Gå til innhold

Hvordan holde ut ammingen lenger enn nødvendig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her ligger jeg da og ammer datteren min I søvn. Min vakre datter som har 6 tenner som hun til enhver tid kjører inn i puppen min. I tillegg har hun en tendens til å sette neglene inn mens hun spiser. Jeg har nå åpne sår og jeg gråter i puta mi. Hun er 7 måneder og tanken er å holde ut til 1 år, helst lenger men jeg tror ikke det er mulig

Hvordan klarer dere andre dette? Det er så utrolig vondt

Anonymkode: f38bc...0aa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke amme for enhver pris. Vet hvor utrolig vondt det er og føler med deg! Har hun holdt på lenge med det? Her i huset gikk bitingen i perioder.

Anonymkode: 1d0de...b5e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal ikke amme for enhver pris. Vet hvor utrolig vondt det er og føler med deg! Har hun holdt på lenge med det? Her i huset gikk bitingen i perioder.

Anonymkode: 1d0de...b5e

Helt siden hun fikk tenner har hunn bitt til tider, men dette med neglene begynte nå for en ukes tid siden da hun begynte å ville die liggende på magen. Hun vil bare sove på magen nå

Har prøvd ammeskjold men vi fikk det ikke helt til. Må vel prøve igjen tror jeg 

Anonymkode: f38bc...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer fortsatt min på straks 9 mnd og jeg føler med deg! Jeg skal tilbake på jobb når hun er 10 mnd… da vil nok ammingen etterhvert få en naturlig slutt. Men jeg har virkelig noen netter hvor jeg vurderer å bare levere til pappa’n og gå og legge meg på et annet rom. Negler og ikke minst twiddling gjør det ganske smertefullt. Når skal du tilbake på jobb? Er pumping en mulighet? Er du ok med å slutte med å amme? 
 

Jeg ønsker ikke å fortsette å amme i søvn når jeg begynner å jobbe, da jeg må reise bort innimellom. Da må vi finne andre løsninger her i huset. ☺️ sender deg en super mammaklem 🩷🫶🏼

Anonymkode: 1de53...711

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ammer fortsatt min på straks 9 mnd og jeg føler med deg! Jeg skal tilbake på jobb når hun er 10 mnd… da vil nok ammingen etterhvert få en naturlig slutt. Men jeg har virkelig noen netter hvor jeg vurderer å bare levere til pappa’n og gå og legge meg på et annet rom. Negler og ikke minst twiddling gjør det ganske smertefullt. Når skal du tilbake på jobb? Er pumping en mulighet? Er du ok med å slutte med å amme? 
 

Jeg ønsker ikke å fortsette å amme i søvn når jeg begynner å jobbe, da jeg må reise bort innimellom. Da må vi finne andre løsninger her i huset. ☺️ sender deg en super mammaklem 🩷🫶🏼

Anonymkode: 1de53...711

Åh, twiddling :gråter:

 

Jeg begynner på skolen 12 august. Vil helst avslutte amming på natta på grunn av dette. Hun holder ikke på sånn når vi ammer på dagtid. Hun har vært dårlig på å ta flaske men det kommer seg. Hun tar dog veldig lite fra flasken. Tror vi skal forsøke å avenne nattamming nå snart, noe hun ikke er veldig gira på men  :ler: hun går fint opp i vekt så er ikke nødvendig

 

Tusen takk for god klem :klem3:

Anonymkode: f38bc...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhh, de neglene... 🤯

Anonymkode: 2711b...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dyttet ungen min inn i puppen hvis hun bet, slik at hun slapp. Hadde nulltoleranse for biting! Hun skjønte tegninga o sluttet. Har vel hatt tre runder med biting på halvannet år, hun sluttet hver gang. Holdt hendene hennes fast eller gav henne noe å holde på hvis hun kløp i brystet. Har du forsøkt ammesmykke?

Anonymkode: a457f...eb0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang han biter forsvinner puppen. Det har jeg vært helt konsekvent på hele tiden. Den bitingen har kommet og gått i perioder, men han gir seg fort når han ser at puppen blir borte. Det samme gjelder kloring og klyping. Nå har vi holdt på i snart 2 år og koser oss med det begge to 🥰

Du, mammaen, skal ikke tåle absolutt alt du heller ;) 

 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg dyttet ungen min inn i puppen hvis hun bet, slik at hun slapp. Hadde nulltoleranse for biting! Hun skjønte tegninga o sluttet. Har vel hatt tre runder med biting på halvannet år, hun sluttet hver gang. Holdt hendene hennes fast eller gav henne noe å holde på hvis hun kløp i brystet. Har du forsøkt ammesmykke?

Anonymkode: a457f...eb0

Har prøvd å dytte puppen men det funker dårlig. Og ho blir skikkelig sinna hvis jeg holder vekk hånda. Kanskje jeg skal prøve smykke, har lest om det men ikke prøvd

Anonymkode: f38bc...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det gjelder jo ikke for enhver pris! Du vil jo huske denne tiden som forferdelig om du holder på slik?! Den alderen er jo magisk, kos deg heller med den lille. Jeg hadde heller pumpet meg eller gått over til mme. 

