Gå til innhold

Hvor høy bodycount er akseptabelt? Når blir det for mange?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvis noen på 40 har ligget med 11 så er det for mye, feks?

Anonymkode: b671a...4aa

Det kommer an på hvor mange seriøse og langvarige forhold de har hatt. 

Anonymkode: 31506...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andro skrev (5 timer siden):

Bodycountbegrepet er ikke akseptabelt. Brukes bare av kålhuer, vil jeg mene.

Enig. "Bodycount" for å definere antall sexpartnere (og som flere i tråden påpeker, hva defineres som sexpartner?) er incel-terminologi.

For å besvare spørsmålet om hvor mange sexpartnere hos partner (og igjen, hva er definisjonen på sex? Det er ikke gitt at jeg og eventuell partner har samme definisjon) så er svaret at det er ikke noe jeg bryr meg om eller legger meg opp. Jeg husker dog at det var noe vi knisefnisete var veldig opptatt av på videregående.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe særlig mer enn 15-20 stk og jeg kjenner skepsisen vokse. Mann 30.

Anonymkode: a800d...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg går det et klart skille mellom før og etter vi ble sammen. Før ønsker jeg helst at hun har hatt få partnere, og helst lange forhold bak seg. Etter er det attraktivt om hun har flere partnere, sammen med meg selvsagt. 

 

Anonymkode: b169f...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært mer nysgjerrig på ulike erfaringer enn bodycount...Det er jo erfaringene man lærer av 🫶. Det er jo slik man kan hjelpe hverandre med å forstå hverandre. Hva liker man, kontra hva liker man ikke? 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinner do better ! slutt å finn på unnskyldninger for deres eget horeri!

Hilsen mann som ingen damer vil ha.

Anonymkode: b8511...b66

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken forskning er det du referer til? Legg ved lenker

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig generaliserende må jeg si...Har du kilder på dette? Den forskninga du referer til der vil jeg gjerne se i så fall. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne synes jeg at 15 er for mye for menn. Etter det blir jeg kvalm av tanken. Hadde jeg vært mann så hadde jeg nok satt bodycounten til kvinnelig partner på 5.

Anonymkode: 13870...f01

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle tro at bodycount var privat. Jeg spør aldri om det selv, men alle de jeg har datet oppigjennom har på ett eller annet punkt spurt meg hvor mange jeg har ligget med. Siden mitt ærlige svar ikke er noen ulempe for meg, så svarer jeg oppriktig. Og jeg kontrer alltid spørsmålet når jeg får det. 

Informasjonen kan være vanskelig å fordøye. For jeg har mine verdier rundt det. Har hun ligget med under 10, så er det en ikke-sak. Men bikker man 20 så reagerer jeg negativt. Og jo høyere jo mer avsmak får jeg. Jeg har liksom ikke lyst på en kvinne som halve bygda har delt seng med. Så slepphendt holdning til sex har ikke jeg, så høy bodycount faller utenfor mine verdier som legger grunnlag for kjemi. 

Men hun kan likevel berge seg inn med høy body count hos meg. Det handler om hvor og når dette skjedde. Skjedde mesteparten i en fjern storby i ungdomsårene, altså som er 15-20 år siden (grøss nå følte jeg meg gammel), så betyr ikke høyt tall særlig. 

Og så klart handler alt om hvordan hun er og ser ut, hvilke følelser jeg har for henne, kjemien mellom oss og alle andre barometre som legger føring for magefølelse. Sånn sett skal det mye til for at jeg avviser noen pga høy bodycount. Men det har skjedd èn gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 19.54):

Hvor mange tidligere sexpartnere er for mange for deg? Hva er tallet for når du høflig avslutter datingen på grunn av for mange tidligere sexpartnere?

Anonymkode: 5d16c...80e

Tror vel kanskje jeg ikke ville spurt i utgangspunktet 😅 Men ville nok reagert om en mann satt og fortalte meg at det var tresifret 😜 Tror ikke det handler så mye om at det er 30,50 eller 100. Men mer om at man sitter og snakker om det om man ikke blir spurt 🤣 Syns også det er ganske relativt i forhold til alder, hvordan livssituasjon man har vært i/er i osv. Finner jeg meg en mann uten barn på 40, som har reist jorda rundt og jobba som bartender regner jeg med det har vært noen! En tidligere godt gift mann på samme alder med flere barn, ville sannsynligvis hatt litt færre. Så kommer jo litt an på hva man forventer seg og om man i det hele tatt er interessert i en relasjon med bakgrunn i verdigrunnlag 🙈🤷🏼‍♀️

Anonymkode: d8471...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null eller hundre har ingenting å si for meg.

Jeg lærer meg å kjenne en person ved å tilbringe tid sammen den personen. Å grave for å kunne kvalisere en person basert på en antagelse blir litt for primitivt og naivt. Jeg føler heller ikke på mindreverdighets-komplekser hvis det kommer fram at jeg er en av mange.

