Gå til innhold

Hvilke klær er status?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trodde det var mest "in" med gjenbruk/thrift shopping for tiden. Miljøvennlig er status!

Anonymkode: fc841...91e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 17.35):

Motebildet endres jo og det varierer hva som er «it produktene» etterhvert som hva som er i vinden og hvilke produkter «alle» vil ha. Som Canada Goose jakke til Celine veske til Blæst poncho.

Hvilke slike produkter har du gått til anskaffelse av og hvilke anser du som «status» (noe alle vil ha)?

Her jeg bor skal «alle» ha Blæst poncho for tiden, Hoka sko samt så kjører de alle Tesla. Husker før når alle ville ha expedition parka fra Canada Goose eller mer nylig Holzweiler hettegenser. De it produktene jeg selv har kjøpt var 2xu tights når det var populært og Buffalo platåsko i ungdsomstiden.

Anonymkode: dff47...850

Kan det være at du trenger briller, eller dersom du har briller, så trenger brillene en puss? 

Hvor i all verden bor du og hvor ser du bare Teslaer, Blæst ponchoer og Hoka sko? Høres merkelig ut at du ikke ser annet enn dette. 

Anonymkode: 07812...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan det være at du trenger briller, eller dersom du har briller, så trenger brillene en puss? 

Hvor i all verden bor du og hvor ser du bare Teslaer, Blæst ponchoer og Hoka sko? Høres merkelig ut at du ikke ser annet enn dette. 

Hersketeknikker kommer du ingen vei med. Trenger jo ikke briller for å legge merke til at over halvparten av bilene på parkeringsplassene her er Teslaer og inne på butikken var det ikke mindre enn tre blæstponchoer bare i køen. Jeg bor på Vestlandet. Synes bare det er interessant å høre om andre har merket seg lignende og hva som eventuelt går igjen hos dere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De jobber jo ikke hardt med det, det er det de har i skapet av sportstøy. Det er (oss) andre som kjøper nye Amundsen-nickerser til 4000,- som ønsker å se ut som de rike. De virkelig rike bryr seg ikke, og vil kun kjøpe den nickersen når den gamle er utslitt og vel så det, uavhengig av mote. Ser du i albumene deres, har de den gamle på seg hver påske siden 1975. 

Jeg syns ts og andre her blander status og mote-akkurat-nå. Det er to helt forskjellige ting. 

Jeg mener at å være veldig motebevisst ikke har høy status, men sikkert i visse miljøer, motebloggere har vel status og mange følgere, og det de bruker er vel til en hver tid statusplagg?

Anonymkode: 0eafb...501

Det som er «in» får jo en viss status. Noe er klassisk og vil alltid ha status (som feks en chanel veske), mens andre ting går mer i perioder (som feks da alle skulle ha Expedition Parka fra Canada Goose). Du er nok likevel inne på det at det er i visse miljøer slikt får mer status enn andre. Når jeg var student og bodde på Frogner så var det visse plagg som alle ville ha der, og det var nesten rake motsetningen når jeg tok banen til universitetet og møtte på flere og flere som omfavnet feks en mer hipster stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts må være fra et sted som ligger endel etter ja, Hooka er helt ut her. Prøvde virkelig å tenke på hva av klær og tilbehør som gir «status» i Oslo akkurat nå. Tror svaret er at det ikke er noe som er felles for alle men varierer etter hvor du bor, hvem du er osv. Noe som gir status i ett miljø gir det motsatte i ett annet. 

Anonymkode: c2162...051

Jeg tror du har helt rett. Det kan godt være på grunn av været at så mange ønsker å ha Blæst poncho her på Vestlandet feks. Likevel interessant å legge merke til det som går igjen synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 18.05):

Men hva er det neste moteplagget som alle vil ha? Er ikke regnponcho i ferd med å bli byttet ut med A-linje formet jakke?

Anonymkode: d6cb5...1d8

Det er ikke sånn som for flere tiår siden at ett spesielt plagg er et must have.

Det handler om å ha en bra finish, lære å style og kombinere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blæst poncho er Harry. Samme med Amundsen-klær. Holzweiler er også harry og den overprisede Hést-genseren er så stygg og slaskete at det er til å få analkløe av. Tesla er harry biler og Hermès Birkin er en schtøgg kjerringveske. Det spiller ingen rolle hvor dyr den er og hvor god kvaliteten er, den er stygg som bare faen! 

Anonymkode: d32a8...f54

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste klærne jeg liker «logo» på er Adidas. Jeg synes de tre stripene er helt utrolig kule. Aner ikke hvorfor, men de gjør plagg lekne, sporty, som ikke er så rart, og litt sexy. En kul treningsdress med de stripene, eller en hettegenser, det synes jeg er skikkelig kult. Og tights på kvinner. Ellers har jeg ikke behov for å vise frem en eneste logo. Selv om jeg har en og annen genser/ hettegenser og joggebukse med logo, ikke bare fra Adidas. Men du ser aldri logo på en skjorte, dress, pensko, pene bukser etc fra meg. Ikke bling logo på solbriller, det er bare harry. 

