Gå til innhold

Hvordan fant dere menn damer når dere var 20-28 år gamle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg (23 år) synes det er vanskelig å møte damer for tida utenom å bruke apper og diverse. Er dette en trend som har pågått de siste tiårene eller har det alltid vært vanskelig? Hvor er det greit å sjekke opp damer liksom?

Anonymkode: 167cc...3d7

På 90-tallet dro jeg ut på byen. Dette var før nettdatingens tid. Dro på Valentinos og Bozo i Oslo. Begge utstedene praktiserte hard justis i dørene. Ali Baba og de 40 røverne slapp ikke inn. Så vi hadde alle damene for oss selv. Og siden det ikke var så mange andre måter å møtes på var damene der kåte som f, så det var lett å skaffe dame. I dag vet jeg ikke. Men regner  med man har muligheten til å være mer kresen..

Anonymkode: 6adf9...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mann i 20årene har du lite på tinder å gjøre hvis du ikke er blant topp 5% (det var 15-20%en for bare få år siden, men kvinner blir stadig mer kresne).

Dette gjelder vel forsåvidt alt av nettdating, bruk tiden din på noe mer fornuftig.

Anonymkode: 1d5f2...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Druid said:

Jeg sutrer mye over Tinder, men akkurat det der er noe jævla piss. 

Tinder er en helt grei platform for å møte nye mennesker du ellers ikke ville sett.

Det er bare ikke en dating plattform. Ikke bli lei deg for hva andre mennesker har som motivasjon for å være der. 

Men det er heller ikke 90% av alle andre sosiale settinger der du møter nye mennesker og der mennesker beviselig møter sitt livs kjærlighet. 

Beklager, men det er ikke Tinder sin skyld at du ikke fokuserer. Selv om appen er designet for å utnytte det. Det er som å si at tilbud på 4 for 100 sjokolade plater gjør deg  feit... Nei, det er ikke det. det er at du bruker de 100 kronene og spiser dem!

Jeg er faktisk enig her. Individet har til syvende og sist ansvaret. Men selve "riggen" setter oss på prøve. Og jeg har faktisk funnet to langvarige partnere på slike apper. Så det er ikke helt håpløst. Bra påminnelse på at vi styrer livene våre selv. Ferdig pruta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ingen før jeg var 29. Før det var det null interesse å spore. Nå i 30-årene er det litt bedre. Leste i går at så mye som 27% av amerikanske menn under 30 er jomfru, så man er jo i godt selskap om man ikke finner noen å bli sammen med i 2024.

2 hours ago, Druid said:

Jeg sutrer mye over Tinder, men akkurat det der er noe jævla piss. 

Tinder er en helt grei platform for å møte nye mennesker du ellers ikke ville sett.

Det er bare ikke en dating plattform. Ikke bli lei deg for hva andre mennesker har som motivasjon for å være der. 

Men det er heller ikke 90% av alle andre sosiale settinger der du møter nye mennesker og der mennesker beviselig møter sitt livs kjærlighet. 

Beklager, men det er ikke Tinder sin skyld at du ikke fokuserer. Selv om appen er designet for å utnytte det. Det er som å si at tilbud på 4 for 100 sjokolade plater gjør deg  feit... Nei, det er ikke det. det er at du bruker de 100 kronene og spiser dem!

Jeg mener at vedkommende har rett. Er man ikke blant de aller mest populære på Tinder den første kvelden havner man så langt bak i køen at man så å si ikke blir sett uten å betale for det. Det er ikke uvanlig å kun få likes første kveld, for så å oppleve at det ikke kommer en eneste en siden. Tinder viser de mest populære profilene først, slik at disse igjen får for mye oppmerksomhet til å kunne håndtere det.

Anonymkode: b40f7...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener at vedkommende har rett. Er man ikke blant de aller mest populære på Tinder den første kvelden havner man så langt bak i køen at man så å si ikke blir sett uten å betale for det. Det er ikke uvanlig å kun få likes første kveld, for så å oppleve at det ikke kommer en eneste en siden. Tinder viser de mest populære profilene først, slik at disse igjen får for mye oppmerksomhet til å kunne håndtere det.

Så... hva er den rasjonelle tingen å gjøre i dette tilfellet? Man sletter konto og App og finner på noe annet. Det finnes alternativer: Tinder er ikke statspålagt sted å oppholde seg hvis man er singel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener at vedkommende har rett. Er man ikke blant de aller mest populære på Tinder den første kvelden havner man så langt bak i køen at man så å si ikke blir sett uten å betale for det. Det er ikke uvanlig å kun få likes første kveld, for så å oppleve at det ikke kommer en eneste en siden. Tinder viser de mest populære profilene først, slik at disse igjen får for mye oppmerksomhet til å kunne håndtere det.

Anonymkode: b40f7...aee

Kanskje det er håpløst om du er enormt utålmodig, enormt kresen eller har en fullstendig ubrukelig profil, men de fleste kan få Tinder til å fungere sånn noenlunde. Klart det er vanskeligere for menn enn for kvinner, spesielt på mindre steder, men Tinder har såpass mange brukere at før eller senere burde det da gå an å få en match. Forskjellen på veldig vanskelig og umulig er uendelig stor.  

1 minutt siden, Druid said:

Så... hva er den rasjonelle tingen å gjøre i dette tilfellet? Man sletter konto og App og finner på noe annet. Det finnes alternativer: Tinder er ikke statspålagt sted å oppholde seg hvis man er singel. 