Anonymkode: 5c6d4...b0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men altså, det gjelder jo ikke for enhver pris! Du vil jo huske denne tiden som forferdelig om du holder på slik?! Den alderen er jo magisk, kos deg heller med den lille. Jeg hadde heller pumpet meg eller gått over til mme. 

Anonymkode: 5c6d4...b0c

Jeg koser meg masse, det er bare natta dette er et problem  :/ håper på  avenne nattamming snart

Anonymkode: f38bc...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre barn. Alle har hatt en periode der de har bitt. Det er kjempevondt. Har holdt klar lillefingeren for å få åpnet munnen umlddelbart ved biting. Har sagt veldig tydelig «nei!» og forklart at det blir vondt for mamma. Selv om de er små skjønner de raskt. Alle mine sluttet fort. Hvis de bet en gang til etter dette ble det pause i ammingen. Da ble de gjerne lei seg. Men forklarte også da at de ikke får mer fordi de bet og det var vondt. Ammet to av barna til de var to og to og et halvt år, begge hadde biteperiode ved samme alder som din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente på ett år og opprettet en veldig lik tråd da hun var på alderen til jenta di😅 altså hva gjør man når babyen biter og klyper puppen? Jeg var bare streng med å legge bort puppen og si «nei!» hver gang hun gjorde det, da ble det litt gråting men hun skjønte tegninga etter en uke eller to og nå har det gått seg til. Hun kan fortsatt prøve seg litt med å bite og smile til meg men det er lettere nå som hun forstår mer (at puppen forsvinner hvis hun gjør det). Håper det går seg til for dere også🥰 hvis ikke er det ingenting galt i å droppe ammingen❤️

Anonymkode: a2c5b...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte med flaske rundt den tiden, men øvde med flaske lenge før det. Jeg gikk ut i jobb når babyen var 8 mnd. Da kunne pappaen ta henne om natta i hans permisjon. Hadde egentlig tenkt å amme etter jobb og sånn. Slet ikke med biting, men at hun bare kavet og herjet og syns det var kjedelig. Måtte sitte på et stille, mørkt rom og roe henne først. Dessuten var det nok mer interessant med flaske siden det rant fortere der. Nå er hun snart 15 mnd og vi har sluttet helt. Savner det ikke. Var jo koselig de første månedene når hun faktisk ville ha og jeg var hjemme i permisjon. Men når det bare ble stress og styr så orket jeg ikke mer. 

Noen får det helt fint til, og da er det sikkert koselig. Men det er ikke krise om man slutter.

Anonymkode: 7a7ca...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer min på snart 2 år morgen og kveld. Jeg ville absolutt ikke gjort det for enhver pris. Her var det vondt helt i begynnelsen, men aldri blitt bitt etter hun fikk tenner eller noe. Synes bare det er koselig.

Hadde jeg fått vondt eller synes det var stressende, hadde jeg kuttet ut.

Anonymkode: 69707...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe poeng å amme lenger enn 6mndr.

Anonymkode: 74598...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 19.23):

Her ligger jeg da og ammer datteren min I søvn. Min vakre datter som har 6 tenner som hun til enhver tid kjører inn i puppen min. I tillegg har hun en tendens til å sette neglene inn mens hun spiser. Jeg har nå åpne sår og jeg gråter i puta mi. Hun er 7 måneder og tanken er å holde ut til 1 år, helst lenger men jeg tror ikke det er mulig

Hvordan klarer dere andre dette? Det er så utrolig vondt

Anonymkode: f38bc...0aa

Hvordan vi andre klarer det? Svaret er at det gjør vi nok ikke. Hadde aldri holdt ut tenner over lengre tid, og i alle fall ikke åpne sår. Du skal ikke amme for enhver pris, TS❤️

Hvis det kun er et problem om natten ville jeg forsøkt å kutte nattammingen. Du kan eventuelt prøve å amme på en annen måte enn liggende? Hvis problemet er at baby vil snu seg på magen.

Anonymkode: a5a18...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 19.29):

Ammer fortsatt min på straks 9 mnd og jeg føler med deg! Jeg skal tilbake på jobb når hun er 10 mnd… da vil nok ammingen etterhvert få en naturlig slutt. Men jeg har virkelig noen netter hvor jeg vurderer å bare levere til pappa’n og gå og legge meg på et annet rom. Negler og ikke minst twiddling gjør det ganske smertefullt. Når skal du tilbake på jobb? Er pumping en mulighet? Er du ok med å slutte med å amme? 
 

Jeg ønsker ikke å fortsette å amme i søvn når jeg begynner å jobbe, da jeg må reise bort innimellom. Da må vi finne andre løsninger her i huset. ☺️ sender deg en super mammaklem 🩷🫶🏼

Anonymkode: 1de53...711

Du kan amme i søvn selv om far ikke gjør det, far finner sin metode☺️ Da far startet legging hos oss tok det ikke lange tiden før baby forsto at det er forskjell, og at når far legger så blir det ikke pupp. Tok lengre tid med far, ja, men det går fint

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke noe poeng å amme lenger enn 6mndr.

Anonymkode: 74598...72d

Det er feil, anonym bruker. Du må oppdatere kunnskapsbanken din

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei og ta bort puppen, ikke gi tilbake. Gjør du det nok mange ganger så skjønner baby kanskje. Her gikk det raskt over 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...