AnonymBruker Skrevet 20. juli #381 Del Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var ikke interessert i å komme inn på psykologi engang. Anonymkode: 59e4d...15b Så hvorfor denne trangen til å bryte andre ned? Eller er du bare slik? Pill råtten på innsiden. Gratulerer så mye til til Anonymkode: 72c82...047 😊 Anonymkode: e8377...042 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #382 Del Skrevet 20. juli drue skrev (2 timer siden): 😂 Hvis du hadde vært mer nøye så hadde du sett at det er samme personen som postet det, men nå med 2024 lagt til lista. Stemmer bra! Anonymkode: 07546...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #383 Del Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så hvorfor denne trangen til å bryte andre ned? Eller er du bare slik? Pill råtten på innsiden. Gratulerer så mye til til Anonymkode: 72c82...047 😊 Anonymkode: e8377...042 Tusen takk❤️ Anonymkode: 72c82...047 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #384 Del Skrevet 20. juli Jeg er nr.10 på venteliste på mitt studie. Vet dere om dette oppdateres automatisk, sik at jeg vil få beskjed hvis jeg går fra nummer 10 til nummer 9? Eller får jeg bare beskjed hvis jeg kommer inn på studiet?🙏 Anonymkode: f9f36...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grevinneqet Skrevet 20. juli #385 Del Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er nr.10 på venteliste på mitt studie. Vet dere om dette oppdateres automatisk, sik at jeg vil få beskjed hvis jeg går fra nummer 10 til nummer 9? Eller får jeg bare beskjed hvis jeg kommer inn på studiet?🙏 Anonymkode: f9f36...d2f Ventelista jeg ble satt på har oppdatert seg automatisk til alle tider av døgnet. Så ville bare fulgte med der frem til den 29🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #386 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så hvorfor denne trangen til å bryte andre ned? Eller er du bare slik? Pill råtten på innsiden. Gratulerer så mye til til Anonymkode: 72c82...047 😊 Anonymkode: e8377...042 Selv om anonymkoden du svarer var nok litt krass, så står poenget hennes likevel, og det er at å studere psykologi nå og fremover er litt av en sjanse å ta. Om du ser på anonymkoden sine innlegg nr 101, 104 og 105, så har hun helt rett. Sykepleier er veldig bra, det er garantert jobb som det går an å bli og det er et såpass allsidig yrke at anonymkoden du svarer til kan også bruke sykepleierutdanningen i flere land. Hun har gjort et korrekt valg, å gå få sykepleier og innen tiden en nyutdannet psykolog er ferdig med sin utdanning, så har sykepleieren allerede 3 års arbeidserfaring. Det har blitt advart lenge at det vil bli for mange psykologer både innen 2035 og 2040, noe som betyr at vi er rundt nullen nå i tidsrommet 2024 - 2030, før det begynner å bli for mange hvert eneste år. I 2012 anslo SSB rundt 1.500 psykologer til overs i 2035. https://www.nrk.no/vestland/_-fa-sykepleiere_-mange-psykologer-1.8091912 Nye prognoser fra 2023 viser at SSB gjentar nok en gang den samme advarselen og sier at det vil bli 1.800 psykologer til overs i 2040. https://psykologtidsskriftet.no/aktuelt/2023/06/spar-psykologoverskudd Selv om SSB sine estimater ikke er noe fasit, for det er alltid usikkerhet rundt yrker om de havner under eller over nullen når det gjelder behov, så kan vi likevel fastslå allerede at det overhodet IKKE finnes et finansiert marked for "tusenvis av psykologer" - kanskje ikke en gang hundrevis. Sykepleiere, derimot. Det slår aldri feil - det er alltid mangel på et høyt 5-sifret antall sykepleiere. Så der har SSB 100% rett. Det nye nå er også at UiS har fått klarsignal til å utdanne psykologer, og mest sannsynlig får UiA gjøre det samme. https://www.universitetsavisa.no/psykologi-psykologistudium-universitetet-i-stavanger/uis-anbefalt-godkjent-for-psykologutdanning/399899 I tillegg, når man tar en kikk på FINN sine annonser, så virker det som de aller fleste vil ha