Gå til innhold

Får ikke solgt huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det gjort noe som helst siden byggeår 1980? Synes det var overpriset mtp at det er så utdatert. Bare lampen på kjøkkenet og det "gule" hjørnebadekaret....

Anonymkode: fcd1f...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 22.27):

Da skal man ha syk prisutvikling på objektene man kjøper, for det koster ca 200 000 kr å selge/kjøpe/flytte hver gang også. 

Anonymkode: f47e8...6dc

De selger nok ikke hvis de taper på det. Kan jo ha vært oppussingsobjekt som har gitt god avkastning. Sønnen min solgte nå, og har tjent 1,1 mill på 2,5 år. 

Anonymkode: 1ce3d...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 23.16):

Vi får være enig om å være uenig, baderomsmøblene på ene badet er de samme fra 1990 som jeg kastet ut fra leiligheten min. 
 

Huset er sjarmerende på utsiden og blottet for personlighet innvendig der det er pusset opp, som igjen krasjer totalt med feks gulvet i hallen og de brune flisene på ene badet.
Servanter uten skap gir et veldig gammelmodig inntrykk som ikke passer sammen med det man har gjort i andre deler av huset, og å bytte ut klosettene til noen med skjult s-lås hadde også hevet inntrykket for min del. 

Anonymkode: 3f1d1...051

Verdien kan jo være der, selv om noen ikke liker selve innredningen. 

Anonymkode: 1ce3d...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (På 8.7.2024 den 2.59):

Bud 1 million under prisantydning er jo ikke så ille på et så dyrt hus. Riktignok en del år siden det ble kjøpt, men det er isåfall en verdiøkning på 4 millioner på 11 år. I dagens marked er det kanskje ikke så dumt å gå for det? 

4 millioner kroner i gevinst på 11 år er vilt bra, men folk er jo sjukt griske. 

Anonymkode: f47e8...6dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt ufint at det linkes til spesifikke hus, som deretter diskuteres og kritiseres opp og ned og ut og inn. Enten om det er ts sitt hus eller det ikke er ts sitt hus, så er det *noen* sitt hus, og vedkommende har ikke selv postet linken her og bedt om tilbakemelding. 

Anonymkode: 769a2...f03

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg syns det er litt ufint at det linkes til spesifikke hus, som deretter diskuteres og kritiseres opp og ned og ut og inn. Enten om det er ts sitt hus eller det ikke er ts sitt hus, så er det *noen* sitt hus, og vedkommende har ikke selv postet linken her og bedt om tilbakemelding. 

Anonymkode: 769a2...f03

Det ligger jo offentlig på Finn. 

Anonymkode: de217...33f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en dårlig periode. Vi skjønner ikke helt hvorfor denne ikke blir solgt i vårt område da vi skal selge selv til høsten. Vår er riktignok uten fellesgjeld, men med høyere prisantydning, håper det hjelper på. To andre leiligheter her er solgt de siste to ukene, men denne har vært lagt ut av og på siden september i fjor tror jeg? Ingen store feil og mangler, er jo ganske nytt. Ser ikke helt hvorfor den ble solgt to ganger i fjor, mulig det skremmer folk. Ikke meningen å kuppe tråden din, masse lykke til!

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=319528236

Anonymkode: 8fb07...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg syns det er litt ufint at det linkes til spesifikke hus, som deretter diskuteres og kritiseres opp og ned og ut og inn. Enten om det er ts sitt hus eller det ikke er ts sitt hus, så er det *noen* sitt hus, og vedkommende har ikke selv postet linken her og bedt om tilbakemelding. 

Anonymkode: 769a2...f03

Veldig enig. En ting er at annonsene er offentlige, men her raljeres det med hvor forferdelig det ser ut. Mangler normal høflighet, jeg blir helt matt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det ligger jo offentlig på Finn. 

Anonymkode: de217...33f

Standard KG-unnskyldning: det er jo offentlig. 

Så lenge noen eller noen er «offentlig», så er det lov å si akkurat hva dere vil. Også ting dere aldri ville sagt til noen ansikt til ansikt 🙄 «Det må man nesten tåle», sies det da.

