Gå til innhold

Er så lei av kollega


Stormen64

Anbefalte innlegg

Jobber med samme personen natt på natt. Klaget en gang til sjefen over at d ikke er veldig bra for helsa med så lite variasjon i arbeidskollega, men det gikk uhørt.

Denne personen sitter og snakker med vennene sine hele natta. Prøver man å starte en samtale får man bare grynt og blir ignorerert. Litt sånn (ikke prat til meg holdning). Heilt slukt i samtalene sine. Går du på do så er hun borte når du kommer tilbake, da har hun satt seg en plass og prater i telefon i en halvtimes tid eller mer. Skjer flere ganger om natta. Værst når det skjer på do.

Prøvd å si at selv om nettene er lange så er det ikke greit å stikke av og snakke i telefon siden det ikke er noe kjekt for meg å bryte inn eller lete etter henne skulle det være noe, og ikke minst hvor lite mental kapasitet hun har for meg når hun engasjerer seg i samtalene sine, men hun skjønner ikke problemet.

*sigh*

Måtte vare få det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere ikke en jobb å utføre?

Hun synes tydeligvis det ikke er interessant å snakke med deg, vet ikke hvor lang vakt dere har, men hun føler kanskje at dere har snakket om det meste før, og så bruker hun tiden til andre ting. Om du har mulighet, ville jeg bare ha tatt med en bok og lest den, eller drevet med egne ting ellers. Ingen vits i å tvinge seg på folk som ikke ønsker kontakt.

 

Anonymkode: e4cf3...237

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte i tlf hele natta er jo ugreit, men hun trenger da ikke å være samtalepartner for deg?

Vi har sittet to på jobb i natt. Vi snakker sammen når det er noe, begge har alarmer men vi sitter i hver vår stue. Vi begge setter pris på å slippe tomprat.

Anonymkode: 9a17b...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere ikke en jobb å utføre?

Hun synes tydeligvis det ikke er interessant å snakke med deg, vet ikke hvor lang vakt dere har, men hun føler kanskje at dere har snakket om det meste før, og så bruker hun tiden til andre ting. Om du har mulighet, ville jeg bare ha tatt med en bok og lest den, eller drevet med egne ting ellers. Ingen vits i å tvinge seg på folk som ikke ønsker kontakt.

 

Anonymkode: e4cf3...237

Det kan så være, men vi jobber i lag og da forventes det jo at man skal kunne legge fra seg hjemmet hjemme og forkuset på venner. Skal ikke underholde hverandre nei, men å grynte når jeg skal spørre om noe er veldig udannet og ugreit på jobb.

Endret av Stormen64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormen64 skrev (6 minutter siden):

Det kan så være, men vi jobber i lag og da forventes det jo at man skal kunne legge fra seg hjemmet hjemme og forkuset på venner. Skal ikke underholde hverandre nei, men å grynte når jeg skal spørre om noe er veldig udannet og ugreit på jobb.

Du virker mer kjip enn henne til nå. Kanskje hun ikke liker deg som kollega heller? Så lenge man får gjort jobben sin tenker jeg...

Anonymkode: 9a17b...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormen64 skrev (59 minutter siden):

Jobber med samme personen natt på natt. Klaget en gang til sjefen over at d ikke er veldig bra for helsa med så lite variasjon i arbeidskollega, men det gikk uhørt.

Denne personen sitter og snakker med vennene sine hele natta. Prøver man å starte en samtale får man bare grynt og blir ignorerert. Litt sånn (ikke prat til meg holdning). Heilt slukt i samtalene sine. Går du på do så er hun borte når du kommer tilbake, da har hun satt seg en plass og prater i telefon i en halvtimes tid eller mer. Skjer flere ganger om natta. Værst når det skjer på do.

Prøvd å si at selv om nettene er lange så er det ikke greit å stikke av og snakke i telefon siden det ikke er noe kjekt for meg å bryte inn eller lete etter henne skulle det være noe, og ikke minst hvor lite mental kapasitet hun har for meg når hun engasjerer seg i samtalene sine, men hun skjønner ikke problemet.

*sigh*

Måtte vare få det ut

Jeg har det motsatte problemet; en arbeidskollega som prater og prater og prater.

Når en «samtalepartner» er lei , er det bare å legge på 50 øre til så er det ny runde tomprat med en annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stormen64 skrev (1 time siden):

Jobber med samme personen natt på natt. Klaget en gang til sjefen over at d ikke er veldig bra for helsa med så lite variasjon i arbeidskollega, men det gikk uhørt.

