Gå til innhold

Hva "menn" og "kvinner" liker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange av trådene spør etter hva "menn" eller "kvinner" liker. Hvor kom denne generaliseringen fra?

Er ikke menn en like rar blanding av alskens meninger, preferanser og ønsker som mennesker flest? Og er ikke kvinner det samme? 

Mitt inntrykk er at noen menn og kvinner er likere hverandre enn de er andre av sitt eget kjønn. Både når det gjelder sex og andre ting.

Anonymkode: 0868a...638

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du heller bør tenke gjennom hva generalisering er for noe? 

Du bruker selv begrepet "noen menn og kvinner",  som antagelig står i kontrast til "de fleste". 

Anonymkode: 1cfa5...9ff

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du heller bør tenke gjennom hva generalisering er for noe? 

Du bruker selv begrepet "noen menn og kvinner",  som antagelig står i kontrast til "de fleste". 

Anonymkode: 1cfa5...9ff

Her virker som ts har en agenda om å belære oss andre å vi er mer pervers enn de hun oppfatter som verdig. Menns seksualitet er ekkelt, hvis de ikke monogame og ønsker kun sex i misjoner 2 ganger i måneden med ei kvinne. 

Anonymkode: f8a56...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Her virker som ts har en agenda om å belære oss andre å vi er mer pervers enn de hun oppfatter som verdig. Menns seksualitet er ekkelt, hvis de ikke monogame og ønsker kun sex i misjoner 2 ganger i måneden med ei kvinne. 

Anonymkode: f8a56...b44

I alle dager da, jeg er mann og helt ute av stand til å tolke det sånn!

 Det du sier er jo helt fullstendig løsrevet fra alt ts skrev.  Som for meg er det mest selvfølgelige: At seksualiteten er minst like mye noe individuelt som bestemt av biologisk kjønn. Det er jo ikke det minste kontroversielt å hevde dette. Det er å anse som et faktum etter mitt syn.

 Som mann innser jeg da også at det er mange kvinner jeg slett ikke hadde passet godt sammen med seksuelt. Fordi de er for ulike meg. Man snakker om å være seksuelt kompatible...det handler jo om å være passelig/tilstrekkelig likt skrudd sammen seksuelt som personer/individer, enten man er et par av samme eller motsatte kjønn. 

 Hvis menn generelt var sånn og kvinner generelt slik, ville det jo vært forutsigbart hvordan en mann og en kvinne passet sammen seksuelt.  Det er det jo faktisk ikke. 

Anonymkode: 60253...584

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner menn som har interesser som er mer "feminine" enn "maskuline". Som har blikk for interiør, innredning, stoffer og farger, men som er null handy og er fullstendig uten interesse for biler, verktøy eller gaming. Som kan mene at flammentanz-roser er finere enn andre, som liker å handle mat, som heller leser enn å gå på fotballpub. Og det motsatte, kvinner som er langt "enklere" og mindre "forfinet" på alle måter. Kvinner og menn jeg vet om som minner mer om hverandre, enn andre menn og kvinner. Hetero menn som har sider som man noen ganger kan tenke på som feminine.

Anonymkode: 0868a...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg relatere til. I perioder har jeg vært utypisk kvinne mht. sex. Se for deg en manne-stereotypi (ref. seksualitet-tråden på KG) og der var jeg i perioder da jeg var sent i 20-årene og opp gjennom 30-årene. "Effektiv" rett-på-sak-sex, velg fritt hvilken åpning, og ikke bruk for lang tid. Omtrent sånn. Jeg var opptatt av orgasmene mine (som jeg fikk) og ikke av lange forspill eller lange kosesamleier. Pulings, nothing more.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis menn generelt var sånn og kvinner generelt slik, ville det jo vært forutsigbart hvordan en mann og en kvinne passet sammen seksuelt.  Det er det jo faktisk ikke. 

Anonymkode: 60253...584

Hvis du legger til markedsverdi så er det i stor grad forutsigbart, jo.

Anonymkode: 2a5ff...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En irriterende generalisering som jeg stadig leser her inne er at "menn er visuelle". Menn trenger liksom bare å se et bilde av en naken kvinne, eller se en vakker kvinne på gata eller stranda, så blir de kåte. Det er en nedlatende måte å framstille mannen på, som gir inntrykk av at menn er mer enkle og primitive enn kvinner. 

Det stemmer i hvert fall ikke for min del. Jeg må snakke med kvinnen og like personligheten hennes før jeg eventuelt blir kåt på henne. 

Anonymkode: fb2a0...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er noen forskjeller på gruppenivå, som blir brukt til å tillegge enkeltpersoner egenskaper og meninger. Hva som kjennetegner menn på generelt grunnlag er ubrukelig å legge vekt på i relasjoner til hverdags da det alltid er et individ man møter, og alle individer nesten, har unntak fra «regelen» på et eller annet område. 

Et lite men tilslutt, seksualitet er kanskje det området hvor jeg føler i mine menneskemøter, at mange passer stereotypen. Kanskje siden det har mye med hormoner å gjøre, og siden hormonproduksjonen er den store forskjellen mellom menn og kvinner.

Anonymkode: 33ff0...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her virker som ts har en agenda om å belære oss andre å vi er mer pervers enn de hun oppfatter som verdig. Menns seksualitet er ekkelt, hvis de ikke monogame og ønsker kun sex i misjoner 2 ganger i måneden med ei kvinne. 

Anonymkode: f8a56...b44

Her er det kun du som virker til å ha en agenda.

Anonymkode: 33ff0...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis du legger til markedsverdi så er det i stor grad forutsigbart, jo.

Anonymkode: 2a5ff...bdc

Dette forstår jeg ikke. Jeg tillegger ikke mennesker markedsverdi heller.

Anonymkode: 60253...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette forstår jeg ikke. Jeg tillegger ikke mennesker markedsverdi heller.

Anonymkode: 60253...584

Begge deler er 100% som forventet, og underbygger bare min påstand.

Anonymkode: 2a5ff...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Begge deler er 100% som forventet, og underbygger bare min påstand.

Anonymkode: 2a5ff...bdc

Du har ikke skrevet noe som på noen måte forklarer hvordan såkalt markedsverdi bestemmer hvorvidt to personer er seksuelt kompatible. Kanskje flere enn meg synes dette høres uforståelig ut.

Anonymkode: 60253...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har ikke skrevet noe som på noen måte forklarer hvordan såkalt markedsverdi bestemmer hvorvidt to personer er seksuelt kompatible. Kanskje flere enn meg synes dette høres uforståelig ut.

Anonymkode: 60253...584

Det stemmer, det ja :) 

Anonymkode: 2a5ff...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 13.52):

Det stemmer i hvert fall ikke for min del.

Første bud for å avfeie generalisering, er å vise til statistikk og tall. "Jeg mener" sier egentlig svært lite om generelle trender.

Anonymkode: 1cfa5...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor noen tenker så svart hvitt, men det er definitivt alt for utbredt.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Første bud for å avfeie generalisering, er å vise til statistikk og tall. "Jeg mener" sier egentlig svært lite om generelle trender.

Anonymkode: 1cfa5...9ff

En annen måte..bli kjennt med folk. Det er så åpenbart iblandt oss, at det å trenge statistikker er overdrevent. 

Anonymkode: 3cb2d...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vet ikke hvorfor noen tenker så svart hvitt, men det er definitivt alt for utbredt.

En annen måte..bli kjennt med folk. Det er så åpenbart iblandt oss, at det å trenge statistikker er overdrevent. 

Anonymkode: 3cb2d...4d4

Joda, værsågod. Men da må du huske å bli kjent også med folk du ikke liker, eller har noe til felles med, og i stort nok antall til at det kan brukes som grunnlag. 

Anonymkode: 1cfa5...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...