Gå til innhold

Mistet helt troen på ekte kjærlighet finnes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bombasi skrev (1 time siden):

Så klart finnes vi. :) I bøtter og spann. Det er ikke bare kvinner som er kjærlighetsløse. Du finner menn rundt hver en knaus som føler det akkurat likens som deg. Om noe, så er vel menn i overtall i landet vårt? Såklart finnes det mye bra blant alle disse.

Problemet er at det er vanskelig å finne hverandre. Man skulle tro datingapper hadde gjort det lettere, men det er vel det stikk motsatte som har skjedd. Aldri før har man møtt hverandre med så mye krav og med så lave terskler for å avslå, ghoste eller dumpe, for det er liksom flust av fisker i havet, og disse ligger tilgjengelig i hver vår selekteringsbunke som man har tilgang til fra sofaen hjemme. Man tror visst at man alltids kan finne noe bedre...

Kjærlighet er det mye av, men å treffe hverandre er et mareritt. 

For øvrig er du jo i din beste alder. I tidlig 30 åra. Du har jo hele livet foran deg. Du har gooood tid. Så ikke depp fordi det butter imot nå. Ikke sett så stor press på deg selv. Senk skuldrene, og ta det litt som det kommer. Det er ingenting å stresse med, så hvorfor gjør du det? Du gjør det vanskeligere for deg selv da. For stress, fortvilelse og desperasjon forplanter seg i utstrålingen. 

Utforsk livet litt. Tenk nytt. Finn roen med deg selv. Og vit at alt som skal til er ett lite sekund på riktig sted til riktig tid, og alt kan være snudd for deg. Plutselig står du ovenfor din livs kjærlighet. Det er gjerne når man minst forventer det at det skjer. Og da er det viktig at du er den beste versjonen av deg selv, og ikke en stresset og fortvilt versjon av deg som egentlig ikke har tro på hverken deg selv eller han du møter fordi du har brutt deg selv ned i forkant. 

Pust. Ta det med ro. Nyt livet. Og vit at mulighetene er ganske uendelige. :) 

Sånn, da har du fått "oppskriften" på å vinne i Lotto, pakket inn i masse tomme feelgood-fraser.

Og hvem vet? Kanskje blir du en av de 10% som finner Drømmemannen™ ved å bare være deg selv og satse på flaksen?

Eller kanskje, med 90% sannsynlighet, må du slå deg til ro med en fyr som ikke akkurat var alt du håpet på, eller eventuelt forbli alene?

… helt sikker på at du ikke vil bearbeide oddsene litt? Bare sånn tatt i betraktning hvordan det har gått hittil?

I så fall må du begynne å fokusere på hva de mennene du vil ha ønsker seg i en kvinne. Politisk ukorrekt, men sant.

Anonymkode: 5c7df...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har innsett at jeg aldri har opplevd ekte kjærlighet. Har opplevd gjensidige forelskelser flere ganger og mitt hittil livs største kjærlighet elsker jeg enda, men jeg har nå innsett at han ikke elsker meg tilbake. Har mistet fullstendig troen på at ekte kjærlighet finnes. Tror aldri noen har elsket meg sånn på ordentlig. Finner meg i alt for mye dritt i håp om at den jeg er sammen skal elske meg tilbake, men det skjer jo aldri 🥺 må være noe galt med meg siden ingen virkelig elsker meg for den jeg er. Finnes det virkelig menn der ute som ikke bare er ute etter sex og som oppriktig ønsker å finne noen å dele resten av livet med?  Når jeg ser gamle mennesker som leier hverandre hånd i hånd og som alltid har stått sammen blir jeg først og fremst rørt, men jeg blir også trist. For jeg tenker at det er noe jeg aldri kommer til å oppleve selv. Er passert 30 år, og har rotet bort livet mitt på drittsekker. Føler toget har gått nå. 

Anonymkode: 42ae5...7b6

Du er ikke alene ♥️ Føler det litt på samme måte. Men jeg har ikke noe hast med å finne kjærligheten igjen enda 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sånn, da har du fått "oppskriften" på å vinne i Lotto, pakket inn i masse tomme feelgood-fraser.

Og hvem vet? Kanskje blir du en av de 10% som finner Drømmemannen™ ved å bare være deg selv og satse på flaksen?

Eller kanskje, med 90% sannsynlighet, må du slå deg til ro med en fyr som ikke akkurat var alt du håpet på, eller eventuelt forbli alene?

… helt sikker på at du ikke vil bearbeide oddsene litt? Bare sånn tatt i betraktning hvordan det har gått hittil?

I så fall må du begynne å fokusere på hva de mennene du vil ha ønsker seg i en kvinne. Politisk ukorrekt, men sant.

Mulig jeg har misforstått "ekte kjærlighet". Så ikke på det som drømmemannen, men heller en mann som oppriktig elsker henne. TS skrev i Hi "tror aldri noen har elsket meg sånn ordentlig". Drømmemannen er nok vanskeligere å finne enn å finne ekte kjærlighet, da med referanse mot å finne en man elsker og som elsker deg tilbake. Og det kan man fint finne uten at det er en drømmemann.

Kjærlighet er ikke bare en dans på roser for de fleste. Det er kompromiss i sin fulle forstand. Både mot partneren og en selv. Det er jobb, det er tålmodighetsprøve, det er gnisninger og innimellom kan man bli møkklei. Men i bunn er kjærligheten så sterk at noe annet enn å leve videre i dette er utenkelig. Der forholdets skyggesider bare blir små parantenser opp mot at de elsker hverandre. 

Skal man sitte hjemme og være frustrert for å ikke finne drømmemannen, så forblir man mest sannsynlig frustrert inn i evigheten også. Det holder å finne gjensidig kjærlighet. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva kan jeg gjøre for å bedre oddsene da? Utseendemessig gjør jeg det jeg kan for å bli den beste versjonen av meg selv. Har slitt med dårlig selvbilde og selvtillit siden jeg var ung. Ble som 17 åring sammen med en som var mange år eldre. Jeg hadde ikke hatt sex før og ble utsatt for både overgrep og psykisk vold. Det har nok påvirket meg mer enn jeg har trodd. Skulle tro jeg hadde lært etter så mange år, men sitter fast i gamle mønstre når det kommer til menn. Har vel innerst inne en følelse av at jeg ikke er verdig kjærlighet. På tross av at det egentlig er det eneste jeg vil ha 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkode: 634f9...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har innsett at jeg aldri har opplevd ekte kjærlighet. Har opplevd gjensidige forelskelser flere ganger og mitt hittil livs største kjærlighet elsker jeg enda, men jeg har nå innsett at han ikke elsker meg tilbake. Har mistet fullstendig troen på at ekte kjærlighet finnes. Tror aldri noen har elsket meg sånn på ordentlig. Finner meg i alt for mye dritt i håp om at den jeg er sammen skal elske meg tilbake, men det skjer jo aldri 🥺 må være noe galt med meg siden ingen virkelig elsker meg for den jeg er. Finnes det virkelig menn der ute som ikke bare er ute etter sex og som oppriktig ønsker å finne noen å dele resten av livet med?  Når jeg ser gamle mennesker som leier hverandre hånd i hånd og som alltid har stått sammen blir jeg først og fremst rørt, men jeg blir også trist. For jeg tenker at det er noe jeg aldri kommer til å oppleve selv. Er passert 30 år, og har rotet bort livet mitt på drittsekker. Føler toget har gått nå. 

Har du aldri opplevd ekte kjærlighet fra foreldre, barn, familiemedlemmer? Det er ikke romantisk kjærlighet, men ekte kjærlighet! Og der viser jo at vi er i stand til å elske så høyt at vi er villige til å ofre alt. 

Jeg tenker at den romantiske kjærligheten finnes der ute. Noen er heldige og finner den personen, andre kanskje ikke. Men muligheten er absolutt der!

Jeg mistet troen på ekte kjærlighet etter jeg brukte over et tiår på en mann som tydelig (i etterkant ser jeg det) ikke elsket meg ordentlig. Men jeg har sett kjærlighet mellom mennesker på den måten mange ganger. Mamma og pappa, for å nevne noe. 

I lang, lang tid tenkte jeg at jeg aldri kom til å finne noen, og lurte på om jeg i det hele tatt orket å tenke på å elske noen igjen. For jeg kunne jo ikke stole på noen igjen (trodde jeg). Har aldri vært gift, men drømte om det og ble lovet at det ville bli noe i fremtiden. Det ble det aldri, men det ble mange tomme løfter! Nå har jeg truffet en mann i snart to år, som har fått meg til å drømme om å gifte meg igjen❤️ 

Anonymkode: 25d80...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (6 timer siden):

Så klart finnes vi. :) I bøtter og spann. Det er ikke bare kvinner som er kjærlighetsløse. Du finner menn rundt hver en knaus som føler det akkurat likens som deg. Om noe, så er vel menn i overtall i landet vårt? Såklart finnes det mye bra blant alle disse.

