Gå til innhold

Hvor høy bodycount er akseptabelt? Når blir det for mange?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man først skal velge en partner livet ut så er det som nevnt i innlegget greit å unngå de største fallgruvene, og en av de største fallgruvene er å gå inn i et forhold med en person hvor det er mer normalt med skilsmisse enn det å holde sammen. 

Årsaken er at "det ikke fremstår som en så dramatisk løsning og at det jo er normalt".. 

Tallene viser at barn av skilte foreldre har tredobbelt sannsynlighet for å skille lag med sin partner. 

Hvordan ser skilsmissebarn på kjærligheten? (psykologisk.no)

Hvorfor skulle jeg utsette meg selv for en slik forhøyet risiko når jeg kunne velge å gå for noe som statistisk er tryggere? 

 

 

Anonymkode: bd747...49d

Du har rett til å velge partneren du ønsker. Jeg personlig holder mennesker ansvarlig for egne handlinger, men ikke andres. For eksempel er det mange menn som har vokst opp i er hjem der far har vært utro eller ikke stilt opp for egne barn. Det er muligens større sjanse for at disse mennene blir som sin far, men i mange tilfeller har mor og øvrig familie sikret at de har fått en god oppdragelse og gode verdier på tross av sin fars gener eller persolighet. Jeg og andre kvinner kan avfeie alle disse mennene basert på deres fars handlinger, og det er et valg, men jeg personlig dømmer som sagt folk etter egne handlinger og ikke andres. 

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Majoriteten av de som finner sammen og som har lyst til å danne familie er vel et sted mellom 25 og 35 år. 

Man må akseptere at de har et levd liv i alle aldre, men den gang jeg fant min kjæreste og fremtidige samboer i en alder av 33 år så ville det vært uaktelt for meg at hun fløy på byen hver helg og månedlig sublet i seng med ukjente. Så mitt cirka antall var i den tiden rundt 20.

Det er mange studier om dette temaet, vil en mann eller kvinne med titalls partnere bak seg, ei som aldri har klart å få til et forhold, og som løper hver gang det oppstår uenigheter eller konflikter finne roen i sjelen med en for resten av livet?

Svaret er soleklart Nei. Så det handler ikke om å shame noen, det handler om å finne en partner hvor det er størst sannsynlighet for å få til et samliv sammen. Kall det gjerne en ROS analyse. 

Et annet viktig punkt for meg var å finne ei hvor hele familien var ikke splittet og delt, hvor det var mer normalt med mine, dine, våre - skillsmissebarn som man ikke tar hensyn til for det er viktigere å skape nye kjærlighetsbarn. 

Anonymkode: bd747...49d

Dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg i at det er viktigere at en partner ikke har relasjonsangst enn antall sexpartnere. For meg handler regnestykket om han har hatt varige forhold tidligere, og hvordan han omtaler exene sine, som at om de alle er gærne og flyfiller, er han fellesnevneren som hele tiden velger dårlige relasjoner. Om han har vært singel i 10 år og hatt samtykkende sex med kvinner han omtaler med respekt, men som ikke ble noe mer, er ikke det noe jeg ser på som negativt. Jeg vil heller ikke holde hans foreldres forhold mot ham, og ser ikke på foreldres skilsmisse som noe som betyr at barn ikke vil lykkes i et forhold. 

Veldig enig. At noen snakker veldig negativt om sine partnere, sånn foruten om noe negativt hendte, det kan jo det..så er det et dårlig tegn.

De som er sånn, må finne meg et hull for kvelden klyse eller en sånn alle som har hatt sex har vært på kukkarusell, føler jeg ikke har så mye omtanke for andre. Det sier hva de vil tenke om min kropp også, å jeg vil ha et bra liv. Ikke at jeg hadde likt det om de behandlet meg bra, fortsatt dumt å gi andre en fæl opplevelse.

Anonymkode: 38c89...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodycountbegrepet er ikke akseptabelt. Brukes bare av kålhuer, vil jeg mene.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Veldig enig. At noen snakker veldig negativt om sine partnere, sånn foruten om noe negativt hendte, det kan jo det..så er det et dårlig tegn.

De som er sånn, må finne meg et hull for kvelden klyse eller en sånn alle som har hatt sex har vært på kukkarusell, føler jeg ikke har så mye omtanke for andre. Det sier hva de vil tenke om min kropp også, å jeg vil ha et bra liv. Ikke at jeg hadde likt det om de behandlet meg bra, fortsatt dumt å gi andre en fæl opplevelse.