psykologspesialister, altså kandidater som har en hel haug med spesifik erfaring. Skulle også trodd at en del annonser er såpass sære, at de åpenbart er laget til for interne vikarer som kanskje må ansettes fast. Selv om anonymkoden du svarte satte det nok litt på spissen ved å si at man må "flippe burgere", så er det ikke til å komme unna at tiden der en nyutdannet psykolog "kunne gli inn i en stilling" hvilken som helst plass, inkludert en storby, er for lengst over. Vi hadde en tråd her nå nylig der en nyutdannet psykolog sliter med å finne jobb og det begynte å hagle inn med forslag om å flytte til Nord-Norge og til en eller annen kommune som man nesten ikke finner på Google Maps. Ja, og så fikk TS kritikk i den tråden for å ikke ha hatt "relevant arbeid" ved siden av studiene. Men det man glemmer er at man IKKE skal trenge "relevant arbeid" under slike studier, ettersom dette er studier hvor man allerede går gjennom praksisen og skal da gli inn i en stilling uten vanskeligheter. En nyutdannet sykepleier derimot, kan fortsatt gli rett inn i en stilling, hvor som helst, inkludert i storbyene og det er nettopp det som er fordelen når man har et yrke som det er et HØYT 5-sifret antall mangel på til enhver tid. Sykepleieren trenger ikke å tenke på en bitte liten mikro-kommune i Nord-Norge eller noe annet fjas. Sykepleieren kan gå rett i jobb i selveste sentrum av Oslo og Bergen - med en gang. Anonymkode: 4ff8a...ddb 3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #387 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Selv om anonymkoden du svarer var nok litt krass, så står poenget hennes likevel, og det er at å studere psykologi nå og fremover er litt av en sjanse å ta. Om du ser på anonymkoden sine innlegg nr 101, 104 og 105, så har hun helt rett. Sykepleier er veldig bra, det er garantert jobb som det går an å bli og det er et såpass allsidig yrke at anonymkoden du svarer til kan også bruke sykepleierutdanningen i flere land. Hun har gjort et korrekt valg, å gå få sykepleier og innen tiden en nyutdannet psykolog er ferdig med sin utdanning, så har sykepleieren allerede 3 års arbeidserfaring. Det har blitt advart lenge at det vil bli for mange psykologer både innen 2035 og 2040, noe som betyr at vi er rundt nullen nå i tidsrommet 2024 - 2030, før det begynner å bli for mange hvert eneste år. I 2012 anslo SSB rundt 1.500 psykologer til overs i 2035. https://www.nrk.no/vestland/_-fa-sykepleiere_-mange-psykologer-1.8091912 Nye prognoser fra 2023 viser at SSB gjentar nok en gang den samme advarselen og sier at det vil bli 1.800 psykologer til overs i 2040. https://psykologtidsskriftet.no/aktuelt/2023/06/spar-psykologoverskudd Selv om SSB sine estimater ikke er noe fasit, for det er alltid usikkerhet rundt yrker om de havner under eller over nullen når det gjelder behov, så kan vi likevel fastslå allerede at det overhodet IKKE finnes et finansiert marked for "tusenvis av psykologer" - kanskje ikke en gang hundrevis. Sykepleiere, derimot. Det slår aldri feil - det er alltid mangel på et høyt 5-sifret antall sykepleiere. Så der har SSB 100% rett. Det nye nå er også at UiS har fått klarsignal til å utdanne psykologer, og mest sannsynlig får UiA gjøre det samme. https://www.universitetsavisa.no/psykologi-psykologistudium-universitetet-i-stavanger/uis-anbefalt-godkjent-for-psykologutdanning/399899 I tillegg, når man tar en kikk på FINN sine annonser, så virker det som de aller fleste vil ha psykologspesialister, altså kandidater som har en hel haug med spesifik erfaring. Skulle også trodd at en del annonser er såpass sære, at de åpenbart er laget til for interne vikarer som kanskje må ansettes fast. Selv om anonymkoden du svarte satte det nok litt på spissen ved å si at man må "flippe burgere", så er det ikke til å komme unna at tiden der en nyutdannet psykolog "kunne gli inn i en stilling" hvilken som helst plass, inkludert en storby, er for lengst over. Vi hadde