Gå til innhold

Flytting - verdt å betale flyttebyrå, eller kjøpe nye møbler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem i alle dager kjøper andre folks gamle møbler?

Anonymkode: 0a0a3...aa9

Eeeeh, mange? Hørt om finn.no?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

det er arrogant å tro at alle klarer å flytte store og tunge møbler selv. Det er arrogant å tro at alle har bil, lappen etc. det er arrogant å tro at alle har helse til å bære selv forholdsvis lette ting ut av gammel bolig, inn i bil, ut av bil og inn i ny bolig. Alle kan ikke det.

Anonymkode: a43ac...774

Det er slett ikke arrogant.

Mardina skrev "Det er jo normalt at man flytter tingene sine selv". Og det ER det jo absolutt grunn til å anta, på slike korte avstander.

Majoriteten av befolkningen her i landet er heldigvis fremdeles i stand til å kjøre bil samt å bære litt flyttelass (kanskje med hjelp av familie og venner).

Og ts har på ingen måte indikert at vedkommende ikke er i stand til faktisk å utføre jobben.

Å diskutere ulike løsninger basert på ts sitt innlegg og legge til grunn at ts er et relativt gjennomsnitlig menneske må da være innafor, og slett ikke arrogant. 

At det faktisk finnes folk som av en eller annen grunn ikke er i stand til å gjøre disse tingene selv betyr ikke at det er formålstjenlig å ta høyde for alle "ifs and buts". 

Krenkorama … 😂

 

Anonymkode: 2c3fa...d47

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Har fortsatt ikke noe med arroganse å gjøre 🙄 Tenk deg litt om....

Jo, det ER arrogant å tro at alle kan flytte flyttelasset sitt selv, tenk deg litt om selv du

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er slett ikke arrogant.

Mardina skrev "Det er jo normalt at man flytter tingene sine selv". Og det ER det jo absolutt grunn til å anta, på slike korte avstander.

Majoriteten av befolkningen her i landet er heldigvis fremdeles i stand til å kjøre bil samt å bære litt flyttelass (kanskje med hjelp av familie og venner).

Og ts har på ingen måte indikert at vedkommende ikke er i stand til faktisk å utføre jobben.

Å diskutere ulike løsninger basert på ts sitt innlegg og legge til grunn at ts er et relativt gjennomsnitlig menneske må da være innafor, og slett ikke arrogant. 

At det faktisk finnes folk som av en eller annen grunn ikke er i stand til å gjøre disse tingene selv betyr ikke at det er formålstjenlig å ta høyde for alle "ifs and buts". 

Krenkorama … 😂

 

Anonymkode: 2c3fa...d47

🤦‍♀️
Jeg siterte opprinnelig ikke den du hevder jeg siterte.

jeg er ikke krenket. Jeg er fullt i stand til å flytte tingene mine selv, men jeg har alltid brukt flyttebyrå fordi jeg har råd til det. Jeg sier dog ikke at alle har råd til flyttebyrå, for det hadde vært arrogant av meg.

Anonymkode: a43ac...774

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, det ER arrogant å tro at alle kan flytte flyttelasset sitt selv, tenk deg litt om selv du

🤦‍♀️
Jeg siterte opprinnelig ikke den du hevder jeg siterte.

jeg er ikke krenket. Jeg er fullt i stand til å flytte tingene mine selv, men jeg har alltid brukt flyttebyrå fordi jeg har råd til det. Jeg sier dog ikke at alle har råd til flyttebyrå, for det hadde vært arrogant av meg.

Anonymkode: a43ac...774

Nei, det er ikke arrogant. Du kjenner nok neppe alle rundt i Norge, som har flyttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet mesteparten selv. Pakket i bokser og sekker og poser og kjørte noen turer. Alle store møbler leide jeg flyttefirma til. Kom på ca. 5000 for å flytte dobbeltseng, sofa, bokhyller, vaskemaskin, tørketrommel, kjøleskap, hjemmekontor og div stoler/bord. Hadde vært både dyrere og tatt lenger tid å kjøpe alt nytt. 

Men for all del, hvis du gidder å ta jobben med å prøve å kvitte deg med gamle møbler bare for å bruke masse tid på å skru sammen på nytt, og du kan spare et par tusenlapper, så kjør på.

Anonymkode: 9a8b0...532

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i verden? Dere må jo ha regnet feil, hvordan kan dette stemme? Koster kanskje 2,5 tusen med leiebyrå med flyttebil type stor kassebil. Da får dere med store møbler samtid som alle klær og kjøkken. Hva slags møbler får du for de pengene? Ikke engang en halv-sofa på IKEA. For å ikke snakke om sofa fra Bohus.

Anonymkode: 2114f...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (5 timer siden):

Nei, det er ikke arrogant. Du kjenner nok neppe alle rundt i Norge, som har flyttet. 

Begynner å lure på om du egentlig vet hva du diskuterer? Nei - jeg kjenner selvfølgelig ikke alle rundt i Norge som har flyttet, jeg sier det er arrogant å hevde at alle kan flytte tingene selv.

Rapporterer deg nå (og implisitt meg selv også) for avsporing.

Anonymkode: a43ac...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begynner å lure på om du egentlig vet hva du diskuterer? Nei - jeg kjenner selvfølgelig ikke alle rundt i Norge som har flyttet, jeg sier det er arrogant å hevde at alle kan flytte tingene selv.

Rapporterer deg nå (og implisitt meg selv også) for avsporing.

Anonymkode: a43ac...774

Rapporter i vei 😄 😂 Du er klar over at du er på et diskusjonsforum og ikke kan diktere hva folk skal skrive? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte alt selv. Skapninger betalte vi 250kr dagen for og bil en helg 2000kr. Fikk noen venner til å gjelde til å bære og de fikk en liten sum. Hadde 50 min å kjøre

 

Anonymkode: 104b9...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...