Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av mannebabyen


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

13 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er kanskje litt i drøyeste laget for å være normalen. Men det er likevel skremmende relatertbart for mange, dessverre. 

Jeg er stadig innom der du er, selv om min mann ikke er i nærheten av det du beskriver. Han tar vare på seg selv og vasker tøy i ny og ne. Han kan gå ut med søppel, og sette inn og ta ut av oppvaskmaskinen. Han er flink med barna og tar seg mye av dem. 

Men jeg kjenner meg igjen i at jeg er null interessert i sex lenger. For det er jeg for sliten av all organisering og konstant rydding, vasking, vaske tøy, henge opp tøy, brette og legge bort tøy. All planlegging med skole for ungene osv. Jeg lurer virkelig på hvordan det hadde sett ut her hvis jeg flyttet ut. Det som plager meg er at jeg har grått, vært sykmeldt med depresjon, vært utslitt osv, og ENDA tar han ikke større ansvar og avlaster meg litt i alt som må gjøres hjemme her. Han tror virkelig at vi gjør ca. like mye... og jeg er så lei av å mase på ham, for uten det gjør han virkelig ingenting! 

Han var rotete da vi ble sammen, og det gikk helt greit så lenge vi bare var vi to. Men med to barn og en mann som ikke gjør noe, må jeg nå rydde for fire. I tillegg til å ha mindre overskudd og tid til å holde alt ryddig. 

Og mange av mine venninner beskriver nøyaktig det samme, så det er nok dessverre svært vanlig. Trist at det skal være så liten respekt for vår tid, at vi må vurdere å bryte opp familien fordi vi ikke orker mer... 

Håper du finner ut av det, men jeg ville nok belaget meg på å finne mitt eget sted ganske snart. Det kommer jo ikke til å bli noe bedre.

Anonymkode: eeec3...41d

"Jeg skjønner ikke hvorfor hun vil skilles. Det kom helt ut av det blå, hun gadd ikke en gang å snakke med meg." :himle: Kan se det for meg. 

Anonymkode: 7b16c...10f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Adrenalina1 said:

Helt riktig. Menn er ulver i fåreklær.

Jepp. Det er så mange av dem også. De legger inn en god innsats i starten, prøver å sjarmere og når de føler at de har deg på kroken så kommer alt det stygge. 

Anonymkode: 7b16c...10f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2024 at 4:35 PM, AnonymBruker said:

Da må ts kvitte seg med dette søppelet av en mann og begynne å ta seg sammen selv. Det er stor mulighet å ts ikke er så fantastisk. Søppel tiltrekkes søppel. 

Anonymkode: be027...f86

Du trenger terapi. Å snakke sånt til andre og ha det menneskesynet som har er ikke normalt. Skjerp deg. 

Anonymkode: 7b16c...10f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det hjelper noe TS å "få det ut" på et foum og ikke hjemme.. 🤔 hvis det er så ille må du ta noen grep eller gå ut av forholdet - så enkelt er det. Å "klage" eller "ventilere" på nett hjelper ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ble oppdratt til å ha det ryddig og rent hele tiden, moren min hadde "støv på hjernen lightversjonen" og jeg gikk helt motsatt vei da jeg flyttet for meg selv. Det tok mange år før jeg fikk ryddet opp i både hodet og hjemmet, og selv om jeg nå har det relativt ryddig og rent så er det ikke på nivå med moren min. Jeg dør ikke av noen hybelkaniner eller et gulv som ikke blir vasket annenhver dag. 

Man må slutte å skylde på moren sin i alle situasjoner. 

Anonymkode: 98f55...de0

Dette. Jeg legger meg ikke opp i hvordan barna har det i sitt hjem. Så lenge det ikke er helsefarlig . Og det er det ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok gi han et ultimatum. Enten får han bedre seg på hygiene og ryddig, eller så er forholdet over.

Om det betyr at du flytter eller at dere bare bor sammen og ikke har noe kjæresteforhold lenger må være opp til deg. 

Sikkert lurt å legge fram hva du forventer også, du kan nesten gi han en liste. (Jeg mener at han burde klare seg uten en liste så klart, men noen må ha det svart på hvitt for å faktisk skjønne det).

Dusj hver kveld

Vaske bad 1 gang i uka

Skittene klær i vaskekurven

Osv

Men helt ærlig ts, dette rådet, hvis det fungerer, så gjør det nok bare det for en stund. Det går nok fort tilbake til det samme som det er nå uansett. Så hvis du har mulighet til å få deg et liv uten denne fyren, så tror jeg du kommer til å være glad for det om 1 år. Da har du det så rent og ryddig DU vil hele tiden, minus den biten barna roter da, men det er mer givende å rydde etter ekte barn enn voksene barn. 

Anonymkode: 838c3...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrot skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke at det hjelper noe TS å "få det ut" på et foum og ikke hjemme.. 🤔 hvis det er så ille må du ta noen grep eller gå ut av forholdet - så enkelt er det. Å "klage" eller "ventilere" på nett hjelper ikke. 