Anonymkode: 2cf7c...a99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bryr meg svært lite om hva som er in.

Anonymkode: 33916...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 11.00):

Det er interessant at så mange i tråden hever seg over det faktum at klær er status. For det er det ingen tvil om!! Klær markerer tilhørighet til en gruppe og du signaliserer noe med hva du har på deg. Det gjelder enten du er motefantast og følger alle trender, eller om du er miljøbevisst og handler deretter. Vi mennesker er flokkdyr. 

Anonymkode: 3457b...f3b

Ja, du finner ikke en eneste tråd på moteforumet, der det ikke kommer inn minst to nedlatende idioter som tror de er hevet over trender og mote og messer en variant av «dere er sauer» eller «jeg går med hva jeg vil».

Cerulean sweaterfolk kaller jeg dem.

Anonymkode: 2289b...dfc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle gjerne hatt en Hermes veske jeg. Den er håndlaget og utrolig god kvalitet. Det er jo noe helt annet enn en h&m liten plastikk sak. Så har man endel merker som de fleste ikke har råd til. Feks Chanel eller Dior. Da har man en bedre økonomi enn de fleste som handler på Cubus. Har du lomma full av penger så handler du ikke på Cubus. 

Anonymkode: 96f7f...374

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skulle gjerne hatt en Hermes veske jeg. Den er håndlaget og utrolig god kvalitet. Det er jo noe helt annet enn en h&m liten plastikk sak. Så har man endel merker som de fleste ikke har råd til. Feks Chanel eller Dior. Da har man en bedre økonomi enn de fleste som handler på Cubus. Har du lomma full av penger så handler du ikke på Cubus. 

Anonymkode: 96f7f...374

Er mye mellom Hermès og H&M da. Du får mange kvalitetsvesker til langt under det Hermès koster. At rike folk ikke handler billig stemmer ikke helt... Tror Olav Thon handler mesteparten av klærne sine på dressmann og Cubus selv om han har ræva full av penger. Han har aldri brydd seg om dyre klær og luksus. Er mest de nyrike influenserne og andre som har behov for å vise at de har penger som gjør det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser masse stygge klær rundt om og antar at de er populære og regnet som status for tiden, for ellers skjønner jeg ikke hvorfor noen vil gå med de i det hele tatt. 
Dette gjelder blant annet de stygge, uformelige ponchoene, Hèst-genserne og de der forferdelige frotteplaggene som ser ut som stive håndklær. 
De jeg vet om som har penger, er flinke med klær som som gjør det bra i mange sammenhenger, de kler seg i klær som fremhever dem og deres personlighet, gjerne uten synlige logoer og klær som er mer anonyme i stilen. 
I min verden er det mest status å være hyggelig og grei, ikke at du går med et eller annet plagg som hele nabolaget også har på seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er mye mellom Hermès og H&M da. Du får mange kvalitetsvesker til langt under det Hermès koster. At rike folk ikke handler billig stemmer ikke helt... Tror Olav Thon handler mesteparten av klærne sine på dressmann og Cubus selv om han har ræva full av penger. Han har aldri brydd seg om dyre klær og luksus. Er mest de nyrike influenserne og andre som har behov for å vise at de har penger som gjør det. 

Olav Thon er ett menneske, et stort unntaksmenneske, men du tar uansett feil om hvor han handler klærne sine. Han er en klesbevisst mann med en rekke kostbare blazere.

Anonymkode: c51ee...0b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se på instaen til typisk trendsettere. 

Anonymkode: 0e59f...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva som avgjør om klær er status eller ikke avhenger av hvilken person de sitter på. Hjelper lite å bruke for eksempel Hermès eller Chanel hvis du brukte opp store deler av lønna di på det, og velger å spise tørt brød resten av mnd. Da ble det plutselig harry istedenfor.

Anonymkode: dedb4...f1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meget godt observert. 

Nå var jeg ute med familiens elbil, i min poncho som ikke er fra Blæst i byens dyreste område, boligmessig. Vel ikke så jeg mange med Blæst poncho, ikke så jeg mange Teslaer på kjøpesenterparkeringen heller. Så ts sin observasjon den stiller jeg meg fortsatt meget kritisk til. 
OBS, ikke var der mange med dyre vesker heller. Og ja, brillene er nye og nypussa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 19.01):

Hést er ute her, så vi virker å være en måned før. :ler: 

Anonymkode: d5f52...fde

Er Hést ut?

Derfor prinsessa har begynt med Gin?

Anonymkode: 2a0a1...9d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 18.08):

Trodde Hoka og Blæst var på vei ut? 

Der jeg trener har alle gått fra ICIW til Famme. Noen snålinger (kremt) henger jo så klart igjen, men er du kul, da har du sånn Tie Dye fra Famme. 

Anonymkode: d5f52...fde

Hoka sko er for de over 50 som TROR at det er statussko. Jeg synes det har blitt harry å gå med.

Anonymkode: 9b144...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...