Gå til innhold

Dere som ikke reiser, hva bruker dere feriepengene på?


Juliv

Anbefalte innlegg

Sparer endel til ferie utpå høsten. Har mer behov for å reise bort til sola da, og det er rimeligere :) resten går til å kjøpe 100sekker ved til vinteren🙄😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde faktisk blitt deprimert om jeg ikke fikk meg lange utenlandsferier hvert år. Jeg bare elsker det, og prioriterer det. 
Så bruker ihvertfall 100 k i året på ferie med familien. Ikke luksus, men lange ferier. 
 

 

Anonymkode: 4b722...8b8

Samme her! Vi har alltid prioritert å reise på ferie og de gjorde mine foreldre også. Derfor det heter feriepenger😄

Anonymkode: 811db...793

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk ikke klar over hvor mye folk reiste før pandemien og det ble gjort så mange intervjuer på TV med de som var lei seg over de ikke kunne dra noe sted. Jeg er nok enda litt forundra. 

Jeg er 50+, flyktningebakgrunn og har aldri vært noe sted. 

Det varierer selvsagt fra år til år hva jeg bruker pengene mine på. Det er ikke noe fast. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller opp bufferkonto/betaler inn på rammelånet 😊

Anonymkode: dc6b7...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke i kategorien, jeg ville jo da ha brukt pengene på basisutgifter?

I min oppvekst var det aldri ferieturer, eller opplevelser i ferien sammen med foreldre.

Så pengene gikk til de utgiftene de alltid hadde. Ikke at de hadde feriepenger heller da. 

LOL trollemor 😂

———-

Men ja: i år på sommeren kjører vi byferie hjemme, men vi har økonomi til reiseferie senere og til opplevelser her vi bor nå. Så det blir jo ikke relevant sånn sett. 

Hvorfor er det trolling?

Jeg sliter med det Norske klimaet. Er avhengig av gode varme sommere for å klare vinteren.

Å bruke 100-120 000 på ferie er ikke så mye når man er en familie på 4. Alle feriepengene går til reising.

Reising gir meg glede og jeg investerer i livet

Anonymkode: 4b722...8b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ufør, så aldri feriepenger i sikte her. Men de fleste har vel fire/fem uker uten lønn i ferien, så om man trekker fra vanlig lønn, hvor mye sitter de fleste igjen med da til «faktiske» feriepenger?

Anonymkode: 4cab9...0b9

Ca 22 000,- så litt ekstra blir det jo….😉

Anonymkode: 77b80...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu-kontroll med tilhørende reparasjon, dyrlege-regninger, spons av tur til datteren min, betaling av gjeld, grus til uteområdet, noen nye dører og sparing. 

Anonymkode: d1e51...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlikehold av huset (noe nytt treverk, grunning, murmaling og beis, leie lift) samt stekeovnen røyk med en gang feriepengene kom på konto… Skal prøve å få til et par netter på hotell i løpet av sommeren. Ellers går det noen tusenlapper i bensin til båten og litt ekstra kos (litt bedre mat enn vanlig). 

Anonymkode: 76b62...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser sjelden til utlandet i sommerferien, men har som regel 4 uker norgesferie der 75% tilbringes med familie (vi bor i en annen landsdel enn alt av foreldre/besteforeldre). Bruker penger på å unne oss god mat, spise ute, kanskje en dag eller to i en familie/fornøyelsespark, gå på museum, gå på teater/kino/stand up, gå i svømmehallen, klatrehallen, klatrepark ++ 

Bruker typisk litt på hus/bil, eksempler er takboks, sykkelstativ (til 8000,-(!)), ny grill, osv. Evt oppussing. Klær og sko til barna. Har kjøpt mye maling for feriepenger, både inne- og utemaling. Har også kjøpt flytevester, vannski, telt, soveposer ++ for feriepenger opp gjennom tidene.

 

Er det det noe igjen etter dette, så spares det. Til f eks en feriereise på høsten eller våren.

 

 

Anonymkode: fdd0a...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke så det ble ikke noe feriepenger, fikk igjen på skatten så det ble Mp3-spiller til 16K.

Anonymkode: 153a5...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er deprimert mye fordi jeg er aldri på noen ferier pga. dårlig økonomi. Har angst og depresjon og opplever ingenting i livet.

Anonymkode: 973e7...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det trolling?

Jeg sliter med det Norske klimaet. Er avhengig av gode varme sommere for å klare vinteren.

Å bruke 100-120 000 på ferie er ikke så mye når man er en familie på 4. Alle feriepengene går til reising.

Reising gir meg glede og jeg investerer i livet

Anonymkode: 4b722...8b8

Skulle ønske jeg også kunne reise fordi klarer ikke vinteren selv.

Anonymkode: 973e7...dc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solanum skrev (6 timer siden):

Jeg var faktisk ikke klar over hvor mye folk reiste før pandemien og det ble gjort så mange intervjuer på TV med de som var lei seg over de ikke kunne dra noe sted. Jeg er nok enda litt forundra. 

Jeg er 50+, flyktningebakgrunn og har aldri vært noe sted. 

Det varierer selvsagt fra år til år hva jeg bruker pengene mine på. Det er ikke noe fast. 

Jeg er også 50 år pluss og har heller aldri vært noe sted.

Anonymkode: 973e7...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dere som har hytte og er på hytta, det er vell ferie det?

Anonymkode: 973e7...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste 15 åra har det gått rett i indeksfond. Arti å se pengene vokse helt ut av kontroll 🤠

Anonymkode: 38415...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer til tur til Australia/New Zealand neste år. 

Anonymkode: 0245c...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nedbetalt gjeld. Utrolig kjedelig å ikke reise noe sted i sommer, men den følelsen å bli kvitt 120.000 kr i gjeld er utrolig deilig! Og jeg har kommet i gang med sparing igjen. For bare noen få måneder siden var jeg veldig deprimert pga dårlig økonomi og så ingen ende på elendigheten. 

Kan unne meg en liten tur til høsten pga gode rabatter gjennom jobben (jobber innen reiseliv). Så da blir det ikke så dyrt, selv om det er euro dit jeg skal :) Også skal jeg spare til en lengre tur neste år. Jeg er veldig glad i å reise, men følte ikke jeg kunne ta meg råd til det i år med all gjelden min. Tar meg råd til  kose meg litt ekstra her hjemme da, som f.eks massasje/pedikyr/vin på uteservering/litt nye klær. Ikke noe ekstravagante greier, men etter å ha levd meget spartansk i over 1 år så føles det godt å kunne unne seg litt. 

Anonymkode: 3d36e...3f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...