Gå til innhold

Hvordan kan jeg formidle at dette ikke er greit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS her 🔥

 

Vi treffer ikke andre. Eller dvs han gjorde det klart at vi ikke kan ha sex med andre. Da avslutter vi. Og det er fair. Vi bruker forøvrig også kondom.

Han dreiv å flørtet med ei mens vi var bortreist ei helg. Da reagerte jeg. Å drive å snappe og se på bilder av ei Han var interessert i mens vi var på tur og jeg var der opplevde jeg som svært respektløs. 

 

Hilsen TS 🔥

Anonymkode: de100...a8c

Hvorfor fortsatte du etter dette - han viser deg på alle måter at han ikke har respekt for deg... eller hun andre han flørtet med...

Anonymkode: 4c025...0dc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere ødela vennskapet da dere begynte å ligge sammen.

Å legge planer, forplikte seg til avtaler, dra ut å spise, reise bort sammen, dra på ferie osv - alt som uten sex kunne være vennskaplig, blir nå alt for nært en kjæresterelasjon. Som ingen av dere ønsker?

Vennskap + sex = et forhold.

Og alle punktene dine lyser av at du ønsker å bli behandlet som en kjæreste. For alt det burde være helt greit om du bare var en av flere kamerater han måtte ha tid til i livet sitt.

 

Anonymkode: 3cb32...3d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var bare vennen din for å manipulere deg til FF.

Anonymkode: d6d48...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du ikke ønsker å være kjæreste med han som du sier? Her tror jeg ikke du er helt ærlig. Hvert eneste innlegg du skriver viser noe helt annet.

Anonymkode: eb521...9b4

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er grunnen til at du ikke ønsker å være kjæreste med han som du sier? Her tror jeg ikke du er helt ærlig. Hvert eneste innlegg du skriver viser noe helt annet.

Anonymkode: eb521...9b4

Først og fremst så ønsker jeg meg ikke kjæreste i det heletatt akkurat nå. Slik situasjonen min er nå så er det ikke aktuelt med kjæreste av flere grunner. 

En annen ting er at jeg og han er ingen god match. Vi ønsker helt ulike ting, er veldig ulike på forhold-ting og personlighetsmessig. Vi passer overhode ikke sammen, og har noen helt elementære og grunnleggende forskjeller som gjør at det ikke er aktuelt. 

Vi er begge enige i at vi ikke passer sammen. 

Men, at vi kan være sammen som venner å treffes i ny og ne fungerer bra. Der har vi noen felles interesser som vi kan spille på, og det har vært kjempe hyggelig. 

Jeg ser at flere av dere skriver at det virker som om jeg ønsker å være kjæreste med han. Det stemmer ikke helt, i hvert fall ikke det jeg legger i det. 

Hva jeg optimalt hadde sett for meg var er slags vennskapelig forhold hvor vi kan treffes ei helg eller to i mnd, kanskje en kveld hvis vi har overskudd eller det er ferie. Noen å oppføre seg som kjæreste med når man er sammen, kose på sofaen og lignende, men uten å skulle ringes daglig eller ha forventning om daglig kontakt eller noe følelsesmessig greier. 

En søndagskjæreste rett og slett. Hvor man er inneforstått med at dette er her og nå, men dette ikke har noen fremtid. 

Forskjellen mellom oss er vel at jeg nærmest beskriver det perfekte forhold for ham. Men for meg, hvis jeg har følelser for noen så ønsker jeg daglig kontakt, ringes for å prate, holde hverandre oppdatert. Jeg ønsker kjærlighet, komplimenter, holde hender og kysse offentlige når det kan passe seg..

Og akkurat nå så er jeg ikke der hvor det er noe jeg ønsker. Men hvis jeg har følelser for noen så ønsker jeg hele pakka med hva det innebærer å være kjærester. 

Men jeg har ingen følelser for han av det slaget, og han har ikke slike følelser for meg. 

Ønsker meg egentlig bare en god venn, noen å ha sex med og noen å kunne oppføre seg som kjærester sammen med inni mellom. En slags søndagskjæreste eller deltidsmann. Uten at man har en fremtid sammen. Uten stress med forhold og kjas. Uten å måtte møte hverandres familie, eller dobbeltsjekke planer med. Osv

 

Er det virkelig så uvanlig? Tja, kanskje jeg er litt kravstor ja. En ting er uansett sikkert, denne ordninga fungerer uansett ikke for meg. Og det er nok kanskje ikke så dumt å evt avslutte dette.

 

Hilsen TS 🔥

Anonymkode: de100...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du lyver for deg selv.