Eller så beholder man den, og kikker innom engang iblant. Det koster deg jo ikke mer enn et par minutter, og du vet aldri.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

.... Leste i går at så mye som 27% av amerikanske menn under 30 er jomfru, så man er jo i godt selskap om man ikke finner noen å bli sammen med i 2024.

Dette er helt krise.  Det er nok primært et amerikansk problem, for USA har noen spesielle utfordringer som vi ikke har, men det er ekstremt problematisk uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Druid said:

Så... hva er den rasjonelle tingen å gjøre i dette tilfellet? Man sletter konto og App og finner på noe annet. Det finnes alternativer: Tinder er ikke statspålagt sted å oppholde seg hvis man er singel. 

Helt riktig. For de aller fleste er nok andre arenaer mer effektive.

1 hour ago, Okapi said:

Kanskje det er håpløst om du er enormt utålmodig, enormt kresen eller har en fullstendig ubrukelig profil, men de fleste kan få Tinder til å fungere sånn noenlunde. Klart det er vanskeligere for menn enn for kvinner, spesielt på mindre steder, men Tinder har såpass mange brukere at før eller senere burde det da gå an å få en match. Forskjellen på veldig vanskelig og umulig er uendelig stor.  

Eller så beholder man den, og kikker innom engang iblant. Det koster deg jo ikke mer enn et par minutter, og du vet aldri.

Jeg tror det tok tre år av og på før jeg var på min første Tinder-date, så det er jo ikke særlig effektivt selv om jeg på papiret burde ha gode muligheter. Nesten alle likes kom innen to timer, og appen var egentlig ubrukelig etter det uten å registrere seg på nytt. Statistisk sett fikk jeg færre likes og matcher enn til at date i det hele tatt var sannsynlig, men det ble vel 1-2 til i etterkant. På Sukker kom jeg i kontakt med første date innen en times tid, til sammenligning. Eksen traff jeg på byen uten å prøve engang.

1 hour ago, Druid said:

Dette er helt krise.  Det er nok primært et amerikansk problem, for USA har noen spesielle utfordringer som vi ikke har, men det er ekstremt problematisk uansett. 

Det hadde vært interessant å vite hvordan det er her, til sammenligning. Jeg blir ikke overraska om tendensen er den samme, men hva slags prosent vi snakker om er ikke lett å gjette seg til. Jeg har egentlig ingen teori om hvorfor det er slik heller.

Anonymkode: b40f7...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (2 timer siden):

Dette er helt krise.  Det er nok primært et amerikansk problem, for USA har noen spesielle utfordringer som vi ikke har, men det er ekstremt problematisk uansett. 

Men så er det mye religion der. Og nå er abort ulovlig på mange steder også. Og noe med folk sine fryste egg, som jeg tror regnes som liv allerede selv om de er bare fryst ned et sted, og at de eggene eier ikke lenger har kontroll over dem? Eller kan få straff om de ikke brukes? Eller nei kanskje ikke det, men om de setter dem inn og forsøket resulterer i uønsket abort, som Jan skje. For da har mor drept barnet, men sannheten er jo at det er ikke bestandig kroppen klarer å holde på barnet. Lurer på om de virkelig er så gale der borte.

Så sex kan ikke være prioritet til amerikanerne fordi kvinnene er i fare, som jeg har forstått det. Du kan kun han sex om du vil ha barn eller risikere å bli fengslet.

Anonymkode: d7921...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er veldig effektivt da. Treffer 3-4 damer i uka 😃

Anonymkode: b7195...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 20-30 så inviterte jeg damene med på noe. Film,gåtur,middag,henge, sammen etc

Møttes gjerne via jobb,felles venner, fester, og noen få ganger tinder. 

Fortsatt singel, men dessverre blitt lat på den fronten med åra så gidder rett og slett ikke.  

Anonymkode: 8e279...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fant ingen før jeg var 29. Før det var det null interesse å spore. Nå i 30-årene er det litt bedre. Leste i går at så mye som 27% av amerikanske menn under 30 er jomfru, så man er jo i godt selskap om man ikke finner noen å bli sammen med i 2024.

Jeg mener at vedkommende har rett. Er man ikke blant de aller mest populære på Tinder den første kvelden havner man så langt bak i køen at man så å si ikke blir sett uten å betale for det. Det er ikke uvanlig å kun få likes første kveld, for så å oppleve at det ikke kommer en eneste en siden. Tinder viser de mest populære profilene først, slik at disse igjen får for mye oppmerksomhet til å kunne håndtere det.

Anonymkode: b40f7...aee

Men de kunne jo gjort mer for å møte noen da? Det blir feil å bruke tinder som en grunn til å ikke møte noen, fordi de har da mulighet til å prøve å være sosiale i andre settinger, og om de kun sitter inne, aldri prøver og bare bruker app, da har de valgt den skjebnen selv. Det er for passivt.

Anonymkode: d7921...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 14.29):

Jeg (23 år) synes det er vanskelig å møte damer for tida utenom å bruke apper og diverse. Er dette en trend som har pågått de siste tiårene eller har det alltid vært vanskelig? Hvor er det greit å sjekke opp damer liksom?

Anonymkode: 167cc...3d7

Jeg måtte vente på at de oppfant apper og diverse. Så for noen har det vært vanskelig bestandig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ali Baba og de 40 røverne slapp ikke inn.

😀

Endret av Hunmedham
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...