en tråd her nå nylig der en nyutdannet psykolog sliter med å finne jobb og det begynte å hagle inn med forslag om å flytte til Nord-Norge og til en eller annen kommune som man nesten ikke finner på Google Maps. Ja, og så fikk TS kritikk i den tråden for å ikke ha hatt "relevant arbeid" ved siden av studiene. Men det man glemmer er at man IKKE skal trenge "relevant arbeid" under slike studier, ettersom dette er studier hvor man allerede går gjennom praksisen og skal da gli inn i en stilling uten vanskeligheter. En nyutdannet sykepleier derimot, kan fortsatt gli rett inn i en stilling, hvor som helst, inkludert i storbyene og det er nettopp det som er fordelen når man har et yrke som det er et HØYT 5-sifret antall mangel på til enhver tid. Sykepleieren trenger ikke å tenke på en bitte liten mikro-kommune i Nord-Norge eller noe annet fjas. Sykepleieren kan gå rett i jobb i selveste sentrum av Oslo og Bergen - med en gang. Anonymkode: 4ff8a...ddb Vet du, jeg kjenner flere som har studert psykologi. Ingen av dem flipper burgere. Alle har relevante jobber. Det spiller ingen rolle hvor enkelt eller vanskelig det er å få jobber: man skriver ikke slikt til folk som har jobbet hardt for å komme inn på drømmestudiene sine. Det er ekstremt ufint. Og hvorfor i huleste gnåler du til meg om sykepleiere? Det der får du lage en egen tråd om. Anonymkode: e8377...042 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #388 Del Skrevet 21. juli Meg som kom inn på profesjon her. Synes det er litt trist ja at fokus i en sånn tråd plutselig blir på at enkelte mener at jeg har valgt feil studie og burde ha valgt noe tryggere (ref. sykepleie) for å være garantert jobb etter studier. Hvorfor ikke bare glede seg med meg, over at jeg har oppnådd et mål jeg virkelig ønsket etter å ha stått på, istedetfor å moralisere over valget mitt? Jeg er ikke så bekymret for å ikke få jobb etterpå, jeg har den holdningen at jeg tror det vil ordne seg på et vis, livet er jo ofte sånn også! I verste fall har jeg en annen kompetanse i bunn som jeg kan kombinere med dette, så jeg kommer neppe til å bli arbeidsløs med det første. Jeg har valgt å følge min egen vei iht hvilke utdanning(er) jeg tar og hva slags liv jeg ønsker å ha, og da er det riktige for meg å «go for it». Å være sykepleier er sikkert også spennende og interessant, men det passer ikke for meg. Anonymkode: 72c82...047 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #389 Del Skrevet 21. juli On 7/18/2024 at 9:13 AM, AnonymBruker said: Alle som har søkt og kommet inn på det de ønsker eller står på venteliste på det ønsker. Er dere alle unge? Eller finnes det noen som er som meg voksen og vil bytte karrierevei i slutten av 30 årene? 🫣 og gjør man et dumt valg å begynne på nytt når man er blitt så «gammel» 🫣 Anonymkode: 51daa...c88 Jeg er 35 år og skal i gang med realfagene fra videregående! Bladd meg gjennom denne tråden bare for å titte litt, men slenger nå inn en kommentar. Som mange andre sier det er mange år igjen av arbeidslivet Hvis jeg er ferdig med master som 41 år, så har jeg fortsatt rundt 30 år igjen av arbeidslivet (for det er jo estimert at mange av oss må jobbe så lenge). Jeg har tatt en del enkeltemner ved UiO også, da jeg har generell studiekompetanse. Og jeg skal innrømme at da jeg begynte så kjente jeg akkurat på det samme som deg. Jeg brukte 20-årene mine som sengeliggende, og har ingen utdannelse i bunnen av så det føltes veldig ydmykende. Men jeg innså fort at det satt bare i hodet mitt. Alderen var utrolig spredd. I noen av fagene så hadde vi folk i slutten av 60-årene som brukte det for å komme seg litt ut og lære seg noe nytt. Man burde aldri slutte med å lære noe nytt eller ivre etter kunnskap. Jeg tror også mange kjenner på at de kan ha valgt feil, kan trenge noe nytt eller føler at det blir litt mye. Jeg kjenner til sykepleiere som har gått drittlei i 40-årene eller elektrikere som ikke orker mer av det harde livet og trenger en kontorjobb i 40-årene. Vi er velsignet med så mange flotte muligheter i det fantastiske landet vårt! 