Alle som leser innleggene dine skjønner at du er interessert i ham som kjæreste. Men, det er ikke han.

Sånn tror jeg det går med mange slike "ordninger", det er en som får følelser, og da går det slik som i ditt tilfelle.

Du må bare stoppe dette, og komme deg vekk. Slik du beskriver ham, så er han ikke mye å samle på.

Anonymkode: 6b720...ac8

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du prater jo bare tull? Du vil ha mer. Det merker han, og prøver på mange måter å markere at han ikke vil ha noe forhold. 

Hvorfor 🔥 ?

Anonymkode: 10c99...940

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er JEG helt på viddene men er det så vanlig med FF som det kommer fram her? Eller er jeg bare totalt old school? 😂

Ingen av dere vil ha et forhold men begge blir sur når den andre skal møte andre. Syns det virker litt rart. Syns også det er rart at dere vil ikke ha et forhold men gjør alt man gjør i et forhold. Jeg hadde avslutta hva enn det er dere har sammen og gått videre. Du blir sisteprioritet her 

Anonymkode: 2e397...4de

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten du skriver på er ganske manipulerende, likt med hvordan du hele tiden må kaste skyldfølelse på han om hvem som er hans første prioritet. En venninne blir aldri en førsteprioritet over familie, og stilles likt med andre venner. Det betyr at du ikke alltid vil bli valgt først, men det må gjøres tid til deg på lik linje som med alle andre venner. 
 

Og sånn ellers er du jo en reserveløsning når det kommer til sex. Han ligger garantert med eksen også, vil bare ikke si det til deg fordi du utstråler følelser innblandet i vennskap… 

- og det er greit det asså, men med engang man har forventninger til hverandre så er det mer enn bare vennskap

Anonymkode: 852f9...80d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS her 🔥

 

Vi treffer ikke andre. Eller dvs han gjorde det klart at vi ikke kan ha sex med andre. Da avslutter vi. Og det er fair. Vi bruker forøvrig også kondom.

Han dreiv å flørtet med ei mens vi var bortreist ei helg. Da reagerte jeg. Å drive å snappe og se på bilder av ei Han var interessert i mens vi var på tur og jeg var der opplevde jeg som svært respektløs. 

 

Hilsen TS 🔥

Anonymkode: de100...a8c

Du høres ut som en sjalu kjæreste, ikke en ff. Da jeg hadde en ff for mange år siden kunne vi ligge i senga og legge planer for hvordan han kunne forføre jenta han var forelsket i, og diskutere hvordan forrige daten min hadde gått. Ingen sjalusi, fordi vi helt oppriktig ikke var interessert i annet enn sex og et slags vennskap - men en sånn type vennskap opphører selvsagt i det den ene får kjæreste.

Anonymkode: e7fc8...61e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selvsagt går det ikke an å kombinere vennskap og sex uten å være kjærester. Med en gang har får seg kjæreste så er jo du helt ute i kulden, i motsetning til en ekte venn.

Anonymkode: 03a00...b8f

Joda, det går fint. Vi må bare slutte å lage oss tulleregler rundt dette.

Anonymkode: 534b4...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt påfallende hvordan TS forsiktig dreier alle tilbakemeldingene i den retningen hun helst skulle sett at de gikk. Helt sikkert ikke med vilje, mer at det sier noe om at det er litt følelser i dette.

Først var utgangspunktet at han var kjip som ikke ville ha et nært vennskap i tillegg til sex og slik sett behandlet henne "litt ugreit".

Så gikk nær sagt alle tilbakemeldinger her på at man forstår ham godt, dere kan jo ikke kombinere et sånt vennskap med ligging uten at det stinker kjæreste.

Men fremfor å kjøpe det tolker TS tilbakemeldingene til at alle er litt enige i at han var kjip med henne likevel, ved å liksom ha gitt henne falske forhåpninger om en eller annen umulig kombinasjon av nært vennskap og ligging. Og det er jo ikke det folk her mener, de sier ikke "Nei, han bare ser på deg som et ligg og ikke noe mer" som om det er dårlig gjort av ham. Det er tvert imot en helt grei inngang til denne avtalen deres.

Du er ute av livet hans senest den dagen han får seg dame. Han er ute av livet ditt den dagen senest den dagen du får deg type. Begge deler er helt ok, men dere kan da selvfølgelig ikke være skikkelige venner i tillegg. Han har ikke gjort noen verdens ting galt. Det betyr samtidig ikke at denne ordningen trenger å fungere for deg.
For meg som leser denne tråden fremstår det som det ligger for mye følelser i dette for din del. Ikke nødvendigvis romantiske følelser for ham, men for mye følelser til at det fungerer. Det er sånn du vil fremstå for denne fyren også, og da er det klart han markerer tydelige grenser.

