Gå til innhold

Ble stoppet for mobilbruk - mobil lå i veska


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Når den ene skrønen tar den andre… når tid begynte politijuristene å jobbe med å sende ut brev på en søndag i slike saker? 

 

Og du kjører bil med girspaken når du ikke klarer å bruke en mobiltelefon med en hånd? 
 

Enten har du ikke den sykdommen som du hevder eller så kjører du ikke bil, fordi dette henger absolutt ikke på greip, noen ting. 
 

Ikke mange dagene siden der var en annen tråd med samme diagnose og problemer med legestanden. Så vanlig er heller ikke diagnosen du oppgir i hi. 
 

Dette er heller ikke noe voksne folk bør drive å tulle med, så åpenlyst med så mange brister i logikken. 

Anonymkode: b0793...ecc

Jeez...når står datoen i dag på brevet, men jeg får da titt og ofte ting på digipost litt på etterskudd. Ikke alltid det kommer med det samme.

Anonymkode: 1eed7...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er nærliggende for deg å tro om hvordan jeg kjenner til up sitt utstyr? 

 

Nei, de gjør ikke det lengre, fordi de må ha bevis! Særlig når folk nekter og sakene havner i domstolen. Oppdater deg før du hevder andre tar feil, igjen. 

Anonymkode: b0793...ecc

Du er frekk som fy, så da regner jeg med du er politi, da 🤡 

Anonymkode: af409...f9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme selv. Ble tatt for mobilbruk når mobilen hang på holderen i bilen , og var koblet på høytaleranlegget i bilen. Jeg pratet med noen , men det var jo mens mobilen hang på stativet og lyden var over høytaleren på bilen.  De mente jeg hadde holdt i tlf men hengt den opp rett før jeg stoppet, noe som var uriktig. Det var ord mot ord, ikke annet bevis enn den ene politibetjenten sitt ord- men samtaleloggen viste jo at jeg hadde snakket i tlf. Så betalte jo boten til slutt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr da - at hvilken som helst maktsyk politimann kan påstå at folk bruker mobil under kjøring ved å kun ha blikket sitt som bevis…?
 

Mens voldsofre som sitter der med poppet strupe, knekt kjeve, knekte ribben, opprevet og ødelagt underliv som må opereres og hjernerystelse samt svartlilla blåmerker etter kvelertak, får henlagt sakene sine pga «mangel på bevis» og GM får gå fri til å fortsette med å ødelegge kvinners liv… 

Flottflott politi… Så hva skal man gjøre for å forebygge at politiet skal påstå mobilbruk under kjøring? Ha mobilen i hanskerommet? 

Anonymkode: 0f164...20c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nekter går du fra et forenklet forelegg til å bli politianmeldt og får dette på rullebladet. Lykke til

Anonymkode: 4338e...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det betyr da - at hvilken som helst maktsyk politimann kan påstå at folk bruker mobil under kjøring ved å kun ha blikket sitt som bevis…?
 

Mens voldsofre som sitter der med poppet strupe, knekt kjeve, knekte ribben, opprevet og ødelagt underliv som må opereres og hjernerystelse samt svartlilla blåmerker etter kvelertak, får henlagt sakene sine pga «mangel på bevis» og GM får gå fri til å fortsette med å ødelegge kvinners liv… 

Flottflott politi… Så hva skal man gjøre for å forebygge at politiet skal påstå mobilbruk under kjøring? Ha mobilen i hanskerommet? 

Anonymkode: 0f164...20c

Enig med deg!! 

Hjelper ikke å ha den i hanskerommet. Jeg hadde den jo i bunnen av veska, og måtte lete oppi der. Den må nok ligge i bagasjerommet. Helst på en annen bil... 

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samtalelogg viser ikke eventuell surfing, bytting av musikk osv… 

Anonymkode: 69e48...c8a

Men det holder. (Sms inkludert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når du nekter går du fra et forenklet forelegg til å bli politianmeldt og får dette på rullebladet. Lykke til

Anonymkode: 4338e...c21

Så du mener at jeg skal godta en bot som knekker økonomien min for noe jeg ikke har gjort? 

Anonymkode: 4d246...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ironisk nok fikk jeg brev i Altinn akkurat i det jeg hadde skrevet her. Det står at det er hevet under enhver tvil at jeg brukte mobiltelefonen.... Så dritt at fastlegen min har ferie nå, så jeg ikke kan be ham om å skrive litt om disse hendene mine som ikke fungerer. Politiet skal jo ha svar innen fem dager. Kjenner jeg blir så stressa av dette. 😭

Anonymkode: 4d246...4c1

Ring politidistriktet du bor om og be om utsatt frist, så får du det. 

Anonymkode: 50153...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen din har vel en vikar som kan lese i journalen din og skrive legeerklæring?

Anonymkode: d7f0a...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når du nekter går du fra et forenklet forelegg til å bli politianmeldt og får dette på rullebladet. Lykke til

Anonymkode: 4338e...c21

Mener du oppriktig at ts skal godta et forenklet forelegg, for noe hun ikke har gjort, bare for at saken ikke skal gå til anmeldelse? 

Anonymkode: 0997c...afd

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt helt amerikanske tilstander her til lands, må vi helt seriøst montere kamera som filmer for å kunne motbevise udokumenterte påstander fra politiet?! Jeg blir faktisk sjokkert. 

Anonymkode: 73a5a...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har det blitt helt amerikanske tilstander her til lands, må vi helt seriøst montere kamera som filmer for å kunne motbevise udokumenterte påstander fra politiet?! Jeg blir faktisk sjokkert. 

