Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av mannebabyen

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

storetora skrev (8 minutter siden):

Har han alltid vært sånn? Synest dette er et tema som ofte er tatt opp. Menn som ikke "hjelper til hjemme" vi er ingen like, men jeg stusser over hvorfor dere lar det gå så langt og hvor dere i det hele tatt ble sammen med en slik mann/rotekopp. Jeg har en sor vennekrets å jeg kan ikke si at dette noen gang er et tema blant oss damene, kanskje vi bare er heldige alle samnen? Om dette skjedde meg, om min mann plutselig endret oppførsel å bare levde i sitt eget rot hadde jeg nok bedt ham pakke sakene sine og ikke kommet tilbake før han hadde endret holdning. Kan ikke vær noe godt samboerskap dette.

Han var ikke slik da vi ble sammen og de første årene. Startet da jeg ble gravid. Han har tatt seg sammen i perioder, men faller like fort tilbake igjen i det samme mønsteret. Jeg har mange venninner som har menn som er like store slasker. Forskjellen er at de ikke har egne rom og bad så det rekker ikke bli så ekkelt før venninnene mine tar det. Det hadde vært fint om jeg kunne gå uten noe mer rundt det, men det betyr at våre barn må vokse opp i dette rotet og skittet halvparten av tiden.

Anonymkode: b8dfb...3a6

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen andre som kjenner lukt av troll?

Anonymkode: be027...f86

Faktisk, så lukter det min eks av dette. 

Dojakitty skrev (43 minutter siden):

En liten tanke. 
Ta det opp med han?

Ts har jo vært i parterapi står det!

Anonymkode: a53d5...7b6

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var lik. Men han var rotete før jeg ble sammen med han da, så litt min feil å inngå forhold. Ble lei av å være hushjelp. Fy så grisete fyr, husker jeg skulle hente noe etter jeg flyttet ut. Dusjen var igjengrodd med en slimete hinne av såperester og skitt. Store hybelkaniner og speilet var helt grått. Stinket i hele huset. 

Sånne folk får bo alene.

• Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ikke gå in på romet og badet hans og kanskje finn deg en hobby og slutt å vær kontroll freak.

Hadde du vært komfortabel med å ha en samboer som gikk med skitne klær fordi han/hun ikke orket eller evner å vaske sine egne klær. Jeg blir stadig overrasket hvilke type forhold både kvinner og menn har blitt værende i i mange år, med barn og hele pakken. Et parforhold hvor man må fungere som omsorgsperson for den andre er passe fjernt... 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 11.23):

En liten tanke. Hva med å ikke relatere sex til status på badet som du ikke bruker? Dette virker mest som unnskyldninger kvinner bruker for å ikke tenne på mannen fordi de ikke egentlig tenner på han i utgangspunktet. Vanskelig å innrømme at man ikke har en seksuelt attraktiv mann.

Anonymkode: ad650...d30

Der er ikke noen "unnskyldning". Det er faktisk velsig avtennende når man ikke klarer å respektere noen fordi personen er en slask. Det er HANS problem å ta tak i seg selv og oppføre seg som en voksen. Og så det med å ikke respektere hennes tid og mentale helse, og bare la rotet sitt være...! Nei, da får han heller finne seg noen like ekle som seg selv.

Endret av katties
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han var ikke slik da vi ble sammen og de første årene. Startet da jeg ble gravid. Han har tatt seg sammen i perioder, men faller like fort tilbake igjen i det samme mønsteret. Jeg har mange venninner som har menn som er like store slasker. Forskjellen er at de ikke har egne rom og bad så det rekker ikke bli så ekkelt før venninnene mine tar det. Det hadde vært fint om jeg kunne gå uten noe mer rundt det, men det betyr at våre barn må vokse opp i dette rotet og skittet halvparten av tiden.

Anonymkode: b8dfb...3a6

Ja, skjønner ikke hva som er greia! Blir de sjalu av å se kona vaske og rydde for babyen, liksom?? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidder du? Høres ut som at forholdet i praksis er over. 

Anonymkode: 14349...d93

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, storetora said:

Har han alltid vært sånn? Synest dette er et tema som ofte er tatt opp. Menn som ikke "hjelper til hjemme" vi er ingen like, men jeg stusser over hvorfor dere lar det gå så langt og hvor dere i det hele tatt ble sammen med en slik mann/rotekopp. Jeg har en sor vennekrets å jeg kan ikke si at dette noen gang er et tema blant oss damene, kanskje vi bare er heldige alle samnen? Om dette skjedde meg, om min mann plutselig endret oppførsel å bare levde i sitt eget rot hadde jeg nok bedt ham pakke sakene sine og ikke kommet tilbake før han hadde endret holdning. Kan ikke vær noe godt samboerskap dette.

veldig mange menn er flinke til å skjule de dårlige vanene sine i begynnelsen av forhold, viser sitt sanne jeg etter hvert.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En liten tanke. Hva med å ikke relatere sex til status på badet som du ikke bruker? Dette virker mest som unnskyldninger kvinner bruker for å ikke tenne på mannen fordi de ikke egentlig tenner på han i utgangspunktet. Vanskelig å innrømme at man ikke har en seksuelt attraktiv mann.

Anonymkode: ad650...d30

Vanskelig å koble det seksuelle bort fra hvordan man generelt oppfatter en person. At jeg oppfatter min mann som hygienisk, voksen og ansvarlig er selvfølgelig en del av dette med å kunne tenne på ham. Hadde jeg kjent på at han var ekkel, uhygienisk og umoden ville min tenning selvfølgelig blitt påvirket negativt. Det er ikke seksuelt attraktivt. Det er ingen unnskyldning at seksuell tenning selvfølgelig henger sammen med hvordan man oppfatter personen generelt. 

