AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Del Skrevet 1. juli Hver gang jeg ser veiarbeidere eller folk som jobber på byggefelt osv så er det alltid flere gulkledde menn som står rett opp og ned mens de ser på en som sitter i en gravemaskin eller kran etc. Er det alltid så chill å jobbe innenfor disse feltene? Det må jo gå utrolig mye dødtid blandt personellet når 1 person graver osv ? Anonymkode: 9e976...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Del Skrevet 1. juli Det har jeg også lurt på. Jeg har på vei til jobb kjørt forbi en sted hvor de nå har holdt på i nesten ett år(!!!) med å rette ut én sving på E6, det må være Norges dyreste sving. Det er helt latterlig. Jeg har altså tilbragt mye tid i saktegående kø forbi dette stedet, og det er sannelig ikke mye arbeid jeg observerer blant de ansatte. Det er alltid opptil flere som bare henger rundt og ikke gjør noe som helst. Anonymkode: cc119...a86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Del Skrevet 1. juli De som har bestillt arbeidene har gjerne en byggherreorganisasjon for å se til at arbeidene blir utført i henhold til bestillingen. Hvis det er et lite prosjekt, så kan det være begrenset til en byggeleder. På et større prosjekt kan det være en eller flere kontrollingeniører som avlaster byggeleder. Entreprenørfirmaet har en anleggsleder som planlegger arbeidene. I dagens samfunn skal dessuten alt dokumenteres for å sikre seg i en eventuell rettssak. Derfor har entreprenørfirmaet i større prosjekter prosjektingeniører som løper rundt for å dokumentere alt mulig. Av og til kommer prosjektlederne til både byggherreorganisasjonen og entreprenørfirmaet på besøk for å "ha kontroll" på prosjektet. De er ansvarlig for økonomi og fremdrift. Prosjekterende ingeniører kan òg finne veien til byggeplassen for å ta stilling til noe uforutsett. På store prosjekter er det dessuten gjerne en egen person som kun har som oppgave å se til at HMS er i orden. Langs vei og jernbane har man egne personer som håndterer trafikkavviklingen. Anleggsmaskinene er gjerne leid inn av et firma som kun driver med maskinutleie. Disse har egne folk som besøker anleggsplassene for å se til at det står bra til med maskinene. I tillegg kan produktleverandører befare anleggsplassen ved leveranse eller utfordringer med et produkt. Anonymkode: 9b879...5ca 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Del Skrevet 2. juli Om klærne deres er gullende rene, er det noen som er på befaring. De har bedre betalt enn de skitne. Anonymkode: 03030...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Om klærne deres er gullende rene, er det noen som er på befaring. De har bedre betalt enn de skitne. Anonymkode: 03030...27e Tror ikke alle de jeg ser hver dag på vei til jobb som står å se på en som graver eller sitter i en kran, er folk på befaring. Dette er både unge og eldre. Virker som en superchill jobb å bare stå og se på en som graver, med sneipen i kjeften. Ikke rart det tar 100 år å få en vei ferdig. Anonymkode: 9e976...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 2. juli #6 Del Skrevet 2. juli 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke alle de jeg ser hver dag på vei til jobb som står å se på en som graver eller sitter i en kran, er folk på befaring. Dette er både unge og eldre. Virker som en superchill jobb å bare stå og se på en som graver, med sneipen i kjeften. Ikke rart det tar 100 år å få en vei ferdig. Anonymkode: 9e976...b51 Du har jo fått et svar som forteller litt om hvorfor det er slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Del Skrevet 2. juli I Norge går jo 98% av jobben med til å planlegge, innhente tillatelser, ombestemme seg, planlegge på nytt osv 😛 så det er ikke rart ting tar tid. Gjelder mange av oss som jobber på kontor også, veldig mange ledd i verdikjeden som skal blande seg borti hvordan ting gjøres og ikke gjøres. Anonymkode: eb026...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Del Skrevet 2. juli Synd det er ingen som jobber med dette som kan svare. Anonymkode: 9e976...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Del Skrevet 2. juli 1 hour ago, AnonymBruker said: Synd det er ingen som jobber med dette som kan svare. Anonymkode: 9e976...b51 Du fikk et veldig grundig svar i innlegg 3. Anonymkode: eb026...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du fikk et veldig grundig svar i innlegg 3. Anonymkode: eb026...44c Det gir ett svar, og det handler om byggledere. Jeg tar bussen den samme strekningen daglig, og de samme folka står og henger mens de ser på han i gravemaskinen. De er såklart ikke bygglederen. Anonymkode: 9e976...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Del Skrevet 2. juli 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det gir ett svar, og det handler om byggledere. Jeg tar bussen den samme strekningen daglig, og de samme folka står og henger mens de ser på han i gravemaskinen. De er såklart ikke bygglederen. Anonymkode: 9e976...b51 Du får gå av bussen og spørre hvorfor de ikke skjerper seg da. Anonymkode: eb026...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #12 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det gir ett svar, og det handler om byggledere. Jeg tar bussen den samme strekningen daglig, og de samme folka står og henger mens de ser på han i gravemaskinen. De er såklart ikke bygglederen. Anonymkode: 9e976...b51 Kanskje gravemaskinen må lage grøft eller hull slik at de andre kan putte ting nedi der. Rør, kum, ledninger… Er det hull på en vann/kloakkledning må de grave for å finne hullet, så står de som skal fikse det og ser på. Anonymkode: 03030...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #13 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 17.41): De som har bestillt arbeidene har gjerne en byggherreorganisasjon for å se til at arbeidene blir utført i henhold til bestillingen. Hvis det er et lite prosjekt, så kan det være begrenset til en byggeleder. På et større prosjekt kan det være en eller flere kontrollingeniører som avlaster byggeleder. Entreprenørfirmaet har en anleggsleder som planlegger arbeidene. I dagens samfunn skal dessuten alt dokumenteres for å sikre seg i en eventuell rettssak. Derfor har entreprenørfirmaet i større prosjekter prosjektingeniører som løper rundt for å dokumentere alt mulig. Av og til kommer prosjektlederne til både byggherreorganisasjonen og entreprenørfirmaet på besøk for å "ha kontroll" på prosjektet. De er ansvarlig for økonomi og fremdrift. Prosjekterende ingeniører kan òg finne veien til byggeplassen for å ta stilling til noe uforutsett. På store prosjekter er det dessuten gjerne en egen person som kun har som oppgave å se til at HMS er i orden. Langs vei og jernbane har man egne personer som håndterer trafikkavviklingen. Anleggsmaskinene er gjerne leid inn av et firma som kun driver med maskinutleie. Disse har egne folk som besøker anleggsplassene for å se til at det står bra til med maskinene. I tillegg kan produktleverandører befare anleggsplassen ved leveranse eller utfordringer med et produkt. Anonymkode: 9b879...5ca Ga dette NOE som helst svar på TS spørsmål 🤯 Hva leste du, og hva svarer du på?🙄🤦♀️ Anonymkode: 55db8...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå