Gå til innhold

Hvordan skal vi håndtere dette? Sønn som tar ulovlig «kosttilskudd»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Opplys han om at pikken blir liten av slike ting. Hjelper ikke med store biceps da...

Anonymkode: 6f3d5...ec3

Dette. Og gjerne om det kommer fra noen andre enn foreldre. 

Jeg gikk mye med magetopper da jeg var tenåring. Husker det til brått slutt sa bestemoren min sa at jeg blir tjukk rundt magen fordi huden på magen fryser, så den lagrer mer fett for å holde varmen. Mest sannsynlig helt uten kilder eller vitenskapelig bevis, men det funka. 

Det var slik pappaen min fikk meg til å spise frokost også. Jeg blir feit om jeg lar være å spise frokost (vekke kroppen ). 

Anonymkode: b4a4f...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du si at du har fått tlf av Tollvesenet/politiet da det er blitt stoppet i tollen under ditt etternavn? 

Anonymkode: 165f6...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør først og fremst finne ut hva det er i disse pillene. Sjekk om dere finner noe på www.steroider.net, god infoside om alt som har med steroider å gjøre. Når du blir gul i øynene, så er det ganske alvorlig og det er problemet med orale steroider, de må brytes ned av leveren og er langt farligere en injeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må inn til lege og få tatt utvidet blodprøver samt ultralyd av hjertet hos hjertespesialist.. 
 

Han må ha hjelp til avrusning, noe fastlege kan ordne med via kommunen, men det er viktig at dette blir tatt gjennom lege siden han har forhøyet leververdier og er gul i øynene! Oppfølging med blodprøver ukentlig for å avdekke misbruk. 
 

Steroider er farlig, å han aner faktisk ikke hva det er i de pillene! 😨 

Her må dere bare være strenge, og samtidig omsorgsfulle. Han sliter jo tydeligvis med noe (selvbilde ?), og dette må han sammen med psykolog komme til bunns i og få jobbet seg gjennom. 

Anonymkode: 4f433...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Opplys han om at pikken blir liten av slike ting. Hjelper ikke med store biceps da...

Anonymkode: 6f3d5...ec3

Unødvendig å drive med skremselspropaganda, er ballene som blir små, ikke pikken.

Anonymkode: 3a2a1...ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skrev «kosttilskudd» fordi jeg ikke vet hva jeg skal kalle det. 
Har en sønn på 20 år som bor hjemme. Han har vært veldig opptatt av trening i flere år nå, og spesielt det å bygge muskler. 
I det siste så har vi blitt bekymret da han har forhøyede leververdier som stiger, og han har en unormal døgnrytme. Vi fikk et tips om å undersøke om han tar noe piller i forbindelse med treningen. 
Så vi har altså sett over rommet hans mens han var borte, og fant en pakke i skrivebordet hans hvor han har bestilt noe til vår adresse, med mitt etternavn, men falskt fornavn. Det var det to forskjellige esker med noen piller. Begge pillene er i forbindelse med trening, fettforbrenning og muskelbygging. Ingen av disse er lovlige i Norge, og vi har funnet ut at det kan være en del skumle bivirkninger. Bl. annet som går på leveren. 
 

Hvordan skal vi gripe dette ann? Vi har jo gått gjennom tingene hans, så det er vanskelig å få oppdaget dette «tilfeldig». Han har en tendens til å gå i forsvar og hisse seg opp når han blir konfrontert. 

Anonymkode: 79b85...5b7

Og den legen som har fått svar på leverprøvene hans, han har ikke vært våken nok til å teste pasienten og sønnen din for andre stoffer eller finne ut av dette i blodet hans? 
Høres både  uvanlig, merkelig og høyst uforsvarlig ut av legen. 

Anonymkode: 59b61...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han må inn til lege og få tatt utvidet blodprøver samt ultralyd av hjertet hos hjertespesialist.. 
 

Han må ha hjelp til avrusning, noe fastlege kan ordne med via kommunen, men det er viktig at dette blir tatt gjennom lege siden han har forhøyet leververdier og er gul i øynene! Oppfølging med blodprøver ukentlig for å avdekke misbruk. 
 

Steroider er farlig, å han aner faktisk ikke hva det er i de pillene! 😨 

Her må dere bare være strenge, og samtidig omsorgsfulle. Han sliter jo tydeligvis med noe (selvbilde ?), og dette må han sammen med psykolog komme til bunns i og få jobbet seg gjennom. 

