Gå til innhold

Datet i over 1 år ,vurderer å ta kontakt med barnemor . Hva hadde dere gjort ? Usikker … d


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sant . Jeg gjør ikke det nå . Og tror dere alle har helt rett der . Vill heller ikke fremstå som helt gal men har så behov for svar . Og ikke minst lufte min bekymret for drikkevanene hans . 
Men jeg tror han er en god pappa. Og vet barnet betyr alt for han . Så tenker virkelig ikke barnevernet som noen her skriver over.  Ikke bekymret sånn . 

Anonymkode: f047e...84c

Du er skuffet over resultatet av dette forholdet, og antagelig deg selv - og ønsker å rasjonalisere det. Ikke gjør det. Skjedd er skjedd, gå videre, ta læring og lev livet. Den følelsen du har går over om du lar den. 

Å belaste hans ex med å måtte engasjere seg i noen hun ikke har noe ansvar for - er stygt gjort mot henne. Tenker du det er logisk å kontakte henne fordi hun er kvinne og derfor skal ha omsorgsfølelese for andre voksne?
Det naturlige hadde jo vært å tatt en ordentlig samtale med den det faktisk gjelder om du skulle prate med noen.

Anonymkode: 7d096...5c6

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er skuffet over resultatet av dette forholdet, og antagelig deg selv - og ønsker å rasjonalisere det. Ikke gjør det. Skjedd er skjedd, gå videre, ta læring og lev livet. Den følelsen du har går over om du lar den. 

Å belaste hans ex med å måtte engasjere seg i noen hun ikke har noe ansvar for - er stygt gjort mot henne. Tenker du det er logisk å kontakte henne fordi hun er kvinne og derfor skal ha omsorgsfølelese for andre voksne?
Det naturlige hadde jo vært å tatt en ordentlig samtale med den det faktisk gjelder om du skulle prate med noen.

Anonymkode: 7d096...5c6

Helt enig med deg . Og har prøvd å snakke med denne mannen da siden 3 mai. Men han nekter . Tar ikke telefonen eller ønsker ikke en voksen samtale med meg. Sånn uten videre . Er det som er helt merkelig her . 

Anonymkode: f047e...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hadde holdt meg langt unna denne dramamannen og alle han omgås.

Anonymkode: 3ec4b...984

🫶💪

Anonymkode: f047e...84c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig med deg . Og har prøvd å snakke med denne mannen da siden 3 mai. Men han nekter . Tar ikke telefonen eller ønsker ikke en voksen samtale med meg. Sånn uten videre . Er det som er helt merkelig her . 

Anonymkode: f047e...84c

Da går du videre - han er heldigvis ikke ditt problem :) Slett nummeret og glem han. Bruk litt tid på å være singel, kos deg med barna, og tenk litt over dine egne reaksjonsmønster og hvorfor du gjør dette. Etter 21 år i forhold er du nok vant til å vise omsorg for voksne - men bruk litt tid på å bearbeide det og sette nye grenser for hva som egentlig vedgår deg, og hva du skal ta på deg som ditt ansvar. Det er ofte lettere å vise omsrog for andre enn seg selv - men du er den eneste personen som kan sette deg først. 

Anonymkode: 7d096...5c6

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noen som helst grunn til at du skal kontakte barnemor. Hva mener du hun skal gjøre med situasjonen din? Hun har overhodet ingenting med deg å gjøre. Hvis en som ble dumpet av min eks tok kontakt med meg, hadde jeg virkelig lurt! Prøv å slippe denne mannen nå, og kom deg videre! 

Anonymkode: 2dacb...e62

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Klart de skal få fred . Ville aldri vært ufin men er bekymret for hans alkohol problem også når han har sønnen sin alene . Og ikke minst fått svar på om han i det hele tatt har fortalt om meg . Men du har nok helt rett . 
 

Takk for svar ♥️

Anonymkode: f047e...84c

Om du er bekymret for sønnen og fars alkoholforbruk så er vel heller en bekymringsmelding til BV det mest riktige. Ser over her at du ikke tenker i de gater, men fra en som vokste i et semialkoholisert hjem flere visste om så skulle jeg gjerne sett at andre hadde brydd seg.

Anonymkode: 39a78...78c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig med deg . Og har prøvd å snakke med denne mannen da siden 3 mai. Men han nekter . Tar ikke telefonen eller ønsker ikke en voksen samtale med meg. Sånn uten videre . Er det som er helt merkelig her . 