Anonymkode: 73a5a...471

Virker slik

 Var for en stund siden buss sjafør fikk bot og han brukte høreapparat og der kunne han styre tlf, slik at den blir brukt som handsfree. Han hadde tlf i sekken bak settet, de hadde sett ham tatt hånden til øret og mente ham da holdt tlf. Så han gikk nå videre i retten men tapte, selv om vitner i bussen sa han ikke holdt noe tlf

Anonymkode: 052a2...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å nekte å godta forelegget. Mest sannsynlig blir saken da henlagt, pga manglende ressurser til å ta saken til retten. Om politiet finner ut at de tar saken til retten, så er det de som har bevisbyrden. Hvis du da forklarer det du har forklart her og fremlegger legeerklæring, så kommer du til å bli frifunnet. Dette hadde ikke holdt sett opp mot det strenge beviskravet i straffesaker. 

Anonymkode: 6f3d1...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 8.27):

Fastlegen din har vel en vikar som kan lese i journalen din og skrive legeerklæring?

Anonymkode: d7f0a...4e8

Ja, men det er jo fastlegen min som kjenner meg best. De andre på kontoret har ikke like godt innblikk i plagene mine. 

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 12.31):

Har det blitt helt amerikanske tilstander her til lands, må vi helt seriøst montere kamera som filmer for å kunne motbevise udokumenterte påstander fra politiet?! Jeg blir faktisk sjokkert. 

Anonymkode: 73a5a...471

Ja, jeg har tenkt det samme. Har kjørt forbi det aktuelle stedet, og med mindre de har sittet oppe i en leilighet eller lignende, så har de svært lite innsyn i bilen, da det ikke er én eneste topp å sitte på i området der. Alt er flatt. 

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 12.37):

Virker slik

 Var for en stund siden buss sjafør fikk bot og han brukte høreapparat og der kunne han styre tlf, slik at den blir brukt som handsfree. Han hadde tlf i sekken bak settet, de hadde sett ham tatt hånden til øret og mente ham da holdt tlf. Så han gikk nå videre i retten men tapte, selv om vitner i bussen sa han ikke holdt noe tlf

Anonymkode: 052a2...e42

Jeg leste om ham. Helt utrolig!! Jeg har nok en lost case, men jeg vil jo ikke innrømme noe jeg ikke har gjort. 

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 19.32):

Det er bare å nekte å godta forelegget. Mest sannsynlig blir saken da henlagt, pga manglende ressurser til å ta saken til retten. Om politiet finner ut at de tar saken til retten, så er det de som har bevisbyrden. Hvis du da forklarer det du har forklart her og fremlegger legeerklæring, så kommer du til å bli frifunnet. Dette hadde ikke holdt sett opp mot det strenge beviskravet i straffesaker. 

Anonymkode: 6f3d1...b57

Sånn det ser ut, er det ikke på dette området de sparer ressurser. Har googlet litt og ser at svært mange ender i retten og de fleste taper. Men jeg vil ikke godta forelegg på noe jeg ikke har gjort. 

Anonymkode: 4d246...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 12.37):

Virker slik

 Var for en stund siden buss sjafør fikk bot og han brukte høreapparat og der kunne han styre tlf, slik at den blir brukt som handsfree. Han hadde tlf i sekken bak settet, de hadde sett ham tatt hånden til øret og mente ham da holdt tlf. Så han gikk nå videre i retten men tapte, selv om vitner i bussen sa han ikke holdt noe tlf

Anonymkode: 052a2...e42

Har du link til den saken, for dette sliter jeg med å tro på. Jeg Googlet og fant en sak som lignet, men der endte saken motsatt av det du beskriver her. Bussjåføren fikk bot for mobilbruk: Vant i retten – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio

Anonymkode: 73a5a...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 16.37):

Jeg ble stoppet i kontroll der de mente at jeg hadde blitt observert med mobilen i høyre hånd mens jeg kjørte. Mobilen min lå i veska, noe betjenten fikk se da jeg måtte fiske den frem derfra for å vise førerkort på mobilen.

Jeg godtok selvfølgelig ikke forelegget, da jeg ikke kan godta noe jeg ikke har gjort. De hadde selvfølgelig ikke annet bevis enn øynene til han som så meg. 

Jeg er forresten venstrehendt, og pga nevropati klarer jeg uansett ikke bruke mobilen med én hånd. I tillegg er fingrene mine så korte at de ikke kan brukes til enhåndssurfing- eller skriving. Dette sa jeg ikke da jeg ble stoppet, fordi jeg rett og slett var helt satt ut. 

Er det noen som har vært borti lignende situasjon? Hva ble utfallet? Kjenner at dette freaker meg ut, da jeg blir ukomfortabel i situasjoner som denne, der jeg vel må inn og snakke med dem. 

 

TS har ikke skrevet noe om at hun ble varslet om at hun blir anmeldt siden hun nektet å vedta forelegget. Er det noen sak i det hele tatt?

Anonymkode: 19ab2...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 18.28):

Og du kjører bil med girspaken når du ikke klarer å bruke en mobiltelefon med en hånd? 

Enten har du ikke den sykdommen som du hevder eller så kjører du ikke bil, fordi dette henger absolutt ikke på greip, noen ting. 

Ikke mange dagene siden der var en annen tråd med samme diagnose og problemer med legestanden. Så vanlig er heller ikke diagnosen du oppgir i hi. 

Helt uavhengig av denne spesifikke saken : gikt i fingerledd er relativt vanlig og gjør at man sliter med å bruke mobiltelefon med en hånd. Det påvirker ikke bruk av hånden til ting som å skifte gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...