Gå til innhold

Har du kjøpt noe fordi en blogger eller influencer anbefalte det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer trolig til å kjøpe sykkelslanger i TPU materiale fordi Chris Horner har anbefalt de.

Anonymkode: 2958e...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Infrarød og bærbar badstue :) Bruker den hele tiden. Mener rabattkoden var fra poden til Synnøve og Vanessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor ikke bare utforske ting selv? 

Anonymkode: 0820e...d65

Du er bra naiv hvis du tror at tingene du kjøper er et resultat av å "utforske ting selv". Markedsføring ligger bak, enten det er via tradisjonelle kanaler eller influencer-reklame. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja, en gang, ikke fornøyd. Kjøper av og til klær jeg ser de har på seg (uten at de har annonsert hvor de er fra) og da har jeg vært fornøyd.

Anonymkode: 69705...487

 

.. Fordi du tror influenserne merker alt de har inngått reklameavtale på å vise frem? :lillesky:

Anonymkode: f58a0...13c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så mange som svarer Nei her, så skjønner jeg meg ikke helt på. Enten er det folk som er over 50, eller så skjønner ikke folk selv at de er påvirket av det de ser? 

Hvis du ikke kjøpte en genser fordi du så den hos influenser, men du kjøpte samme genser at du sett den hos din venninne, som så den hos influenser, så er jo du like påvirket, bare gjennom et ledd ekstra.

Da min nabo, som er en kjendis, gikk gravid, så fikk hun tilsendt esker og esker fra Stokke og Bugaboo. Og hun la de tingene villig ut på sin Instagram. Og er ikke dere mange som kjøpte Bugaboo fordi dere trodde dette var en vogn dere måtte kjøpe? Som er jo egentlig resultatet av aggressiv markedsføring til Bugaboo som sponser alle kjendiser med vognene, for å skape populæritet. 

Anonymkode: 0ec72...e2d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte happyflops, men de var altfor smale til mine føtter og ble solgt videre. 
Kjøpte cherry parfymen til Nude beauty, synes den er god (og billig). Kjøpte også risvannet til hår nylig, men har ikke merket noe virkning ennå i hvert fall (blir ikke kjøpt igjen). 
Kjøpte noen kule solbriller en influenser brukte (ikke reklame) og har også kjøpt noen gensere jeg har sett influensere bruke. Kanskje mer jeg ikke kommer på i farta. 

Anonymkode: 2f3ce...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hadde sett reklame for sånn dings man skrur på krana for å gå fra vanlig kran til sånn man kan vri på og gjøre om til dusj istedenfor stråle. Var først da jeg så voksenstruggles (Kristin Helland) reklamere for den at jeg valgte å kjøpe.

...har fortsatt ikke prøvd den fordi tuten på krana mi er så ødelagt at jeg ikke har fått skrudd den av og byttet. 😂

Anonymkode: 3aec6...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer unna dersom det fremkommer at de er sponset. Spesielt norske influencere, virker som de sponser alt mulig "ræl" og tar til takke med alle avtaler de kommer over. 

Men jeg kjøper ofte ting de anbefaler eller jeg ser de har. Ikke så mange norske influencere som påvirker meg, mest utenlandske. Mye hårprodukter, hudpleier og make up. Inn i mellom også klær dersom jeg legger merke til pene antrekk. 

Stort sett alle produktene jeg bruker har jeg blitt "påvirket" på en eller annen front på Internett. Det kan være influencere, reviews osv. 

Anonymkode: 6ae91...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, styrer helst unna produkter/tjenester som influencere/bloggere reklamerer for såfremt jeg er klar over sammenkoblingen

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang Linnea Myhre anbefaler en brus i brus bloggen sin så prøver jeg den

Anonymkode: bb25c...d93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hver gang Linnea Myhre anbefaler en brus i brus bloggen sin så prøver jeg den

Anonymkode: bb25c...d93

Akkurat DET kunne jeg funnet på å gjøre også 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, har kjøpt flere ting fra Klesarven etter at jeg begynte å følge Matilde Brandt.

Helt fantastiske produkter, og veldig glad jeg kom over dem 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det bryr meg midt i hva influensere måtte bruke, vise, reklamere for eller fronte av meninger eller produkter. Kunne aldri falle meg inn å følge en såkalt influenser som viser dagliglivet sitt og hva de bruker av produkter!? De er jo hvilken som helst vanlig person? Begriper ikke hvorfor så mange interesserer seg i dem. Hvorfor engasjere seg så ekstremt i fremmede menneskers liv er en gåte for meg. Men hver sin smak.

Anonymkode: 6611d...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...