Gå til innhold

Nabohund bjeffer konstant.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får vondt av nabohunden, den kan jo ikke ha det bra når den bjeffer konstant på den minste lyd har og truffet eier og hund når de har gått tur ser den river og sliter i båndet og knurrer og bjeffer på alt den ser. Råd? Får vondt av den lille hunden, eier ser ikke til å bry seg.

Anonymkode: 2641a...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst må du snakke med naboen.

Anonymkode: e754c...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først og fremst må du snakke med naboen.

Anonymkode: e754c...45a

Det har jeg, og som jeg skrev så virker det ikke som naboen bryr seg.

Anonymkode: 2641a...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har jeg, og som jeg skrev så virker det ikke som naboen bryr seg.

Anonymkode: 2641a...bbb

Og hva har naboen sagt til dette?

Anonymkode: e754c...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva har naboen sagt til dette?

Anonymkode: e754c...45a

Naboen bare ler det vekk og sier sånn er småhunder...

Anonymkode: 2641a...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Arx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så mye å gjøre med det, hvis det "bare" er at hunden stressa, dårlig oppdratt og eier ikke bryr seg. Bjeffer hunden utendørs til sjenanse for naboer, så kan det meldes inn. Står hunden i for trangt bur, for lenge i bur, bundet fast ute, eller annet som strider mot dyrevelferd, så kan det meldes til mattilsynet. 

Det er ikke normal hundeadferd, verken for små eller store hunder å være såpass reaktiv. Får vondt inni meg av slikt hundehold jeg også. 

Anonymkode: 94b3a...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 hunder. De er stort sett rolige men kommer det bil med henger,traktor eller sau og ku ja da må hente de inn for de tier ikke stille. De drar og i bandet når vi går tur. Yngste var flink men etter å vært slept løs på jakt så drar ho hele tiden.  Drar ut mot grøfta og skogen 

Kjenner selv jeg blir irritert når våre bjeffer hver gang det kommer bil med henger, men får det nå ikke av de  så da blir det til vi henter inn  slik at det ikke ska forstyrre naboer for mye, selv om vi kun har 2 stk.  Men syns er uting å la hunder stå å bjeffe over lenger tid.

Her har de og stor hundegård 50 kvadratmeter så de har det fint slik sett

Anonymkode: 8cb21...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en liten hund som gneldrer mot alt vi møter på tur. Jeg er klar over det, og synes selvsagt selv ikke at det er noe særlig. Jeg har gått på kurs, hatt hundetrener, prøvd både positiv forsterkning, sladretrening og gammeldags kjeft. Hunden er nå 6 år og ingenting har fungert. Nå må jeg bare prøve å ta det med godt humør. Hadde du møtt meg på tur kunne det sett ut som at jeg ikke bryr meg, men det gjør jeg! Men ved å være så rolig som mulig og ikke anerkjenne bjeffingen eskaleres i alle fall ikke situasjonen og det er det jeg har kommet frem til at fungerer best. 

Anonymkode: eadb1...669

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...