😍 Anonymkode: 27a24...4ba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #390 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vet du, jeg kjenner flere som har studert psykologi. Ingen av dem flipper burgere. Alle har relevante jobber. Det spiller ingen rolle hvor enkelt eller vanskelig det er å få jobber: man skriver ikke slikt til folk som har jobbet hardt for å komme inn på drømmestudiene sine. Det er ekstremt ufint. Og hvorfor i huleste gnåler du til meg om sykepleiere? Det der får du lage en egen tråd om. Anonymkode: e8377...042 😂 Elsker når noen starter argumentet med "vet du, jeg kjenner flere". Typisk KG. Selvsagt har vi absolutt ingen bevis på at du "kjenner noen som helst" og "jeg kjenner" er som regel et "argument" man drar fra et sted sola aldri skinner når man ikke greier å svare for seg. Jeg oppfordrer deg nok en gang til å lese innlegg nr 101 og 104 til anonymkoden..15b som du kritiserer, fordi der står det klart at anonymkoden..15b kunne gått for psykologi selv, men har valgt smartere og går for sykepleier. Derfor "gnåler" jeg om sykepleier, nemlig at sykepleier er mye bedre og jeg er enig i anonymkoden ..15b sitt valg. Det du mener er ekstremt "ufint" kan diskuteres i og med at det er tross alt snakk om en kandidat som kommer til å bli helt i slutten av 40-årene og nyutdannet. Du "hjelper" ikke noen ved å tie stille og bare "la de skure og gå", så går de på et smell i løpet av året 2030. Du valgte å svare anonymkoden..15b, så velger jeg å svare på det du svarte til henne. Sånn fungerer nå det, når det gjelder å diskutere. Og selvsagt kan man få seg relevant jobb - i en Guds forlatt mikro-kommune i Nord-Norge, gjerne tett opp til grensa mot Russland, men det er greit å påpeke det jeg skrev, nemlig at nyutdannede psykologer ikke lenger er "the thing" som det var for kanskje noen år siden bare. Anonymkode: 4ff8a...ddb 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #391 Del Skrevet 21. juli On 7/17/2024 at 7:04 PM, AnonymBruker said: Noen som vet poenggrensene for profesjonsstudiet i psykologi? Alle stedene Anonymkode: adf34...119 Ja. Noen vet og også du kan bli blant disse noen. https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poenggrenser/ Anonymkode: b98aa...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #392 Del Skrevet 21. juli 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var ikke interessert i å komme inn på psykologi engang. Anonymkode: 59e4d...15b Da trenger du nok psykolog. mvh psykolog (hvordan skal vi ellers få kunder?) Anonymkode: b98aa...9fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 21. juli #393 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vet du, jeg kjenner flere som har studert psykologi. Ingen av dem flipper burgere. Alle har relevante jobber. Det spiller ingen rolle hvor enkelt eller vanskelig det er å få jobber: man skriver ikke slikt til folk som har jobbet hardt for å komme inn på drømmestudiene sine. Det er ekstremt ufint. Og hvorfor i huleste gnåler du til meg om sykepleiere? Det der får du lage en egen tråd om. Anonymkode: e8377...042 Og i tillegg til egen tråd kan personen selv gjerne også begynne på et studie hen ikke ønsker, bare fordi det gir en trygg jobb etterpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 21. juli #394 Del Skrevet 21. juli (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg oppfordrer deg nok en gang til å lese innlegg nr 101 og 104 til anonymkoden..15b som du kritiserer, fordi der står det klart at anonymkoden..15b kunne gått for psykologi selv, men har valgt smartere og går for sykepleier. Derfor "gnåler" jeg om sykepleier, nemlig at sykepleier er mye bedre og jeg er enig i anonymkoden ..15b sitt valg. Men det er jo totalt irrelevant å diskutere hva Anonymkode: 72c82...047 her inne burde studere, basert på andre