Det kan hjelpe henne å få flere perspektiver til refleksjon. Og/eller styrke til å gå. Ting tar tid og må modnes. Å ventilere kan være en del av prosessen. Om ikke annet kan det hjelpe å høre andres erfaringer,  regner ikke med hun forteller alt dette til venner og familie, det ville være for pinlig for de fleste. 

Anonymkode: ece4e...b27

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinen skrev (4 timer siden):

Dette. Jeg legger meg ikke opp i hvordan barna har det i sitt hjem. Så lenge det ikke er helsefarlig . Og det er det ikke

Ikke sant. Og hvis de har det rotete så er det ikke din oppdragelse som har feilet heller. Alle er sine egne personligheter og selv om de kanskje ikke er like ryddige som foreldrene så er det virkelig ikke greit å skylde på moren. 

Anonymkode: 98f55...de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger terapi. Å snakke sånt til andre og ha det menneskesynet som har er ikke normalt. Skjerp deg. 

Anonymkode: 7b16c...10f

Og du synes menneskesynet rettet mot menn i denne tråden er så mye bedre? Det er fullt legitimt å stille spm med hvorfor TS ender opp med en mann som hun mener er udugelig. Antageligvis er dette fordi det er dette hun kan få. 
 

Så er det også slik at de av dere som er mest bitre på menn her inne sikkert ikke er noe sjarmtroll selv heller. Er jo en grunn til at dere er så bitre. Fordi dere ikke er bra nok til å kunne få en kvalitetsmann.

Anonymkode: ad650...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner her og som du heller ikke svarer på er; Hvorfor fortsetter du å bo med denne grisen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner her og som du heller ikke svarer på er; Hvorfor fortsetter du å bo sammen med denne grisen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du synes menneskesynet rettet mot menn i denne tråden er så mye bedre? Det er fullt legitimt å stille spm med hvorfor TS ender opp med en mann som hun mener er udugelig. Antageligvis er dette fordi det er dette hun kan få. 
 

Så er det også slik at de av dere som er mest bitre på menn her inne sikkert ikke er noe sjarmtroll selv heller. Er jo en grunn til at dere er så bitre. Fordi dere ikke er bra nok til å kunne få en kvalitetsmann.

Anonymkode: ad650...d30

Gå og sutre til en psykolog du. Du trenger det. 

Anonymkode: 7b16c...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og du synes menneskesynet rettet mot menn i denne tråden er så mye bedre? Det er fullt legitimt å stille spm med hvorfor TS ender opp med en mann som hun mener er udugelig. Antageligvis er dette fordi det er dette hun kan få. 
 

Så er det også slik at de av dere som er mest bitre på menn her inne sikkert ikke er noe sjarmtroll selv heller. Er jo en grunn til at dere er så bitre. Fordi dere ikke er bra nok til å kunne få en kvalitetsmann.

Anonymkode: ad650...d30

Du svarer som en mann i alle fall 😅 Ikke egentlig nysgjerrig i det hele tatt og bruker det argumentet bare for å kunne være spydig og bedrevitende. Din "antakeligvis fordi" er antakelig fullstendig feil. 

Anonymkode: e9c47...c5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du svarer som en mann i alle fall 😅 Ikke egentlig nysgjerrig i det hele tatt og bruker det argumentet bare for å kunne være spydig og bedrevitende. Din "antakeligvis fordi" er antakelig fullstendig feil. 

Anonymkode: e9c47...c5a

Det er garantert en mann. 

Anonymkode: 7b16c...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 11.08):

Jeg er lei av å plukke opp og rydde etter andre voksne mennesker. Mannebabyen i hus har eget rom og eget bad for min egen overlevelse, men det er så skittent og rotete der at jeg mister all respekt og tenning. Jeg prøver å opprettholde et samliv, men klarer ikke se på han som noe annet enn en forvokst tenåring. Han klager over mangel på sex, noe jeg forstår siden vi ikke har hatt sex på mange måneder. Jeg vil ikke ha sex med en jeg overhodet ikke tenner på, en jeg ikke klarer å få lyst på. Initierer han sex snurrer det bilder av de skitne rommene, rotet jeg har plukket opp etter han og all irritasjonen jeg har bygget opp kommer til overflaten. Jeg har prøvd alt. Anerkjennelse, belønning, kjeft, silent treatment, parterapi og latt han gå uten rene klær fordi han ikke vasker dem selv. Ingenting hjelper og jeg orker ikke bo sånn lenger. Jeg vil ikke at barna våre skal lære at det er greit å slenge fra seg og vi i skitt og rot.

Trengte å få det ut. 

Anonymkode: b8dfb...3a6

Neste gang han ber om sex, sier du at du ikke er pedofil. Når han begynner å rydde opp og vaske opp etter seg som en mann, og ikke oppføre seg som en tenåring skal du vurdere å ligge med han. 😆

Anonymkode: 54fbf...2b5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...