Gå til innhold

Første fase av et samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelpsom skrev (4 minutter siden):

Hun må også da ta del i utgiftene på huset, slik som lån, kommunale avgifter og kostnader på vedlikehold.

Siden hun ikke har gjeld på sin halvdel av huset, antar jeg at det vil kunne hjelpe henne å leie en stor nok leilighet til at barna kan bo også der frem til de får solg, eller til hun blir kjøpt ut og kan kjøpe seg noe annet. Det var egentlig bare et svar på fra når en slik husleie kan måtte betales.

Anonymkode: 92249...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg eier halvparten av boligen og er gjeldsfri. Om han kjøper meg ut i tillegg har jeg nok en egenandel på 4 mill, så vil nok få lån til en to-roms selv om jeg tjener lite. Men alt dette er jo ikke gjort på en måned. Kan vil jo ikke forhandle. Han vil verken være sammen med meg, eller ønsker samlivsbrudd. Han vil ikke kjøpe meg ut eller flytte ut. Samtidig er han svært utfordrende å leve med og han klarer ikke skåne barna fra sinneutbruddene sine. Han blir også ofte for sint på dem og tar dem hardt i armen(e), smeller med dører så ting ødelegges og tramper i trapper. Det skjer ikke hele tiden, men har skjedd et par ganger for mye. Så kan ikke vente lengre nå. Er derimot ikke ute etter å ta fra ham samvær. Ser for meg 50-50 fordeling.

Anonymkode: d83ec...a0c

Synes det er rart med alle som har en mann de virkelig mener ikke fungerer (husker tråden fra ferieturen) og likevel ikke ser for seg noe annet enn 50/50. Hvorfor det egentlig? For å være politisk korrekt?? BLI i huset til det er solgt, si at det skal forberedes for salg nå. Sett hardt mot hardt overfor denne dusjen! Ja, ungene dine vil føle at du forlater dem hvis du bare flytter nå. De må få si sitt om hvem de vil bo mest hos (og jeg antar det vil bli deg) og du kan ikke la ham ha adresse og alt sånt på seg mens dere venter. 

Anonymkode: d608d...188

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det er rart med alle som har en mann de virkelig mener ikke fungerer (husker tråden fra ferieturen) og likevel ikke ser for seg noe annet enn 50/50. Hvorfor det egentlig? For å være politisk korrekt?? BLI i huset til det er solgt, si at det skal forberedes for salg nå. Sett hardt mot hardt overfor denne dusjen! Ja, ungene dine vil føle at du forlater dem hvis du bare flytter nå. De må få si sitt om hvem de vil bo mest hos (og jeg antar det vil bli deg) og du kan ikke la ham ha adresse og alt sånt på seg mens dere venter. 

Anonymkode: d608d...188

Dusten, ikke dusjen 😅

Anonymkode: d608d...188

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flytt ut! Da har han fortsatt bostedsadresse på barna osv.

Evt får dere leie en billig hybel hvor dere bytter på å bo og begge finansierer begge deler.

Men ikke flytt ut og la barna bli igjen før dere har en avtale på plass! Det kan brukes mot deg senere.

Anonymkode: a257a...783

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, bruk tiden du er tvunget til å bo sammen med denne mannen til å jobbe med deg selv. Øk stillingen din til heltid (det er på høy tid med mindre du er syk) og fyll livet ditt med positive ting som tar tankene bort fra ham. Nå er det på tide å være sterk for barna. 

Anonymkode: d608d...188

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svarene. Ble likevel ikke så mye klokere rundt hva jeg gjør i første fase. Jeg vil jo ikke dra fra barna og har ikke råd til leilighet med to soverom. Med mindre han betaler husleie. Markedsprisen på leie av boligen vår ligger på mellom 20-25 tusen vil jeg tro, men må vel ha advokat involvert for å få til dette?

Et alternativ er at vi leier en hybel sammen og bytter på å bo der og hjemme i huset vårt med barna.

Men han er lite samarbeidsvillig i alle retninger. Selv om det er han som hele tiden gjør det slutt.

Nå sist på ferieturen vår sist uke. Skrev et innlegg om det der de fleste rådet meg å dra.

Anonymkode: d83ec...a0c

Du har fått et råd om å bli boende i huset til du finner ut av det økonomiske. Hvis han ikke samarbeider må du tenke på hva er best for deg. Det er å bli i huset hvor barna er og ikke bruke penger på å leie. Så skjønner han nok etterhvert at han må samarbeide. Hører så ofte om menn som blir helt tafatte i slike situasjoner og overlater alt det praktiske til kona. Da min eksmann ville skilles ble jeg boende i huset i flere måneder før jeg kjøpte mitt eget. Det måtte bare ta den tiden det tok.  

