Gå til innhold

Ble stoppet for mobilbruk - mobil lå i veska


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du faktisk ikke har gjort det, klag. En annen lege på legekontoret kan skrive noe ved behov. Men du kan også skrive en klage selv og fortelle at du kan dokumentere påstandene dine ved behov for det i din sak. Jeg ble selv tatt i mobilbruk, men det var før satsene ble hinsides, jeg snakket i telefonen mens den lå på mitt høyre lår på høytaler (bluetoothen var blitt ødelagt uka før typisk nok). De spurte på samtaleloggen, og samtalen var selvsagt der, 29 sek med kommunen. Jeg trodde jeg hadde lov til å snakke på høytaler, da jeg ikke holdt den, men argumentet var at jeg måtte ha besvart samtalen med fingeren/hånden og det hadde jeg jo. Godtok forelegget på stedet. Har ikke holdt i telefonen noensinne mens jeg kjører bil etterpå heldigvis. 1700 kr i bot den gangen (høst 2019). 

Anonymkode: fb0f0...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hololo skrev (8 minutter siden):

ikke bry deg om denne diskusjonen som utarte seg oppføre

Uansett om de bruker laser, kamera eller whatever så har det jo ingenting å si om det ikke skjedde, bare å klage og nekte, de kan jo ikke bevise noe som ikke har skjedd..

De må bevise det ja. Og hvis TS kan bevise via samtalelogg eller andre bevegelser på mobilen, at hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan bruke mobilen med en hånd osv, har politiet en svært svak sak. 

Anonymkode: cccda...b64

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan klage, og skrive i klagen at du kan legge frem legeerklæring på det du påstår på et senere tidspunkt hvis de mener det er nødvendig. 

Du kan også legge ved skjermbilde av telefonloggen, hvis de mente du snakket i telefonen til øret. 

Anonymkode: b16b3...864

De mente at jeg holdt mobilen over girspaken. Dette var mens jeg stod og ventet på rødt lys (vil jeg tro). Kan fort hende jeg tittet ned på et eller annet, og at de da tok det for god fisk at det var telefonen. 

 

Jeg må nok be om å få legge ved legeerklæring senere, ja. Var på vei fra sykehuset nettopp pga. armene og skal snart få time til nevrofysiologi (type skanning av nervene) pga. nerve i klem. Er allerede opererert i den andre armen, som også har begynt å krangle igjen.

Dette er så kjipt! Jeg som banner og kjefter når jeg ser andre bruke mobil i trafikken.

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er uskyldig så klag. 

Leste et innlegg i en avis har dessverre ikke kilde. 

Men denne personen ble stoppet pga politiet mente han brukte mobil. Det gikk helt til retten og der ble han frikjent, for politiet kunne ikke legge frem bevis. 

Anonymkode: cf368...cbb

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da ender det med at de tar fra deg førerkortet pga dårlig motorikk.

Anonymkode: 58d07...e37

Smart... Det er forskjell på finmotorikk og grovmotorikk. Google it... 

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du er uskyldig så klag. 

Leste et innlegg i en avis har dessverre ikke kilde. 

Men denne personen ble stoppet pga politiet mente han brukte mobil. Det gikk helt til retten og der ble han frikjent, for politiet kunne ikke legge frem bevis. 

Anonymkode: cf368...cbb

TS her. Har lest flere artikler (ble litt opphengt her), og jeg fant både de som ble frikjent og de som ble dømt. Det er på tide at politiet bruker kamera. 

Anonymkode: 4d246...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

De må bevise det ja. Og hvis TS kan bevise via samtalelogg eller andre bevegelser på mobilen, at hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan bruke mobilen med en hånd osv, har politiet en svært svak sak. 

Anonymkode: cccda...b64

ja men er vel de som må bevise det og ikke TS? og om det ikke skjedde, ingen bevis, da har de ikke noe sak å gå videre med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De må bevise det ja. Og hvis TS kan bevise via samtalelogg eller andre bevegelser på mobilen, at hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan bruke mobilen med en hånd osv, har politiet en svært svak sak. 

Anonymkode: cccda...b64

Jeg angrer VELDIG på at jeg ikke viste politibetjenten hva som var på telefonen da jeg låste den opp for å vise førerkortet. For da hadde han sett at det var siden for å betale parkering på sykehuset. Men man blir jo stressa og han ga lang f... i at jeg måtte rote frem mobilen fra veska. Jeg var skyldig, for det hadde kollegaen sagt. 

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ironisk nok fikk jeg brev i Altinn akkurat i det jeg hadde skrevet her. Det står at det er hevet under enhver tvil at jeg brukte mobiltelefonen.... Så dritt at fastlegen min har ferie nå, så jeg ikke kan be ham om å skrive litt om disse hendene mine som ikke fungerer. Politiet skal jo ha svar innen fem dager. Kjenner jeg blir så stressa av dette. 😭

Anonymkode: 4d246...4c1

Når den ene skrønen tar den andre… når tid begynte politijuristene å jobbe med å sende ut brev på en søndag i slike saker? 

