Gå til innhold

Ble stoppet for mobilbruk - mobil lå i veska


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 19.16):

Når du nekter går du fra et forenklet forelegg til å bli politianmeldt og får dette på rullebladet. Lykke til

Anonymkode: 4338e...c21

En sak som blir henlagt eller ender med frifinnelse i retten kommer ikke på rullebladet. 

Vi får håpe at vår rettsstat er så intakt at TS ikke vil bli uskyldig dømt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei i familien min nektet å godta forelegget da hun ikke hadde brukt telefonen. De var påståelige og sendte også brev. Da hun sa igjen at hun ikke ville godta forelegget ble hun oppringt av jurist i politiet som prøvde å overtale henne til å godta ellers ble det rettssak osv. Da hun fortsatt ikke ville godta fikk hun etter kort tid brev om at saken var henlagt. Ikke gi deg, de har bevisbyrden. 

Anonymkode: ca269...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt å lese denne tråden, politiet kan påstå at man bruker telefonen uten å ha bevis, enten om man sitter med hånda bak hodet som man gjerne kan gjøre i saktegående kø, eller ser på girspaken eller et eller annet. 

Ts har i sitt tilfelle legeerklæring for en diagnose, men hva med oss som ikke har noe dokumentasjon? Og politiet stopper meg feks om jeg legger hånda bak hodet når jeg kjører, og jeg har ikke bevis på noe som helst ?

Anonymkode: 9d748...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...