AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Del Skrevet 1. juli Har noen fått dette og hva ble utfallet? Vi har hatt to forsøk med mange og jevne follikler, men bare fått ut ca 3/12 egg som er umodne. Vi har aldri fått noe som er bra nok til innsett pga umodenhet. Jeg spurte legen om dobbel eggløsningssprøyte sist men fikk nei... Skal bytte klinikk nå men vil gjerne ha innspill. Anonymkode: 91a73...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 1. juli #2 Del Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har noen fått dette og hva ble utfallet? Vi har hatt to forsøk med mange og jevne follikler, men bare fått ut ca 3/12 egg som er umodne. Vi har aldri fått noe som er bra nok til innsett pga umodenhet. Jeg spurte legen om dobbel eggløsningssprøyte sist men fikk nei... Skal bytte klinikk nå men vil gjerne ha innspill. Anonymkode: 91a73...3b1 Eggløsning sprøyte er jo vel bare for at egget skal slippe. Om du har for mange umoden egg vil ikke eggløsning sprøyte hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Del Skrevet 1. juli mommyaka skrev (26 minutter siden): Eggløsning sprøyte er jo vel bare for at egget skal slippe. Om du har for mange umoden egg vil ikke eggløsning sprøyte hjelper Problemet vårt er hovedsakelig at folliklene er "tomme" fordi egget ikke slipper, de mangler den siste modningen for å løsne (som el-sprøyte bidrar med) Anonymkode: 91a73...3b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 1. juli #4 Del Skrevet 1. juli Har ved ett av forsøkene fått såkalt dual trigger, altså ovitrelle og 2 stk gonapeptyl. Dette skal kunne gjøre at man får flere modne egg av bra kvalitet. Fikk ut 8 egg, hvorav alle var modne. Mistet 1 pga feil befruktning, men ellers falt ingen fra. Altså, 1 ble satt inn og fikk 6 embryoer på frys. Vet jo ikke om det var pga dual trigger, men ved begge de to andre forsøkene har det vært umodne egg og embryoer som har falt fra underveis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #5 Del Skrevet 1. juli Venterpåregnbuen skrev (11 timer siden): Har ved ett av forsøkene fått såkalt dual trigger, altså ovitrelle og 2 stk gonapeptyl. Dette skal kunne gjøre at man får flere modne egg av bra kvalitet. Fikk ut 8 egg, hvorav alle var modne. Mistet 1 pga feil befruktning, men ellers falt ingen fra. Altså, 1 ble satt inn og fikk 6 embryoer på frys. Vet jo ikke om det var pga dual trigger, men ved begge de to andre forsøkene har det vært umodne egg og embryoer som har falt fra underveis. Jeg har tatt det to ganger ved to ulike forsøk. Ene gang ble 10 egg befruktet, men alle døde de neste dagene. Samme antall befruktet neste gang, tre blasto på frys. Så jeg aner ikke. Anonymkode: 296f8...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 1. juli #6 Del Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har tatt det to ganger ved to ulike forsøk. Ene gang ble 10 egg befruktet, men alle døde de neste dagene. Samme antall befruktet neste gang, tre blasto på frys. Så jeg aner ikke. Anonymkode: 296f8...8c2 Aner ikke jeg heller! Er jo så mye som spiller inn. Og så skal man ha flaks med syklusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Del Skrevet 1. juli Ja, tror også det handler litt om å ha flaks for å treffe riktig syklus. Klinikken min sier at man bare kan ha uflaks også, og at man kan få et helt annet resultat med samme medisiner en annen syklus. Men tror uansett dobbel trigger er ment for å gi en skikkelig boost for den siste modningen av eggene, uten at jeg vet det helt sikkert. Leste noen forskningsrapporter om det også, hvor det ble konkludert med at det ga bedre resultater på generell basis. Men TS, har du fått samme protokoll begge gangene? Samme medisiner? Synes det høres rart ut at de ikke virker villige til å prøve dobbel trigger. Kanskje du bør få en second opinion hos en annen klinikk? Anonymkode: 296f8...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli #8 Del Skrevet 1. juli Graviditet naturlig eller ivf - det er utrolig mye tilfeldigheter og flask som som til og egentlig veldig lite man faktisk kan styre og kontrollere. Det som funker for noen, funker ikke for andre etc - uavhengig av doser, protokoller og endringer etc. Anonymkode: 6b180...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå