Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av mannebabyen

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer han ellers? På jobb, med barnet? Lager han middag? Planlegger han ferier? Tar initiativ til noe hyggelig sammen? 

Anonymkode: 712df...a9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan fungerer han ellers? På jobb, med barnet? Lager han middag? Planlegger han ferier? Tar initiativ til noe hyggelig sammen? 

Anonymkode: 712df...a9b

Han har utdannelse og full jobb. Det virker som han fungerer fint i jobb. Han er flink med barna for det meste. Noen ganger blir det mye skjerm. Han har en lei tendens til å stå på avstand mens han kommanderer barna til å gjøre ting som de selvfølgelig ikke gjør når de ikke får en klar instruks. Da øker frustrasjonen og til slutt blir han sint, men står fortsatt på avstand og da hever stemmen. Dette skjer daglig. Han lager middag innimellom, stort sett hvis han får beskjed. Tar aldri initiativ til noe hyggelig, planlegger aldri ferier. Jeg som står for alle feiringer, planlegging og bestilling av ferie, økonomien og annet som hører med av organisering under turen som å oakke

Anonymkode: b8dfb...3a6

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Og klaging om lite sex er det minst tennende som finnes. 

Anonymkode: 051d4...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 11.49):

Han var ikke slik da vi ble sammen og de første årene. Startet da jeg ble gravid. Han har tatt seg sammen i perioder, men faller like fort tilbake igjen i det samme mønsteret. Jeg har mange venninner som har menn som er like store slasker. Forskjellen er at de ikke har egne rom og bad så det rekker ikke bli så ekkelt før venninnene mine tar det. Det hadde vært fint om jeg kunne gå uten noe mer rundt det, men det betyr at våre barn må vokse opp i dette rotet og skittet halvparten av tiden.

Anonymkode: b8dfb...3a6

Har dere barn??

Anonymkode: c6882...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje litt i drøyeste laget for å være normalen. Men det er likevel skremmende relatertbart for mange, dessverre. 

Jeg er stadig innom der du er, selv om min mann ikke er i nærheten av det du beskriver. Han tar vare på seg selv og vasker tøy i ny og ne. Han kan gå ut med søppel, og sette inn og ta ut av oppvaskmaskinen. Han er flink med barna og tar seg mye av dem. 

Men jeg kjenner meg igjen i at jeg er null interessert i sex lenger. For det er jeg for sliten av all organisering og konstant rydding, vasking, vaske tøy, henge opp tøy, brette og legge bort tøy. All planlegging med skole for ungene osv. Jeg lurer virkelig på hvordan det hadde sett ut her hvis jeg flyttet ut. Det som plager meg er at jeg har grått, vært sykmeldt med depresjon, vært utslitt osv, og ENDA tar han ikke større ansvar og avlaster meg litt i alt som må gjøres hjemme her. Han tror virkelig at vi gjør ca. like mye... og jeg er så lei av å mase på ham, for uten det gjør han virkelig ingenting! 

Han var rotete da vi ble sammen, og det gikk helt greit så lenge vi bare var vi to. Men med to barn og en mann som ikke gjør noe, må jeg nå rydde for fire. I tillegg til å ha mindre overskudd og tid til å holde alt ryddig. 

Og mange av mine venninner beskriver nøyaktig det samme, så det er nok dessverre svært vanlig. Trist at det skal være så liten respekt for vår tid, at vi må vurdere å bryte opp familien fordi vi ikke orker mer... 

Håper du finner ut av det, men jeg ville nok belaget meg på å finne mitt eget sted ganske snart. Det kommer jo ikke til å bli noe bedre.

Anonymkode: eeec3...41d

• Liker 2
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren hans har oppdratt ham dårlig. Pass på at din sønn ikke havner i samme situasjon...uansett så hjelper det ikke å erge seg eller å oppdra en voksen. Bedre å beholde vennskapet og evt bo hver for dere ? 

Anonymkode: 80b15...197

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Moren hans har oppdratt ham dårlig. Pass på at din sønn ikke havner i samme situasjon...uansett så hjelper det ikke å erge seg eller å oppdra en voksen. Bedre å beholde vennskapet og evt bo hver for dere ? 

Jeg er veldig ryddig og renslig, og har oppdratt barna sånn. Likevel har de det betydelig mer rotete enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinen skrev (9 minutter siden):

Jeg er veldig ryddig og renslig, og har oppdratt barna sånn. Likevel har de det betydelig mer rotete enn meg. 

Jeg ble oppdratt til å ha det ryddig og rent hele tiden, moren min hadde "støv på hjernen lightversjonen" og jeg gikk helt motsatt vei da jeg flyttet for meg selv. Det tok mange år før jeg fikk ryddet opp i både hodet og hjemmet, og selv om jeg nå har det relativt ryddig og rent så er det ikke på nivå med moren min. Jeg dør ikke av noen hybelkaniner eller et gulv som ikke blir vasket annenhver dag. 

Man må slutte å skylde på moren sin i alle situasjoner. 

Anonymkode: 98f55...de0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble oppdratt til å ha det ryddig og rent hele tiden, moren min hadde "støv på hjernen lightversjonen" og jeg gikk helt motsatt vei da jeg flyttet for meg selv. Det tok mange år før jeg fikk ryddet opp i både hodet og hjemmet, og selv om jeg nå har det relativt ryddig og rent så er det ikke på nivå med moren min. Jeg dør ikke av noen hybelkaniner eller et gulv som ikke blir vasket annenhver dag. 

Man må slutte å skylde på moren sin i alle situasjoner. 

Jo man skal stille foreldre til ansvar når barn gjør gale ting. .f.eks hærverk eller mobber ,er voldelige og krenker andre mennesker. Barn gjør ikke som foreldre sier men som foreldre gjør. De speiler alltid foreldrenes/ foresattes/ holdninger og moral. Mor er den som har mest makt i oppdragelsen. Og er mor dysfunksjonell blir barna deretter uten moralsk gangsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo man skal stille foreldre til ansvar når barn gjør gale ting. .f.eks hærverk eller mobber ,er voldelige og krenker andre mennesker. Barn gjør ikke som foreldre sier men som foreldre gjør. De speiler alltid foreldrenes/ foresattes/ holdninger og moral. Mor er den som har mest makt i oppdragelsen. Og er mor dysfunksjonell blir barna deretter uten moralsk gangsyn.

Nå syns jeg du dro det litt vel langt. Det var ikke snakk om verken vold eller hærverk her, det var snakk om rydding og vasking. 

Og nei, jeg mener fortsatt at moren ikke automatisk klandres når barnet gjør noe galt. Man må slutte å klandre moren for alt avkommet finner på å gjøre. (I noen settinger så har oppveksten vært så forferdelig at man kan forstå at avkommet ikke er helt riktig skrudd sammen, men da er vi ikke på mye mer enn "bare" en slask som ikke vasker og rydder etter seg.)

Det er ikke moren min sin feil at jeg var et rotehue da jeg var yngre. Hun prøvde jo å gjøre et godt og ryddig menneske av meg, og selv om hun var ryddig og vasket hver dag så tok jeg ikke etter henne. Så. Kan ikke skyld på moren min. 

Og det tenker jeg man ikke kan gjøre helt automatisk når det gjelder mannebabyen til TS heller. Vi vet ikke, noen av oss her, men det kan hende at moren hans var ryddig og renslig og gjorde det hun kunne for å oppdra sønnen sin på samme måte. Og allikevel så ble han et grisete rotehue. (Og så kan det hende at moren hans bar han på gullstol og gjorde alt for han og ikke lærte han å vaske og rydde, det er også en mulighet. Jeg mener fortsatt at moren ikke kan klandres, for nå er han voksen og burde virkelig lært seg dette selv om moren evt. var utilstrekkelig før han flyttet hjemmefra)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 11.11):

Så hvorfor gidder du bli boende med han? 

Anonymkode: c73b3...a2e

Jeg vil gå enda dypere, hvordan kunne hun ikke se dette komme tidligere?

Anonymkode: ce84d...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 12.08):

Mannebabyen i hus har eget rom og eget bad for min egen overlevelse, men det er så skittent og rotete der at jeg mister all respekt og tenning

Det er vel helt åpenbart at sexlivet er dødt når når du omtaler han og tenker på han slik. Når det har blitt slik, så tror ikke jeg dette er noe som kan reddes. 

«Alle» vet at det blir mindre sex med to soverom. Han burde skjønt tegninga. 

«Løsningen» her er den samme som mange bruker. Skaff en vaskehjelp. Han bør betale for det og det «tvinger» han til å  rydde litt før det skal vaskes. På grunn av det andre, tror jeg ikke det vil funke her. 

Å planlegge ferie? Er du helt sikker på at han ikke bare gir deg det? Kona og jeg har litt forskjellige ønsker om ferie. Jeg har det bra på hytta, i fjellet og i Norge. Hun vil ut og gjerne til et sted det er varmt. 33 i går faktisk, så dere skjønner hvem som får velge og bestemme ferie her🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (På 30.6.2024 den 15.07):

veldig mange menn er flinke til å skjule de dårlige vanene sine i begynnelsen av forhold, viser sitt sanne jeg etter hvert.

Helt riktig. Menn er ulver i fåreklær.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 11.21):

Ikke gå in på romet og badet hans og kanskje finn deg en hobby og slutt å vær kontroll freak.

Anonymkode: be027...f86

Hahahaha.....ser du ikke at svaret passer inn på en 17 årig sønn..?

En mor har som oftest ikke lyst på sønnen sin, og det er morsfølelser han bringer fram med slik oppførsel.

Anonymkode: eb07c...a97

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå syns jeg du dro det litt vel langt. Det var ikke snakk om verken vold eller hærverk her, det var snakk om rydding og vasking. 

Og nei, jeg mener fortsatt at moren ikke automatisk klandres når barnet gjør noe galt. Man må slutte å klandre moren for alt avkommet finner på å gjøre. (I noen settinger så har oppveksten vært så forferdelig at man kan forstå at avkommet ikke er helt riktig skrudd sammen, men da er vi ikke på mye mer enn "bare" en slask som ikke vasker og rydder etter seg.)

Det er ikke moren min sin feil at jeg var et rotehue da jeg var yngre. Hun prøvde jo å gjøre et godt og ryddig menneske av meg, og selv om hun var ryddig og vasket hver dag så tok jeg ikke etter henne. Så. Kan ikke skyld på moren min. 

Og det tenker jeg man ikke kan gjøre helt automatisk når det gjelder mannebabyen til TS heller. Vi vet ikke, noen av oss her, men det kan hende at moren hans var ryddig og renslig og gjorde det hun kunne for å oppdra sønnen sin på samme måte. Og allikevel så ble han et grisete rotehue. (Og så kan det hende at moren hans bar han på gullstol og gjorde alt for han og ikke lærte han å vaske og rydde, det er også en mulighet. Jeg mener fortsatt at moren ikke kan klandres, for nå er han voksen og burde virkelig lært seg dette selv om moren evt. var utilstrekkelig før han flyttet hjemmefra)

Det er du som prøver å avskrive en mors ansvar for barnets oppdragelse. Hun har ansvar for at barnet skal får gode holdninger. Er mor narsissist og egoistisk eller konflikt sky så skyver hun alltid ansvaret over på andre for å unngå kritikk av egne manglende omsorgs svikt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 11.16):

Hvorfor? Dersom ts må oppdra et voksent menneske er det mennesket ikke voksent, men et barn. Og da er det etisk uforsvarlig for ts å opprettholde et samliv som inkluderer sex. Man har ikke sex med barn. Enten de nå er barn mentalt eller fysisk. Og voksne som ikke evner eller ønsker opprettholde normal renslighet er barn, mentalt. 

Det er intet poeng å «ta det opp», om ikke for å permanent avvikle samlivet. Og da kan jo ts like godt bare starte rett på avviklingen. Hun behøver ikke oppgi noen grunn for å avslutte et forhold. 

Anonymkode: b5ede...ef0

Hvorfor? Fordi man ikke kommer så langt uten god og tydelig kommunikasjon. Det er en del av grunnmuren i ethvert godt forhold.

Jeg var selv treg på dette, noe som ødela veldig for mitt første samboerskap. Jeg prøver så godt jeg kan å lære bonussønnen min å være renslig og ryddig. Det er faktisk ikke så lett.

Helt ærlig høres det ut som at TS har prøvd det meste. Hun kan gå seirende ut av forholdet om hun er tydelig på hvorfor. Hvis han allerede oppfatter henne som gal i hodet, så resulterer det kun at han hører enda mindre på henne.

Anonymkode: 83900...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er du som prøver å avskrive en mors ansvar for barnets oppdragelse. Hun har ansvar for at barnet skal får gode holdninger. Er mor narsissist og egoistisk eller konflikt sky så skyver hun alltid ansvaret over på andre for å unngå kritikk av egne manglende omsorgs svikt !

Hmmm

Mener du at denne mannen som er en grisete mannebaby har vært utsatt for omsorgssvikt av moren sin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barn speiler alltid sine foreldre. Særlig sin mors holdninger da hun har hoved omsorgen og mest innflytelse på sine barn. Det ser man der barn mobber og mor fraskriver seg alt ansvar å skylder på offeret i stedet på sin "perfekte " sønn som gjenspeiler henne selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2024 at 11:38 AM, AnonymBruker said:

Noen andre som kjenner lukt av troll?

Anonymkode: be027...f86

Hvorfor? Dette er veldig, veldig, veldig vanlig blant menn og et veldig realistisk scenario. 

Anonymkode: 7b16c...10f

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Foreldrenes ansvar. Så lei at folk glemmer at alle har en far også.. Sånn som om det er bare moren sitt ansvar å lære barna og bli et anstendig menneske, mens faren skal være moromannen som dukker opp når han gidder å komme hjem. :himle:

Anonymkode: 7b16c...10f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...