Anonymkode: f047e...84c

Han er ikke interessert i noe mer, uansett hvor rart det er med måten han har gjort dette. Dette kan fort bli en hekt for deg, så kom deg videre snarest og slutt å tenke så mye. 

Anonymkode: 2dacb...e62

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig ikke ta kontakt med barnemor. Hun er ikke mammaen hans, og hun skal slippe å bli kontaktet av fremmede kvinner som ønsker å klage på eksen hennes. Ærlig talt. 

Ts, nå vet du at han er en idiot og en løgner. Da er det bare én ting å gjøre, og det er å ikke ha mer kontakt med han. 

Anonymkode: a259c...fc6

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å være så naiv! Her har det vært mange røde flagg underveis. Lover å introdusere deg for barna i flere mnd,men trenerer det bort. Ikke tilgjengelig på tlf over dager! Dårlige unnskyldninger på hvorfor(tatt inn på hotell alene?!) ..ja,man har da fortsatt tlf? Itillegg vil du dra inn exen hans? Skjønner ikke hvorfor det? Hun har vel gått fra han for en grunn. Gå videre,sperr tlf for hans nummer og ikke vær så godtroende.

 

Anonymkode: 57e9b...b3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helt enig med deg . Og har prøvd å snakke med denne mannen da siden 3 mai. Men han nekter . Tar ikke telefonen eller ønsker ikke en voksen samtale med meg. Sånn uten videre . Er det som er helt merkelig her . 

Anonymkode: f047e...84c

Han er en feig og egoistisk dust. Nå er han ikke interessert i deg lenger og dette er måten hans å takle det på.

Ikke merkeligere enn det, dessverre.

Anonymkode: 29598...c53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei . 
 

Jeg er en voksen dame som aldri har vært singel som voksen før nå for 2.5 år siden . Jeg kom da fra et svært langt forhold på 21 år.  
 

jeg møtte en mann og datet han i over et år . Hadde det utorlig fint sammen men det viser seg at jeg har blit lurt trill rundt av denne mannen . Jeg brukte noen måneder på å tørre å la veggene mine falle helt for han og han jobbet veldig med å få dette til . Fremtidsplaner osv osv . Vi hadde flere hverdager sammen en helger da vi ikke hadde barnefri helg samtidig. .

 

jeg fikk byttet min barnefri helg og når denne endelig kom ble han borte. (da hadde vi datet i over 1.3 år ) Han tok ikke telefonen eller noe .vi hadde planer den helgen . Så jeg forsto noe var galt . Jeg har også hatt dårlig magefølelse de helgene han har vært alene og barnefri da han ofte kunne forsvinne fra telefon/melding i timer /dager for så ta kontakt …unnskyldningen er den samme. Var sliten ,drakk for mye med kollegaer eller dro alene på hotell … 

 

Det viste seg at han har vært på apper og mest sansynelig møtt andre igjennom hele vår relasjon . Tross han selv ville vi skulle være eksklusive . Jeg har konkrete bevis på dette da han tilfeldig matchet med en kollega av meg . 
For å gjøre dette veldig kort så har jeg rett og slett blitt lurt trill rundt av denne mannen . Han har kommet med akkurat det jeg trengte å høre for å holde meg på gress . Samtidig som han lever et annet liv når vi ikke er sammen . Jeg ble helt knust når jeg forsto dette og han har nektet å prate med meg når dette kom frem (også bevisene ). Dette er en mann i slutten av 40 årene …..
 

sist jeg møtte han var nå 2 måneder siden. Da hadde vi hatt en kjempe fin uke sammen og hadde deilig sex før jobb/på morningen slik vi også pleide. .vi var alltid sammen i barnefri ukedager . Da også sov sammen … 

 

jeg vet så mye om denne mannen og han lovet meg å introdusere meg til barn osv i lang tid . Masse lovnader måned etter måned men dette kom aldri .
Han fikk møte mine barn . 

Jeg vurderer og har Vurdert sterkt å ta kontakt med hans barnemor da jeg er bekymret for denne mannen . Han driver med mye rart og jeg lurer såååå mye på om hun noen gang hørte om meg . Han har fortalt meg at han har fortalt henne om meg og om at vi var sammen alle helligdager (uten barn ) osv osv … Men samtidig vet jeg at han har fortalt meg helt ville historier om sin eks noe som jeg har stusset veldig på . Jeg hjalp han med julegaver til sønnen og ikke minst vi feiret jul sammen . Så jeg trodde vi hadde en seriøs relasjon 🥲
 

Hadde dere tatt kontakt med barnemor når man er genuint bekymret for han? Og mulig få noen svar fra henne ? 
 