menneskers vurderinger?! På hvilken måte er det relevant for Anonymkode: 72c82...047 at anonymkoden..15b har valgt sykepleie? Anonymkode..15b velger for seg selv, på lik linje med at Anonymkode: 72c82...047 velger for seg selv. At det er, og i fremtiden vil være, et skrikende behov for sykepleiere, er ikke et problem som man har et individuelt ansvar for å fikse. Det er like flott at anonymkoden..15b kom inn på studiet hen ønsket seg (sykepleien), som at Anonymkode: 72c82...047 kom inn på studiet hen ønsket seg (psykolog). Om det først skal diskuteres irrelevante forhold, så kan jeg jo legge til at det er en mye større prestasjon å komme inn på psykologi enn sykepleien, hvis man skal måle i karaktersnitt og prestisje. I så måte fortjener Anonymkode: 72c82...047 dobbel applaus . Endret 21. juli av Stjertmeis 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 21. juli #395 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Selv om anonymkoden du svarer var nok litt krass, så står poenget hennes likevel, og det er at å studere psykologi nå og fremover er litt av en sjanse å ta. Om du ser på anonymkoden sine innlegg nr 101, 104 og 105, så har hun helt rett. Sykepleier er veldig bra, det er garantert jobb som det går an å bli og det er et såpass allsidig yrke at anonymkoden du svarer til kan også bruke sykepleierutdanningen i flere land. Hun har gjort et korrekt valg, å gå få sykepleier og innen tiden en nyutdannet psykolog er ferdig med sin utdanning, så har sykepleieren allerede 3 års arbeidserfaring. Det har blitt advart lenge at det vil bli for mange psykologer både innen 2035 og 2040, noe som betyr at vi er rundt nullen nå i tidsrommet 2024 - 2030, før det begynner å bli for mange hvert eneste år. I 2012 anslo SSB rundt 1.500 psykologer til overs i 2035. https://www.nrk.no/vestland/_-fa-sykepleiere_-mange-psykologer-1.8091912 Nye prognoser fra 2023 viser at SSB gjentar nok en gang den samme advarselen og sier at det vil bli 1.800 psykologer til overs i 2040. https://psykologtidsskriftet.no/aktuelt/2023/06/spar-psykologoverskudd Selv om SSB sine estimater ikke er noe fasit, for det er alltid usikkerhet rundt yrker om de havner under eller over nullen når det gjelder behov, så kan vi likevel fastslå allerede at det overhodet IKKE finnes et finansiert marked for "tusenvis av psykologer" - kanskje ikke en gang hundrevis. Sykepleiere, derimot. Det slår aldri feil - det er alltid mangel på et høyt 5-sifret antall sykepleiere. Så der har SSB 100% rett. Det nye nå er også at UiS har fått klarsignal til å utdanne psykologer, og mest sannsynlig får UiA gjøre det samme. https://www.universitetsavisa.no/psykologi-psykologistudium-universitetet-i-stavanger/uis-anbefalt-godkjent-for-psykologutdanning/399899 I tillegg, når man tar en kikk på FINN sine annonser, så virker det som de aller fleste vil ha psykologspesialister, altså kandidater som har en hel haug med spesifik erfaring. Skulle også trodd at en del annonser er såpass sære, at de åpenbart er laget til for interne vikarer som kanskje må ansettes fast. Selv om anonymkoden du svarte satte det nok litt på spissen ved å si at man må "flippe burgere", så er det ikke til å komme unna at tiden der en nyutdannet psykolog "kunne gli inn i en stilling" hvilken som helst plass, inkludert en storby, er for lengst over. Vi hadde en tråd her nå nylig der en nyutdannet psykolog sliter med å finne jobb og det begynte å hagle inn med forslag om å flytte til Nord-Norge og til en eller annen kommune som man nesten ikke finner på Google Maps. Ja, og så fikk TS kritikk i den tråden for å ikke ha hatt "relevant arbeid" ved siden av studiene. Men det man glemmer er at man IKKE skal trenge "relevant arbeid" under slike studier, ettersom dette er studier hvor man allerede går gjennom praksisen og skal da gli inn i en stilling uten vanskeligheter. En nyutdannet sykepleier derimot, kan fortsatt gli rett inn i en stilling, hvor som