Denne personen sitter og snakker med vennene sine hele natta. Prøver man å starte en samtale får man bare grynt og blir ignorerert. Litt sånn (ikke prat til meg holdning). Heilt slukt i samtalene sine. Går du på do så er hun borte når du kommer tilbake, da har hun satt seg en plass og prater i telefon i en halvtimes tid eller mer. Skjer flere ganger om natta. Værst når det skjer på do.

Prøvd å si at selv om nettene er lange så er det ikke greit å stikke av og snakke i telefon siden det ikke er noe kjekt for meg å bryte inn eller lete etter henne skulle det være noe, og ikke minst hvor lite mental kapasitet hun har for meg når hun engasjerer seg i samtalene sine, men hun skjønner ikke problemet.

*sigh*

Måtte vare få det ut

Så du er sur fordi kollegaen din snakker med vennene sine imens dere er på jobb istedenfor deg...?

Ok. Det ga jo...mening...

Anonymkode: b7279...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du er sur fordi kollegaen din snakker med vennene sine imens dere er på jobb istedenfor deg...?

Ok. Det ga jo...mening...

Anonymkode: b7279...29f

Nei, les igjen

Jeg skjønner jo at folk sliter med kronisk mobilavhengighet, men må da være måte på. Jeg hører hva dere sier, men strengt tatt tviler jeg på at dere gjør som dere selv sier. Jobber man i lag så stikker man ikke av slik kollegaer må lete når alarmen begynner å hyle fra ende til annen.

Endret av Stormen64
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Stormen64 said:

Denne personen sitter og snakker med vennene sine hele natta. Prøver man å starte en samtale får man bare grynt og blir ignorerert. Litt sånn (ikke prat til meg holdning).

Morgengretne anonymbrukere..

I likhet med kollegaen din bør du bare heve deg over disse. Om hun ikke er tilstede når det dukker opp oppgaver har du en sak. Skjønner at det er kjedelig å jobbe med en som ikke bidrar til en god sosial atmosfære, men dere får hovedsakelig betalt for å gjøre en jobb.

Om hun ignorerer deg for du heller spørre om det er ett problem så kanskje du får et svar av henne om hvorfor hun opptrer slik hun gjør.. Å ignorere folk som snakker til deg er uten tvil respektløs, men man kan gjette i det uendelige om hvorfor hun gjør det... Kanskje er det en grunn i forhold til noe som har skjedd som du ikke er klar over. kanskje er hun smålig av seg av natur.. Who knows.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig kjipt ut. Jeg ville vært litt mer direkte med lederen neste gang og ytret ønske om en ny turnus. Om du fortsatt må jobbe med henne ville jeg vurdert å se etter en ny jobb.

Anonymkode: 0c3f0...20e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dette er en type jobb hvor dere "bare" må være tilstede, og har lite oppgaver, så hadde jeg begynt å leite etter en bra serie å følge på telefonen, og ikke lagt så mye ressurser i det å irritere seg på kollegaen. Vis kollegaen's bruk av tlf går utover utførelse av jobb, ta det opp med leder. Så er det lov å ønske ny turnus. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ta opp det som faktisk er ett problem med lederen.

At det ikke er bra for helsa å jobbe med de samme personene hele tiden er bare tull og tøys, mange klarer jobbe år etter år med de samme kollegene. Hvis du sier det til leder så sier du i grunnen at det er du som har/er problem her.

Du må heller ta opp det at hun ikke gjør jobben sin. Det vil si, hvis hennes mobilbruk faktisk går ut over hennes arbeidsoppgaver og ikke bare skjer i dødtiden.

Anonymkode: efc13...e92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

makkapakka skrev (1 time siden):

Er imponert over at hun har så mange venner som er våkne hele natten..

Kan jo være at denne kollegaen er fra utlandet og tidsforskjeller gjør at det passer seg best på natta (Norge) å snakke med de, men det er bare en vill gjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt på hver vår stue men etter utskiftning så sitter jeg sammen med en ny kollega. Hun kan gjerne skravle som bare det og jeg bare nikker. 

Vi bare skravler, tar pauser og skravler igjen. Det funker det.

Anonymkode: b2783...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du trives veldig godt med jobben ellers, ville jeg faktisk vurdert å bytte jobb. Tror  neppe hun vil forandre atferd, og isåfall blir det jo en veldig påtatt væremåte ovenfor deg. Du trenger en kollega det klaffer bedre med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...