Eller blir dette rett og slett merkelig ? 
 

Hilsen usikker . 
 

 

Anonymkode: f047e...84c

Jeg tenker at hun må forholde seg til han fordi de har barn sammen. Og da forstår du sikkert at hun ikke vil risikere noe konflikt med han på vegne av hva andre sier. Så det kan være at hun også lures og at han lyver til alle, men ikke bland mor til hans barn inn slik. Det er bare å holde seg unna han fremover. 

Anonymkode: 34682...4ae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gå videre. Aksepter at du har møtt en drittsekk som har lurt deg. Han velger å være slik og du var bare en av antagelig mange?  Men slik er ikke du. Du er en normal og oppegående dame som har normal etisk sans og moral.
 

Forstår det er vanskelig å bare gå videre uten en forklaring. Men er det ikke slik sånne typer (og damer) er da? Tar det de vil ha, og går videre når det passer dem best. Me, me, me….

Gå videre med hevet hode. Du er ikke alene om å ha blitt lurt sånn generelt. Du skylder han ikke noe heller. Bare slett alt og la han forsvinne ut av ditt liv, og ikke se seg tilbake.
 

Hvis han vil ha kontakt, så tar han kontakt. Antagelig når det er litt kjedelig. Fordi dere ikke har avsluttet formelt, er det lett for slike som han å komme med røverhistorier som skal smelte hjertet ditt. Men det er da du kan si at .. nei det var lenge siden. Hvordan går det.. Åja…det var leit å høre. Håper du finner ut av det. Beklager altså, men jeg tenker det ikke fungerer mellom oss. Har desverre ikke de rette følelsene og det er vanskelig å trylle frem. Så ja… men du, jeg ønsker det alt godt videre. Jeg må legge på. Hadet bra…. Prøver han seg, så har du desverre ikke noe mer å tilføye til samtalen. Avslutt og ikke avtal å være venner eller snakkes igjen. Istedenfor si at du ønsker han lykke til videre. Du har gått videre. Osv…. Repeat…. 
 

Med andre ord. Ikke forklar noe som helst. Hold på disse overfladiske frasene. 

 

 

Anonymkode: 71784...515

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje TS har tatt poenget nå. 

 

Anonymkode: 5ecda...cc2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i huleste skulle du involvere mora til barna hans i dette? Hun vet nok allerede hvordan han er - det er en grunn til at de ikke er sammen mer.

Skjerp deg. Rist det av deg og gå videre. Gro deg en ryggrad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sant . Jeg gjør ikke det nå . Og tror dere alle har helt rett der . Vill heller ikke fremstå som helt gal men har så behov for svar . Og ikke minst lufte min bekymret for drikkevanene hans . 
Men jeg tror han er en god pappa. Og vet barnet betyr alt for han . Så tenker virkelig ikke barnevernet som noen her skriver over.  Ikke bekymret sånn . 

Anonymkode: f047e...84c

Du har jo ikke engang møtt barnet. Du vet ikke om han faktisk drikker, eller om han var sammen med en annen dame og bare løy til deg. Han har nok helt sikkert kontroll på barnet sitt, og det er jo egentlig bra at han ikke har latt deg( og de 10 andre damene møte barnet hans) Det må jo være positivt, ettersom han egentlig ikke har ment alvor med deg. Da kan du vel heller granske deg selv som har latt denne tullballen møte ditt barn...

Så den eneste grunnen til at du henger igjen og vil kontakte mor til barnet (som du aldri har møtt og ikke egentlig vet noe om relasjonen til) er altså at du selv prøver å klamre deg fast til han, eller lage styr for han. 

Du har alle svarene du trenger. Han ligger med deg når det passer han, og er ikke seriøs. 

Anonymkode: 9ace9...cd1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klart de skal få fred . Ville aldri vært ufin men er bekymret for hans alkohol problem også når han har sønnen sin alene . Og ikke minst fått svar på om han i det hele tatt har fortalt om meg . Men du har nok helt rett . 
 

Takk for svar ♥️

Anonymkode: f047e...84c

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sant . Jeg gjør ikke det nå . Og tror dere alle har helt rett der . Vill heller ikke fremstå som helt gal men har så behov for svar . Og ikke minst lufte min bekymret for drikkevanene hans . 
Men jeg tror han er en god pappa. Og vet barnet betyr alt for han . Så tenker virkelig ikke barnevernet som noen her skriver over.  Ikke bekymret sånn . 

Anonymkode: f047e...84c

Du har aldri truffet barnet hans og han har stadig løyet til deg om hvor har er og hva han gjør - ergo vet du faktisk ingenting om dette heller.

Slett, blokker, gå videre. 

Anonymkode: eb18a...b81

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da går du videre - han er heldigvis ikke ditt problem :) Slett nummeret og glem han. Bruk litt tid på å være singel, kos deg med barna, og tenk litt over dine egne reaksjonsmønster og hvorfor du gjør dette. Etter 21 år i forhold er du nok vant til å vise omsorg for voksne - men bruk litt tid på å bearbeide det og sette nye grenser for hva som egentlig vedgår deg, og hva du skal ta på deg som ditt ansvar. Det er ofte lettere å vise omsrog for andre enn seg selv - men du er den eneste personen som kan sette deg først. 

Anonymkode: 7d096...5c6

Takk for en fint svar . Du treffer ! 
 

jeg har allerede slettet alt av bilder osv osv . Men må indrømme at denne mannen tok hjerte mitt . Tror faktisk jeg elsket han da vi hadde det så fint . Brukt så mange dager sammen og så mange minner . Jeg ville hjelpe han ut av alkoholen . Jeg ville virkelig gi han hele meg. Han kalte meg kona si … når vi var på tur . Også de siste dagene før han ble borte . Vi kranglet aldri når vi var sammen . Og jeg trodde virkelig han var og skulle bli min fremtidige mann . Jeg ville  gi han tid ,ville ikke pushe men samtidig prøvde litt . 
 

omsorg er ordet ♥️

 

Men jeg ble lurt … og han var nok med andre hele veien . Ja jeg var naiv ! Og dum ! Men jeg turte å la veggene mine falle for første gang etter bruddet ! Men ble brent! 
 

jeg må gjøre som du skriver her . Nå kun fokusere på meg selv . Men hvordan klare å stole på noen igjen ? Han visste grunnet til brudd for mitt lange forhold var utroskap … og han visste jeg ville ha en ærlig relasjon . Han ville heller ikke at jeg skulle møtt noen andre … men han selv løy til meg .

 

 Forstår ingen ting 🙄

Anonymkode: f047e...84c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for en fint svar . Du treffer ! 
 

jeg har allerede slettet alt av bilder osv osv . Men må indrømme at denne mannen tok hjerte mitt . Tror faktisk jeg elsket han da vi hadde det så fint . Brukt så mange dager sammen og så mange minner . Jeg ville hjelpe han ut av alkoholen . Jeg ville virkelig gi han hele meg. Han kalte meg kona si … når vi var på tur . Også de siste dagene før han ble borte . Vi kranglet aldri når vi var sammen . Og jeg trodde virkelig han var og skulle bli min fremtidige mann . Jeg ville  gi han tid ,ville ikke pushe men samtidig prøvde litt . 
 

omsorg er ordet ♥️

 

Men jeg ble lurt … og han var nok med andre hele veien . Ja jeg var naiv ! Og dum ! Men jeg turte å la veggene mine falle for første gang etter bruddet ! Men ble brent! 
 

jeg må gjøre som du skriver her . Nå kun fokusere på meg selv . Men hvordan klare å stole på noen igjen ? Han visste grunnet til brudd for mitt lange forhold var utroskap … og han visste jeg ville ha en ærlig relasjon . Han ville heller ikke at jeg skulle møtt noen andre … men han selv løy til meg .

 Forstår ingen ting 🙄

Anonymkode: f047e...84c

Neste gang velger du en som ikke har rusproblemer. Det er 1000 sorger spart bare der. 

Anonymkode: 3ec4b...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for barna dine sin skyld at du holder deg langt unna folk du vet har en rusproblem i fremtiden.

Anonymkode: c4ccd...da7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kontakte barnemor vil dra DEG lenger ned i gjørma, og det blir vanskeligere å fri seg fra denne mannen. Er du oppriktig bekymret for sønnen så kontakt Barnevernet. Ingen blir fratatt barnet sitt dersom alt er greit. Men for din egen del, blokker han overalt og gå videre med livet ditt. Dette lærer du noe av❤️

Anonymkode: 22356...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...