helst, inkludert i storbyene og det er nettopp det som er fordelen når man har et yrke som det er et HØYT 5-sifret antall mangel på til enhver tid. Sykepleieren trenger ikke å tenke på en bitte liten mikro-kommune i Nord-Norge eller noe annet fjas. Sykepleieren kan gå rett i jobb i selveste sentrum av Oslo og Bergen - med en gang. Anonymkode: 4ff8a...ddb Men hvorfor skal noen studere sykepleie hvis de ikke ønsker å jobbe som sykepleier? Du kan lobbyere alt du vil for hvorfor det er smart å ha en utdanning som sikrer jobb, men om du/dere tror målgruppen til denne lobbyeringen er personer som vil noe helt annet, så er det totalt skivebom. Om målet kun er "å ha en jobb" vil nok de færreste gidde å studere 3 år på høyskole eller universitet til et yrke de overhodet ikke vil arbeide i. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #396 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da trenger du nok psykolog. mvh psykolog (hvordan skal vi ellers få kunder?) Anonymkode: b98aa...9fa Ellers takk. Jeg klarer meg fint uten 🫡 Anonymkode: 59e4d...15b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #397 Del Skrevet 21. juli Stjertmeis skrev (1 time siden): Om det først skal diskuteres irrelevante forhold, så kan jeg jo legge til at det er en mye større prestasjon å komme inn på psykologi enn sykepleien, hvis man skal måle i karaktersnitt og prestisje. I så måte fortjener Anonymkode: 72c82...047 dobbel applaus . Det er meget relevant å kommentere at "suksessen" måles ikke og det stopper ikke ved Samordnaopptak sitt tilbud. Suksessen måles i om anonymkoden..047 som begynner å nærme seg 48 - altså nesten 50 år i løpet av 2030 får jobb som helt fersk og nyutdannet psykolog - etter å ha brukt 6 år på studier som staten subsidierer over statsbudsjettet. Dermed så må du vente til en gang ut i 2030 før du kan eventuelt begynne å "klappe" med din berømte applaus. Anonymkode: 4ff8a...ddb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 21. juli #398 Del Skrevet 21. juli (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er meget relevant å kommentere at "suksessen" måles ikke og det stopper ikke ved Samordnaopptak sitt tilbud. Suksessen måles i om anonymkoden..047 som begynner å nærme seg 48 - altså nesten 50 år i løpet av 2030 får jobb som helt fersk og nyutdannet psykolog - etter å ha brukt 6 år på studier som staten subsidierer over statsbudsjettet. Dermed så må du vente til en gang ut i 2030 før du kan eventuelt begynne å "klappe" med din berømte applaus. Anonymkode: 4ff8a...ddb Nei, Anonymkode: 72c82...047 sin suksess måles i om hun oppnår målene hun setter for seg selv. Ikke i hva fremmede folk på et nettforum mener om målene hennes. Endret 21. juli av Stjertmeis 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #399 Del Skrevet 21. juli Merkelig å spore av tråden med at noen burde valgt et annet studie enn de har lyst på. Skulle ingen valgt psykologi da, fordi noen av dem i fremtiden kan bli nødt til å jobbe innen et annet felt når de er ferdig utdannet? Anonymkode: 2d92d...d28 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #400 Del Skrevet 21. juli Stjertmeis skrev (1 time siden): Nei, Anonymkode: 72c82...047 sin suksess måles i om hun oppnår målene hun setter for seg selv. Ikke i hva fremmede folk på et nettforum mener om målene hennes. Da sliter du hardt med å få folk med på din virkelighet, fordi for alle oss andre som forholder oss til virkeligheten, så er meningen når man skal studere i 6 år som staten subsidierer, å få en relevant jobb etter studiene. Per i dag er det absolutt innenfor å være kritisk til om en nyutdannet psykolog som pusher 50 vil ende opp med en relevant jobb, da spesielt på bakgrunn av det SSB har publisert. Suksess måles i henhold til relevant jobb. Du kan vri det om så mye du vil. Det å få opptak hos Samordnaopptak er bare selve begynnelsen. Anonymkode: 4ff8a...ddb 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå