en vond måte da, men jeg kunne aldri fått til det samme livet. 

Alt jeg ønsker er selskapet hennes, og å være en nær venn av henne som hun henvender seg mer til. Hun finner alltid på spennende samtaleemner og har så mange historier, i tillegg er hun så positiv og inspirerende. 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til å være spennende for henne 😅 Jeg er jo en grå mus i forhold, som bor i liten leilighet, har en helt ok jobb, er singel og ingenting spennende som skjer i mitt liv annet enn kanskje den felles hobbyen vi deler. 

Ts 

Anonymkode: 8f296...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun tar ikke kontakt fordi hun må underholde deg. Du liker henne fordi hun gjør ting og har ting som får deg til å føle deg bra. Men hva er det å hente i forholdet for henne?

Hvis du vil endre på denne dynamikken må du gjøre noe som gjør at hun får samme følelser for deg som du har om henne. Du må rett og slett være like spennende for henne som hun er for deg. Og det gjør du ikke ved å forgude henne. Du gjør det ved å være selvstendig med en spennende, sterk og trygg personlighet

Anonymkode: 1185f...54b

Jeg føler meg i utgangspunktet ikke usikker på meg selv som person. Jeg bare finner sjeldent folk jeg virkelig har så god kjemi med som henne. Har virkelig anstrengt meg for å ikke mase på henne også, for jeg vil ikke være innpåsliten heller. 

Ts 

Anonymkode: 8f296...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

...

Alt jeg ønsker er selskapet hennes, og å være en nær venn av henne som hun henvender seg mer til. Hun finner alltid på spennende samtaleemner og har så mange historier, i tillegg er hun så positiv og inspirerende. 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til å være spennende for henne 😅 Jeg er jo en grå mus i forhold, som bor i liten leilighet, har en helt ok jobb, er singel og ingenting spennende som skjer i mitt liv annet enn kanskje den felles hobbyen vi deler. 

Ts 

Anonymkode: 8f296...d1d

Helt ærlig, hvis jeg hadde vært venninnen din og hørt dette, så ville jeg ha avsluttet vennskapet på et øyeblikk. Hun har sannsynligvis plukket opp viben din allerede og skaper avstand på grunn av det. Dette høres ut jo nesten ut som starten av en true crime serie som ender med stalking av noen man forguder, ikke starten på et vennskap 😳

Les det du skriver en gang til. Du omtaler deg selv som en kjedelig grå mus som får oppfylt glede og spenningsbehovet ditt ved å ta plass i din venninnes liv. Hva får hun ut av det? Hvilken glede og spenning får hun ut av å være din underholdning?

Håper for din egen del at du tar tak i deg selv og skaper et liv der du er hovedpersonen. Gjør deg selv til den personen du ønsker å være sammen med. Skap opplevelser, gode minner og historier du kan fortelle. Finn deg flere hobbyer, meld deg som frivillig, reis, gjør enkle ting i hverdagen som er utenom de vanlige rutinene. Alt dette hjelper deg å bli mer positiv til deg selv så ikke du føler behovet for å ta plass i andres liv. 

Anonymkode: 3cf83...733

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, skriver du om meg? Det stemmer iallefall veldig. Pen har man riktig nok ikke lov å skrive at man er, men jeg har utstråling som medfører at jeg så absolutt får min del av oppmerksomheten, og ikke overses. 🤭

Uansett er jeg helt tydelig samme type menneske som du beskriver og ønsker nærmere vennskap med, og jeg beklager, men det skjer nok ikke. Den posisjonen du ønsker er mest sannsynlig tatt for lenge siden, og dette er hva hun har kapasitet til ovenfor nyere venner. Er man denne typen er det mange som ønsker en bit, og å bli for pågående og masete fører nok fort til det motsatte. At man kuttes ut. Jeg har ikke kapasitet til venner som vil ha større bit av meg enn jeg selv deler ut. Jeg har dessverre måtte kutte ut mange som ønsket daglig kontakt. Som ønsket at vi skulle være bestevenner. Jeg har allerede en venninne som står meg nærmere enn noen, flere venninner jeg har som nære fortrolige siden barndom og ungdom, og mange som gjerne skulle ønske seg en større bit. De fleste av dem vil heller diskret skli ut av min omgangskrets enn å komme nærmere. Det har vært nødvendig å avslutte kontakt med mange slike opp gjennom årene. 

