Gå til innhold

Krevende sønn som ikke vil gjøre noe som helst,men maser høl i hode på oss foreldrene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir han lett overstimulert? 
Nok søvn, jevnlig blodsukker osv? 
Det har dere sikkert sjekker ut. 
Veldig vanskelig når det er slik. Sutring og mas gjør foreldrene også sur og grinete. 
 

Anonymkode: b910c...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en innadvendt adhd ungdom. Han liker seg best hjemme. Han liker ikke å dra ut på f.eks stranden eller annen utflukt uten å ha blitt forberedt. Helst en dag eller 2 på forhånd. Overganger kan være vanskelig så må sette av ekstra tid til det.

Har alltid med noe av interesse og drive med. Da han trenger å stimulere seg selv. Før pakker jeg nå fikser han dette selv.

Han blir sliten av skole og aktiviteter og trenger innimellom dager hvor han kan få være i fred.

Han blir mye fortere ferdig med aktiviteter og vil hjem enn meg. Han har rett og slett ikke like lang tåle grense som meg.

Å ha med hans venner har hjulpet da de distrahere og stimulerer han. På skogs tur lagde vi fantasi oppdrag når han var yngre som tok oss gjennom løypa. Nå går vi vekk fra stien og oppdager nye plasser. Vi setter og mål sammen og når vi når målet koser vi oss med boller eller noe lignende.

Tingen er at mitt adhd barn trenger utfordringer. Å bare sitte på en strand blir svært kjedelig ettervært. Gøy viss detver mulig å lage demning. Da må jeg ha med aktiviteter eller en venn.

Vi reiser mye, men jeg tar hensyn og planlegger godt og forbereder. Svært kjelden jeg har sur unge. Det er kun når ting blir spontant eller han ikke blir tatt hensyn til.

Anonymkode: 4e60c...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...