Hvis TS hadde ønsket synsing om huset, hadde hun lagt ut link. Det er ikke sikkert det er hennes hus dere ranter om, heller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/8/2024 at 4:48 PM, AnonymBruker said:

Jepp. I England legger man først inn bud og så er det kjøper som bestiller og betaler takstmann. Og så kan man ombestemme seg etterpå. Salgsprosessen tar en evighet. Det er ikke rart det er mer vanlig med leie da. 

Anonymkode: a5dff...e81

Jeg bor i Skottland. Er noe annerledes her enn i England, men systemet er HELT annerledes enn i Norge.

Her har man f.eks. blinde bud. Det betyr at man først har visning, så sender alle interesserte inn "note of interest", så velger selgerne en "closing date", og da skal alle by samtidig, men man aner ikke hva de andre byr. Ja, det er like kaotisk som det høres ut. Si at boligen er lagt ut til 300 000 pund, så byr en person 310 000 mens en annen byr 400 000. Jeg tapte flere budrunder på den måten.

On 7/8/2024 at 12:43 PM, AnonymBruker said:

Hva mener du? Selger kan ikke ombestemme seg etter å ha akseptert bud? Jeg regner med du satt å ventet på overtakelse. Da er det for sent for selger å endre mening.

Anonymkode: d5c1f...6de

Ja, men noen gjør det likevel 😂 Man kan trekke seg frem til kontrakten er signert uten straff. Jeg har ei venninne som er megler med historier om folk som trekker seg en uke før overtakelse. Om man trekker seg etter kontrakten er signert, kan det koste en del, men noen gjør det også av ulike grunner. Har f.eks. hørt om skilsmisseboliger der dama har bodd i boligen og bare nektet å dra derfra når overtakelsen skal skje.

Anonymkode: 596bb...3b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er nok en dårlig periode. Vi skjønner ikke helt hvorfor denne ikke blir solgt i vårt område da vi skal selge selv til høsten. Vår er riktignok uten fellesgjeld, men med høyere prisantydning, håper det hjelper på. To andre leiligheter her er solgt de siste to ukene, men denne har vært lagt ut av og på siden september i fjor tror jeg? Ingen store feil og mangler, er jo ganske nytt. Ser ikke helt hvorfor den ble solgt to ganger i fjor, mulig det skremmer folk. Ikke meningen å kuppe tråden din, masse lykke til!

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=319528236

Anonymkode: 8fb07...b78

Kan det være at de andre hadde lavere fellesutgifter? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden får meg virkelig til å vurdere å selge før vi kjøper til høsten. Trodde i utgangspunktet at vi hadde en lettsolgt leilighet, siden den er 4 år og energiklasse B, men boligmarkedet virker umulig å forutse. Håper det ordner seg uten at dere går i minus, TS! 

Anonymkode: 5b5d1...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns huset er kjempefint og romslig. Uteplassen er også en drøm for mange. Det kommer til å bli solgt raskt, tror jeg.

Ufint å poste det på denne måten til deg som gjorde det, og like ufint av dere som skal snakke ned huset i en slik sammenheng. Æsj. Ts har ikke bedt om dine meninger. Er ikke sikkert deres hus hadde "slått an" på KG heller. 

Anonymkode: d7187...a41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at stylingen var dårlig dersom det er gjort av profesjonell stylist, og at det kunne blitt tatt bedre og mer innbydende og stemningsfulle bilder. 

Anonymkode: 5b5d1...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Juliv skrev (26 minutter siden):

Wow, det krever en formue å få det til å se greit ut🙈 så dyrt og stygt 😳

Men en helt standard og normal pris på eneboliger i Oslo om dagen. Et par mill til så er det oppe og går. Slik tenker folk, og folk kjøper. Og prisene øker 😊 Velkommen til Oslo! 🥳🤠

Anonymkode: afaaf...58b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (6 timer siden):

Kan det være at de andre hadde lavere fellesutgifter? 

De hadde omtrent samme faktisk

Anonymkode: 8fb07...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men en helt standard og normal pris på eneboliger i Oslo om dagen. Et par mill til så er det oppe og går. Slik tenker folk, og folk kjøper. Og prisene øker 😊 Velkommen til Oslo! 🥳🤠

Anonymkode: afaaf...58b

Godt å vite, er bare ikke helt det jeg hadde forventet av en bolig til den prisen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med enebolig kan det gå  rundt 3 måneder før blir solgt. Et boligkjøp er ikke noe folk tar kjappe avgjørelser med, det går som regel litt tid :)

Anonymkode: 35427...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...