Anonymkode: 14f3a...686

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker deg som tømmestasjon, du er nederst på prioriteringslista. 
Du er sjalu, og det skinner tydelig gjennom at du egentlig ønsker mer. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt åpenbart at du ønsker ham som kjæreste, du bruker til og med begrepet "søndagskjæreste", men dine ønsker strider mot hvordan du (og samfunnet) definerer "kjæreste".

Du vil bli prioritert. Du blir sjalu. Du ønsker å kunne legge planer. Du ønsker en god venn og samtalepartner å finne på ting med som du også vil ha sex med.

Det ER en kjæreste.

Det at du ikke vil/kan/klarer å ha et daglig kjæresteforhold gjør det ikke til noe mindre kjæresteforhold fra din side.

Han er derimot inneforstått med at dere er FWB og forholder seg til de "spillereglene" som følger med det.

Ja, du er helt på vidda. Enten må du innse selv at du ønsker han som en kjæreste, eller så må du jobbe med å redusere egne følelser som sjalusi og eiesyke. En venn vil ikke konstant syte over å ikke bli prioritert over andre venner.

Anonymkode: dc46e...1a9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo bare venner. Skal du virkelig kontrollere hvilke andre venner han kan ha og hva de skal gjøre sammen?

Du må gjerne sette seksuell eksklusivitet som krav, men utover det kan du faktisk verken kreve eller forvente noe utover det som du kan forvente i et vanlig vennskapsforhold.

Funker ikke dette for deg? Da er ikke FWB for deg, og der er helt greit. Det er ikke for meg heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja venner prioriterer hverandre, men ikke nødvendigvis først. Et forhold hvor to stk skal drives og prioritere hverandre over andre igjen, og være monogame mot hverandre, slik du ønsker, er ikke bare et sex og vennskapforhold. Det er noe mer. Du er ute etter en slags bestevenn du, en som setter deg først. Det er et annet ord for det; kjæreste. 

Jeg kan fint spørre venner og et ellers annet vi kan finne på sammen, og de kan fint svare nei det passer ikke nå og en stund fremover, fordi de er sammen med andre, uten at det er noe dramatikk i det. 

Anonymkode: 19050...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er jeg inneforstått med. Har hatt liggevenner før hvor det ble en slags reserveløsning og mer spontant. 

Men her trodde jeg vi hadde ett vennskap også. Med mine tidligere FWB så gikk vi aldri ut å spiste sammen, reiste bort, eller hadde særlig kontakt utenom pulings. Men her hadde jeg en kamerat. Og jeg savner å ha det vennskapet. 

Men det er nok riktig det du sier, jeg innser det. Vi er nok kanskje bare pulevenner ja. Bare dumme meg som også trodde vi hadde et vennskap. 

Jeg er overhode ikke på utkikk etter en kjæreste. Absolutt ikke ønskelig. Håpet bare her at jeg hadde en god venn jeg også kunne ligge med. 

Må nok bare avslutte det kanskje ja. 

 

 

Hilsen TS 🔥

Anonymkode: de100...a8c

Du som vil mer og presser på mer, han er ikke interessert i deg som kjæreste. Men du ønsker å bli behandlet som en. Enten er en kun vener som har sex, ellers så er man kun venner. Ting må være avklart, du kan ikke forvente noe annet når dere er enige om at dere har sex innimellom.

Ja du er en tømmestasjon. Slutter du å ligge med vennene dine så har du vennskap, ikke lett å ha begge deler når den ene "forventer"noe mere. 

Dere er jo venner selvom han ikke setter deg som pri 1, han har jo tydeligvis mange andre venner også som han vil bruke tid sammen med. Du oppfører deg som en sjalu kjæreste

Anonymkode: 5118f...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som vennskapet er enda viktigere for deg enn å ha sex med han. Det jeg ville gjort hvis jeg var deg, er å si til han at du ønsker at dere er kun venner, uten sex, fordi da blir det mer ukomplisert. Som eksempel på det kan du nevne at du merket at han reagerte på at du traff kamerat2. 

Anonymkode: 4ba91...bb2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forventer altfor mye av en liggevenn. 

Finn deg en annen å ligge med, hvis du vil ha ham som venn, er mitt råd. Vil du ligge med ham, bli kjæreste. 

Liggevenn er ikke ment å skulle være en lang eller varig relasjon, det er en reserve-greie eller «det bare skjer». 

Anonymkode: 770cc...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...