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De mente at jeg holdt mobilen over girspaken. Dette var mens jeg stod og ventet på rødt lys (vil jeg tro). Kan fort hende jeg tittet ned på et eller annet, og at de da tok det for god fisk at det var telefonen. 

 

Jeg må nok be om å få legge ved legeerklæring senere, ja. Var på vei fra sykehuset nettopp pga. armene og skal snart få time til nevrofysiologi (type skanning av nervene) pga. nerve i klem. Er allerede opererert i den andre armen, som også har begynt å krangle igjen.

Dette er så kjipt! Jeg som banner og kjefter når jeg ser andre bruke mobil i trafikken.

Anonymkode: 4d246...4c1

Og du kjører bil med girspaken når du ikke klarer å bruke en mobiltelefon med en hånd? 
 

Enten har du ikke den sykdommen som du hevder eller så kjører du ikke bil, fordi dette henger absolutt ikke på greip, noen ting. 
 

Ikke mange dagene siden der var en annen tråd med samme diagnose og problemer med legestanden. Så vanlig er heller ikke diagnosen du oppgir i hi. 
 

Dette er heller ikke noe voksne folk bør drive å tulle med, så åpenlyst med så mange brister i logikken. 

Anonymkode: b0793...ecc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når den ene skrønen tar den andre… når tid begynte politijuristene å jobbe med å sende ut brev på en søndag i slike saker? 

 

Og du kjører bil med girspaken når du ikke klarer å bruke en mobiltelefon med en hånd? 
 

Enten har du ikke den sykdommen som du hevder eller så kjører du ikke bil, fordi dette henger absolutt ikke på greip, noen ting. 
 

Ikke mange dagene siden der var en annen tråd med samme diagnose og problemer med legestanden. Så vanlig er heller ikke diagnosen du oppgir i hi. 
 

Dette er heller ikke noe voksne folk bør drive å tulle med, så åpenlyst med så mange brister i logikken. 

Anonymkode: b0793...ecc

Lord... For det første; jeg kjøre automat. Den har også en type girspak, og det var det politibetjenten kalte det. 

For det andre; Grov- og finmotorikk er to ulike ting. Jeg klarer ikke bruke mobil med én hånd fordi fingrene ikke funker helt. Hvis det skal være som du mener, kan ingen med f.eks leddgikt kjøre bil. Hjelpes, så lite opplyst det går an å være. 

Hvis jeg først skulle være et troll, som du åpenbart er, så hadde jeg nok funnet på noe mer spektakulært enn dette. 😅 

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når den ene skrønen tar den andre… når tid begynte politijuristene å jobbe med å sende ut brev på en søndag i slike saker? 

 

Og du kjører bil med girspaken når du ikke klarer å bruke en mobiltelefon med en hånd? 
 

Enten har du ikke den sykdommen som du hevder eller så kjører du ikke bil, fordi dette henger absolutt ikke på greip, noen ting. 
 

Ikke mange dagene siden der var en annen tråd med samme diagnose og problemer med legestanden. Så vanlig er heller ikke diagnosen du oppgir i hi. 
 

Dette er heller ikke noe voksne folk bør drive å tulle med, så åpenlyst med så mange brister i logikken. 

Anonymkode: b0793...ecc

Det er jo girspake i mange biler med automatgir også.

Jeg sliter også med nevropati, og jeg kjører greit med manuelt gir selv om jeg foretrekker automat fordi det er mindre smertefullt for meg. Mobil må jeg bruke begge hender på. Jeg har ikke god finmotorikk med fingrene, men har ikke problem med å skifte gir med høyre hånd.

Anonymkode: 86d23...d43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da ender det med at de tar fra deg førerkortet pga dårlig motorikk.

Anonymkode: 58d07...e37

Altså folk som mangler armer og bein har førerkort så det her skal du ikke høre på, førerprøve avgjør om du kan kjøre bil og den har hun tydeligvis bestått ettersom hun har lappen😊

Anonymkode: 0ccd0...c03

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og dette vil du at vi skal tro på? 
I vår opplyste verden så hat alle landets politidistrikt tatt i bruk ny laser, så tar bilder på lang avstand, både forfra og bakfra alt ettersom hvor UP stiller seg opp. At politiet bruker øynene  som eneste bevis når de tar noen for mobilbruk er utgått på dato, for lengst. 
Enten er dette en sak fra 2023 eller tidligere eller så er hele saken ren bløff. 

Anonymkode: b0793...ecc

Har du vokst opp bak en brunost?
Alle vet at laser brukes til hastighetsmåling og ikke ulovlig mobilbruk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lord... For det første; jeg kjøre automat. Den har også en type girspak, og det var det politibetjenten kalte det. 

