Gå til innhold

Sterkt selvhat pga fedme - råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må finne grunnen til hvorfor du ikke klarer å innfri dine ønsker. Er hode med deg? Overspiser/trøstespiser du? Hvis du gjør det, finne ut hvorfor. 

Er det andre faktorer som gjør at du ikke går ned i vekt? 

Det viktig for selvfølelsen å like den man er uansett hvordan man ser ut.. 

Anonymkode: fd579...5e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Fedme og str 44?! 
Hvor høy er du? Jeg bruker 42/44 i bikini og har ikke bilringer engang. Middels høyde. Med mindre du er 140cm høy høres det å kalle dette som fedme mer psykisk relatert og et totalt forvrengt selvbilde. Om ikke, bør ordet fedme forbeholdes dem som virkelig har en helsefarlig vekt, ikke str 44. 

Anonymkode: 5dc6e...271

Tror du bør roe ned litt. Jeg er ikke ts, men jeg måtte kommentere på dette her fordi det er faktisk sånn at vekt legger seg så ulikt på folk. Jeg var tidligere str. 44 jeg også når jeg var 82 kg (er 163 cm høy) og når jeg hadde puttet inn vekten og høyden min i en sånn BMI kalkulator sto det svart på hvitt der at jeg hadde score på 31 som regnes som fedme. Mulig det er BMI skala sitt skille mellom overvekt og fedme ts mener. 

Anonymkode: 29b49...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (15 timer siden):

Dra til lege. Få Wegovy.

Dårlig ide. Vi ser jo allerede nå at for de fleste så virker den kun mens man tar den. Den gjør jo at du spiser mindre fordi man har mindre appetitt. Leste nylig om ei dame som hadde mistet 20 kg på wegovy og så sluttet hun på den. Da kom appetitten tilbake og hun begynte å spise mer og på kun 3 mnd hadde hun lagt på seg 22 kg, og altså blitt tyngre enn det hun var i utgangspunktet før hun begynte med wegovy.

Anonymkode: 29b49...b3d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned ca 20 kg og klart å holde det en god stund nå. Har aldri klart det før, og hovedårsaken til det tror jeg er at jeg ikke har hatt en indre monolog om hvor fæl jeg så ut og ymse andre negative karakteristikker av meg selv som jeg alltid har hatt før når jeg har prøvd å slanke meg. Jeg var på stranda i bikini i fjor selv om jeg hadde BMI tilsvarende fedme, og jeg tenkte ikke på hvordan jeg så ut, jeg koste meg uansett. Så bestemte jeg meg for at jeg ville gå ned i vekt, men det var ikke først og fremst motivert av utseendet. Mellom forrige gang jeg prøvde å slanke meg og nå har jeg funnet en snill kjæreste som jeg vet at er glad i meg uansett hvordan jeg ser ut. Å slanke seg for å bli mer attraktiv har ikke funket for meg, måtte finne en indre motivasjon for at det skulle funke over tid. Jeg vet ikke hva som skal til for deg, men å rakke ned på seg selv og kjefte på seg selv når man gjør dårlige valg hjelper i hvert fall ikke.

Anonymkode: 34ca6...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 20.51):

Hater kroppen min. Nok en sommer kommer, og jeg har ikke gått ned i vekt. Lovet meg selv i fjor, at neste år, da SKAL jeg ha gått ned 15 kg for å føle meg mer vel. Men nei, samme som i fjor. Fettet tyter ut av bikini i str 44. Dør innvendig. Vil ikke møte slekt og venner, skjemmes sånn. 

likevel, ferien er om en uke. Får liksom ikke gjort så mye med vekta. 

hva kan jeg gjøre for å likevel nyte sommeren, dog med en stor kropp? 

Anonymkode: a8b4b...ebe

For meg er str 44 vært en drøm her er det 52/54 men har da badet i både badedrakt og uten. Men nå er jeg spesielt glad i bading da. Klarer ikke gå ned her heller. Er alle slankekurene jeg har sprukket på som har ført til denne vekta.  

Anonymkode: 54c39...8b9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2024 at 8:35 PM, AnonymBruker said:

Å hate kroppen sin er et håpløst utgangspunkt. Du må elske den så mye at du vil gi den de aller beste forutsetningene for å ha det bra. Beveg den, gi den såpass kjærlighet at du sier nok er nok, nå skal du nære den nok, ikke overfôre den. Du fortjener å gå ned i vekt. Fedme i seg selv er selvdestruktivt.

Men du må også være glad nok i deg selv at du innser at dette er en prosess. Ikke hat kroppen din sånn den er nå. Gi f og gå med bikini. Nyt sommeren. 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 29ac0...341

Dette. Du kan kanskje ikke gå ned i vekt til ferien, men du kan øve på å elske kroppen din! Jo mer du elsker kroppen din, jo mer vil du den godt, og jo mindre vil du "straffe deg selv" med usunne vaner. Kroppen din er nydelig, TS, og den fortjener alt godt. Den fortjener at du elsker den og gjør alt du kan for at den skal ha det godt.

Så kan du prøve å endre på små vaner. Det å plutselig bli ekstremt sunn og trene mer enn du egentlig vil få til i lengden vil ikke føre til langvarige endringer. Det skal egentlig ikke så veldig mye til, du trenger ikke å plutselig spise kun grønnsaker.

Anonymkode: 7a679...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 19.51):

Hater kroppen min. Nok en sommer kommer, og jeg har ikke gått ned i vekt. Lovet meg selv i fjor, at neste år, da SKAL jeg ha gått ned 15 kg for å føle meg mer vel. Men nei, samme som i fjor. Fettet tyter ut av bikini i str 44. Dør innvendig. Vil ikke møte slekt og venner, skjemmes sånn. 

likevel, ferien er om en uke. Får liksom ikke gjort så mye med vekta. 

hva kan jeg gjøre for å likevel nyte sommeren, dog med en stor kropp? 

Anonymkode: a8b4b...ebe

Du får begynne å bevege så mye og ofte at du ikke tenker så mye på det andre.
Hver gang du begynner å tenke negativt, ut å gå fort i en time eller mer. Da går du så fort at du ikke klarer å tenke på noe annet enn å puste. 
Og en annen ting,  selv om du går ned, kan det hende at de dårlige tankene er der allikevel. 
Fordi, at for noen, så blir det aldri bra nok

Anonymkode: 749c1...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 22.03):

Fedme og str 44?! 
Hvor høy er du? Jeg bruker 42/44 i bikini og har ikke bilringer engang. Middels høyde. Med mindre du er 140cm høy høres det å kalle dette som fedme mer psykisk relatert og et totalt forvrengt selvbilde. Om ikke, bør ordet fedme forbeholdes dem som virkelig har en helsefarlig vekt, ikke str 44. 

Anonymkode: 5dc6e...271

Kjenner jeg er mer nysgjerrig på hvor høy du er fremfor TS. 

Anonymkode: 1c5fa...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen konkrete triks TS:

- spis sunt og små måltider om gangen frem til ferien, så slipper du iallefall å ha ekstra luft og "fyll" i tarmene, de fleste som er overvektige skjemmes mest av utstående mage og den står ekstra ut når du har spist feil mat.

- hold-in-badetøy! Skaff deg en badedrakt med ekstra hold-in-effekt og kombinér med et lekkert omslagsskjørt eller strandkjole som du kan hive over så fort du er ute av vannet.  

- bruk litt ekstra tid på å se flott ut ellers, så føler du deg generelt bedre! Pen vannfast sminke, kanskje en tur til frisøren først? Velstelte føtter og bein, søte strandsko. Fin neglelakk. Noen fine smykker som tåler vann (og det ikke er krise om du mister...). 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...