Anonymkode: b2647...e42

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE forlat huset ditt. Vent på FVK og ta med deg barna. Vær smart nå! Du fremstår mye smartere enn de valga du tar nå… Fortell venner og familie hva som har skjedd, og gjør det kjent at dere er i prosessen med å gå fra hverandre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag til deg er å kontakte ett krisesenter. De kan hjelpe deg med veien videre. Du har levd med mye vondt som du har normalisert overfor deg selv. Du trenger støtte rundt deg. Og 50/50 med en sånn mann kan du ikke gjøre mot barna dine. Du trenger hjelp til å innse hva du og ungene har gjennomgått. 

Anonymkode: eed63...b39

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Siden hun ikke har gjeld på sin halvdel av huset, antar jeg at det vil kunne hjelpe henne å leie en stor nok leilighet til at barna kan bo også der frem til de får solg, eller til hun blir kjøpt ut og kan kjøpe seg noe annet. Det var egentlig bare et svar på fra når en slik husleie kan måtte betales.

Anonymkode: 92249...028

Ahh, ja ser det nå. Da er det jo egentlig enkelt å greit å få gjort. 
Det kan være lurt å få inn 3 megler og passe på at begge er til stede. Da jeg ble separert så hadde jeg megler innom og han ene mente han kunne sette en lavere pris slik at jeg slapp billigere unna når jeg eventuelt skulle kjøpe ut eksen. Det var for meg uaktuelt og jeg ble irritert. Skulle vel egentlig rapportert han, men det blir jo da påstand mot påstand.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ferie nå? Ta med deg ungene ut av huset og gjør andre ting, fremfor å henge med han hele dagen

Anonymkode: 8a1dc...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Samtidig er han svært utfordrende å leve med og han klarer ikke skåne barna fra sinneutbruddene sine. Han blir også ofte for sint på dem og tar dem hardt i armen(e), smeller med dører så ting ødelegges og tramper i trapper. Det skjer ikke hele tiden, men har skjedd et par ganger for mye. Så kan ikke vente lengre nå. Er derimot ikke ute etter å ta fra ham samvær. Ser for meg 50-50 fordeling.

Anonymkode: d83ec...a0c

Nei. Denne mannen skal IKKE ha 50/50 samvær med en 6-åring og en 8-åring. Jeg har også lest tråden din om oppførselen hans på ferieturen deres sist uke. 

Nei, bare nei. 

Anonymkode: 1e4d7...c99

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg eier halvparten av boligen og er gjeldsfri. Om han kjøper meg ut i tillegg har jeg nok en egenandel på 4 mill, så vil nok få lån til en to-roms selv om jeg tjener lite. Men alt dette er jo ikke gjort på en måned. Kan vil jo ikke forhandle. Han vil verken være sammen med meg, eller ønsker samlivsbrudd. Han vil ikke kjøpe meg ut eller flytte ut. Samtidig er han svært utfordrende å leve med og han klarer ikke skåne barna fra sinneutbruddene sine. Han blir også ofte for sint på dem og tar dem hardt i armen(e), smeller med dører så ting ødelegges og tramper i trapper. Det skjer ikke hele tiden, men har skjedd et par ganger for mye. Så kan ikke vente lengre nå. Er derimot ikke ute etter å ta fra ham samvær. Ser for meg 50-50 fordeling.

Anonymkode: d83ec...a0c

Hvorfor ser du for deg 50-50 fordeling? Han sa jo at han bare ville ha 30%. Og synes du virkelig at han er en person som kan ha enesansvar for to små barn 50% av tiden?  Han virker da ikke som en god omsorgsperson slik du beskriver han.  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den som flyttet ut, var heldig og fant sted med to soverom med en gang og fikk flyttet i løpet av kort tid.

Vi ble enige om å dele alle utgifter, så vi betalte fra felles konto både for husleie og utgifter til huset. Det var i begges interesse å få gjennomført, så vi samarbeidet bedre enn vi hadde gjort på veldig lang tid. Dette gjorde vi fram til huset var solgt og han også hadde skaffet seg leilighet. Men så var begge fri og fikk ordne seg selv.

Det gikk veldig greit da jeg først bare hoppet i det, tidligere diskusjoner om å skille lag strandet fordi vi ikke så hvordan vi skulle kunne gjennomføre det.

Anonymkode: 17fbb...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt han om å flytte, og siden han utøver psykisk og fysisk vold ville jeg gått til politiet om han ikke gjør det. Ut fra det du forteller syns jeg dette haster. Han virker ikke som en mann i balanse, og et brudd kan vippe han helt av pinnen. 
Det er ikke lett å se når man står midt i det, men du må forstå alvorlighetsgraden. Få han ut. 
Prøv først med sunn kommunikasjon, tilby å hjelpe med å finne han leilighet, lette på utgiftene hans etc. Alle andre bekymringer kan du takle senere, akkurat nå må du bare få han ut, for barna sin skyld❤️

Anonymkode: f9809...4a3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...