For det andre; Grov- og finmotorikk er to ulike ting. Jeg klarer ikke bruke mobil med én hånd fordi fingrene ikke funker helt. Hvis det skal være som du mener, kan ingen med f.eks leddgikt kjøre bil. Hjelpes, så lite opplyst det går an å være. 

Hvis jeg først skulle være et troll, som du åpenbart er, så hadde jeg nok funnet på noe mer spektakulært enn dette. 😅 

Anonymkode: 4d246...4c1

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når den ene skrønen tar den andre… når tid begynte politijuristene å jobbe med å sende ut brev på en søndag i slike saker? 

 

Og du kjører bil med girspaken når du ikke klarer å bruke en mobiltelefon med en hånd? 
 

Enten har du ikke den sykdommen som du hevder eller så kjører du ikke bil, fordi dette henger absolutt ikke på greip, noen ting. 
 

Ikke mange dagene siden der var en annen tråd med samme diagnose og problemer med legestanden. Så vanlig er heller ikke diagnosen du oppgir i hi. 
 

Dette er heller ikke noe voksne folk bør drive å tulle med, så åpenlyst med så mange brister i logikken. 

Anonymkode: b0793...ecc

Du skal få beviset ditt... Hvis det er så viktig for deg. For de jobber visst også på søndager. 

Screenshot_20240630_183916_OneDrive.jpg

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble stoppet i kontroll der de mente at jeg hadde blitt observert med mobilen i høyre hånd mens jeg kjørte. Mobilen min lå i veska, noe betjenten fikk se da jeg måtte fiske den frem derfra for å vise førerkort på mobilen.

Jeg godtok selvfølgelig ikke forelegget, da jeg ikke kan godta noe jeg ikke har gjort. De hadde selvfølgelig ikke annet bevis enn øynene til han som så meg. 

Jeg er forresten venstrehendt, og pga nevropati klarer jeg uansett ikke bruke mobilen med én hånd. I tillegg er fingrene mine så korte at de ikke kan brukes til enhåndssurfing- eller skriving. Dette sa jeg ikke da jeg ble stoppet, fordi jeg rett og slett var helt satt ut. 

Er det noen som har vært borti lignende situasjon? Hva ble utfallet? Kjenner at dette freaker meg ut, da jeg blir ukomfortabel i situasjoner som denne, der jeg vel må inn og snakke med dem. 

Anonymkode: 4d246...4c1

Har opplevd noe lignende, ble stoppet fordi de hadde sett det lyste opp i bilen og de mente det var mobilskjerm men det var det ikke, det var kartet på navigasjonen som skiftet bilde, de ga seg da mobilen lå i ei veske tom for strøm.
En tidligere arbeidskollega ble stoppet da han satt i kø med ei hånd på nakken, de mente han holdt i en mobil, han var mildt sagt sta så han engasjerte advokat og saken ble henlagt.

Endret av bvp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Når den ene skrønen tar den andre… når tid begynte politijuristene å jobbe med å sende ut brev på en søndag i slike saker? 

 

Og du kjører bil med girspaken når du ikke klarer å bruke en mobiltelefon med en hånd? 
 

 

Anonymkode: b0793...ecc

Mannen ble stoppet på hellig dag. Godtok forelegget. Politiet tastet inn på sin skjerm. Vips mld på altin om betaling på forenklet foreleg

Anonymkode: 052a2...e42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (2 minutter siden):

Har opplevd noe lignende, ble stoppet fordi de hadde sett det lyste opp i bilen og de mente det var mobilskjerm men det var det ikke, det var kartet på navigasjonen som skiftet bilde, de ga seg da mobilen lå i ei veske tok for strøm.
En tidligere arbeidskollega ble stoppet da han satt i kø med ei hånd på nakken, de mente han holdt i en mobil, han var mildt sagt sta så han engasjerte advokat og saken ble henlagt.

Så heldig du var der. 

Hadde jeg hatt nok penger, skulle jeg engasjert advokat selv. Men det går ikke. 

Anonymkode: 4d246...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så heldig du var der. 

Hadde jeg hatt nok penger, skulle jeg engasjert advokat selv. Men det går ikke. 

Anonymkode: 4d246...4c1

Ingenting på forsikring? Fagforening? Jussformidling? Mange kommuner tilbyr og 1-2 timer gratis til innbyggerne. 

Anonymkode: 12451...c95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingenting på forsikring? Fagforening? Jussformidling? Mange kommuner tilbyr og 1-2 timer gratis til innbyggerne. 

Anonymkode: 12451...c95

Jeg skal sjekke. Er dessverre ufør, så fagforening er det dårlig med. Kommunen her sluttet med gratis advokathjelp pga. økonomi. De synes stygg kunst er viktigere. 😜

Anonymkode: 4d246...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...