Gå til innhold

Får ikke solgt huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det er det huset som fortsatt ligger ute, så bør dere style det bedre. Det ser veldig nakent og kaldt ut, rett og slett lite fristende. Mulig dere har malt til salget, men dere burde valgt noen varmere farger og ikke hvitt.

Anonymkode: 86d85...fd6

Bydel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VetAlt skrev (1 minutt siden):

Bydel?

Hellerud

Anonymkode: 86d85...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 20.40):

Hadde ventet på det huset i nabolaget lenge og fikk en meget god pris. Men ikke smart, vet

Anonymkode: 879d8...c9f

Så dere forventer å selge i samme nabolag men til en høyere pris da forstår jeg....

Anonymkode: 68950...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trist hus for mye penger. Sjelløse oversterile rom, utdaterte bad og grusomme fliser i hallen. Det første er stylistens feil da. 

Anonymkode: 3f1d1...051

Hva snakker du om? Det var kjempefint! Men bildene hadde vært enda finere med litt planter, kanskje et håndkle på badet, litt mer farge innimellom. 

Anonymkode: 37b7f...2fc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trist hus for mye penger. Sjelløse oversterile rom, utdaterte bad og grusomme fliser i hallen. Det første er stylistens feil da. 

Anonymkode: 3f1d1...051

Tror ikke de har brukt noen profesjonelle til å style, da ville det sett bedre ut der. Tidligere i tråden så sto det at det var to hus til salgs på Hellerud, så det er ikke sikkert at dette er huset til TS.

Anonymkode: 86d85...fd6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke de har brukt noen profesjonelle til å style, da ville det sett bedre ut der. Tidligere i tråden så sto det at det var to hus til salgs på Hellerud, så det er ikke sikkert at dette er huset til TS.

Anonymkode: 86d85...fd6

Det er  are dette huset der nå, de andre er nybygg…

Anonymkode: 54cb2...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva snakker du om? Det var kjempefint! Men bildene hadde vært enda finere med litt planter, kanskje et håndkle på badet, litt mer farge innimellom. 

Anonymkode: 37b7f...2fc

Vi får være enig om å være uenig, baderomsmøblene på ene badet er de samme fra 1990 som jeg kastet ut fra leiligheten min. 
 

Huset er sjarmerende på utsiden og blottet for personlighet innvendig der det er pusset opp, som igjen krasjer totalt med feks gulvet i hallen og de brune flisene på ene badet.
Servanter uten skap gir et veldig gammelmodig inntrykk som ikke passer sammen med det man har gjort i andre deler av huset, og å bytte ut klosettene til noen med skjult s-lås hadde også hevet inntrykket for min del. 

Anonymkode: 3f1d1...051

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bud 1 million under prisantydning er jo ikke så ille på et så dyrt hus. Riktignok en del år siden det ble kjøpt, men det er isåfall en verdiøkning på 4 millioner på 11 år. I dagens marked er det kanskje ikke så dumt å gå for det? 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2024 at 10:55 AM, Sariou said:

Jeg skjønner ikke hvordan folk tør å selge uten å vite hvor de skal flytte. Jeg har flere venner som har brent seg på at overtakelse av gammel bolig nærmer seg uten at de har fått kjøpt noe nytt. Da må man jo kjøpe hva som helst, kanskje. Med barn og behov for barnehageplass ville jeg aldri turt det. 

Jeg bor i et land der mellomfinansiering ikke er en greie, og det er så skummelt! Men da byr man jo med forbehold om at man får solgt sin egen, og da kan man ende i en ganske lang kjede av folk som må få solgt. Hadde en venninne som satt i et år og ventet på at kjøperne av kjøpers hus skulle få solgt en leilighet til blodpris 😅

For meg var det ekleste det at man faktisk sitter helt uten bolig i noen timer. Alle eiendelene mine var i flyttebilen, hunden var på kennel, og jeg måtte bare sitte på en kafé og vente på at jeg fikk melding om å hente nøkler. Om selger plutselig ombestemte seg, hadde jeg sittet uten et sted å sove den natta liksom.

Men men… slapp jo dyr mellomfinansiering og det å ikke få solgt etter å ha kjøpt. Pros and cons.

Anonymkode: 596bb...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg bor i et land der mellomfinansiering ikke er en greie, og det er så skummelt! Men da byr man jo med forbehold om at man får solgt sin egen, og da kan man ende i en ganske lang kjede av folk som må få solgt. Hadde en venninne som satt i et år og ventet på at kjøperne av kjøpers hus skulle få solgt en leilighet til blodpris 😅

For meg var det ekleste det at man faktisk sitter helt uten bolig i noen timer. Alle eiendelene mine var i flyttebilen, hunden var på kennel, og jeg måtte bare sitte på en kafé og vente på at jeg fikk melding om å hente nøkler. Om selger plutselig ombestemte seg, hadde jeg sittet uten et sted å sove den natta liksom.

Men men… slapp jo dyr mellomfinansiering og det å ikke få solgt etter å ha kjøpt. Pros and cons.

Anonymkode: 596bb...3b7

Hva mener du? Selger kan ikke ombestemme seg etter å ha akseptert bud? Jeg regner med du satt å ventet på overtakelse. Da er det for sent for selger å endre mening.

Anonymkode: d5c1f...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva mener du? Selger kan ikke ombestemme seg etter å ha akseptert bud? Jeg regner med du satt å ventet på overtakelse. Da er det for sent for selger å endre mening.

Anonymkode: d5c1f...6de

Det er norske regler, men andre land kan ha helt andre lover og regler for bolighandel. 

Anonymkode: 86d85...fd6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er norske regler, men andre land kan ha helt andre lover og regler for bolighandel. 

Anonymkode: 86d85...fd6

Jepp. I England legger man først inn bud og så er det kjøper som bestiller og betaler takstmann. Og så kan man ombestemme seg etterpå. Salgsprosessen tar en evighet. Det er ikke rart det er mer vanlig med leie da. 

Anonymkode: a5dff...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (17 timer siden):

Bud 1 million under prisantydning er jo ikke så ille på et så dyrt hus. Riktignok en del år siden det ble kjøpt, men det er isåfall en verdiøkning på 4 millioner på 11 år. I dagens marked er det kanskje ikke så dumt å gå for det? 

Og spesielt siden eierne før nåværende pusset opp-nå finleste ikke jeg hele prospektet men når man ikke har gjort noe med det, kan man gjerne ikke forvente allverden heller? 

Anonymkode: 3f1d1...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og ventilasjon.

Anonymkode: bbd4d...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (På 7.7.2024 den 19.54):

Hvis dette er riktig hus så kan jeg med sikkerhet si at prisen ikke er riktig. ;)

Her må man bruke en betydelig andel kronasjer for å få det til å bli et hjem.

Alle overflater, kjøkken og tre bad er ikke billig. Og riving av peis og kanskje gjøre om på planløsningen...

Anonymkode: 465c1...630

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg bodde der. Synes det var veldig fint hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...