To personer kan ha hatt sex med like mange personer å fremdeles være vidtforskjellig i forhold. En person med mange kan fungere bedre i forhold enn en med få. 

Å avskrive det faktum at mennesker er komplekse ved å dømme på slike premisser blir litt hjernedødt imo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor grensen går, men den er énsifret.

Det er ingen dealbreaker, men teller jo negativt.

Anonymkode: 260fd...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 21.11):

Når man først skal velge en partner livet ut så er det som nevnt i innlegget greit å unngå de største fallgruvene, og en av de største fallgruvene er å gå inn i et forhold med en person hvor det er mer normalt med skilsmisse enn det å holde sammen. 

Årsaken er at "det ikke fremstår som en så dramatisk løsning og at det jo er normalt".. 

Tallene viser at barn av skilte foreldre har tredobbelt sannsynlighet for å skille lag med sin partner. 

Hvordan ser skilsmissebarn på kjærligheten? (psykologisk.no)

Hvorfor skulle jeg utsette meg selv for en slik forhøyet risiko når jeg kunne velge å gå for noe som statistisk er tryggere? 

 

 

Anonymkode: bd747...49d

Jeg er «skilt», mine foreldre fortsatt gift. Var uheldig med mannen jeg fikk barn med, og ble i altfor mange år! Kunne betalt for mine feil som 20 åring til jeg ble gammel, men valgte å begynne «livet» på nytt i 30-åra. Jeg leter etter en mann som vil ha en kone for livet, men har hatt mine utskeielser! Antallet har ingenting med evnen til å knytte relasjoner eller å bli i dem å gjøre. For meg handlet det om at jeg ikke fant en jeg ville være sammen med før etter en stund, og fordi jeg er ganske frisinnet tenkte jeg rett og slett at jeg var klar for å ha det gøy! Sannsynligvis for siste gang - siden målet mitt var type/ektemann i utgangspunktet. Ville likevel ikke la min fremtidige ektemann ødelegge moroa i mellomtida, han skal uansett ikke få vite det…🤣

Og, han har hatt sine utskeielser han og! Vi er enige om ikke å snakke om tidligere sexpartnere, antall eller lignende fordi det bare skaper krangel. Vi lever fint med det! Har vært sammen i to år snart, og aldri hatt det så bra. Verken i hverdagen eller senga!

Anonymkode: d8471...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og min mann har vært sammen i 8 år og gift i 3. Vi snakker mye om tidligere dating- ,sex- og forholdserfaringer, men jeg har ikke noengang spurt ham hvor mange han har ligget med. Vi har et godt forhold og jeg ser ikke hva jeg skal bruke en slik opplysning til. Han har heller aldri spurt meg. Mitt antall er ikke særlig høyt (5), men jeg hadde blitt provosert om jeg ble spurt ut om dette av en date. Menn som fisker etter slike opplysninger er usikre på seg selv.

Anonymkode: a620b...e45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj. 

Anonymkode: 38c89...ff3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN DERE WLUTTE MED DISSE TRÅDENE?? HVA ER I VEIEN MED DERE??

Anonymkode: 4482d...60e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 21.11):

Når man først skal velge en partner livet ut så er det som nevnt i innlegget greit å unngå de største fallgruvene, og en av de største fallgruvene er å gå inn i et forhold med en person hvor det er mer normalt med skilsmisse enn det å holde sammen. 

Årsaken er at "det ikke fremstår som en så dramatisk løsning og at det jo er normalt".. 

Tallene viser at barn av skilte foreldre har tredobbelt sannsynlighet for å skille lag med sin partner. 

Hvordan ser skilsmissebarn på kjærligheten? (psykologisk.no)

Hvorfor skulle jeg utsette meg selv for en slik forhøyet risiko når jeg kunne velge å gå for noe som statistisk er tryggere? 

 

 

Anonymkode: bd747...49d

Tull. Fordommene kom garantert først, og så fant du statistikk etterpå. Tror ikke et sekund på folk som later som de først og fremst velger etter statistisk sannsynlighet. De synes bare det høres bedre ut.

Anonymkode: 4482d...60e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/14747049231165687

https://www.nrk.no/trondelag/seksuell-dobbeltmoral-har-liten-rot-i-virkeligheten-_-forskere-kaller-det-en-myte-1.16395860

Det finnes mye interessant forskning og studier på dette temaet. Det den teoretiske kunnskapen ikke tar hensyn til er situasjonsbetingelser...

Så tall og statistikk sier fint lite, og virkeligheten er gjerne mer kompleks enn som så. Hva skjedde? Hvordan skjedde det? 

Det er så mye som spiller inn og avgjør...Så ja det er overfladisk å bedømme et annet menneske utifra bodycount, er min konklusjon fra mitt ståsted. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...