Anonymkode: 38c89...ff3

Jeg har personlig aldri blitt spurt om bodycount eller antall sexpartnere, eller spurt partnere om dette. Jeg vet ikke om det er vanlig blandet unge? Jeg har selvsagt hatt samtaler om sex og forhold både når det gjelder fortid og eventuell fremtid med en partner for å få en pekepinn på om vi passer sammen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Jeg har personlig aldri blitt spurt om bodycount eller antall sexpartnere, eller spurt partnere om dette. Jeg vet ikke om det er vanlig blandet unge? Jeg har selvsagt hatt samtaler om sex og forhold både når det gjelder fortid og eventuell fremtid med en partner for å få en pekepinn på om vi passer sammen. 

Jeg har spurt 1 gang, og blitt spurt 2 ganger. Alt på vgs, det var ikke noe oppstyr rundt det da, annet enn at jeg tenkte han jeg spurte var en player og hadde rett i mine antagelser. Ble playet 😅 

Men i voksen alder, ingen aning. 

Anonymkode: 38c89...ff3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Når man først skal velge en partner livet ut så er det som nevnt i innlegget greit å unngå de største fallgruvene, og en av de største fallgruvene er å gå inn i et forhold med en person hvor det er mer normalt med skilsmisse enn det å holde sammen. 

Hvorfor skulle jeg utsette meg selv for en slik forhøyet risiko når jeg kunne velge å gå for noe som statistisk er tryggere? 

Anonymkode: bd747...49d

Høres ut som du strengt tatt er ute etter en transaksjon, en du kan dannet et «AS Ekteskap» med. Og kjøre noen ROS-analyser underveis.

For egen del satser jeg på en heftig forelskelse og at alle mine predefinerte preferanser fyker ut av vinduet sammen med mesteparten av det rasjonelle vettet. 
 

Kjenner forøvrig ikke til damer som har ligget rundt med halve byen, så er sånn sett lykkelig uvitende dersom jeg skulle møte noen i min utvidede bekjentskapskrets. Treffer jeg henne på en eller annen app, kommer jeg ikke til å spørre, sånt er ikke viktig for meg.

 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at når tallet blir tosifret, så er det for mye. Hvorfor ha meningsløs sex med personer man ikke ønsker å være i et forhold til? Å risikere sykdommer, graviditet og bruke andres kropper og la sin egen bli brukt kun for nytelse er bare kaldt og sært. 

Anonymkode: 31506...0b0

Så hvis noen på 40 har ligget med 11 så er det for mye, feks?

Anonymkode: b671a...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har 7 ONS eller jeg har sex med samme mann flere ganger i uken over flere år... har igrunnen aldri skjønt vitsen med skillen...?

 

Med det sagt: har heller ikke hatt ONS så ikke vet jeg 

Anonymkode: 345e4...55f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med f.eks "over snittet er for mye"…?

Anonymkode: 696de...437

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del tenker jeg alt som er tosifret er ok. Tresifret kan bli litt mye (redd for div. "issues") og ensifret er litt vel få. Vil jo ha noen som har levd litt og som har erfaring. 

Anonymkode: 1f30c...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mange tidligere sexpartnere er for mange for deg? Hva er tallet for når du høflig avslutter datingen på grunn av for mange tidligere sexpartnere?

Anonymkode: 5d16c...80e

Aner ikke. Aldri vært i en dateing/kjæreste/forholdssituasjon der jeg har fått spørsmålet om hvor mange jeg har ligget med.

Jeg har heller aldri spurt noen jeg har datet/vært sammen med, da jeg finner det uinteressant og irrelevant.

Tror ikke det er særlig vanlig å spørre om det akkurat. Hadde jeg fått spørsmålet på en date, hadde jeg nok mistet all interesse. Det faller utenfor mine preferanser når folk er opptatt av sånt.

har ikke peiling på hvor mange sexpartnere min samboer har hatt før meg og hun aner ikke hvor mange jeg har hatt heller.

Anonymkode: fce05...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at det blir et tema er lav, men tenker at 20+ begynner å bli mange. Sikkert ikke unormalt med så mange. Har ikke satt noen grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker at kona var jomfru før meg, er noe jeg alltid kommer til å være takknemlig for og respektere hun for 🥰

Godt å ha ei man kan gå all in med og elske med hele hjertet!

 

Anonymkode: c5293...7cc

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man vil havne i fengsel så er alt over 1 bodycount for mye.

Bodycounts i krig er for eksempel ikke hvor mange man har hatt sex med, men hvor mange man har drept. (Sikkert noen som vil kalle voldtekt bodycount, siden det ofte er det i kriger). 

Anonymkode: a46d4...24f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Når man først skal velge en partner livet ut så er det som nevnt i innlegget greit å unngå de største fallgruvene, og en av de største fallgruvene er å gå inn i et forhold med en person hvor det er mer normalt med skilsmisse enn det å holde sammen. 

Årsaken er at "det ikke fremstår som en så dramatisk løsning og at det jo er normalt".. 

Tallene viser at barn av skilte foreldre har tredobbelt sannsynlighet for å skille lag med sin partner. 

