Gå til innhold

Fått time idag (søndag) på medisinsk poliklinikk, uten å vite hvorfor. Tok blodprøver fredag? Hva kan det være? Kreft?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri spør om sånt på KG, da får du bare masse skremselspropaganda! Det hyles om kreft og andre alvorlige sykdommer. 
 

Jeg skjønner at du ble bekymret, men prøv å legg det bort i dag. Fokuser på familien din, og pust med magen. Du får uansett ikke gjort noe fra eller til i dag. Men i morgen ringer du sykehuset og spør hva det gjelder.

Anonymkode: d3b02...85c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norske sykehus bruker KI for å kalle inn til timer, det har vært praksis en god stund nå. KI jobber hele døgnet, alle dager. Derfor trenger det ikke å bety noe annet enn at noen tilfeldigvis kansellerte en time, og så var du neste på lista til å bli kalt inn.

Å bekymre seg når man ikke vet hva man skal bekymre seg for en gang hørtes utrolig slitsom ut. Pust med magen og så får du nok en telefon i morgen. Legen har sikkert jobbet sent på fredag, sendt henvisning, og tenkt at hen rekker å ringe deg mandag før du får time. 
 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, har du sett om legen har lagt ut noe i journalen din på helsenorge? Og om vedkommende har lagt ut prøvesvar på helsenorge?

De skal legge ut journal etter hver gang, også feks ved telefonkontakt, men min erfaring er at det noen ganger tar noen dager.

Anonymkode: c2f8f...26f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen som gnåler om kreft her, annet enn deg som påstår at man ikke kan finne det ved blodprøve. Uansett om man må ta ytterligere prøver så indikerer blodprøver kreft i de fleste tilfeller. Det er ofte slik man oppdager at noe er galt. Det er det vi diskuterer her med deg, og det er du med din kverulering som skaper debatten. 

TS forøvrig trenger ikke frykte kreft. 

Anonymkode: 97987...99c

Nei, blodprøver indikerer ikke kreft i de fleste tilfeller. Da hadde det jo bare vært for alle å ts blodprøve en gang i året så ville all kreft blitt oppdaget tidlig.

Anonymkode: 24fe1...a98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beklager. Tatt blodprøver pga dårlig form etter fødsel som aldri kommer seg. Frysninger, leddsmerter og vondt i kjeven/halsen. Får ikke ringt noen idag da det er stengt og fastlegen har ikke ringt meg - står heller ikkenoe på helsenorge. Fikk time på melding av sykehuset. 

Anonymkode: a9c82...741

Kanskje du må ha antibiotika kjapt? 

Anonymkode: 3f642...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hjelp

Anonymkode: a9c82...741

Kanskje du har postpartum tyeroditt. Greit med en time for å få ting forklart og få riktig medisin

Anonymkode: f9297...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, du skrev jo at du hadde fått time på poliklinikk i dag søndag, ikke at beskjed om timen ble mottatt i dag. Sånn sett er språk avgjørende, og det er lett å forstå deg helt motsatt. Jeg trodde du var hasteinnkalt til time i dag søndag, og svarte over at du kanskje trenger antibiotika kjapt. 

Timeinnkallinger sendes jo automatisk ut så og så lang tid før, så da er det vel ikke rart om du mottar innkallingen på en søndag.

Anonymkode: 3f642...523

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje du har postpartum tyeroditt. Greit med en time for å få ting forklart og få riktig medisin

Anonymkode: f9297...d6f

Dette var en fin måte å gjødsle helseangsten på….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (Akkurat nå):

Dette var en fin måte å gjødsle helseangsten på….

Du kan jo Google post partum tyeroditt da før du langer ut.. 

Anonymkode: f9297...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan jo Google post partum tyeroditt da før du langer ut.. 

Anonymkode: f9297...d6f

Det er gjort for lengst. Du har ingen grunner til å skremme ts med synsing og selvdiagnose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (4 minutter siden):

Det er gjort for lengst. Du har ingen grunner til å skremme ts med synsing og selvdiagnose

Det er jo ikke en farlig diagnose men et eksempel på en tilstand som en kan få etter fødsel som hadde utløst en time hos legen basert på en blodprøve og som IKKE er kreft eller noe farlig for den saks skyld. Det er med andre ord MASSE dette kan være som ikke er skummelt. 

Anonymkode: f9297...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange idioter i en tråd. :ler: 

Hvorfor uttale seg om helse når man ikke har peiling? Akkurat som jeg skulle ha fasiten på feil ved biler og fly, så skjønner jeg at jeg faktisk ikke bør uttale meg om slikt, da det eneste jeg kan er oppsop av hva andre har uttalt. Kan du dritt og ingenting om helse - slutt å dum deg ut på nett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ok, du skrev jo at du hadde fått time på poliklinikk i dag søndag, ikke at beskjed om timen ble mottatt i dag. Sånn sett er språk avgjørende, og det er lett å forstå deg helt motsatt. Jeg trodde du var hasteinnkalt til time i dag søndag, og svarte over at du kanskje trenger antibiotika kjapt. 

Timeinnkallinger sendes jo automatisk ut så og så lang tid før, så da er det vel ikke rart om du mottar innkallingen på en søndag.

Anonymkode: 3f642...523

Sendes automatisk ut? Tror du det sitter en datamaskin og ser på blodprøvene og sender time til de med avvik? Nope…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motelvibes skrev (3 timer siden):

Det kom frem først etter at jeg skrev innlegget. Vil fortsatt råde deg til å være mindre dømmende på andre mennesker. 

Medisinsk poliklinikk er ikke åpent på søndager så det sier seg selv. Og jeg har selv psykiske lidelser så dømmer ingen. Det er verre med sånne som deg som beskylde andre for å være det ene eller det andre.

Anonymkode: 6b137...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri spør om sånt på KG, da får du bare masse skremselspropaganda! Det hyles om kreft og andre alvorlige sykdommer. 
 

Jeg skjønner at du ble bekymret, men prøv å legg det bort i dag. Fokuser på familien din, og pust med magen. Du får uansett ikke gjort noe fra eller til i dag. Men i morgen ringer du sykehuset og spør hva det gjelder.

Anonymkode: d3b02...85c

Nå var det jo ts selv som startet å hyle om kreft da.

Anonymkode: 6b137...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Medisinsk poliklinikk er ikke åpent på søndager så det sier seg selv. Og jeg har selv psykiske lidelser så dømmer ingen. Det er verre med sånne som deg som beskylde andre for å være det ene eller det andre.

Anonymkode: 6b137...2ee

Jeg har ikke beskyldt noen for å være noe.
 

Men det ER fordømmende å slenge rundt seg at ts har helseangst basert på at hun vil vite hva hun er innkalt til. Det syns jeg folk skal klare å holde seg for gode til å gjøre.

Du ville sikkert ha lurt på det du også, om du plutselig ble innkalt uten noen annen informasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kreft oppdages ikke på blodprøver.

Anonymkode: 24fe1...a98

Jo,det kan det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke beskyldt noen for å være noe.
 

Men det ER fordømmende å slenge rundt seg at ts har helseangst basert på at hun vil vite hva hun er innkalt til. Det syns jeg folk skal klare å holde seg for gode til å gjøre.

Du ville sikkert ha lurt på det du også, om du plutselig ble innkalt uten noen annen informasjon. 

Neida selvinnsikt er ikke alltid like greit.

Anonymkode: 6b137...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts, har du sett om legen har lagt ut noe i journalen din på helsenorge? Og om vedkommende har lagt ut prøvesvar på helsenorge?

De skal legge ut journal etter hver gang, også feks ved telefonkontakt, men min erfaring er at det noen ganger tar noen dager.

Anonymkode: c2f8f...26f

Det er langt fra sånn alle steder alltid. Varierer fra foretak til foretak. Ikke til fastlegen heller.

Anonymkode: 1608a...47d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke alltid det er kritisk nei. Dette er ren svigerforskning altså, men jeg ble innkalt til time på poliklinikk på en søndag da jeg var gravid. Ikke visste jeg hvorfor, men det var for å indusere fødsel. Selv om jeg verken var på overtid eller hadde komplikasjoner. Det var riktignok et risikosvangerskap, men det var ingenting som skulle tilsi at de måtte fødes den dagen. De hadde det fint der de var.

Anonymkode: d160d...d2c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...