Jeg er ikke slem, problemet et nok heller at jeg er en for mange ønsker for mye av fordi jeg er både grei og moro. Jeg klarer likevel ikke gi så mye som mange ønsker. Har ikke kapasitet til det.

Skal du få mer må det bygges opp over år. 

Anonymkode: 73cab...f41

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dessverre er hun veldig slik at hun ikke har behov for å være sosial annet enn når det passer henne. Jeg er veldig glad i å snappe og var nødt til å spørre om det var noe galt når jeg nesten aldri fikk svar, annet enn når det var noe konkret å svare på. 

Pleier du å være sosial når det ikke passer deg...? Du "var nødt til å spørre" fordi du ikke fikk nok svar på dine mange snaper og hun har sett det nødvendig å fortelle deg i klartekst at hun er introvert og ikke ønsker og trenger for hyppig kontakt - hadde du vært min nye venninne ville jeg trukket meg unna, du høres litt slitsom og intens ut. Hvis du skal redde dette må du ta til deg de hun sier og roe ned kontakten, og innse at hun neppe kan eller gi deg den type vennskap du vil ha. 

 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er litt som hun nye venninna. Ikke pen og rik på noen måte, men introvert, og har ikke noe stort behov for å treffe venninner ofte. Et par ganger i halvåret fyller behovet mitt helt fint! Da har man også mye mer interessant å prate om, føler jeg. Et par uker uten meldinger med mine venninner er helt udramatisk i min omgangskrets. 

Om dere har det hyggelig sammen kan det godt være hun vil ha en relasjon med deg og være venninner, men tilpass deg hennes behov litt, så du ikke bare skyver henne vekk. Møtes dere gjennom denne felles hobbyen? Hvor ofte? Da har dere jo allerede et godt felles grunnlag. Å invitere til å møtes et par ganger i halvåret ved siden av kan være mer enn nok for henne da. 

Anonymkode: 28f89...759

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler meg i utgangspunktet ikke usikker på meg selv som person. Jeg bare finner sjeldent folk jeg virkelig har så god kjemi med som henne. Har virkelig anstrengt meg for å ikke mase på henne også, for jeg vil ikke være innpåsliten heller. 

Ts 

Anonymkode: 8f296...d1d


 

Slik oppleves det for deg ja.

Hvordan tror du det er for henne…?

Mennesker som er sånne som alle liker, alle føler seg vel med og alle ønsker å være venn med. Tror du hun føler en unik kjemi med alle hun treffer på sin vei….?

Folk som er litt sultefora på vennskap og sosiale relasjoner misforstår ofte mennesker som denne damen du beskriver.

Tror du det skjer helt av seg selv, at alle synes bare godt om henne…..?

Nei, det gjør ikke det. Hun bruker sannsynligvis mye av seg selv, for å sørge for at hver enkelt føler seg spesiell i samvær med henne. Uavhengig av hva hun måtte føle og synes om vedkommende.

Og som introvert bruker hun nok uforutmessig mye energi på sosial omgang, der hun fokuserer på å sørge for at andre føler seg bra, føler seg sett og få spesiell oppmerksomhet.

Deres møter tapper henne med all sannsynlighet for krefter. Og du er neppe spesielt nære henne, i forhold til alle andre mennesker som også føler seg vel i hennes vennskap.

Om du virkelig ønsker å bevare og utvikle dette begynnende vennskapet, så er første bud at du hører på det hun sier om egne behov - og tar hensyn til det.

 

Anonymkode: 8f674...c50

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:


 

Slik oppleves det for deg ja.

Hvordan tror du det er for henne…?

Mennesker som er sånne som alle liker, alle føler seg vel med og alle ønsker å være venn med. Tror du hun føler en unik kjemi med alle hun treffer på sin vei….?

Folk som er litt sultefora på vennskap og sosiale relasjoner misforstår ofte mennesker som denne damen du beskriver.

Tror du det skjer helt av seg selv, at alle synes bare godt om henne…..?

Nei, det gjør ikke det. Hun bruker sannsynligvis mye av seg selv, for å sørge for at hver enkelt føler seg spesiell i samvær med henne. Uavhengig av hva hun måtte føle og synes om vedkommende.

Og som introvert bruker hun nok uforutmessig mye energi på sosial omgang, der hun fokuserer på å sørge for at andre føler seg bra, føler seg sett og få spesiell oppmerksomhet.

Deres møter tapper henne med all sannsynlighet for krefter. Og du er neppe spesielt nære henne, i forhold til alle andre mennesker som også føler seg vel i hennes vennskap.

Om du virkelig ønsker å bevare og utvikle dette begynnende vennskapet, så er første bud at du hører på det hun sier om egne behov - og tar hensyn til det.

 

Anonymkode: 8f674...c50

Akkurat dette kom jeg også for å skrive.

Jeg er også veldig lik personen du beskriver TS. Og for meg er det nøyaktig slik som i dette innlegget jeg siterer!

Det er mange mennesker som vil ha tid og energi av meg, og jeg pleide å være en people pleaser deluxe. Til slutt gikk jeg på en skikkelig mental smell, og jeg hadde ingen energi, jeg mistet all "spark". Og hvor mange av disse menneskene var oppriktig bekymret for meg, og rakk ut til meg og spurte hvordan jeg hadde det? Kun to! De fleste andre ville ha tid med meg og ville høre oppdateringer om mine liv. Ta ta ta ta ta. Uten å gi.

Nå har jeg blitt flink til å skjerme meg selv fra slike mennesker og jeg gir aldri for mye. Jeg sier ikke ja til ting jeg ikke ønsker, og jeg opprettholder ikke kontakt med mennesker fordi "jeg føler jeg bør". Jeg gjør det kun med relasjoner hvor jeg selv føler meg mer energisk og motivert og inspirert av å være med. Ergo, slik du føler deg etter å ha vært med henne.

Og legg merke til hvor ditt fokus ligger. I stedet for å respektere hennes behov , som hun har gitt tydelig uttrykk for, så tenker du mer på hvordan du kan få det du vil ha.

Hun merker garantert denne energien din og det er ikke gunstig for henne, så hun holder deg på litt avstand.

Anonymkode: 2b0dc...53d

  • Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert, samtidig som jeg elsker være sosial innimellom. Jeg trenger flere dager stillhet og ro etter sosialisering.

En person som påstår de gjerne vil være min venn, og samtidig ikke respekterer meg og mitt behov for alenetid, det er ikke noen jeg vil være nær venn med.

Anonymkode: 806bf...7f7

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tips. 

Jeg hadde likt henne like godt om hun ikke hadde alle disse tingene altså, så det er ikke det, men når jeg er på besøk så har hun så fine plasser vi kan sitte og drikke vin eller kaffe sammen, så mye spennende som skjer med alle dyrene hennes, det er så behagelig å bare "være der" sammen med henne - for hun har skapt et paradis liksom... 

Tør absolutt å innrømme at jeg er misunnelig på henne for alt hun har og er, aldri på en vond måte da, men jeg kunne aldri fått til det samme livet. 

Alt jeg ønsker er selskapet hennes, og å være en nær venn av henne som hun henvender seg mer til. Hun finner alltid på spennende samtaleemner og har så mange historier, i tillegg er hun så positiv og inspirerende. 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til å være spennende for henne 😅 Jeg er jo en grå mus i forhold, som bor i liten leilighet, har en helt ok jobb, er singel og ingenting spennende som skjer i mitt liv annet enn kanskje den felles hobbyen vi deler. 

Ts 

Anonymkode: 8f296...d1d

Foresten, har du vært hjemme hos henne mange ganger og isåfall alene eller kun sammen med andre?

Anonymkode: 2b0dc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også som din nye venninne, og er det en ting jeg blir allergisk mot så er det mas… 

Den introverte siden min må pleies, og hvis jeg føler det minste snev av forpliktelse eller at jeg «MÅ» noe, så trekker jeg meg. 
Hater dessuten snap, meldinger og tlf. 
Har det aller best med å møtes face 2 face. Alt annet bare stjeler energi. 
Jeg kan snappe/tekste beskjeder eller informasjon, men tull, tøys og løst pjatt er noe av det verste jeg vet. 
Dette betyr ikke at jeg ikke liker deg eller ikke ønsker kontakt med deg! 
Men foreslå heller å møtes snarere enn digital kontakt. Det er mye mye bedre! 
Lykke til ts 😃

Anonymkode: 93127...2c4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du vil tilpasse deg henne, da må du gjøre det da.

Å tilpasse deg henne på en måte som gjør at hun vil henge hele tiden og snappe hele tiden er ikke å tilpasse deg henne, det er å forsøke å forandre henne. 

Anonymkode: 512dd...fe2

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på du ikke er forelska i henne TS? 😂

 

 

Anonymkode: bd6bf...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...