Gå til innhold

Hvilke klær er status?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
BobbySocks skrev (21 minutter siden):

Mhm… og du er for kul til å være påvirket av sauene. Temaet for tråden, er vel ikke laget for at TS skal handle det siste av det siste, men for å diskutere et fenomen. Du ser forskjellen? Eller er du for fornem? 

Ja, og populære produkter finner vi faktisk i alle sjangere. Ser også de samme gjenstandene får tidvis denne statusen innen interiør. Kähler vaser, Janik stoler og monstera planter for å nevne noe. Generelt har jo også apple produkter høyere status i tech verden.

Anonymkode: dff47...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Loro piana 

zimmermann 

alexander vauthier 

chanel 

tom ford 

Anonymkode: 6756d...cc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Trodde Hoka og Blæst var på vei ut? 

Der jeg trener har alle gått fra ICIW til Famme. Noen snålinger (kremt) henger jo så klart igjen, men er du kul, da har du sånn Tie Dye fra Famme. 

Anonymkode: d5f52...fde

Ja, da henger det nok litt lenger igjen her. Det er jo også litt interessant at det er forskjell fra sted og sted om hvilke ting som er populært og hvor lenge de er det. Jeg kom nå på at jeg har selv en finse anorakk fra twentyfour, den er det jo en god stund siden den var populær. Gymshark var også veldig populært på treningssenterene her før. Hést genser vil forresten også alle gå med her, om de ikke går i ponchoene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, da henger det nok litt lenger igjen her. Det er jo også litt interessant at det er forskjell fra sted og sted om hvilke ting som er populært og hvor lenge de er det. Jeg kom nå på at jeg har selv en finse anorakk fra twentyfour, den er det jo en god stund siden den var populær. Gymshark var også veldig populært på treningssenterene her før. Hést genser vil forresten også alle gå med her, om de ikke går i ponchoene sine.

Hést er ute her, så vi virker å være en måned før. :ler: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen plagg av noen av de merkene som er nevnt i denne tråden. De fleste har jeg aldri hørt om engang (Hooka, Tesla og Chanel har jeg hørt om).

De som mener at klær er satus, er lavstatus i mine øyne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (22 minutter siden):

Jeg har ingen plagg av noen av de merkene som er nevnt i denne tråden. De fleste har jeg aldri hørt om engang (Hooka, Tesla og Chanel har jeg hørt om).

De som mener at klær er satus, er lavstatus i mine øyne. 

Og det gjør deg høystatus eller? :ler:

Dere er bra søte dere som liker å heve dere over bermen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
BobbySocks skrev (22 minutter siden):

Og det gjør deg høystatus eller? :ler:

Dere er bra søte dere som liker å heve dere over bermen. 

Ja, jeg tar meg heldigvis ikke nær av sånt. Helt siden jeg gikk på skolen har det finnes plagg som «alle» ville ha og det har blitt skiftet ut med jevne mellomrom (bukser fra levis, miss sixty, victoria beckham) og noen har også kommet tilbake (som fila skoene og levis 501). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klær er bare status blant den harry middelklassen (som jeg antar ts er endel av). 

Anonymkode: 5937e...ce1

Tenker du det samme om en Hermès Birkin?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hést er ute her, så vi virker å være en måned før. :ler: 

Hehe, så med det i mente så bør en nok skaffe seg en Famme tights for å være litt førut sin tid her 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Status er når man ikke bryr seg om man har Birkin eller H&M, eller når man har råd til Birkin, men kjøper H&M. 

DÉT er status. 

Anonymkode: da246...cea

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær er klær tenker jeg, ser ikke på det som status å bruke unødvendig mye penger på noen plagg.

Endret av Disney Adult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Status er når man ikke bryr seg om man har Birkin eller H&M, eller når man har råd til Birkin, men kjøper H&M. 

DÉT er status. 

Anonymkode: da246...cea

Det er en interessant vinkling. Det finnes jo mange gode sitater om det emnet. Men bestandig har det vært visse produkter som har oppnådd status uavhengig om jeg har bodd på Frogner eller Vestlandet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel strengt tatt en veske, men.

Anonymkode: 7522f...d9c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er interessant at så mange i tråden hever seg over det faktum at klær er status. For det er det ingen tvil om!! Klær markerer tilhørighet til en gruppe og du signaliserer noe med hva du har på deg. Det gjelder enten du er motefantast og følger alle trender, eller om du er miljøbevisst og handler deretter. Vi mennesker er flokkdyr. 

Anonymkode: 3457b...f3b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 18.04):

Klær er bare status blant den harry middelklassen (som jeg antar ts er endel av). 

Haha, ikke noe er teitere enn de rike som jobber hardt for å finne gamle nickers og anorakker så det ikke skal se ut som om de bryr seg om stil og mote. 

Anonymkode: 5bd0b...311

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 18.25):

For meg er klær som er status klær som er av ordentlig kvalitet, uten logoer, og det er så diskret at de er dyre at ingen vet det utenom eventuelt de som har det samme. Altså kvalitet, med NULL flash. 

Anonymkode: 7522f...d9c

Særlig troverdig. Det må være en liten lapp ett eller annet sted som noen kan oppdage, hvis ikke er hele vitsen borte.

Anonymkode: 0e0cc...718

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 11.08):

Haha, ikke noe er teitere enn de rike som jobber hardt for å finne gamle nickers og anorakker så det ikke skal se ut som om de bryr seg om stil og mote. 

Anonymkode: 5bd0b...311

De jobber jo ikke hardt med det, det er det de har i skapet av sportstøy. Det er (oss) andre som kjøper nye Amundsen-nickerser til 4000,- som ønsker å se ut som de rike. De virkelig rike bryr seg ikke, og vil kun kjøpe den nickersen når den gamle er utslitt og vel så det, uavhengig av mote. Ser du i albumene deres, har de den gamle på seg hver påske siden 1975. 

Jeg syns ts og andre her blander status og mote-akkurat-nå. Det er to helt forskjellige ting. 

Jeg mener at å være veldig motebevisst ikke har høy status, men sikkert i visse miljøer, motebloggere har vel status og mange følgere, og det de bruker er vel til en hver tid statusplagg?

Anonymkode: 0eafb...501

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts må være fra et sted som ligger endel etter ja, Hooka er helt ut her. Prøvde virkelig å tenke på hva av klær og tilbehør som gir «status» i Oslo akkurat nå. Tror svaret er at det ikke er noe som er felles for alle men varierer etter hvor du bor, hvem du er osv. Noe som gir status i ett miljø gir det motsatte i ett annet. 

Anonymkode: c2162...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...