Gå til innhold

Får ikke solgt huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 0.07):

Jeg bor i Skottland. Er noe annerledes her enn i England, men systemet er HELT annerledes enn i Norge.

Her har man f.eks. blinde bud. Det betyr at man først har visning, så sender alle interesserte inn "note of interest", så velger selgerne en "closing date", og da skal alle by samtidig, men man aner ikke hva de andre byr. Ja, det er like kaotisk som det høres ut. Si at boligen er lagt ut til 300 000 pund, så byr en person 310 000 mens en annen byr 400 000. Jeg tapte flere budrunder på den måten.

Ja, men noen gjør det likevel 😂 Man kan trekke seg frem til kontrakten er signert uten straff. Jeg har ei venninne som er megler med historier om folk som trekker seg en uke før overtakelse. Om man trekker seg etter kontrakten er signert, kan det koste en del, men noen gjør det også av ulike grunner. Har f.eks. hørt om skilsmisseboliger der dama har bodd i boligen og bare nektet å dra derfra når overtakelsen skal skje.

Anonymkode: 596bb...3b7

Har en venninne som bor i England, og hun forteller de samme ville historiene som du beskriver. Glad vi ikke har det sånn i Norge!!

Anonymkode: 4fc72...21e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VetAlt skrev (På 7.7.2024 den 19.54):

Dersom det er denne eneboligen - noe det jo er, så:

 

Hadde jeg vurdert budet på 1mill under.

 

Finnes jo lite å sammenlikne med, men selve planløsningen og særlig stua er dessverre veldig lite endringsvennlig og fleksibel. Kjelleren = total oppussing.

Om man har halvannen mill mer får man feks en veldig mye finere enebolig i populært middelklasse enebpligstrøk i god skolekrets på Risløkka:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=356164802

Så….ta imot budet dere får hadde jeg tenkt på denne. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Dersom det er denne eneboligen - noe det jo er, så:

 

Hadde jeg vurdert budet på 1mill under.

 

Finnes jo lite å sammenlikne med, men selve planløsningen og særlig stua er dessverre veldig lite endringsvennlig og fleksibel. Kjelleren = total oppussing.

Om man har halvannen mill mer får man feks en veldig mye finere enebolig i populært middelklasse enebpligstrøk i god skolekrets på Risløkka:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=356164802

Så….ta imot budet dere får hadde jeg tenkt på denne. 

Signerer denne. Dere tjener uansett 4 mill, selv ved å gå 1 mill ned. 

Men helt idiotisk av megler å legge den ut rett før fellesferien, årets dødeste måned i boligmarkedet 😳

 

Anonymkode: f47e8...6dc

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 21.00):

Signerer denne. Dere tjener uansett 4 mill, selv ved å gå 1 mill ned. 

Men helt idiotisk av megler å legge den ut rett før fellesferien, årets dødeste måned i boligmarkedet 😳

 

Anonymkode: f47e8...6dc

Fakta, her er det en megler som ikke har peiling. Får du den ikke ut tidlig i mai ? Drit i det og vent til etter 20 august. Slikt må planlegges ned til minste detalj for å maksimere sjansen for å få folk på visning og så få i gang budrunder. I dette tilfellet er det som å sette seg på torget natt til onsdag og forvente stort salg :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest i media går boligmarkedet i Oslo bra for tiden. Vil tro at du bare må være litt mer tålmodig, så kommer nok kjøperne. Det tar bare litt mer tid enn forrige tiårs elleville tider da det ble budkrig på "alt" dagen etter visning. 

Hvis det går flere måneder uten noen som helst interesse så betyr det at boligen er priset for dyrt for dagens marked, så prisen bør settes ned. 

Anonymkode: 20daf...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selge hus i sommerferien er ikke så heldig, sikkert lettere etter fellesferien er over😊

Anonymkode: da8a7...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selger en knøttliten leilighet, tror det er ingen i landet som har lyst på den men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Hmmmmmm skrev (4 minutter siden):

Jeg har endelig fått solgt etter 2 år🥂

Fornøyd med prisen ?  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (12 minutter siden):

Fornøyd med prisen ?  :) 

Måtte gå ned en mill. Men fornøyd med salget. Lei hele greia

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (4 minutter siden):

Måtte gå ned en mill. Men fornøyd med salget. Lei hele greia

ofte dette som skjer når man sitter med huset lenge, forstår at du er lei. Burde du gått for prisreduksjon mye tidligere ? Fulgte det med mange utgifter med å sitte med huset så lenge ? Uansett gratulerer med salget, og da åpner det seg en ny fase i livet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (1 time siden):

ofte dette som skjer når man sitter med huset lenge, forstår at du er lei. Burde du gått for prisreduksjon mye tidligere ? Fulgte det med mange utgifter med å sitte med huset så lenge ? Uansett gratulerer med salget, og da åpner det seg en ny fase i livet :) 

Ja, skulle nok ha redusert tidligere. Men da hadde jeg vel tenkt hva om. Har betalt ned på lån med egne penger og leid ut denne perioden. Så har sikkert tapt en del på det

Endret av Hmmmmmm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Ja, skulle nok ha redusert tidligere. Men da hadde jeg vel tenkt hva om. Har betalt ned på lån med egne penger og leid ut denne perioden. Så har sikkert tapt en del på det

Slikt man lærer av, prisantydning finnes ikke i markedet, det er bare noe megler finner på ut i fra ren luft kan det virke som

og da kan det være lett å la seg spore av.  Det er alltid markedet som setter prisen ! Alltid, og går det en del måneder  og man ikke får solgt da er det bare å få prisen nedover til salg inntreffer.  Uansett for din del er dette tilbakelagt, og nyt det : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...