Si det rett ut ts. At konsekvensen av hvordan han oppfører seg og fremstår påvirker din lyst på ham. Jeg vil si det er selvfølgelig at det gjør det. Ingenting rart ved at dette påvirker din tenning på ham. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far var sånn. Var høyt utdannet og hadde en god jobb. Men han manglet boevne. Når min mor fikk nok og skilte seg på ble det min jobb og rydde og vaske der ved hvert samvær. Og frem til han døde. Fra jeg var 9 år. Og var lengre perioder jeg ikke hadde tid eller mulighet til å hjelpe han, da ble det fort skikkelig ille. Også vært hjemme hos flere tilsynelatende oppegående voksne som ikke klarer å rydde og vaske. 

Anonymkode: a619d...979

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Faktisk, så lukter det min eks av dette. 

Jeg tror vi er mange damer som kjenner igjen dette, så det er et helt realistisk scenario. Dessverre. Og det er som ts skriver, hos de fleste blir det ikke så ille som hos henne. Damene må ta det før det blir så ille siden de fleste deler bad og rom. Jeg har nettopp flyttet fra en slik slask og jeg elsker det!! Jeg skal ha det så rent her, til enhver tid og kose meg med å rydde og vaske kun for meg, for at jeg skal ha det godt. Å bo med slasken gjorde meg faktisk syk. Det stjal så enormt med energi og krefter, både å være den eneste som tok i et tak, men også den mentale biten. Sorgen over at den som påsto å elske meg lot meg slite meg ihjel mens han mer eller mindre så på. Frustrasjonen over å ikke nå inn. Sorgen over at barna mine i ti år måtte se meg jobbe så hardt og redselen for at de skal kopiere samme mønster når de skal ut i forhold. Heldigvis hadde vi ikke felles barn, så mine barn slipper unna rotet og skitten nå. Jeg forstår at det for ts er vanskelig siden barna må bli boende i det. Men samtidig blir hun litt ødelagt selv av dette antakelig. 

Anonymkode: e9c47...c5a

• Liker 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen andre som kjenner lukt av troll?

Når noe er riktig ille og ukjennbart så tror vi det er troll som skriver innleggene. Det er ikke greit for de som deler sin vanskelige situasjon. Man kan heller la være å svare da,mener jeg.

Dessuten er i Ts sin historie unik,det finnes mange av samme sorten skal jeg si deg.

Anonymkode: 94e92...3ac

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når noe er riktig ille og ukjennbart så tror vi det er troll som skriver innleggene. Det er ikke greit for de som deler sin vanskelige situasjon. Man kan heller la være å svare da,mener jeg.

Dessuten er i Ts sin historie unik,det finnes mange av samme sorten skal jeg si deg.

Jeg mente å si at Ts sin historie IKKE er unik. Beklager skrivefeil.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg mente å si at Ts sin historie IKKE er unik. Beklager skrivefeil.

Da må ts kvitte seg med dette søppelet av en mann og begynne å ta seg sammen selv. Det er stor mulighet å ts ikke er så fantastisk. Søppel tiltrekkes søppel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må ts kvitte seg med dette søppelet av en mann og begynne å ta seg sammen selv. Det er stor mulighet å ts ikke er så fantastisk. Søppel tiltrekkes søppel. 

Det var da en nedsettende måte å snakke om andre på. Det viser også at du har ekstremt lite forståelse for hvorfor mennesker ender opp i de relasjonene som de gjør. 

Anonymkode: e9c47...c5a

• Liker 4
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær den voksne, avslutt forholdet.

Så enkelt og så vondt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregud så irrasjonell og ustabil du er , skikkelig kvinnespetakkel mennesket

Hva så om han er rotete på sine rom, det har jo du faen meg ingenting med?! Og hva har dette med sexen å gjøre ? absolutt ingenting

Dere har ulik erfaring om hvor mye og hvor ryddig det skal være noe som er en klassiker mellom menn og kvinner, mens newsflash. Kvinner skal ikke diktere hvordan det skal være hjemme! dere får møte dere på midtveien

Og om du ikke orker sex så kan du stikke, da får du flytte så blir det 50/50

Anonymkode: d65b4...2db

Så du tenner på damer som er ustelt, uvasket i gamle uvaskede klær som stinker? Flott 

Anonymkode: deb78...26a

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beviser jo bare poenget til mange i denne tråden her… Takk for det!

Anonymkode: 14349...d93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for en ekkel type. Få orden på hygienen din sånn at du øker sjansen for å få deg noe, så slipper du å sitte her å være bitter på kvinner og forsvare dette tafatte skiktet av guttevalper. 

Anonymkode: a8ddd...3ff

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (12 timer siden):

Ja dette er så ekkelt at jeg skjønner ikke at det går an. Ingen kvinne ved sine fulle fem hadde vært sammen med en så ekkel fyr 

Det er tydeligvis enkelt å si dette bak et tastatur. Jeg lever med en slik mann Ts beskriver, i tillegg er jeg mye sykemeldt og tydelig for alle rundt meg helt på felgen til tider, så det får store konsekvenser at han ikke gjør noen ting hjemme. Jeg ble etterhvert så desperat at jeg begynte å dele med andre hvordan mannen er, og jeg har utelukkende fått negativ respons på MIN tankegang. Jeg får høre ting som at jeg bare fokuserer på det negative, at jeg ikke kan endre andre, så jeg må endre mitt eget tankemønster slik at jeg ikke plages av det, "alle har det skittent i småbarnsperioden", "for noe tull, det ser helt rent ut hjemme hos dere", "husarbeid har ingenting å si for forholdet" osv, osv. 

Anonymkode: c6718...c4b

• Liker 3
  • Hjerte 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...