Problemet er at det er vanskelig å finne hverandre. Man skulle tro datingapper hadde gjort det lettere, men det er vel det stikk motsatte som har skjedd. Aldri før har man møtt hverandre med så mye krav og med så lave terskler for å avslå, ghoste eller dumpe, for det er liksom flust av fisker i havet, og disse ligger tilgjengelig i hver vår selekteringsbunke som man har tilgang til fra sofaen hjemme. Man tror visst at man alltids kan finne noe bedre...

Kjærlighet er det mye av, men å treffe hverandre er et mareritt. 

For øvrig er du jo i din beste alder. I tidlig 30 åra. Du har jo hele livet foran deg. Du har gooood tid. Så ikke depp fordi det butter imot nå. Ikke sett så stor press på deg selv. Senk skuldrene, og ta det litt som det kommer. Det er ingenting å stresse med, så hvorfor gjør du det? Du gjør det vanskeligere for deg selv da. For stress, fortvilelse og desperasjon forplanter seg i utstrålingen. 

Utforsk livet litt. Tenk nytt. Finn roen med deg selv. Og vit at alt som skal til er ett lite sekund på riktig sted til riktig tid, og alt kan være snudd for deg. Plutselig står du ovenfor din livs kjærlighet. Det er gjerne når man minst forventer det at det skjer. Og da er det viktig at du er den beste versjonen av deg selv, og ikke en stresset og fortvilt versjon av deg som egentlig ikke har tro på hverken deg selv eller han du møter fordi du har brutt deg selv ned i forkant. 

Pust. Ta det med ro. Nyt livet. Og vit at mulighetene er ganske uendelige. :) 

Den var fin❤️

Anonymkode: 991b3...922

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, selvfølgelig har jeg tenkt på det. Godt mulig jeg ikke er det de ser etter. Jeg er sikkert ikke bra nok på flere plan. Det gjør igjen at man blir fanget i en spiral av dårlige forhold. Jeg er heller aldri den som tar først initiativ, de forholdene jeg har bak meg er det mannen som har vært pådriveren i starten. De få jeg har datet som har virket ordentlig seriøse har jeg som regel ikke vært tiltrukket av. Har inntrykk av at det ofte er menn som aldri får napp og som av desperasjon kan holde seg til den ene de får "innpass" hos. Det er ikke kjærlighet slik jeg ser det. Har egentlig bare gitt opp nå 😣

Du har vel vært tiltrukket av feil menn, som så mange andre. Prøv å test andre enn de du faller for først? Eller aller helst noen som Du faller for.  Ta initiativ. De fleste menn liker det. Da har du en større trygghet i deg selv

Anonymkode: 24daf...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva kan jeg gjøre for å bedre oddsene da? Utseendemessig gjør jeg det jeg kan for å bli den beste versjonen av meg selv. Har slitt med dårlig selvbilde og selvtillit siden jeg var ung. Ble som 17 åring sammen med en som var mange år eldre. Jeg hadde ikke hatt sex før og ble utsatt for både overgrep og psykisk vold. Det har nok påvirket meg mer enn jeg har trodd. Skulle tro jeg hadde lært etter så mange år, men sitter fast i gamle mønstre når det kommer til menn. Har vel innerst inne en følelse av at jeg ikke er verdig kjærlighet. På tross av at det egentlig er det eneste jeg vil ha 😕

Selvfølgelig er du "verdig kjærlighet". Det der er ikke engang en setning som gir noen mening: Det er ingenting som heter å "ikke være verdig kjærlighet".

Men selv om du i likhet med alle andre fortjener kjærlighet, så er det ikke dermed lett å oppdrive i dag. Og nettopp derfor gjelder det å vri oddsene til din fordel så mye som mulig.

Det gjør du ved å jobbe med å hente frem det i det som bra menn vil ha, og kvitte deg med det som hindrer deg fra å finne ham. For det skal bare en eneste riktig mann til…

Og det bra menn generelt vil ha i en kvinne er 3 ting:

1) Gjensidig seksuell tiltrekning. Og nei, det er ikke tilstrekkelig at han vil knulle deg. Det er heller ikke tilstrekkelig at du sier «Javel, OK da…» relativt ofte. Vi forventer at sex er noe du forventer.

2) At du er trivelig. Og nei, dette betyr ikke at du ikke skal ha en personlighet, det betyr at personligheten din ikke skal være ubehagelig å være sammen med. Vi vil ikke ha en utrivelig hverdag.

3) At du er til å stole på. Og nei, dette betyr ikke at "du vet at du aldri ville…" bla-bla-bla. For poenget er at vi må føle oss trygge på det. Lojalitet er noe du må overbevise om.

… og der har du det: Gjensidig seksuell tiltrekning med en kvinne som er trivelig og lojal. Da snakker vi konemateriale.

På dette tidspunktet bil mange kronisk single kvinner protestere: «Jammen jeg er jo alt dette!»… og da har de ikke hørt etter.

Det er ikke spørsmål om du synes at du er slik, innerst inne, hvis du er i det rette humøret og kjenner skikkelig godt etter. Dette er ikke tilstrekkelig.

Det er spørsmål om det er slik menn oppfatter deg.

Det er hvordan du blir oppfattet du må jobbe med. Nærmere bestemt, hvordan du ender opp med å formidle at du er å være sammen med.

Og så må du for guds skyld komme deg i terapi når det gjelder synet ditt på deg selv, og hva slags trekk hos menn det er du går etter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt her. Har aldri elsket noen. Blitt forelsket og glad i dem, men ingen har vært den store kjærligheten. Jeg har egentlig aldri forstått hva ekte kjærlighet er.

Så møtte jeg kjæresten og det sa bare pang! Alt bare klikket og brikkene falt på plass.

Men det som er viktig for å ha en sjanse til det er at en må være 100% seg selv. Ikke late som en er noe en ikke er. Ikke prøve å kue en del av den du er for du tror den du møter vil like deg sånn og sånn.

Men oss er vi begge nøyaktig hvem vi er på godt og vondt. Allikevel er det ikke noe med hverandre som er irriterende eller som føles skremmende. Vi prater om absolutt alt og er bestevenner i tillegg til partnere som løfter og støtter hverandre. Vi vil ikke endre noe med hverandre, men sammen vokser vi som mennesker.

Du er verdt å elske. Du må bare finne en som du kan være deg selv med.

Anonymkode: a0dea...524

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del finnes det ikke ekte kjærlighet. Som mindre pen kvinne blir man ikke elsket, kun godtatt/tatt til takke med. Det gjelder dessverre også min nåværende snille, ansvarsfulle og omtenksomme samboer. Han har tatt til takke. Blant annet fordi han ikke ønsker å gifte seg med meg, enda han vet det er viktig for meg. Det skinner gjennom at det han føler, er takknemlighet over hvordan jeg er mot ham og hvilken livsstil han kan føre ved å være sammen med meg. Det samme gjaldt eksene mine. Så FOR MEG finnes det dessverre ikke ekte kjærlighet. Jeg kommer ikke til å gå fra samboer, men hvis han forlater meg for noen han forelsker seg i, blir jeg verken lei meg eller overrasket. 

Anonymkode: 865e4...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 11.16):

Takk 🙂 godt å ikke være helt alene om å føle det sånn. Er bare så lei menn nå. Skulle bare ønske at menn kunne helt ærlig om hva de egentlig er ute etter. Føler alle uten unntak har vært sjarmerende og kjærlig i starten. For så deretter å gradvis bli et helt annet mennske. Blir fysisk dårlig når jeg tenker på hva jeg har godtatt. Tror jeg er inne i en ond sirkel der jeg ikke tror jeg fortjener bedre på grunn av dårlige erfaringer. Selv de partnerene som har behandlet meg bedre har mistet interessen  når sexen ikke er like spennende lenger og de er da klar for neste dame. Tror kjærligheten var enklere før i dag. I dag er bruk og kast mentalitet veldig sterk. Har vel aldri vært flere single enn nå. Det vanskeligeste for meg er at jeg har er stort behov for nærhet og jeg sliter med å holde meg unna menn som jeg innerst inne vet ikke er bra for meg 🙈 det er jeg nødt å snu på ett eller annet vis. 

Menn kan ikke være ærlige i parforhold, da blir det jo ikke noe sex. Hvis menn kunne fått sex og vært ærlige samtidig så hadde de vært ærlige

Anonymkode: 0cc7c...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes! Fant selv min egen store kjærlighet når jeg hadde gitt opp håpet. Hadde fått en sykdom som gjorde det å finne kjærligheten ganske vanskelig, men plutselig var han der. Nå har vi vært gift i 14 år og han gjør alt for at jeg skal ha det godt og føle meg elsket. Hadde også relasjonstraumer og derav utrygg tilknytning, men endelig fant jeg en med tålmodighet og ro til å la meg føle meg trygg❤️ 

Anonymkode: db4c2...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/30/2024 at 4:03 PM, AnonymBruker said:

Jeg er heller aldri den som tar først initiativ, de forholdene jeg har bak meg er det mannen som har vært pådriveren i starten. De få jeg har datet som har virket ordentlig seriøse har jeg som regel ikke vært tiltrukket av. Har inntrykk av at det ofte er menn som aldri får napp og som av desperasjon kan holde seg til den ene de får "innpass" hos. Det er ikke kjærlighet slik jeg ser det. Har egentlig bare gitt opp nå 😣

Du vil ha de som alle andre kvinner vil ha med andre ord.

Først etterlyser du menn som ikke bare er opptatt av sex, men du blir ikke tiltrukket av de som er seriøse.

Her er en fin video:

Anonymkode: 2a5f9...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2024 at 4:31 AM, AnonymBruker said:

Finnes det virkelig menn der ute som ikke bare er ute etter sex og som oppriktig ønsker å finne noen å dele resten av livet med?

On 6/30/2024 at 9:17 PM, AnonymBruker said:

Hva kan jeg gjøre for å bedre oddsene da? Utseendemessig gjør jeg det jeg kan for å bli den beste versjonen av meg selv. 

Ser du problemet her?

Du etterlyser menn som ikke bare er ute etter sex, og det eneste du trekker fram som din egenskap er utseendet.

Hva har du å tilby en mann? Det er det du bør spørre deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min møtte sin partner når han var 34 og hun 38, de har både fått barn og holdt sammen i 9 år nå og de er så utrolig gode sammen. Kjærligheten kan oppstå når som helst. Ikke mist håpet ❤

Anonymkode: 262f5...788

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 22.31):

...Her er en fin video:

Hannah Pearl Davis er like singel selv, så kanskje hun skulle følge sine egne råd så hun får bedre sjans på varige forhold til menn? 

Anonymkode: eda01...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig naturlig å tenke at ekte kjærlighet ikke finnes etter man har vert gjennom mange dårlige forhold. Ja, det skal vel ofte gjerne bare ett par av de for å virkelig sementere den følelsen. 

Er det slik at hvis noen elsker deg så svikter de deg aldri? De vil aldri såre deg? Hvor stygg kan man være med den man elsker og fortsatt elske personen? 

Jeg synes det er veldig vanskelig å se ekte kjærlighet da jeg har vokst opp med omsorgssvikt og vert i noen forhold hvor jeg har blitt manipulert og opplevd svik. Hvordan skal jeg kjenne igjen ekte kjærlighet når jeg ikke vet hvordan det ser ut?  

Jeg tror likevel det finnes kjærlighet uten at man svikter og sårer hverandre med vilje, men kjærlighet helt uten skuffelser er nok helt umulig å oppdrive. 

Du må kanskje først og fremst gi deg selv kjærlighet i bøtter og spann, slik at du ikke godtar dårlig oppførsel fra andre fordi du så desperat ønsker at de skal elske deg at du lar de tråkke på grensene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (5 timer siden):

Det er veldig naturlig å tenke at ekte kjærlighet ikke finnes etter man har vert gjennom mange dårlige forhold. Ja, det skal vel ofte gjerne bare ett par av de for å virkelig sementere den følelsen. 

Er det slik at hvis noen elsker deg så svikter de deg aldri? De vil aldri såre deg? Hvor stygg kan man være med den man elsker og fortsatt elske personen? 

Jeg synes det er veldig vanskelig å se ekte kjærlighet da jeg har vokst opp med omsorgssvikt og vert i noen forhold hvor jeg har blitt manipulert og opplevd svik. Hvordan skal jeg kjenne igjen ekte kjærlighet når jeg ikke vet hvordan det ser ut?  

Jeg tror likevel det finnes kjærlighet uten at man svikter og sårer hverandre med vilje, men kjærlighet helt uten skuffelser er nok helt umulig å oppdrive. 

Du må kanskje først og fremst gi deg selv kjærlighet i bøtter og spann, slik at du ikke godtar dårlig oppførsel fra andre fordi du så desperat ønsker at de skal elske deg at du lar de tråkke på grensene dine.

Tingen er at hvis folk behandler en stygt eller respektløst, så man uansett sette grenser eller gå. Å elske noen er ikke en fribillett til å være et rævhol. 

Anonymkode: eda01...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...