Hvordan ser skilsmissebarn på kjærligheten? (psykologisk.no)

Hvorfor skulle jeg utsette meg selv for en slik forhøyet risiko når jeg kunne velge å gå for noe som statistisk er tryggere? 

 

 

Anonymkode: bd747...49d

Du glemmer at risikoen for å i det hele tatt komme seg i et forhold reduseres til nesten ingenting idet du åpner kjeften og stiller det spørsmålet. Dessuten, hvor mange partnere har du? Hvis du har et visst antall, bør du kanskje unngå å utsette andre for den samme risikoen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke så mye med antallet i seg selv å gjøre, men heller hva slags personlighet som ligger til grunn. Jeg passer ikke sammen med de som ligger med folk de ikke føler noe for, men tiltrekker meg jo heller ikke disse. I praksis er altså det lite relevant å tenke på antallet.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Om jeg har 7 ONS eller jeg har sex med samme mann flere ganger i uken over flere år... har igrunnen aldri skjønt vitsen med skillen...?

 

Med det sagt: har heller ikke hatt ONS så ikke vet jeg 

Anonymkode: 345e4...55f

Det er jo stor forskjell. Om man er i stand til å ligge med noen man nettopp har møtt inntil flere ganger er man veldig impulsiv og risikosøkende, og det er personlighetstrekk som ikke passer for alle. For meg er det negativt, mens andre helt sikkert synes det er spennende.

Anonymkode: 30e40...d12

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ganske mange menn og kvinner betyr jo ikke sex så mye mer enn kroppslig morro, og hvis en prater med noen en stund vet en med 99,9% sikkerhet om personen er farlig eller ei - så særlig risikofylt å drive med ONS, er det ikke. I verste fall får man et dårlig ligg.

Jeg er mer bekymret for personlighetstrekkene til dem som ikke har empati nok til å skjønne bredden av grunner til at folk liker å ha casual sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Majoriteten av de som finner sammen og som har lyst til å danne familie er vel et sted mellom 25 og 35 år. 

Man må akseptere at de har et levd liv i alle aldre, men den gang jeg fant min kjæreste og fremtidige samboer i en alder av 33 år så ville det vært uaktelt for meg at hun fløy på byen hver helg og månedlig sublet i seng med ukjente. Så mitt cirka antall var i den tiden rundt 20.

Det er mange studier om dette temaet, vil en mann eller kvinne med titalls partnere bak seg, ei som aldri har klart å få til et forhold, og som løper hver gang det oppstår uenigheter eller konflikter finne roen i sjelen med en for resten av livet?

Svaret er soleklart Nei. Så det handler ikke om å shame noen, det handler om å finne en partner hvor det er størst sannsynlighet for å få til et samliv sammen. Kall det gjerne en ROS analyse. 

Et annet viktig punkt for meg var å finne ei hvor hele familien var ikke splittet og delt, hvor det var mer normalt med mine, dine, våre - skillsmissebarn som man ikke tar hensyn til for det er viktigere å skape nye kjærlighetsbarn. 

Anonymkode: bd747...49d

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når man først skal velge en partner livet ut så er det som nevnt i innlegget greit å unngå de største fallgruvene, og en av de største fallgruvene er å gå inn i et forhold med en person hvor det er mer normalt med skilsmisse enn det å holde sammen. 

Årsaken er at "det ikke fremstår som en så dramatisk løsning og at det jo er normalt".. 

Tallene viser at barn av skilte foreldre har tredobbelt sannsynlighet for å skille lag med sin partner. 

Hvordan ser skilsmissebarn på kjærligheten? (psykologisk.no)

Hvorfor skulle jeg utsette meg selv for en slik forhøyet risiko når jeg kunne velge å gå for noe som statistisk er tryggere? 

 

 

Anonymkode: bd747...49d

Tror folk ofte overvurderer betydningen av hvor mange sexpartnere, og undervurderer betydningen av verdier angående brudd og skilsmisser. Samtidig, og da mener jeg samtlige, mennesker jeg kjenner som hadde skilte foreldre har endt opp som skilt. Noen få uten skilte foreldre er nå i 40 årene også skilt, men dem med foreldre og familie som i hovedsak holder sammen er ikke skilt, uavhengig av hvor mange de hadde sex med som singel.

Selv er jeg gift med mann som har vært mye rundt som singel, men ekteskapet er hellig for ham. Utroskap og skilsmisse uaktuelt. Et forhold jobber man seriøst for. Det er ikke noe han tuller med. 

Hva betyr det da at han som singel var mye rundt? 

Samme med kvinner. Innstillingen til ekteskap og seriøst forhold betyr veldig mye. Antall partnere før ekteskap mindre. 

Jeg er også vokst opp med foreldre og familie generelt hvor ekteskap holdes hellig, og hvor man jobber seg gjennom utfordringer istedenfor å gi opp. DET betyr mye! 

Anonymkode: 40cde...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...