Gå til innhold

Dere som ikke reiser, hva bruker dere feriepengene på?


Juliv

Anbefalte innlegg

Juliv skrev (59 minutter siden):

Det virker som om mange velger å bli hjemme i ferien og dropper utenlandsreise på grunn av økonomi. Derfor lurer jeg på, hva bruker dere feriepengene på?

Å bli gjeldfri så tidlig som mulig :)  Har dog reist en del i 20-årene. Trygg økonomi og mulighet å kunne gå ned i stilling frister mer nå. Føler meg som en slave om jeg må jobbe 100% til jeg er 70+.

Anonymkode: 00195...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppussing/renovering av gammelt hus og hage. :) 

Vi skal ha en liten bilferie til Danmark og Sverige i tillegg og den kommer nok på noen tusen selv om vi skal sove over hos venner. Vi skal også besøke noen venner på sommerhytta deres ved sjøen og kommer til å ta med oss god mat og drikke dit. Så koser vi oss litt ekstra i hverdagen her hjemme mens vi jobber på hus og hage; kjøper inn skalldyrfat fra lokal fiskehandler, god champagne, griller, bestiller take-away, tar ene tur på restaurant osv. Vi har ikke barn, så ingen hensyn å ta der. 

Anonymkode: 2b6e6...8fd

Dere reiser jo på to ferieturer, hvordan er det «dere som ikke reiser»?

Anonymkode: d6ce2...2e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliv skrev (1 time siden):

Det virker som om mange velger å bli hjemme i ferien og dropper utenlandsreise på grunn av økonomi. Derfor lurer jeg på, hva bruker dere feriepengene på?

Jeg reiser aldri til utlandet, det har jeg ikke lyst til rett og slett. Jeg reiser på Norgesferie ( for det regnes faktisk som ferie det og ) Ellers bruker jeg litt ekstra på å gå ut å spise, sitte på uterestaurant, is og masse kos. Det går alltid mer penger til slik om sommeren. Og så sparer jeg mye av feriepengene på regningskontoer og diverse. 

Anonymkode: 33cf8...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg hadde faktisk blitt deprimert om jeg ikke fikk meg lange utenlandsferier hvert år. Jeg bare elsker det, og prioriterer det. 
Så bruker ihvertfall 100 k i året på ferie med familien. Ikke luksus, men lange ferier. 
 

 

Anonymkode: 4b722...8b8

Stakkar! :P

Anonymkode: 33cf8...de9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg reiser aldri til utlandet, det har jeg ikke lyst til rett og slett. Jeg reiser på Norgesferie ( for det regnes faktisk som ferie det og ) Ellers bruker jeg litt ekstra på å gå ut å spise, sitte på uterestaurant, is og masse kos. Det går alltid mer penger til slik om sommeren. Og så sparer jeg mye av feriepengene på regningskontoer og diverse. 

Anonymkode: 33cf8...de9

Ja, det regnes som ferie, så hvorfor svarer du?

Anonymkode: d6ce2...2e4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke feriepenger, er ufør. Men det var heldigvis ingen skatt i juni, samt etterbetaling, og de extra pengene ble ført over på sparekonto.

Har ingen ferieplaner i sommer, mulig det blir en tur i høst, får se.

Anonymkode: 9cfbb...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke ferieplaner i sommer, utover å besøke besteforeldre og hyttetur. Det koster oss langt mindre enn feriepengeutbetalingen. Bruker penger på å fikse ac på bilen (gøy 🤪), og litt oppussing på hytta, håper jeg. Resten spares til ferie neste år, kanskje, eller nedbetaling lån.

Anonymkode: fc106...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det regnes som ferie, så hvorfor svarer du?

Anonymkode: d6ce2...2e4

fordi det sto ; " Det virker som om mange velger å bli hjemme i ferien og dropper utenlandsreise på grunn av økonomi." Jeg reiser ikke utenlands derfor svarer jeg. 

Anonymkode: 33cf8...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spess. Blir trukket 5 uker feire så blir bare litt mer enn normal lønn 

Anonymkode: 306a6...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

fordi det sto ; " Det virker som om mange velger å bli hjemme i ferien og dropper utenlandsreise på grunn av økonomi." Jeg reiser ikke utenlands derfor svarer jeg. 

Anonymkode: 33cf8...de9

Men du blir jo ikke hjemme.

Anonymkode: d6ce2...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i kategorien, jeg ville jo da ha brukt pengene på basisutgifter?

I min oppvekst var det aldri ferieturer, eller opplevelser i ferien sammen med foreldre.

Så pengene gikk til de utgiftene de alltid hadde. Ikke at de hadde feriepenger heller da. 

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg hadde faktisk blitt deprimert om jeg ikke fikk meg lange utenlandsferier hvert år. Jeg bare elsker det, og prioriterer det. 
Så bruker ihvertfall 100 k i året på ferie med familien. Ikke luksus, men lange ferier. 
 

 

Anonymkode: 4b722...8b8

LOL trollemor 😂

———-

Men ja: i år på sommeren kjører vi byferie hjemme, men vi har økonomi til reiseferie senere og til opplevelser her vi bor nå. Så det blir jo ikke relevant sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nye spotter i 1 etasjen, de gamle sto bare å blinket så der forsvant 30 000 ut.

Anonymkode: 26f81...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ufør, så aldri feriepenger i sikte her. Men de fleste har vel fire/fem uker uten lønn i ferien, så om man trekker fra vanlig lønn, hvor mye sitter de fleste igjen med da til «faktiske» feriepenger?

Anonymkode: 4cab9...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke bruke alle pengene man får inn med en gang :)

Sparer det, og bruker litt av sparepengekontoen på den kommende babyen vår.

Anonymkode: 19790...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ufør, så aldri feriepenger i sikte her. Men de fleste har vel fire/fem uker uten lønn i ferien, så om man trekker fra vanlig lønn, hvor mye sitter de fleste igjen med da til «faktiske» feriepenger?

Anonymkode: 4cab9...0b9

Jeg tjener median (så er vel ganske representativ for "folk flest"), og sitter igjen med ca 35K i faktiske feriepenger. 

Anonymkode: 19790...de8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke pga økonomi men er ikke så veldig reiseglad, så en god utenlandsk tur vær 3-5år er mer enn nok for meg.

Det går jo litt ekstra penger i ferien uansett om du er hjemme eller ikke, så noe av feriepengene går jo til diverse aktiviteter, blir bl.a et par kortere innenlandsreiser, men da vi bor gratis så koste ikke det allverdens.. men er som regel en god del igjen som bli avsatt til sparing, dette året går det nok inn som en ekstra innbetaling på lånet

Anonymkode: a112d...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...