Gå til innhold

Hvor ofte trener du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva trener du?Jeg trener på treningssenter gruppetimer 4timer i uka.

Anonymkode: 33b3d...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer med timeplan og dagsform. Liker å løpe på mølle (har hjemme), har også noen vekter hjemme. Prøver å trene minst 2 ganger i uka, men noen ganger blir det 0 og andre ganger 4. 

Er også medlem på evo, bruker det kanskje 2-3 ganger i mnd

Anonymkode: 9d4ee...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hver dag, da jeg har hund. 1-2 turer på dager jeg ikke jogger, en tur + jogging dagene jeg har det. (Ca 3 ganger i uka.) I helgene blir det som oftest 1-3 timer i fjellet/topptur.

Driver på med opptrening etter sykdom, så jeg varierer mellom langøkt ute og intervall på mølla. Går tregt fremover og det er lenge til jeg kommer i såpass form som jeg ønsker. 

K47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener helkropps program 2-3 ganger pr  uke.

I tillegg går jeg en god del, sliter med depresjon etc så noen ganger blir det 1-2 ganger men det er bedre enn ingen 🙂

Anonymkode: 2249c...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Går tur med hunder

Anonymkode: 65909...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener aldri. Men jeg liker å gå, spesielt i skogen. Treningseffekten er overhode ikke motivasjonen for å gå, men rekreasjon.

Anonymkode: 94267...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener sirkeltrening 2-3 ganger i uka

Anonymkode: ba70a...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 4 ganger i uka. 2x overkropp, 2x underkropp.

Anonymkode: 6b08d...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-4 ganger i uka,varierer litt men prøver minimum 2 ganger uka.

Anonymkode: 416a2...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke, men mosjonerer daglig med få unntak. 

Anonymkode: 85948...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag. Gåturer, og 5 min styrketrening. Høres lite ut, men har aldri fått mer utbytte av treningen. 

Anonymkode: 892aa...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går minimum 10k skritt hver dag. Trener på treningstudio 5 dager i uken, med både styrke og cardio. 

Anonymkode: 780d2...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis løper jeg 2-3 turer på 5km og en på 12 km pr uke, pluss 1-2 styrkeøkter på en times tid i sommerhalvåret. Vinterhalvåret er jeg på treningssenter 3-5 dager i uken. 

Nå jeg har brudd i ankel, så trener bare hjemme 5-6 dager i uken. 

Anonymkode: b172f...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker å få trent minst én gang per dag. Driver med idrett, sykler mye og styrke 4-5 ganger i uka.

I tillegg har jeg en aktiv hverdag hvor jeg går med hunden, går mye generelt og sykler til jobb (veksler mellom sykkel og elsykkel).

Har ikke alltid hatt en sånn livsstil, men har gradvis blitt sånn. Et liv som tidligere overvektig og dvask har gjort at et liv som sterk og sunn har gitt mersmak for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et mål om minimum to treningsøkter i uka, og blir det flere er det en fin bonus. Jogger og løper orientering. Om vinteren trener jeg innendørs en dag i uka (styrke med kroppsvekt), om sommeren kun utendørs. Skulle gjerne trent mer, men med full jobb med litt reisevei, to barn, enebolig og en mann jeg også ønsker å se litt innimellom, er det dette jeg rekker nå. Målet med treningen er ikke å bli raskest eller sterkest, men å ha en kropp og psyke som fungerer.

Utenom trening går jeg en del i hverdagen, og i helgene er vi gjerne ute på tur i skogen eller på fjellet en av dagene, om vi rekker det.

Anonymkode: 3a72f...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var innom et treningsrom de hadde på skolen da jeg gikk på videregående for å se hvordan det så ut der, men det er vel 35 år siden. Trente litt på en trimsykkel her hjemme i 2019, eller kanskje det var 2020? Ble slept med på det av kona, men det var ingen stor suksess. Har ikke trent siden.

Har aldri funnet noen som helst glede i trening for å trene. Føles helt meningsløst å tråkke rundt i et "hamsterhjul" av av et treningsapparat uten å oppnå noe annet enn å bli sliten og lei.

Men jeg kan jobbe hardt med fysisk arbeid og bli sliten av det, for da gjør jeg noe nyttig.

Anonymkode: 80204...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper bare, dessverre, for det er egentlig styrketrening jeg trenger mest. Løper 3000 m på bane, prøver å ta to dager hvile og så løpe igjen. Deltar i 5 km løp, ligger på ca 23 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strategisk trening - omtrent 5 timer i uken. Styrke og løping. Om det høres mye ut, så er det virkelig ikke det. Det utgjør 3,5% av en uke. Utover det; så mye hverdagsaktivitet som mulig. Har hund, og bor i en by så kjører lite. 

Anonymkode: 10bdb...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-7 dager i uken, kommer litt ann på. Og det er stort sett alltid et par timer i slengen, prøver ofte å kombinere styrke og puls, jeg elsker høy puls, og trenger styrke (som alle andre). Noen dager blir det absolutt høy puls i et par timer og da. 😅

 

Anonymkode: 7a208...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...