Anonymkode: 4f433...694

Man drar ikke på avrusning for steroider, men heller tett oppfølging av fastlege for å holde hormoner i sjakk når han stopper med det. Helt vanlig det, bolere gjør det etter hver kur, å det kalles PCT. 

 

Burde absolutt ta tak i det, orale steroider er farlige for kroppen. Steroider kanskje spesielt farlige for psyken, spesielt etter endt kur. 

Anonymkode: b24c2...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man drar ikke på avrusning for steroider, men heller tett oppfølging av fastlege for å holde hormoner i sjakk når han stopper med det. Helt vanlig det, bolere gjør det etter hver kur, å det kalles PCT. 

 

Burde absolutt ta tak i det, orale steroider er farlige for kroppen. Steroider kanskje spesielt farlige for psyken, spesielt etter endt kur. 

Anonymkode: b24c2...262

Vet ikke hva du legger i «drar på avrusning» men det er helt normalt og veldig lurt å få hjelp til dette! 
 

Å gå i samtaleterapi med psykolog eller psykiater samtidig som man følges opp av fastlege er grunnleggende for å kunne jobbe seg gjennom sine problemer. Det er ALLTID en årsak til at man starter med dop, om det er steroider , hasj ellee Party-dop spiller ingen rolle. Man starter i utgangspunktet ikke med sånt om man har det godt med seg selv… 

Anonymkode: 4f433...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å ende opp med dialyse og videre stå på lever transplantasjon liste om han ikke slutter. 

Da kan han si hadebra til alt som heter trening,  jobb, reiser, god helse, kjærlighetsliv, fest osv. 

Han bør holde seg langt unna alkohol. Fortsetter han vil han aldri kunne drikke alkohol igjen.  

Anonymkode: 57f08...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er gul i øyene, er det leversvikt eller andre omliggende årsaker - alle like alvorlige. Har han ikterus så må han på sykehus asap. Han kjører seg visst i grava ganske snart hvis ikke. Vi snakker ikke år, men uker/måneder om han er gul. 

-Dyrlege. 

Anonymkode: a144e...5ba

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt det rett ut at vi har søkt gjennom rommet ditt og funnet disse pillene, og dere ringer legen hans og informerer om funnet. Blåser han seg opp, ville han fått beskjed om å flytte på dagen! 

Min eks, far til min sønn drev med det der, ble så aggressiv av steroider, og fikk ikke ha samvær med sønnen på lang tid. Nå er helsen til eks ødelagt. Sønnen vår er nå midt i tenårene og ser med egne øyne hvordan faren har blitt. Har uansett gitt sønnen beskjed om at han ikke får bo hos meg hvis han noengang begynner med sånt, eller andre illegale stoffer.

Anonymkode: ba263...37a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send han denne youtube-videoen
Ironisk overskrift
Jeff Nippard er svært dyktig er troverdig og forklarer bra hvorfor steroider ikke er bra.
Link han og til rp strength med Mike Isreatel på youtube.
Han er en som sønnen din kan like og lære av. Tror sønnen din vil høre mer på dem en på deg desverre

 

Anonymkode: 222dd...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 15.54):

Opplys han om at pikken blir liten av slike ting. Hjelper ikke med store biceps da...

Anonymkode: 6f3d5...ec3

Neida, testiklene krymper. Hjertet og muskler vokser og leveren kneler 😰

Hun her døde av 2.gangs leverkreft som 42 åring.

 

IMG_4682.jpeg

IMG_4681.jpeg

Anonymkode: 541b7...5bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye boomers som er overhysterisk

Anonymkode: 4655f...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta med pakken til politiet og hør om du kan anmelde han.

Anonymkode: 5b094...c20

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, har ikke noe problem med å si det til han sånn sett. Men, er usikker på hvordan vi skal gå fram ettersom vi da faktisk har snoket på rommet hans. 
 

ts

Anonymkode: 79b85...5b7

Kan du si at du lette etter Paracet, hvis du fant dem på badet hans?

Eller linjal/passer, hvis de lå i skrivebordsskuffen? 

Kan du si at bikkja kom inn, dro ut alle boxerne, du skulle rydde opp etterpå? 😂

Eller at du trengte å låne Hawaii-skjorte/shorts/fotballskjerf? 

Tar man steroider kan man bli steril, har jeg hørt.

 

Anonymkode: e612a...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...